تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۴ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

بررسی مشخصات موبایل شیائومی Redmi 10C

در این مطلب قصد داریم گوشی موبایل شیائومی Redmi 10C را زیر ذره‌بین قرار داده و مشخصات، قابلیت‌ها و عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی گوشی شیائومی Redmi 10C

رویداد۲۴ حسین فلاحی: در حالی که شیائومی  تلاش می کند با پرچمداران درخشان خود یعنی شیائومی ۱۲ و شیائومی ۱۲ پرو در بازار تلفن‌های همراه با پرچمداران سایر برند‌ها رقابت می‌کند، این شرکت همچنین با تولید وعرضه دستگاه‌های مقرون به صرفه که دارای مشخصات و قابلیت های مناسب با هزینه اندک هستند، در میان بسیاری از کاربران محبوبیت پیدا کرده است. این همان چیزی است که باعث شد تا شیائومی از گوشی هوشمند جدید سری Redmi که دارای قیمت به صرفه مناسبی است رونمایی کند.

این گوشی شیائومی Redmi 10C نام دارد و جانشین مستقیم Redmi 9C است که سال گذشته عرضه شده بود. Redmi 10C دارای دو لنز دوربین در پشت و مجهز به یک پردازنده اسنپدراگون است. این گوشی دارای یک صفحه نمایش بزرگ ۶.۷۱ اینچی HD+ با وضوح ۷۲۰ در ۱۶۵۰ پیکسل و همچنین یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است که مطمئنا رضایت علاقمندان به عکاسی را جلب می کند. در این مطلب قصد داریم این گوشی را زیر ذربین قرار داده و مشخصات، ویژگی‌ها و عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی گوشی شیائومی Redmi 10C

از نظر مواد ساخت و طراحی، گوشی Redmi 10c در مقایسه با نسل قبلی [۹c] طراحی جدیدی پیدا کرده است. قاب پشتی و کناری آن از پلاستیک ساخته شده است، برآمدگی دوربین سیاه رنگ به عناصر مختلفی از جمله سنسور‌های تصویر مجهز شده است؛   فلاش LED و سنسوراثر انگشت. همچنین دارای لوگوی Redmi است، قاب کناری شامل دکمه پاور، دکمه‌های صدا، شارژ، درگاه اسپیکر، اسلاید‌ها و اسلات مموری است، قسمت جلوی گوشی دارای یک بریدگی V مانند و یک لبه پایینی بزرگ است. ابعاد گوشی ۱۶۹.۵ x ۷۶.۵ x ۸.۳ میلی متر با وزن ۱۹۰ گرم است و در سه رنگ سبز نعنایی، خاکستری گرافیتی و آبی اقیانوسی عرضه شده است.

با این حال، چیزی که در طراحی این گوشی ناامیدکننده است، تغییر محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت شیائومی به جای دکمه پاور معمولی، به پشت گوشی است. این کاهش کیفیت در طراحی قابل توجه است، زیرا بسیاری از کاربران اثر انگشت کناری را ترجیح می‌دهند.

صفحه نمایش گوشی شیائومی Redmi 10C

گوشی Redmi 10C دارای صفحه نمایش ۶.۷۱ اینچی LCD با وضوح تصویر ۱۶۵۰ در ۷۲۰ با تراکم پیکسلی ۲۶۸ PPI و روشنایی تا ۴۰۰ نیت است. همچنین صفحه نمایشگر آن دارای یک لایه محافظ Corning Gorilla Glass نسل سوم است. نمایش ۲۰:۹. صفحه نمایش از حالت خواندن در برابر اشعه‌های مضر برای محافظت از چشم، از حالت‌های دیگر مانند نور خورشید نیز پشتیبانی می‌کند. به طور خلاصه، صفحه نمایش خوب است و تمام نیاز‌های روزانه شما را برآورده می‌کند.

Redmi 10C با پشتیبانی از فایل‌های Widevine L۱ HD  قادر به پخش ویدیو‌های HD از Netflix یا Amazon Prime Video هستند، بنابراین می‌توانید از تماشای فیلم‌های مورد علاقه خود با کیفیت بالا لذت ببرید و این لذت را با یک بلندگوی قدرتمند کامل کنید. نمی‌توان گفت که با Redmi ۱۰C از بهترین صفحه نمایش برخوردار خواهید بود، اما با توجه به بودجه، بهترین امکانات را برای هزینه‌ای که می‌پردازید، دریافت خواهید کرد. یک صفحه نمایش با کیفیت بالا و مناسب برای آنچه نیاز دارید، چه تماشای ویدیو، چه بازی کردن یا گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی.

دوربین گوشی شیائومی Redmi 10C

یکی از نکات اصلی در مورد Redmi ۱۰C دوربین آن است. از نظر مشخصات آن‌ها جای نگرانی نیست. بدنه پشتی محکم آن یک ماژول دوربین مربعی را در خود جای داده است که علاوه بر سیستم دوربین دوگانه دارای فلاش LED ست. یک لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱.۸ با سنسور S۵KJN۱ سامسونگ، علاوه بر پشتیبانی از فیلمبرداری ۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، از فناوری پانوراما، HDR و حالت شب نیز پشتیبانی می‌کند.

همچنین یک سنسور ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۴ نیز در اختیار خواهید داشت. در حالی که یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی در جلو با دیافراگم f/۲.۲ قرار دارد که از فیلم‌برداری ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. همچنین برای کاربر، قابلیت تشخیص چهره از طریق دوربین جلو و هوش مصنوعی وجود دارد که با شناسایی چهره صاحب دستگاه، قفل صفحه گوشی باز می‌شود.

دوربین شیائومی Redmi 10C

ویژگی‌های سخت افزاری، نرم افزاری  و عملکرد گوشی شیائومی Redmi 10C 

اگر در مورد عملکرد و اجرای صحبت کنیم، Redmi 10C در بسیاری از کاربرد‌های اساسی و سرگرمی خود مانند مرور وب، تماشای ویدیو در یوتیوب، استفاده از برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی عملکرد فوق العاده‌ای ارائه می‌دهد

 Redmi 10C، قدرت پردازش خود را از تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۸۰ کوالکام با فرآیند ساخت ۶ نانومتری گرفته است. تراشه‌های سری کوالکام ۶۰۰ اغلب در تلفن‌های رده پایین و میان رده استفاده می‌شوند. گوشی Redmi Note ۱۱ نیز دارای این تراشه است که نشان دهنده کارایی و پایداری آن است.

این پردازنده با پردازنده گرافیکی Adreno ۶۱۰ و همچنین رم‌های ۳ و ۴ گیگابایت با حافظه داخلی ۶۴/۱۲۸ گیگابایت که قابلیت افزایش از طریق کارت microSD تا ۱ ترابایت را دارد ترکیب شده است.


بیشتر بخوانید: مشخصات و قیمت گوشی شیائومی 13 پرو 


از لحاظ نرم افزاری، شیائومی Redmi 10C بر روی رابط کاربری MIUI ۱۳ مبتنی بر اندروید ۱۱ کار می‌کند. هنوز هیچ خبر رسمی از سوی شیائومی در مورد اینکه آیا این گوشی در نهایت به‌روزرسانی جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید ۱۲ را دریافت خواهد کرد وجود ندارد. رابط کاربری شیائومی شامل تعداد زیادی ویژگی و قابلیت‌های داخلی است که تجربه کاربر را حین استفاده از گوشی بهتر می‌کند. پشتیبانی از حالت شب تاریک، حالت مورد علاقه بسیاری از کاربران است.

اینترنت گوشی شیائومی Redmi 10C

شیائومی Redmi 10C یک گوشی هوشمند دو سیم کارته مجهز به اسلات سیم کارت است که دو نانوسیم کارت ۴G را در خود جای می‌دهد که از تمام پهنای باند ارائه شده ۴G و ۳G پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین انتظار می‌رود پوشش گسترده‌ای برای تماس و اینترنت داشته باشید. علاوه بر داشتن کارت MicroSD در همان سوکت. برای اتصال به شبکه‌های وای فای، Redmi 10C از پهنای باند دوگانه ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و البته بلوتوث ۵.۰ نیز وجود دارد.

باتری، شارژر و نوع درگاه اتصال Redmi 10C

شیائومی Redmi 10C از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با یک شارژر سریع ۱۸ واتی سیمی تغذیه می‌کند که از طریق درگاه USB Type C شارژ می‌شود و می‌تواند باتری گوشی را در کمتر از دو ساعت از حالت خالی به شارژ کامل برساند. همچنین پشتیبانی از OTG برای اتصال واحد‌های ذخیره سازی و لوازم جانبی وجود دارد. در مورد عمر باتری آن، شیائومی Redmi 10C به راحتی می‌تواند یک روز برای استفاده به طور متوسط تا سنگین​​ دوام بیاورد.

قیمت گوشی شیائومی Redmi 10C

قیمت گوشی Redmi 10C در بازار ۱۲۸ دلار است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
امید رامتین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
0
1
سلام گوشی ردمی ۱۰ رو من حدودا سه چهار ماه خریدم وازش راضیم واقعا لایق اینهمه تعریف و تمجید هست برخلاف بعضی از گوشی های که فقط پول برندشونو میگیرن این گوشی و کلا برند شیائومی قیمت هاشون واقعا مناسب هست نصبت به کارایی بالاشون
کریم
|
Germany
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
0
2
سلام من گوشی ردمی ۱۰ c گیرفتم خیلی دیر شارژ میشه میشه یکی به من
بگه
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
0
0
با سلام این گوشی 10cحرف نداره فقط یه مشکلی برای من پیش اومده اینترنت خود گوشی کار نمیکنه یعنی اینترنت بالا نمیاره بخاطر همین از وای فای استفاده میکنم چکار کنم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان