تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
نماینده رزن در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

تیم اقتصادی دولت در کنترل قیمت دلار ناتوان است/ تعامل بیش از اندازه مجلس با دولت به کشور آسیب می‌زند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: بعد از گذشت یک سال و نیم، نه تنها حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در اقتصاد کشور موثر نبوده، بلکه با عدم‌توانایی کنترل قیمت ارز توسط تیم اقتصادی دولت، دلار نزدیک به ۵۰ هزار تومان رسیده است و چنانچه تدابیر تخصصی و اقتصادی توسط تیم دولت صورت نگیرد، قطعاً نرخ ارز بالاتر هم خواهد رفت.

حسن لطفی

رویداد۲۴ محمد آیتی: حسن لطفی نماینده رزن در خصوص افزایش بی‌رویه قیمت دلار و آشفتگی که به تبع آن در اقتصاد کشور رخ داده است، به رویداد۲۴ می‌گوید: یکی از چالش‌های اساسی کشور این است که مبنای محاسباتی زندگی مردم، دلار شده و از طرفی، چون تیم اقتصادی دولت در کنترل دلار ناتوان است، خود به خود به افزایش تورم در همه زمینه‌ها دامن زده است؛ تا جایی که مردم عادی هم می‌گویند امروز که درآمد من این‌قدر است، چند دلار می‌توانم بخرم؟ و متاسفانه از طبقه کارگر گرفته تا طبقات بالاتر، زندگی و درآمد خود را با دلار مقایسه می‌کنند.

او می‌گوید: تورم و افزایش ناگهانی قیمت‌ها باعث شده ثروتمندان ثروتمندتر و سفره فقرا کوچک‌تر شود. حال سوال این است که چرا با وجود اینکه دولت مدعی بود رشد اقتصادی خوبی خواهیم داشت و تیم اقتصادی‌اش ادعا داشت که ارز ۴۲۰۰ تومانی را برمی‌داریم و سپس قیمت ارز را کنترل می‌کنیم، متاسفانه می‌بینیم بعد از گذشت یک‌سال و نیم، نه تنها حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در اقتصاد کشور موثر نبوده، بلکه با عدم توانایی کنترل قیمت ارز توسط تیم اقتصادی دولت، دلار نزدیک به ۵۰ هزار تومان رسیده است و چنانچه تدابیر تخصصی و اقتصادی توسط تیم دولت صورت نگیرد، قطعاً نرخ ارز بالاتر هم خواهد رفت.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به اینکه چرا تغییر رییس کل بانک مرکزی هم چاره‌ساز نشد؟ گفت: یکی از مشکلات مهم در کشور این است که بعد از ۴۳ سال از عمر انقلاب، همیشه دولت‌ها دنبال تغییر مدیران بودند، اما دولت باید به این نتیجه رسیده باشد که با تغییر مدیران، وضع کشور درست نمی‌شود، بلکه ابتدا باید ساختار‌های اداری و اقتصادی کشور درست بشوند و افراد متناسب با ساختار‌ها سر هر پست قرار بگیرند. متاسفانه دولت‌ها و حتی همین دولت فعلی، به جای تغییر در ساختارها روی به تغییر مدیران آورد. وقتی ساختار درستی نداشته باشیم، قطعاً افراد نمی‌تواند مدیریت درستی اعمال کنند.

لطفی می‌گوید: ما اگر بخواهیم کشوری توسعه‌یافته داشته باشیم، اول اینکه باید از داخل، کشور را تقویت کنیم و وحدت و انسجام داخلی خود را بالا ببریم. دوم، با حفظ منافع ملی، ارتباط و تعامل سازنده با دنیای بین‌الملل داشته باشیم. متاسفانه این موارد به چالش خورده است و درایت دولت را می‌طلبد که کشور‌های دوست خود را نگه دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در واکنش به اینکه برخی اعتقاد دارند مجلس در کار نظارتی خود به دلیل همسو بودن با دولت، کوتاهی می‌کند، گفت: تعامل بیش از اندازه مجلس با دولت، به کشور آسیب می‌زند. مجلس بایستی به وظیفه نظارتی خود، حتی در حوزه استیضاح عمل کند. به اعتقاد بنده می‌طلبد برخی وزرا، استیضاح شوند چون با گذشت یک سال و نیم از عمر دولت، فرصت کافی داشتند که خود را اثبات کنند. مثلاً در حوزه خودرو چه اتفاقی افتاده است؟ این دولت، پراید را با چه قیمتی تحویل گرفت و الان قیمت آن چند است؟ مدیران بخش‌هایی از دولت مثل صنعت، بهداشت و درمان و اقتصاد فرصت خوبی داشتند تا برنامه‌هایشان را پیاده کنند و به نظر من بهتر است این افراد پیش از اینکه استیضاح شوند، استعفا بدهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
0
3
توان پذیرش ناتوانی در کشور ما وجود نداره ماشالله همه توانا همه کاربلد !
ولی یه جمله حرف درست ولی بی خریدار زده و اونم اینکه تا با دنیا تعامل نداشته باشید همین آش و همین کاسه.
از ما گفتن و از ایادی روسیه نشنیدن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
0
3
این دولت انقلابی !و مردمی! عجب معجونیه!
در تحقق هیچ یک از برنامه های تبلغاتیش
موفق نبوده! ولی چون دولت و مجلس وقوع
ی فضائیه یکدست شده اند!هیچکدام از قوه ها و ارگانها جوابگو نیستند! و این عدم پاسخگویی ،پدر ملت را در آورده ،آنها را به
خاک سیاه نشانده و اموال آنها را بتاراج
برده است ! دلار ۵۰هزار و سکه ۳۰میلیون
پسته یک میلیون را رد کرده! عیدی کارکنان دولت یک میلیون وهشتصدهزار تومان !!!!
سؤال این جاست :آیا مسئولین نظام هم
مثل کارکنان دولت ،حقوق وعیدی می گیرند؟!
بقول شاعر که می فرماید:
شیخی به زنی فاحشه گفتا: مستی!
هر لحظه به دام دیگری پا بستی!
گفتا :شیخا هرآنچه گویی ،هستم!
آیا تو چند که می نمایی ،هستی؟!
ترسو ها و دروغگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
0
3
دقیقا نقطه شروع فرو پاشی, اقتصادی و سیاسی میباشد,,,
مجلس عامل مهم نابسامانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
6
بخش زیادی از مشکلات اقتصاد و تورم ، ناشی از ناتوانی مجلس ، حفره های قوانین و ضعف نظارت مجلس است .
از جمله اصل ویرانگر 44 و فرایند سراپا فساد خصوصی سازی

ضعف مجلس ؛ عامل مهم نابسامانی اقتصاد است .
نظرات شما
پیشخوان