تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۱ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

این رفتار آقایان خانم‌ها را خشم‌‌گین می‌کند

برای داشتن یک رابطه خوب و سالم باید بتوان با هم گفت‌وگو کرد و ارتباط کلامی مناسب با هم داشت تا بتوان از عهده مشکلات برآمد و با هم‌فکری و هم‌دلی زندگی را پیش برد چیزی که معمولا زوج‌ها از داشتن آن محرومند و این مهارت را نیاموخته‌اند.

روابط میان همسران

رویداد۲۴ برای داشتن یک رابطه خوب و سالم باید بتوان با هم گفتگو کرد و ارتباط کلامی مناسب با هم داشت تا بتوان از عهده مشکلات برآمد و با هم‌فکری و هم‌دلی زندگی را پیش برد چیزی که معمولا زوج‌ها از داشتن آن محرومند و این مهارت را نیاموخته‌اند.

امروز روان‌شناسی و داشتن دانش مهارت در زمینه رشد اهمیت زیادی پیدا کرده است البته از گذشته این موضوع مهم بود، اما مردم نسبت به این موضوع آگاهی چندانی نداشتند بنابراین توجهی هم به آن نشان نمی‌دادند.

همه می‌دانیم زن و مرد تفاوت‌های بسیاری با هم دارند که برخی از آن‌ها را جنس مخالف هرگز نمی‌تواند بداند یا درک کند و در این‌جاست که گفت‌‍وگو راه‌کار حل ماجرا خواهد بود.

دکتر باربارادی آنجلیس، روان‌شناس، مشاور روابط و نویسنده در مورد رشد شخصی کتاب‌های زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها دو کتاب «راز‌هایی درباره زنان که هر مردی باید بداند» و «راز‌هایی درباره مردان که هر زنی باید بداند» است که در ایران هم برگردان و منتشر شده است.

دکتر آنجلیس در مقدمه این کتاب می‌گوید: «یکی از اهداف من برای نگارش این کتاب درک بهتر خودمان است تا بدین ترتیب به توانایی منحصر به فردمان در داشتن احساسات عمیق افتخار و از آن‌ها استقبال کنیم و عشق سرشار و بی چشم‌داشت و هم‌دلی را جایگزین جدایی و کدورت کنیم.»

به گزارش رویداد۲۴ این موضوع اهمیت زیادی دارد به همین دلیل در این مطلب تلاش کرده‌ایم برش‌هایی از کتاب «راز‌هایی درباره زنان» را با شما به اشتراک بگذاریم تا شاید بتواند به رابطه میان زنان و مردان و زندگی زناشویی آن‌ها کمکی کند.

انسان به جز نیاز‌های نخستین خود یعنی آب و غذا و هوا و مسکن و سرپناه به عشق و دوست‌داشته‌شدن نیاز دارد چنان‌که اگر کودکی در خانواده عشق و علاقه را دریافت نکند هر اندازه غذا و مسکن و پوشاک خوب داشته باشد در آینده یک انسان طبیعی و سالم نخواهد بود و دچار انواع بیماری‌های و آسیب‌های روانی می‌شود که شاید بسیاری از آن‌ها درمان‌شدنی هم نباشند.

نیاز به عشق و دوست‌داشتن و دوست‌داشته‌شدن در همه وجود دارد، اما شاید همه آن را ندانیم و نسبت به آن بی‌توجه باشیم. انسان‌ها با عشق و علاقه واقعی و راستین می‌توانند به قلب هم رسوخ کنند و این موضوع در میان زوج‌ها اهمیت زیادی دارد چراکه زن و مرد با دادن عشق به هم می‌توانند در به‌وجودآوردن روابط صمیمانه با هم نقش زیادی داشته باشند و زندگی را برای هم شیرین کنند و از این عشق هر دو سیراب شوند.

در این مطلب برخی از مشکلاتی که به رابطه خوب و عاشقانه میان زن و مرد آسیب جدی وارد می‌کند و البته راه‌حل‌های آن می‌پردازیم.

روابط زوجین

مرد‌های مبهم

یکی از مشکلاتی که در زندگی زناشویی و در رابطه میان زن و مرد وجود دارد مبهم‌بودن مرد است. این‌گونه مردان مبهم سخن می‌گویند و کارهایشان روشن و شفاف نیست. این‌گونه مردان دوست دارند پنهان‌کاری کنند حتی اگر به‌راستی چیزی هم برای پنهان‌کردن وجود نداشته باشد. هنگامی‌که از این گونه مردان پرسشی می‌کنید هرگز نمی‌توانید به پاسخ درست و روشنی برسید. این مردان همیشه با ابهام سخن می‌گویند و رفتارشان واقعی نیست.

رفتار‌ها و شخصیت این مردان و کوشش برای این‌که اسرارآمیز باشند برای شریک زندگی و همسرشان بسیار آزاردهنده است. همسران این‌گونه مردان هرگز می‌توانند از آن‌ها پاسخ درست حتی درباره زندگی و احساساتشان به آن‌ها دریافت کنند به همین دلیل هم هیچ‌گاه نمی‌توانند امنیت داشته باشند. ازسوی دیگر مردان به صورت ذاتی دوست ندارند مرتکب اشتباه شوند و گاه به صورت ناخودآگاه در گفتگو مبهم می‌شوند تا بتوانند از خود محافظت کنند.

مرد‌ها به دلیل دیگری هم دست به پنهان‌کاری می‌زنند و آن هم برای حفظ غرور و منیتیست که می‌خواهند حفظ کنند البته در این مورد شاید اطرافیان هم تاثیر داشته باشند برای نمونه اگر مرد در مورد موضوعی اطلاعات کاملی را به همسر خود ارائه نکند، همسرش نمی‌تواند او را برای انجام نشدن آن کار سرزنش کند. بهترین راه حل برای خروج از این بحران روراست بودن است. باید بدانید همسرتان دشمن شما و در مقابلتان نیست بل‌که همراهتان است تا با هم زندگی خود را بسازید و راهتان را هموار کنید.
مرد‌هایی که درباره مسائل بحث نمی‌کنند

در زندگی مسائل زیادی به‌وجود می‌آید که باید در مورد آن‌ها بحث کرد تا به نتیجه رسید، اما برخی از مردان این کار را انجام نمی‌دهند و مدام برای حتی کوچک‌ترین مسائل گفتگو را به تاخیر می‌اندازند و فرصتی برای فکر کردن درباره موضوع می‌خواهند. گاه ممکن است همسرشان را در جریان آخرین کارهای‌شان هم قرار ندهند. این کار سبب می‌شود همسرشان سردرگم و بلاتکلیف بماند چیزی که اصلا خوب نیست و روحیه زن را آزرده می‌کند ضمن این‌که مسائل و مشکلات هم رهاشده و حل‌نشده باقی می‌مانند.

این‌گونه مردان گاه نیاز دارند کسی برای سخن‌گفتن پیش‌گام شود و حتی اگر از این کار فرار می‌کنند آن‌ها را ناچار به گفتگو کند و اجازه ندهد از آن سرباز زنند. اگر همسرتان گفت به زمان نیاز دارد زمانی را مشخص کنید برای نمونه بگویید فردا همین ساعت و در همان ساعت به او یادآور شوید و به گفتگو بپردازید.

مرد‌های ساکت و اخمو

به‌طورکلی انسان‌های ساکت و اخمو و عبوس چندان مورد پسند دیگران نیست به‌ویژه اگر این فرد همسر آدم باشد. برخی از مردان با همسرشان گفتگو می‌کنند و سخنان او را می‌شوند و گوش می‌دهند، اما هنگامی‌که همسرشان از آن‌ها نظر می‌خواهد به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی اصلا چیزی نشنیده‌اند و این موضوع سبب رنجش و آزردگی زن می‌شود.. ممکن است این رفتار در آقایان ناشی از احساس نگرانی یا مقصر بودن و یا سردرگمی باشد؛ بنابراین نمی‌توانند در این لحظه صحبت کنند و سکوت را ترجیح می‌دهند.


بیشتر بخوانید:  چگونه اعتماد از دست رفته همسرمان را برگردانیم؟


مرد‌ها باید بدانند این موضوع برای زنان اهمیت زیادی دارد تااندازه‌ای که سکوتشان می‌تواند گستاخانه تلقی شود. تلاش کنید در این گونه مواقع به همسرتان بگویید «حرف‌های تو را شنیدم. می‌خواهم چند لحظه درباره آن فکر کنم.» تلاش کنید به نوعی با همسرتان ارتباط برقرار کنید و گفتگو بهترین راه‌حل است. همان‌گونه‌که می‌بینید حتی می‌توانید برای سکوتتان هم حرف بزنید.

مرد‌هایی که خواسته‌های خود را بیان نمی‌کنند

این‌گونه مردان خواسته‌های خود را با همسرشان در میان نمی‌گذارند و مدام درحال پنهان‌کردن آن‌ها از همسرشان هستند. کار جالب و شگفت‌انگیزی که این‌گونه مردان می‌کنند این است که گاه با این کار می‌خواهند میزان نزدیکی و عشق همسرشان را آزمایش کنند. ممکن است تصور کنند که اگر همسرم من را دوست داشته باشد، به نیاز من پی می‌برد. توجه داشته باشید که همسرتان قدرت خواندن ذهن شما را ندارد؛ بنابراین شما ناامید می‌شوید و نتیجه می‌گیرید که او شخص مناسبی برای زندگی نیست. این یک راه کاملا اشتباه است. سعی کنید با بیان خواسته و نیازتان این فرصت را به همسرتان بدهید تا با برآورده کردن آن شما را خوشحال کند.

هنگامی‌که خواسته‌های خود را بیان می‌کنید دقیقا همانی را بگویید که می‌خواهید با تمامی جزئیات تا نتیجه به آن‌چه می‌خواهید نزدیک‌تر باشد.

رفتار با همسر

مردانی که احساساتشان را سرکوب می‌کنند

مرد‌های بسیاری وجود دارند که احساساتشان را سرکوب می‌کنند و آن‌ها را بیان نمی‌کنند. این مرد‌ها مدام درحال خودخوری‌اند بنابراین تا جای ممکن نسبت به وضعیتی و رخداد‌ها واکنش نشان نمی‌دهند، اما ناگهان مانند یک کوره منفجر می‌شوند.

به گزارش رویداد۲۴ این‌گونه مرد‌ها معمولا پافشاری می‌کنند که حالشان خوب است، اما به ناگاه چنان منفجر می‌شوند که برای خودشان هم شاید این واکنش شگفت‌آور باشد. این‌گونه مردان نمی‌دانند چگونه باید با اضطراب و تنش‌های خود مقابله کنند. شاید در کودکی پدر و مادری داشتند که به او یاد دادند تنها راه مقابله با احساسات، فریاد و ارعاب است.

اگر شما هم این مشکلات را دارید بهتر است دست از تنهایی پرداختن به این موضوع بردارید و از یک مشاور خوب در این زمینه کمک بگیرید. باید بدانید که شما ضعیف نیستید بل‌که تنها نمی‌توانید احساسات خود را به درستی کنترل کنید.

مرد‌هایی که در میانه بحث اتاق را ترک می‌کنند

یکی از کار‌های بدی که به‌عنوان یک انسان می‌توانید انجام دهید این است که در میان بحث اتاق را ترک کنید این کار حس رنجش، تنهایی و عصبانیت و خشم را به همسرتان می‌دهد. این‌گونه مرد‌ها معمولا برای این‌گونه مباحث ظرفیت مشخصی دارند بنابراین هنگامی که این مباحث از اندازه و ظرفیت آن‌ها فراتر می‌رود چاره‌ای جز ترک محیط ندارند. این مردان گاه گمان می‌کنند همسرشان آن‌ها را محکوم می‌کند به همین دلیل توانایی پردازش اطلاعات را از دست می‌دهند و پا به فرار می‌گذارند.
این مرد‌ها باید در این‌گونه موقعیت‌هایی نخست فضا و همسرشان را مانند همیشه و به شکل همراه و شریک زندگی خود ببینند و مهربانی را فراموش نکنند. تلاش کنید اتاق را ترک نکنید این‌گونه به همسرتان نشان می‌دهید برای گفت‌وگویی که در جریان است، اهمیت قائلید و دوست دارید موضوع را حل کنید؛ اما ترجیح می‌دهید در وقت مناسب‌تری به بحث ادامه بدهید و می‌خواهید موضوع را حل کنید.

مرد‌هایی که مدام دستور می‌دهند

برخی از مردان خانه را با محیط کار اشتباه می‌گیرند و گاه چنان دستور می‌دهند که گویی رئیس اداره‌اند و جالب هم این‌است که چشم‌داشت اطاعت همسرشان را هم دارند. باید بدانید این رفتار تمامی اعتمادبه‌نفس همسرتان را می‌گیرد و نابود می‌کند چیزی که دودش در چشم شما و زندگیتان هم خواهد رفت. شما با مدام دستور دادن او را در مقابل دیگران تحقیر می‌کنید، همچون زیردستان با او رفتار می‌کنید و احساس ناخوشانیدی به او می‌دهید. البته برخی از مردان متوجه این رفتار خود نیستند و گمان می‌کنند با این کار اتفاقا از همسرشان حمایت می‌کنند که باید روی این مضوع توجه بیش‌تری کنند و اگر دچار این بحران هستند برای نجات زندگی خود حتما به مشاور مراجعه کنند.

مرد‌هایی که همسرشان را مسخره می‌کنند

برخی از افراد گمان می‌کنند هر چه بیش‌تر دیگران را مسخره کنند بامزه‌ترند! مرد‌هایی که احساسات همسر خود را مسخره می‌کنند باید بدانند با دستان خود آتش به زندگی مشترکشان می‌زنند. این‌گونه مرد‌ها سخنان همسرشان را جدی نمی‌گیرند و همیشه به او نیش و کنایه می‌زنند. ممکن است این شوخی‌ها در ابتدا بی‌ضرر به نظر برسد؛ اما در پس این رفتار‌ها به نوعی ترس از گفتگو و بیان احساسات واقعی نهفته است.

مرد‌ها باید بدانند هر اندازه به این کار ادامه دهند همسرشان روز به روز جدی‌تر و البته از آن‌ها دورتر می‌شود، چون حس می‌کند شما مدام به او بی‌احترامی می‌کنید. هنگامی‌که می‌خواهید همسرتان را مسخره کنید به خودتان یادآوری کنید او همان زنیست که دوستش دارید. او می‌خواهد درباره موضوع مهمی با شما صحبت کند. اگر این موضوع برای شما مهم نیست، باز هم موظفید به حرف‌های کسی که دوستش دارید، با علاقه و به صورت جدی گوش کنید. امروز همه می‌دانیم که گوش‌دادن به دیگران به‌ویژه همسر چه اهمیتی دارد.

مرد‌هایی که دروغ می‌گویند

به‌طورکلی انسان‌هایی که مدام دروغ می‌گویند نمی‌توانند زندگی خوب و بدون دغدغه‌ای داشته باشند. فرض کنید مردی ناچار است برای تأمین زندگی تا دیروقت کار کند، به همسر خود می‌گوید: می‌خواهد با حسابدارش درباره مسائل مالی صحبت کند. معمولا مرد‌های این چنینی بسیار حساس هستند و دوست دارند همه را از خود راضی نگه دارند. از آن‌جا که چنین کاری محال است، گاه به ورطه دروغ‌گویی می‌افتند تا مسائل را به نوعی سرهم کنند. زن‌ها از این کار مضطرب می‌شوند؛ زیرا منظور مرد از این دروغگویی را درک نمی‌کنند و آن را به حساب مخفی کاری می‌گذارند. این راه خوبی برای راضی نگه داشتن همسرتان نیست؛ زیرا حقیقت همواره آشکار می‌شود و نتیجه‌ای جز مأیوس و عصبانی شدن نخواهد داشت. در چنین شرایطی زن‌ها احساس امنیت نمی‌کنند.

بهترین راه حل برای تمام زندگی این است که همیشه روراست باشید و دروغ نگویید حتی اگر از گفتن آن می‌ترسید. با همسرتان درباره ساده و کوچک‌ترین مسائل گفتگو کنید تا با هم بتوانید به راه‌حل مناسبی دست پیدا کنید..

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
China
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
1
2
تمام حالات فوق ، نتيجه رفتار زنان و انعكاس خواسته ها و عملكرد قدرت مابانه انان در زندگي است كه مرد در چنين لاك هاي دفاعي فرو ميبرد، مطالعات نشان داده عمده مردهايي كه رفتارهايي چنان را نشان ميدهند ، همسراني داشته اند كه انها را بسيار دوست ميداشته اما رفتار زنان متناسب با علاقه مرد نبوده، بدنبال كنترل رفتار و عملكرد مرد خود بوده، از ابراز خشونت كلامي واهمه اي نداشته، با نقاب صريح بودن، در اكثر موارد لجباز بوده و بمحض رسيدن به حدي از توانايي مالي، بدنبال محدود كردن مردان در حيطه خانواده و حتي تربيت فرزندان هستند. در چنين فضايي مردان ، تنها ، بدليل ترس از دست دادن خانواده، ارام ارام از متن خانواده كنار گذاشته شده و رفتارهاي مرد، حساب و كتاب جديدي پيدا ميكند، يعني مسايل مالي خودرا ، مشكلات كاري خود و حتي برنامه هاي اتي خودرا به بحث نميگذارد و با توجه به دلخوريهايي كه ، در نتيجه بي احترامي هاي زن، براي او پيش امده، تنها هدفش حمايت مالي خانواده و حفظ شكل خانواده است. راه حل ارايه شده به چنين خانواده هايي، معمولا توصيه به اصلاح رفتار زنان خانواده و رعايت ادب و احترام در هر شرايطي است. ديده شده كه اصلاح رفتار زنان، چنين مرداني را در زماني كوتاه به مرداني شاد و سرزنده و فعال در محيط خانواده تبديل كرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
چقدر جالب و نزديك به واقعيت بيان شده. راه حل هاي مقاله كاربردي نيست بدون اصلاح رفتار زن، اختلاف ها بيشتر ميشه، زن نبايد رفتارش قلدرمابانه باشه وگرنه هم دروغ ميشنوه هم توهين
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان