تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵
اکرمی:

پیام اربعین این است که منش و سیاستمان حسینی باشد

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: پیام اربعین این است که اخلاق، اعتقاد، رفتار،‌ منش و سیاست مان را حسینی باشد تا آن چه انجام می دهیم تنها شعار به نظر نیاید.
رویداد۲۴-حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی با اشاره به پیام و هدف اصلی راهپیمایی اربعین، حسینی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای نابودی رژیم صدام و برقراری نظام جمهوری در کشور عراق این بود که مراسم اربعین در چند سال اخیر بسیار باشکوه و عزتمند برگزار شده و امسال هم آبرومندتر هم برگزار خواهد شد.

وی افزود: این راهپیمایی حالت یک نمایش و همایش دارد که نشان می دهد ملت شیعه و پیروان اهل بیت می‌توانند با یاد امام حسین (ع)، بیست میلیون نفر را اززن و مرد وکوچک و بزرگ را راهی یک راهپیمایی کند و بدون کمتری حادثه و سانحه این مراسم را هر چه با شکوه‌تر برگزار نمایند.

اکرمی با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی و اعتقادی عمیقتر در مراسم راهپیمایی اربعین، دستاوردهای ارزشمندتری را به دنبال خواهد داشت اظهار کرد: اگر مسائل فرهنگی و اعتقادی عمیقتری در این راهپیمایی مورد توجه قرار گیرد قطعا شاهد دستاوردهای ارزشمندتری خواهیم بود چرا که اربعین یک شاکله و ظاهر دارد که همان پیاده روی از نجف تاکربلا است و اینکه صرفا زیارتی انجام شود و عزاداری برگزار  گردد اما باطن این مراسم آن است که اخلاق، اعتقاد، رفتار، منش و سیاستمان را حسینی کنیم تا آنچه انجام می دهیم تنها شعار به نظر نیاید بلکه تبدیل به شعور شود.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان تاکید کرد:‌ دنیای اسلام باید به اتحاد و اتفاق عمل برسد تا بدین وسیله فاصله‌ها و اختلافات میان مسلمانان از میان برود و این محتوای اصلی اربعین است. پس ما هم باید در راه امام حسین (ع) مجاهدت کرده و عمل و اخلاقمان را حسینی کنیم.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان