تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
رضایی نماینده مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

اگر دولت با همین فرمان پیش برود نارضایتی‌ها بیشتر خواهد شد/ افراد سر جای خودشان نیستند

علی رضایی می‌گوید: دولت تا الان در خصوص مسائل اقتصادی، پاسخگو نبوده، چون تا امروز ۵۰ تا ۶۰ نشست با کارشناسان و مسئولان داشته، ولی قیمت دلار هر روز بالاتر می‌رود و مردم می‌پرسند چرا پراید ۳۰۰ میلیون تومان شد؟ این چرا‌ها باید جواب داده شود، چون مسائل اقتصادی روی همه جوانب کشور تاثیر می‌گذارد.

علی رضایی نماینده مجلس

رویداد۲۴ محمد آیتی: علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره عملکرد اقتصادی دولت ابراهیم رئیسی به رویداد۲۴ می‌گوید: واقعیت این است که تا دیروز، مردم به خاطر نابسامان بودن وضعیت اقتصادی کشور از آقای روحانی به شدت ناراحت بودند، ولی الان می‌گویند صد رحمت به پدر و مادر روحانی. پس این نشان می‌دهد که نارضایتی در این دولت نسبت به قبل، بسیار بیشتر شده است. بخشی از این نارضایتی که به واسطه اوضاع اقتصادی کشور در جامعه شکل گرفته به خاطر ساختار اقتصاد مملکت و بخشی به خاطر سوءمدیریت و بخشی هم به خاطر این است که افراد، سر جای خودشان قرار ندارند. 

نماینده کنگاور می‌گوید: به دلسوزی آقای رییس جمهور اعتقاد دارم و ایشان در حال تلاش برای رفع مشکلات موجود است، ولی‌ ای کاش آقای رئیسی و کابینه‌اش از سر دلسوزی، زودتر به حرف و پیشنهادهای مجلس توجه می‌کردند و حداقل اوضاع را در حوزه اقتصادی ترمیم می‌کردند. اگر وزرای تصمیم‌گیر به موقع از کارشناسان اقتصادی مشورت می‌گرفتند، امروز وضعیت قیمت و بازار ارز تا این اندازه آشفته نبود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: رویکردهای دستوری هیچ‌وقت جواب نمی‌دهد و نمی‌تواند تابعی از نظام عرضه و تقاضا باشد، چون عرضه و تقاضا نرخ را تعیین می‌کنند. مثلاً امشب گروهی دور هم می‌نشینند و می‌گویند فردا، قیمت دلار ۲۸۵۰۰ تومان بشود، این که نشد تصمیم‌گیری مهم و مثبت در حوزه اقتصاد.

رضایی می‌گوید: چندی پیش با آقای میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور صحبت می‌کردیم، نه بنده و نه نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی، مبنای علمی، کارشناسی و فنی ایشان را در خصوص قیمت‌گذاری ۲۸۵۰۰ تومانی دلار، اصلاً متوجه نشدیم.

وی می‌گوید: ما به آینده خوشبین هستیم و آینده روشن است، ولی باید بپذیریم که به یک عده زیادی از جامعه فشار سخت و سنگین اقتصادی وارد شده و در حال اذیت شدن هستند و سفره‌هایشان کوچک نشده، بلکه برای برخی از مردم اصلاً سفره‌ای وجود ندارد. دولت هم می‌خواهد کمک کند، ولی این ماهی دادن است و نه یاد دادن ماهی‌گیری؛ درست این است که مردم یاد بگیرند با این وضعیت بد اقتصادی چگونه زندگی کنند.

نماینده کنگاور می‌گوید: دولت تا الان در خصوص مسائل اقتصادی، پاسخگو نبوده، چون تا امروز ۵۰ تا ۶۰ نشست با کارشناسان و مسئولان داشته، ولی قیمت دلار هر روز بالاتر می‌رود و مردم می‌پرسند چرا پراید ۳۰۰ میلیون تومان شد؟ این چرا‌ها باید جواب داده شود، چون مسائل اقتصادی روی همه جوانب کشور تاثیر می‌گذارد. 

رضایی می‌گوید: دولتی‌ها اول گفتند تورم ۶۰ درصد است و الان می‌گویند خوشبختانه ۵۰ درصد شده است. یک کارمند با خودش می‌گوید مگر حقوق مرا ۵۰ درصد افزایش داده‌اید؟ حال اگر حقوق افزایش یابد، تورم هم بیشتر می‌شود، یعنی هرچه حجم نقدینگی بیشتر باشد باعث گرانی و نارضایتی بیشتری می‌شود و باید بانک مرکزی اسکناس چاپ کند که این امر منجر به تورم و نقدینگی بالا می‌شود. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: کسانی که در دولت فکر می‌کنند می‌توانند کاری کنند باید سریع‌تر تصمیم بگیرند تا نارضایتی در جامعه از این چیزی که می‌بینیم، بیشتر نشود. اگر دولت با همین فرمان پیش برود نارضایتی در پایان چهار سال کاری دولت سیزدهم، حتماً خیلی بیشتر می‌شود. دولت باید تا دیر نشده هرچه زودتر جلوی ضرر را بگیرد، چون هر موقع جلوی ضرر را بگیریم، منفعت است.

او می‌گوید: مردم ما، مردمان خوب، ولایی و انقلابی هستند و هرجا نیاز به حضور مردم بود، لبیک گفتند. پس ما چرا به مردم کمک نکنیم؟ دیروز نماینده‌ای می‌گفت که شما به دنبال اصلاح قانون انتخابات هستید آیا مردم رمقی دارند و پای صندوق‌ها می‌آیند؟ ما می‌گوییم بله می‌آیند. هر موقع پای منافع ملی وسط باشد، مردم حمایت می‌کنند و هر موقع رهبری از مردم دعوت کند، مردم باز هم می‌آیند. مردم همیشه در مقابل دشمن، اتحاد و همبستگی و تعصب و غیرت ایرانی بودن خود را نشان داده‌اند و با وجود هر مشکلات اقتصادی، باز هم پای کار هستند، ولی ما نباید از این خوب بودن مردم سوءاستفاده کنیم و خودمان را به خواب بزنیم. ما ادعا داریم که می‌توانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، پس بیاییم نشان دهیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
0
20
روزی هزاربار میگیم رحمت به اقای روحانی و لعنت به شش کلاسه بیسواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
روزی هزار بار میگویم همه سر و ته یه کرباس هستن
ناشناس
|
Canada
|
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
0
15
منظور این اقای نماینده کدوم برنامه دولت هست؟!
لابد همون برنامه هفت هزار صفحه ای آقای رئیسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
0
18
قبلا هم گفتم در ایدئولوژی ج ا چیزی به اسم اقتصاد و رفاه مردم و آینده نگری و خیلی از مولفه های زندگی استاندارد و پذیرفته شده امروزی مثل بسیاری از کشورهای دنیای امروز وجود ندارد بلکه ارمان گرایی شعار واپسگرایی و بنیادگرایی مذهبی ارمان و هدف است البته که خودمان خواستیم و انتخاب کردیم که چنین باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
غرب‌رستان غربی هم برای سیستم گرمایشی در صف هیزم بودند کشور ما چند سال در تحریم است چقدر سیاه نمایی
واگذاری ها عامل تخریب اقتصاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
0
9
در کنار شرایط تحریم و فشار خارچی ،
واگذاریهای در حد مجانی و حفره های اصل 44 ، بزرگترین عامل تضعیف اقتصاد است .
واگذاریهای در حد مجانی صنایع و معادن بی نظیر ، عامل اصلی کسری بودجه و تورم است .

مجلس مسبب اصلی این قانون گذاری ناقص بوده و باید به این فاجعه بزرگ ملی توجه و رسیدگی نماید .
اگر دولت درامد باکیفیت و مکفی پیدا کند ، سایر مشکلات اقتصادی حل خواهد شد .

خصوصی سازی و واگذاری در تورم 40 رسمی 40 درصدی = خودکشی اقتصادی
لزوم کنترل حیات خلوتها !!!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
0
6
اهمیت کنترل حیات خلوت سازمانها و شرکتهای بزرگ !!
هر شرکت یا سازمان دولتی ، یک یا چند حیات خلوت دارد که منابع خود را به آنجا هدایت کرده و در آنجا با فرار از قوانین حسابرسی دولتی ، منافع به جیب شرکتها و افراد مورد نظر میرود .
..
مثال :
شرکت ملی نفت و پتروشیمی .... شرکت اهداف ، صندوق بازنشستگی نفت با چندین شرکت زیرمجموعه و ...
شرکت ملی مس .... شرکت آتیه اندیشان مس ، صندوق بازنشستگی مس با چندین شرکت زیرمجموعه
ایمیدرو .... شرکت میدکو ، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ، شرکت تجلی و ...
ذوب آهن اصفهان .... شرکت تکادو با بیست شرکت زیرمجموعه ، شرکت پویش بازرگان و زیرمجموعه
فولاد مبارکه .... شرکت توکا فولاد با سی شرکت زیرمجموعه
ایران خودرو ... شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو ، شرکت سرمایه گذاری کارکنان ایران خودرو ، شرکت سرمایه گذاری سمند و ....
سایپا ... شرکت سرمایه گذاری سایپا ،
بانک ملی .... شرکت سرمایه گذاری بانک ملی با چندین زیرمجموعه ، سرمایه گذاری توسعه ملی و ...
بانک ملت ... شرکت بهساز ملت و ...
بانک سپه .... شرکت سرمایه گذاری امید ، شرکت سرمایه گذاری سپه و ...
و سایر بانکها به همین ترتیب ...
و ...
.....
اصلاح بودجه ، اقتصاد و کاهش تورم مستلزم شناخت و کنترل قاطع این حیات خلوت ها میباشد .
......................
شناخت و کنترل حیات خلوت شرکتهای بزرگ !
از موضوعات جذابی است که میتواند سوژه کارشناسان و خبرگزاریهای مردمی و ضدفساد باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
5
1
افراد با بلیط ۲۰۰ هزار تومان شرکت در کنسرت قدقد سفره مردم را دارند شیر آب را باز می گذارد که آب به مردم نرسد گاز را هدر می دهد بعد قدقد حمایت از مردم دارد
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
5
1
خفه شو بابا هی مردم ر و شیر میکنید برای استفاده تبلیغاتی خودتون! رسانه های مبلغتون مثل رویداد24 هم دائما اراجیفتونو به مردم حقنه میکنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
0
4
در کل ایدوئولوژی این حکومت مخالف با رفاه، اقتصاد، مبارزه با فقر بوده و خواهد بود و کسانی که فکر میکنند با اومدن این یا اون شخص یا دولت چیزی تغییر میکنه سخت در اشتباه هستن. چرا که ایدوئولوژی که بر معیارهایی مثل اقتصاد خر است و دانشگاه محل فساد است در کل با مسایل رفاه و اقتصاد بیگانه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
0
3
در کل ایدوئولوژی این حکومت مخالف با رفاه، اقتصاد، مبارزه با فقر بوده و خواهد بود و کسانی که فکر میکنند با اومدن این یا اون شخص یا دولت چیزی تغییر میکنه سخت در اشتباه هستن. چرا که ایدوئولوژی که بر معیارهایی مثل اقتصاد خر است و دانشگاه محل فساد است در کل با مسایل رفاه و اقتصاد بیگانه است
آبیدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
0
2
چه روی دارید شما هنوزم فکرم اومدن مردم پای صندوق هستید!
نظرات شما
پیشخوان