تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۹ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

با سفیدی مو خدانگهداری کنید

سفیدشدن تارهای مو یکی از موضوعاتیست که سبب ناراحتی بسیاری از مردم می‌شود و افراد زیادی در سراسر دنیا نسبت به آن حساسیت دارند و دوست ندارند موهایشان سفید شود.

سفیدی مو

رویداد۲۴ سفیدشدن تار‌های مو یکی از موضوعاتیست که سبب ناراحتی بسیاری از مردم می‌شود و افراد زیادی در سراسر دنیا نسبت به آن حساسیت دارند و دوست ندارند موهایشان سفید شود.

سفیدشدن مو به دلیل ازدست رفتن رگ‌دانه‌های فولیکول موست درواقع هنگامی‌که فولیکول‌های مو رنگ‌دانه‌های خود را از دست می‌دهند مو شروع به سفیدشدن می‌کند و این موضوع معمولا پس از ۴۰ سالگی اجتناب‌ناپذیر است و همه آن را تجربه می‌کنند. برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی به تولید رن‌گدانه (ملانین) در فولیکول‌های مو کمک می‌کنند بنابراین باید از این مواد به اندازه کافی استفاده کنید و در برنامه غذایی خود داشته باشید تا بتوانید رنگ طبیعی موهایتان را حفظ کنید.

به گزارش رویداد۲۴ بسیاری براین باورند و البته درست هم فکر می‌کنند که بالارفتن سن از دلایل مهم سفیدشدن موهاست، اما همیشه هم این‌گونه نیست و گاه سفیدشدن مو‌ها دلایل دیگری مانند کمبود ویتامین B ۱۲ اختلال در عملکرد تیروئید، سیگار کشیدن و کم‌خونی دارد. اگر سفیدشدن موهایتان ژنتیکی نیست می‌توانید به برگشت رنگ موهایتان زیر ۳۰ سالگی امیدوار باشید و با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

داشتن رژیم غذایی مناسب

تغذیه عامل مهمی در سفیدشدن موهاست و داشتن رژیم غذایی نامناسب می‌تواند تاثیر زیادی در روند زودهنگام سفیدشدن مو‌ها داشته باشد ازسوی دیگر عوامل زیادی مانند تنش‌های عصبی و اختلال در کارکرد تیروئید و کمبود منگنز در روند سفیدشدن مو‌ها تاثیر زیادی دارند.

از دیدگاه درمان‌گران طب سنتی اصلاح هر یک از این اختلال‌ها می‌تواند به کاهش روند سفیدی مو و در نهایت پیش‌گیری از سفید شدن مو‌ها منجر شود.

ازدیدگاه طب سنتی خوردن روزانه یک سیر از ساده‌ترین راه‌ها برای حل مشکل کمبود منگنز در بدن است.. اگر بتوانید سیر را به عنوان چاشنی اصلی به وعده‌های غذای اصلی خود بیفزایید تاثیر مستقیمی روی کم‌شدن روند سفیدی مو‌ها می‌گذارید.

باید بدانید درمان‌گران طب سنتی ساده‌ترین و بهترین روش برای سیاه‌شدن مو‌ها را اصلاح و تغییر رژیم غذایی می‌دانند. به گفته آن‌ها برای از بین رفتن سپیدی مو‌ها و سیاه‌شدن آن‌ها گیاهانی مانند پیاز، سیر، شاهی، هلیله سیاه و برنج سبوس‌دار را در وعده‌های غذایی‌شان بگنجانند. مصرف برنج سبوس‌دار و هلیله سیاه در وعده‌ها و میان‌وعده‌های غذایی و جایگزینی آن به جای برنج معمولی در کنار مصرف گیاهانی مانند پیاز و سیر و شاهی تاثیر زیادی در برطرف شدن سفیدی مو‌ها و سیاه‌شدن آن‌ها دارد. موضوعی که در مورد یکی از گیاهان به نام هلیله سیاه باید با شما در میان بگذاریم این است که این ماده کمی تلخ است بنابراین می‌توانید آن را درون ماست بریزید و با کمی نعناع میل کنید.

این گیاهان همگی تاثیرگذارند و شما را جوان می‌کنند، اما همان‌گونه‌که می‌دانید برای دیدن تاثیر گیاهان باید کمی شکیبا باشید.

۱--سیر

تا جای ممکن سیر را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید و ازآن بعنوان چاشنی اصلی غذا استفاده کنید، سیر تاثیر مستقیمی بر کاهش روند سفید شدن مو‌ها دارد.


۲- چای سیاه

یکی از راه‌های کم هزینه و بی دردسر استفاده از لوسیون چای سیاه می‌باشد. این لوسیون رابه اسانی می‌توانید در منزل تهیه کنید. برای تهیه آن یک قاشق چای سیاه رابا یک قاشق گیاه مریم گلی خشک و دو لیوان آب روی حرارت گذاشته تا آرام آرام بجوشد و به اندازه یک لیوان از این محلول باقی بماند، اجازه دهید تا خنک شود و آنرا صاف کنید. سپس موهایتان رابا شامپو ملایم شستشو داده و با این لوسیون ماساژ دهید. برای نتیجه مطلوب‌تر اینکار را ۵ بار در هفته تکرار کنید.


بیشتر بخوانید: نکاتی درباره مراقبت از مو، چشم و ناخن


۳-مصرف گندم

برخی مطالعات نشان داده مصرف مداوم گندم میتواند در برگرداندن مو‌های سیاه بسیار موثر باشد. همچنین گنجاندن برنج سبوس دار، هلیله سیاه، پیاز، سیر و شاهی نیز تاثیر زیادی در برطرف شدن سفیدی مو‌ها دارند. در هرحال اصلاح رژیم غذایی و مصرف مواد غذایی طبیعی تاثیر بسزایی در کاهش روند سفید شدن مو‌ها دارد.

مراقبت از مو

شست‌وشوی هر روزه مو‌ها

شاید باورتان نشود، اما یکی از طبیعی‌ترین روش‌هایی که برای از بین‌بردن سفیدی مو‌ها وجود دارد این است که آن‌ها را با لوسیون گیاهی چای سیاه ماساژ دهید. شاید با خود بگویید این ماده را باید از کجا تهیه کنید. برای این لوسیون نیست به عطاری یا جای دیگری بروید، چون شما می‌توانید خودتان به آسانی آن را درست کنید.

برای درست‌کردن این معجون بی‌مانند تنها کافیست یک قاشق غذاخوری چای سیاه را با یک قاشق غذاخوری گیاه مریم‌گلی خشک شده با ۲ لیوان آب روی حرارت بگذارید تا آرام آرام بجوشد و یک لیوان از این جوشانده باقی بماند. سپس آن را از روی حرارت بردارید و صاف کنید. شکیبا بمانید تا سرد شود. هر هفته این جوشانده را درست کنید و موهایتان را با آن ماساژ دهید.

برای این‌که این لوسیون تاثیر خود را بگذارد و موهایتان را به رنگ خود برگرداند باید در هفته ۵ بار موهایتان را با آن ماساژ دهید.

به گزارش رویداد۲۴ برای شست‌وشوی موهایتان از شامپو‌های سبک و گیاهی و بدون سولفات استفاده کنید و هنگامی‌که موهایتان کمی نم‌دار بود این لوسیون را روی موهایتان بمالید.

ماده دیگری که می‌تواند به سیاه‌شدن تار‌های سفیدشده موهایتان کمک کند جوشانده گیاه تنباکوست. این محصول هم به روش جوشانده چای سیاه آماده می‌شود. ماساژ این جوشانده نیز می‌تواند روند تیره شدن مو‌ها را تسریع کند.

روغن معجزه‌گر برای مو

به این موضوع توجه داشته باشید که موی سالم بهتر می‌تواند مواد را جذب کند پس به این موضوع اهمیت دهید. برای این‌که موهایتان را تقویت و ساقه‌هایش را جوان کنید می‌توانید از ترکیب روغن حنا و نارگیل استفاده کنید. این ترکیب روی مو تاثیر زیادی دارد و سبب تقویت و جوان‌شدن ساقه‌های مو‌ها می‌شود ضمن این‌که تاثیر زیادی در رفع سفیدی تار‌های مو دارد و در مدت کوتاهی می‌تواند رنگ طبیعی موهایتان را به شما برگرداند.

برای تهیه این ترکیب فوق‌العاده کمی روغن نارگیل خالص از نزدیک‌ترین عطاری محل زندگی‌تان تهیه کنید و به اندازه یک استکان از آن را درون ظرفی بریزید و آن را به شیوه غیرمستقیم روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. (می‌توانید آن را روی بخار کتری بگذارید). پس از آن‌که روغن به جوش آمد آن را از روی حرارت بردارید و برگ‌های خشک شده گیاه حنا را داخل آن بیندازید. پس از مدتی خواهید دید که رنگ روغن به قهوه‌ای متمایل می‌شود. هنگامی‌که روغن سرد شد می‌توانید از آن استفاده کنید. دستتان را به این روغن آغشته کنید و با سرانگشتانتان آن را روی پوست سر و موهایتان ماساژ دهید. این شیوه ماساژ مانع از آسیب رسیدن به ریشه مو و کنده‌شدن آن‌ها می‌شود. این روغن را هفته‌ای ۲ بار روی موهای‌تان ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه روی موهای‌تان بماند.

عصاره بابونه

تاثیر استرس و عصبانیت در سفید شدن موها، بیش از هر عامل دیگری است، پس آرام باشید تا گرد سپید روی موهایتان ننشیند.

یکی از سریع‌ترین شیوه‌ها برای تیره شدن مو‌های سفید استفاده از عصاره بابونه است. برای تهیه این عصاره ۳ قاشق از برگ‌های خشک شده بابونه رابا ۳ لیوان آب مخلوط و آنرا روی حرارت گذاشته و اجازه دهید بجوشد. به طوری که نصف آب آن باقی بماند. سپس این محلول را صاف کرده و بعد از شست و شوی مو‌های خود با شامپو، از این عصاره روی مو‌ها بمالید و ماساژ دهید و اجازه دهید که روی موهایتان خشک شود.

این توصیه‌ها را جدی بگیرید

برای این‌که بتوانید مانع از سفیدشدن موهایتان شوید و از آن پیش‌گیری کنید نه تنها استفاده از ماسک گیاهی توصیه می‌شود بل‌که اصلاح رژیم غذایی و گنجاندن مواد طبیعی نیز به سبد غذایی افراد می‌تواند تاثیر مثبتی روی این روند داشته باشد. به موهایتان رسیدگی کنید و از آن‌ها مراقبت کنید و توصیه‌های بالا را جدی بگیرید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
0
0
عنوان مطلباز نظر دستور زبان نادرست است.
از چیزی خدانگهدار نمی‌کنند، میشود به چیزی خدانگهدار گفت!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان