تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۷ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

فواید و عوارض ویتامینه‌کردن مو

داشتن موهایی سالم و زیبا خواست همه است و این موضوع هم جنسیت نمی‌شناسد. هر زن و مردی دوست دارد موهای خوبی داشته باشد چراکه در ظاهر تاثیر زیادی دارد. یکی از راه‌هایی که می‌توان موها را تقویت و خود را از موهای آسیب‌دیده رها کرد ویتامینه‌کردن موهاست.

ویتامینه‌کردن مو

رویداد۲۴ داشتن مو‌هایی سالم و زیبا خواست همه است و این موضوع هم جنسیت نمی‌شناسد. هر زن و مردی دوست دارد مو‌های خوبی داشته باشد چراکه در ظاهر تاثیر زیادی دارد. یکی از راه‌هایی که می‌توان مو‌ها را تقویت و خود را از مو‌های آسیب‌دیده رها کرد ویتامینه‌کردن موهاست.

ویتامینه‌کردن مو یکی از راه‌هاییست که می‌توان با آن‌ها سلامت را به مو‌ها بازگرداند و وضعیت مو‌هایی را که آسیب دیده‌اند بهبود بخشید. بسیاری از مردم مو‌های خود را مدام رنگ می‌کنند و آن‌ها را درمعرض انواع و اقسام مواد شیمیایی قرار می‌دهند. این کار‌ها سبب می‌شود مو‌ها کم‌کم آسیب ببینند و از شادابی و لطافتش کم شود. در این‌جاست که می‌توان برای بهبود سلامت مو‌ها به ویتامینه‌کردن آن‌ها امید بست.

به گزارش رویداد۲۴ باید بدانیم که مو هم مانند هر یک از بخش‌های دیگر بدن انسان نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد و اگر به آن توجه نکنیم به مرور سلامت خود را از دست می‌دهد. راه‌های زیادی برای تقویت‌کردن مو‌ها وجود دارد که یکی از آن‌ها همان‌گونه‌که اشاره کردیم ویتامینه‌کردن آن‌هاست. در این مطلب و در ادامه شما رابا این کار و مزایا و معایبش آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

ویتامینه‌کردن مو‌ها معمولا هنگامی انجام می‌شود که مو‌ها آسیب دیده‌اند و به ترمیم نیاز دارند. در این روش مو‌ها را با انواع ویتامین‌های مورد نیاز مو و مواد آب‌رسان تقویت می‌کنند تا مو‌ها سلامت اولیه خود را به دست آورند.

مزایای ویتامینه کردن مو‌ها

محصولاتی که برای ویتامین درمانی مو‌ها استفاده می‌کنند دارای مواد معدنی، ویتامین، پروتئین‌ها هستند که با مالیدن بر روی مو‌ها این مواد به سرعت در ساقه نفوذ و جذب می‌شود، با تزریق این مواد به ساقه مواد مغذی از دست رفته به کوتیکل مو بازگردانده و باعث استحکام بیشتر ریشه مو می‌شود.

مراقبت از مو

معایب ویتامین درمانی مو

همان‌گونه‌که می‌دانید هر روشی مزایا و ایراداتی دارد. درواقع کاری در دنیا وجود ندارد که مزیت یا ایراد صرف باشد و باید دید کدام کار بهتر است درواقع باید آن را در ترازو گذاشت و دید کدام سمت که به سود شماست سنگین‌تر است. درواقع شما باید شرایط خود را هم بسنجید و دست به اقدامی بزنید. شاید دوستی مو‌های خود را ویتامینه کرده باشد و مدام شما را تشویق به انجام آن کند، اما مو‌های شما نیاز به این کار نداشته باشد؛ بنابراین خود را با دیگری مقایسه نکنید و تمام جوانب را درنظر بگیرید و سپس اقدام کنید.

ازسوی دیگر باید بدانید مو بافتیست که نمی‌توان آن را زنده نامید و این ریشه است که سبب سلامت و خون‌رسانی و جذب مواد و ویتامین‌ها می‌شود؛ بنابراین مو بافتی است که خودش خون رسانی و در واقع هیچ جذبی از محیط ندارد البته به جز آسیب‌های شیمیایی و حرارتی بنابراین نادرست است که گمان کنیم از طریق ویتامینه کردن موضعی چیزی جذب تار‌های مو می‌شود.

برای نمونه ویتامین C یا D‌ می‌تواند جذب مو‌ها شود. با ویتامینه کردن فقط بافت چربی است که با مو تماس پیدا می‌کند آن را از خشکی درمی‌آورد و مو کمی حالت پذیر‌تر می‌شود؛ و باید به این نکته اشاره کرد که این روش موقتی است و بعد از مدت محدودی به حالت اولیه برمی گردد.

به گزارش رویداد۲۴ اما فراموش نکنید همین تار‌های مو را اگر هر روز سشوار بکشید و یا اتو بزنید و مدام رنگشان کنید و اونواع و اقسام بلا‌ها و آسیب‌ها را بر سرش بیاورید مسلما خشک می‌شوند و آسیب می‌بینند.

ویتامینه مو با مواد خانگی

حتما می‌دانید که هر چیزی را بتوانید در خانه درست کنید بهتر است، چون معمولا افراد تلاش می‌کنند از مواد اولیه مناسب و باکیفیت استفاده کنند؛ بنابراین اگر می‌خواهید موهایتان را ویتامینه کنید بهتر است خودتان در خانه این کار را انجام دهید.


بیشتر بخوانید: راز رشد مو با یک روغن!


ویتامینه مو با جعفری و روغن زیتون

در این روش می‌توانید ۱ استکان آب جعفری تازه را با روغن زیتون مخلوط کنید و سپس آن را به کمک دست به تمام مو‌ها اعم از ریشه و ساقه بمالید. مو‌ها را ۱ ساعت در کلاه رنگ و یا حوله قرار داده و پس از این مدت به خوبی شست‌وشو دهید.

شیر نارگیل

یکی از موادی که برای ترمیم مو‌ها و به دست‌آوردن نرمی و لطافت مو‌ها بسیار سودمند است نارگیل و محصولات به دست آمده از آن است. شیر نارگیل گزینه خوبی برای ترمیم خشکی مو‌ها است. اگر جزو افرادی هستید که به دلیل استفاده از رنگ و دکلره مو‌های شما دچار آسیب شده است، می‌توانید از این درمان خانگی استفاده کنید. برای ویتامینه مو‌ها به کمک شیر نارگیل ابتدا شیر نارگیل را با روغن زیتون به خوبی مخلوط کنید. سپس بر روی ساقه مو‌های خود ماساژ دهید. از یک نایلون و یا کلاه رنگ استفاده کرده و مو‌های خود را به مدت ۲۰ دقیقه در کلاه نگه دارید. این روش را می‌توانید یک روز در میان انجام داده و تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید.

آلوئه ورا

اگر مو‌های چربی دارید، آلوئه ورا می‌تواند ماده نجات دهنده شما باشد. ۵ قطره آب لیمو و ۲ قطره روغن درخت چای را با ۳ قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. مو‌های خود را به این ماسک آغشته کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس با شامپو موهایتان را بشویید و از نرم کننده  استفاده کنید. روغن درخت چای می‌تواند عفونت‌های پوست سر را از بین ببرد.

تقویت مو

ویتامین تراپی مو

هر کاری مراحل و روش‌هایی دارد که باید پیش از انجام کار اصلی انجام شود. شاید بتوان گفت این مراحل اهمیتی حتی بیش‌تر از کار اصلی دارند، چون زمینه را برای تاثیر درست فراهم می‌کنند. این موضوع درمورد ویتامینه‌کردن مو هم صادق است. پیش از ویتامینه‌کردن موهایتان این کار‌ها را با دقت انجام دهید.

پیش از ویتامینه کردن، موهایتان را بشویید. مو‌ها برای ویتامینه‌کردن کاملا تمیز و بدون مواد شیمایی باشند.

پس از شستن مو‌ها باید آن‌ها به صورت کامل خشک شند. فراموش نکنید تا جایی که می‌توانید از سشوار و اتوی مو استفاده نکنید. این ابزار‌ها به موهایتان آسیب می‌زنند پس همیشه اجازه دهید موهایتان در فضای باز و در معرض هوا خشک شوند.

موهایتان را دسته‌بندی کنید و هر بخش را با گیره جدا کنید تا با بخش دیگر مخلوط نشود.

از محلول‌های دو فاز و یا سرم‌های تقویتی استفاده کنید و پوست سرتان را با آن‌ها ماساژ دهید.

در این مرحله می‌توانید بخشی از کرم ویتامینه مو را برداشته و به کمک دست خود آن را به ساقه مو‌ها بمالید. دقت داشته باشید که در این مرحله کرم نباید به ریشه مو‌ها برسد.

هر یک از لایه‌های مو‌ها را بین فول پیچیده و آن‌ها را به مدت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه در فویل نگه دارید. برای اینکه در این مدت کرم ویتامین روان نشود، می‌توانید از کلاه‌های رنگ بهره ببرید.

پس از این مرحله موهایتان را بشویید و خشک کنید.

به این موضوع دقت داشته باشید که پیش از ویتامینه‌کردن مو آن‌ها را شانه کنید تا گره‌ای در آن‌ها نباشد. این کار سبب تاثیرگذاری مواد ویتامینه روی مو می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
0
سلام واقعا این گزارش برازنده سایت شماست?
نظرات شما
پیشخوان