تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

وزیر ارتباطات: در حال فراهم کردن اینترنت با دسترسی خاص برای اساتید هستیم

به گفته زارع‌پور اینترنت باز اساتید گفت: این اینترنت برای دسترسی اساتید به سایت‌های تحریم شده و برخی از سایت‌هایی است که کاربرد چندگانه دارند و احیاناً مورد پالایش (فیلتر) قرار گرفته‌اند.

وزیر ارتباطات: در حال فراهم کردن اینترنت با دسترسی خاص برای اساتید هستیم
رویداد۲۴ وزیر ارتباطات درباره آخرین وضعیت ارائه اینترنت باز به اساتید دانشگاه‌ها گفت در حال فراهم کردن این امکان هستند، اما هنوز عملیاتی و اجرایی نشده است. وزیر علوم نیز زمان ارائه اینترنت را وابسته به تکمیل فهرست هیئت علمی دانشگاه‌های متقاضی دانست.

ارائه اینترنت باز به اساتید، مصوبه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است که وزارت ارتباطات و علوم مکلف به اجرای آن هستند. یک ماه پیش وزارت علوم با دانشگاه‌های کشور نامه‌نگاری کرد تا اسامی اعضای هیئت علمی برای دریافت اینترنت طبقاتی را اعلام کنند. البته پیش از آن و در اواخر تابستان نیز این طرح به صورت آزمایشی در دانشگاه شریف با اسم «طرح گشایش شریف» رخ داده بود، اما با شروع پاییز، متوقف گردید.

حال «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین وضعیت ارائه اینترنت به خبرگزاری مهر گفت: «درحال فراهم کردن این امکان هستیم، ولی هنوز عملیاتی و اجرایی نشده است.»

به گفته وی این اینترنت برای دسترسی اساتید به سایت‌های تحریم شده و برخی از سایت‌هایی است که کاربرد چندگانه دارند و احیاناً مورد پالایش (فیلتر) قرار گرفته‌اند.

زارع‌پور بار دیگر در سخنان خود اظهار داشت اینترنت بدون فیلتر برای اساتید مانند اینترنت خبرنگاری است که وزارت ارتباطات به برخی خبرگزاری‌ها داده است. به‌نظر می‌رسد عده‌ای از خبرگزاری‌های دولتی این اینترنت را دریافت کرده و بخشی از خبرنگاران بخش خصوصی و دولتی مخالف دریافت اینترنت خبرنگاری هستند.

در انتظار تکمیل فهرست دانشگاه‌ها

«محمد علی زلفی گل»، وزیر علوم نیز درباره اینکه از چه زمانی دسترسی به اینترنت باز اساتید عملیاتی می‌شود، آن را وابسته به این دانست که چه زمانی دانشگاه‌ها فهرست اعضای هیأت علمی خود را ارائه کنند:

«از دانشگاه‌ها خواسته شده است لیست اعضای هیأت علمی خود را برای دسترسی به اینترنت باز ارائه دهند، دسترسی به اینترنت باز به منظور استفاده از سکو‌ها و تارنما‌های بین المللی با محتوای علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری صورت می‌گیرد.»

هنوز مشخص نیست این طرح فقط برای اساتید اجرا خواهد شد یا دانشجویان دکترا و ارشد و… سایر دانشجویان آکادمیک را دربر خواهد گرفت یا خیر.

گفتنی است ارائه اینترنت طبقاتی با مخالفت نهاد‌ها از جمله انجمن تجارت الکترونیک، فعالان صنف IT، خبرنگاران و کارشناسان روبه رو شده است.

منبع: دیجیاتو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
0
3
قیافش بیشتر به بازجوهای ساواک میخوره تا وزیر ارتباطات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
0
4
خاک بر سرتان که با این مغزهای پوسیده تان فقط تولید فساد در کشور می کنید!
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
0
3
به حول قوه اللهی داریم میریم به سمتی که اینترنت پرسرعت برای اقشار خاص جامعه باشه و بقیه مردم با اینترنت نفتی ایرانسل و همراه اول حال کنن و هی تند تند بسته بخرن تا با پولش این آقا خوشگله برای اقشار خاص بستر اینترنت پرسرعت رو فراهم کنه(اینه جهان سوم)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
0
1
پس معلوم شده دولت اینترنت رابرای افرادخودش بدون فیلتر وبرای ملت بافیلترمی دهدعلارقم تکدیب های زیاد دمش زده بیرون وملت هم فعلا بافیلترشکن هاکارکنند تااین دولت ۴سالش تمام شود تااین دولت سرکاراست وصع همین طورخواهد بود انشاالااستارلینگ زودتربیاید تاملت ازشراین دولت وحشی راحت شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
0
4
رسما داریم واردنظام طبقاتی شامل اشراف،دهقانان،پیشه وران و......میشویم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
0
3
وزیر بی کفایت و بی عرضه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان