تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

نشانه‌های عشق واقعی

همه مردم دنیا دوست دارند عشق را تجربه کنند و همه به‌دنبال عشقی راستین و آتشینند که آتش و شعله‌های آن هرگز به سردی نگراید اما به‌راستی آیا عشق واقعی وجود دارد؟ آیا می‌تواند چنین عشقی را پیدا کرد و آن را برای همیشه نگه داشت بدون این‌که آن عشق و دوست داشتن به سردی بگراید و شعله‌های عشق خاموش شود؟

نشانه‌های عشق واقعی

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: همه مردم دنیا دوست دارند عشق را تجربه کنند و همه به‌دنبال عشقی راستین و آتشینند که آتش و شعله‌های آن هرگز به سردی نگراید، اما به‌راستی آیا عشق واقعی وجود دارد؟ آیا می‌تواند چنین عشقی را پیدا کرد و آن را برای همیشه نگه داشت بدون این‌که آن عشق و دوست داشتن به سردی بگراید و شعله‌های عشق خاموش شود؟
عشق و تجربه آن یکی از زیباترین تجربیاتیست که هر کسی می‌تواند در زندگی آن را داشته باشد، اما آیا هر احساسی که مربوط به علاقه به دیگریست را می‌تواند عشق نامید؟ اصلا عشق واقعی و راستین چه ویژگی‌هایی دارد که بتواند ان را عشق نامید. نخستین چیزی که باید بدانید این است که عشق راستین و واقعی به‌آسانی به دست نمی‌آید و شاید بسیاری در درازای زندگی خود نتوانند آن را تجربه کنند ضمن این‌که برای به دست آوردن آن نیاز به زمان است و به‌سرعت و د یک نگاه نمی‌توان عشق راستین واقعی را به دست آورد و تشخیص داد.

به گزارش رویداد۲۴ در مورد عشق به‌ویژه در ادبیات ما سخن بسیار است و در این زمینه شعر و داستان بسیار داریم، اما موضوع این است که برخلاف باور عموم هرگز عشق راستین با یک نگاه به دست نمی‌آید و آن‌چه در یک نگاه در ما به‌وجود می‌آید نوعی شیفتگی و کشش به سمت دیگریست ضمن این‌که هورمون‌های بدن هم در آن بسیار دخیلند. اما عشق راستین چیست؟ شاید بتواند گفت عشق واقعی یک موج قوی از احساسات عاشقانه و جنسیست که شما را به شدت تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

در یک رابطه مهم‌ترین نکته پیش از آن‌که بدانید و بخواهید درک کنید آیا چیزی که دارید عشق راستین است یا خیر باید بدانید هر رابطه‌ای را حتی اگر عشق واقعی باشد باید با اندیشه و حوصله پیش برید تا بتوانید در آن به کامیابی برسید.

عشق راستین و واقعی چیست؟

عشق راستین احساسیست که انسان را در برابر رفتار‌های معمولی یک انسان به فرد بهتری تبدیل می‌کند درواقع شما هنگامی‌که عشق واقعی را تجربه می‌کنید در برابر یک شخص خاص تبدیل به انسان بهتری می‌شوید. شکوفا شدن عشق واقعی مستلزم زمان است. چیزی که شما در سال نخست یا در اوایل یک رابطه تجربه می‌کنید شیفتگی و جاذبه‌ی جنسی نام دارد و هیچ ارتباطی با عشق ندارد. در این دوران شما دقیقا تحت‌تاثیر هورمون‌های بدنتان هستید، اما گمان می‌کنید احساساتتان راستین و واقعیست، اما این خیالی بیش نیست.

هنگامی‌که در رابطه‌ای هستید و در آن بحث و اختلاف دیدگاه و نظر پیش می‌آید باید بتوانید هم‌چنان هم‌دیگر را دوست داشته باشید و درک کنید، اما اگر چنین چیزی نمی‌شود و شما به جای نزدیک‌شدن به هم و حل مشکلات از لحاظ عاطفی کم می‌آورید و از هم دور و دورتر می‌شوید باید بدانید که اصلا عشقی در کار نیست و شیفتگی درحال نابودیست.

عشق واقعی هنگامی رخ می‌دهد که شما آن را به شکلی طبیعی و از صمیم قلب تجربه کنید و باید بدانید که این احساس زوری نیست و شما نمی‌توانید ادای عاشق بودن را دربیاورید. اگر افراد در دوران شیفتگی با هم مشکلات را حل کنند و سازگاری با هم را بیاموزند به احتمال زیاد هرگز نمی‌توانند عشق راستین را تجربه کنند.

ازسوی دیگر اگر هر دو شخص در رابطه یک‌دیگر را درک و با هم ارتباط خوب و درستی برقرار کنند کم‌کم در کنار هم بودن را دوست خواهند داشت و به یک جفت جدایی‌ناپذیر تبدیل خواهند شد و در نهایت، این پیوند به یک عشق پاک و فداکارانه تبدیل می‌شود که آن را عشق واقعی می‌نامیم.

عشق واقعی

نشانه ها‌ی عشق واقعی

اگر در یک رابطه عاشقانه هستید و نمی‌دانید آیا این عشق راستین است یا خیر باید بدانید که درک این موضوع کمی دشوار است، اما به‌هرروی می‌توان نشانه‌هایی از آن را در یک رابطه برشمرد. در این‌جا به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

فداکاری

شما در رابطه‌ای که عشقی راستین و ناب است بده و بستان عشقی دارید یعنی در آن رابطه از هر چه دارید و ندارید برای طرف مقابلتان استفاده می‌کنید و به یک معنا خود را فدا می‌کنید تا او هر چه می‌خواهد از شادی و خوشی داشته باشد. شما برای شادی یا راحتی او فداکاری می‌کنید، حتی اگر هرگز متوجه این موضوع نشود یعنی برای شما اصلا هم مهم نیست که او متوجه شود یا نه.

خوشبختی و شادی

یک عشق راستین با اندوه فاصله دارد در این رابطه که ناب‌ترین نوع از احساسات انسان است فرد از شادی شخص مقابل خود سرشار از شادی می‌شود درواقع در عشق راستین هر دو سوی رابطه شاد و خوش‌حالند حتی اگر در سخت‌ترین دوران زندگی خود هم باشند.


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره زوج درمانی


رنج و خشم

در هر رابطه‌ای خشم و ناراحتی هم وجود دارد. در عشق راستین اگر هر یک از طرفین یک‌دیگر را ناراحت و خشم‌گین کنند این خشم مدت زیادی به درازا نمی‌کشد و افراد نمی‌توانند به‌درستی کار‌های خود را انجام دهند تا هنگامی‌که با هم گفتگو و مشکل را حل نکنند.

تلاش و کوشش در راه درست

در یک رابطه با عشقی راستین هر دو سو مدام در حال تلاش برای بهترکردن زندگی برای شریکشان هستند تا او و خود همیشه در کنار هم باشند و لذت ببرند.

نشانه‌های عشق واقعی 

آزادی

مهم‌ترین موضوعی که در رابطه عشق واقعی وجود دارد حس آزادیست. هر دو طرف در این رابطه هرگز احساس اسارت و بردگی ندارند و خود را آزاد می‌دانند تا هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. این آزادی اتفاقا سبب می‌شود هر دو سوی رابطه در عشق و رابطه خود اصیل باشند و خود واقعی خود را نشان دهند و، چون عاشق هم هستند چیزی جز عشق و دوست داشتن ندارند که به هم نشان دهند و، چون این هم از سر آزادیست زیباتر از این نمی‌شود و همین رابطه‌شان را تقویت می‌کند و کیفیت آن را روزبه‌روز بالاتر می‌برد.

هنگامی‌که در رابطه آزادی وجود دارد فردیت افراد حفظ می‌شود و هر یک در عین این‌که مستقلند ما هستند یعنی هر یک برای رشد فردی خود تلاش می‌کنند، اما هنگامی‌که در مورد آینده می‌اندیشند یک‌دیگر را کنار هم می‌بینند.

از موفقیت‌های هم احساس غرور می‌کنید

در رابطه‌ای که عشق راستین در آن جریان دارد هر یک برای موفقیت دیگری تلاش می‌کند و به هنگام موفقیت هم هر یک از آن احساس غرور می‌کنند. در این رابطه حسادت جایی ندارد و هر چه هست شادی و غرور از شادی و موفقیت دیگریست.

پذیرش هم با تمام خوبی‌ها و بدی‌ها

در عشق راستین افراد واقع‌بینند درست برخلاف هنگامی که در رابطه شیفتگی در جریان است که معملا افراد در آن هنگام نابینا هستند. در رابطه با عشق راستین افراد یک‌دیگر را دوست دارند بنابراین تمام خوبی‌ها و بدی‌های هم را می‌دانند و درک می‌کنند و می‌پذیرند و در مورد مسائلی که آزارشان می‌دهد گفتگو می‌کنند و کاری نمی‌کنند تا دیگری را ناراحت کنند.

به گزارش رویداد۲۴ دقت داشته باشید که در رابطه‌ای با عشق راستین شما نمی‌توانید به این پرسش پاسخ دهید که چرا همسر و شریک عاطفی‌تان را دوست دارید چراکه او را دوست دارید برای وجودش برای این‌که در زندگی شما حضور دارد و به آن گرمی و آرامش بخشیده است.

باوجود او به شخص دیگری اهمیت نمی‌دهید دراقع دیگران اصلا توجهتان را جلب نمی‌کنند و شما در کنار هم احساس امنیت می‌کنید. عشق راستین سبب می‌شود افراد روزبه‌روز انسان بهتری شوند.

اگر در حال تجربه عشقی راستین هستید که به شما شادباش می‌گوییم و خوشا به حال و روزگارتان و اگر این‌گونه نیست امیدواریم روزی بتوانید آن را تجربه کنید، اما همواره در راستای بهترشدن فردی خود تلاش کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
0
5
عشق واقعی مثه عشق نظام جمهوری اسلامی به مردم ومردم به جمهوری اسلامی.... پوکیدم از خنده
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
0
0
حتی نمی تونید یه تصویر از یه زوج ایرانی برای این مطلب بذارید. چون نمایش ژست و نمود بیرونی از یه زوج که نشاندهنده احساسات عاشقانه اونها نسبت به هم باشه, قابل انتشار نیست. همه عاشقا و خوشبختا هم اونورین!
حمیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
0
0
زن ها بیش تر از مرد ها عاشق میسن، زیرا کم تر از منزل خارج میسوند. اما زنهایی که زیاد بیرونی هستند کم تر عاسق می شن و اغلب تا آخر عمر ازدواج نمی کنن. یک زن با حجاب بیش تر از زن بی حجاب عاشق میسه. مرد های مذهبی عاشق زن های غیر مذهبی یا حتی ضد مذهبی میگردند و بر عکس زن های مذهبی وقتی عاشق میگردند برایشان فرقی نمی کند.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان