تاریخ انتشار: ۰۰:۲۸ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵۶ نظر
گزارش رویداد۲۴ از چهره روز؛

سکینه سادات پاد مسئول پیگیری آزادی‌های اجتماعی در دولت رئیسی کیست؟

ابراهیم رئیسی روز شنبه سمت جدیدی تحت عنوان «مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی» را ایجاد و سکینه سادات پاد عضو سابق ستاد انتخاباتی‌اش در مشهد را به این سمت منصوب کرد. سوال اینجاست که دستور کار این پست جدید چیست و آیا سکینه سادات پاد برای این سمت مناسب است؟ مروری بر افکار این عضو تازه‌ از راه رسیده دولت نشان می‌دهد او تنها برای کاهش همین آزادی‌های موجود آمده است!

سکینه سادات پاد

رویداد۲۴ لیلا فرهادی: ابراهیم رئیسی در حکمی نوشته «نظر به مراتب تعهد، شایستگی و توانمندی خانم سکینه سادات پاد» او به عنوان مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی منصوب شده است. این سمت پنج ماه بعد از آغاز اعتراضات در کشور که بعد از مرگ مهسا امینی در گشت ارشاد آغاز شده، شکل گرفته و ظاهرا بنا به متن حکم رئیس جمهور قرار است پیگیری بخشی از مطالباتی باشد که در این دستورکار این پست جدید مشخص نیست و حتی معلوم نیست این سمت ذیل معاونت حقوقی ریاست جمهوری تشکیل شده یا چیزی شبیه به دستیار ویژه یا مشاور رئیس‌جمهور است.

در بخشی از حکم خانم سادات پاد چند مورد از عناوین انتظاراتی که رئیس جمهور از این پست جدید دارد بیان شده که عبارت است از پیگیری حقوق مصرح مردم در قانون اساسی از جمله؛
۱) حق آزادی بیان،
۲) حق تشکیل اجتماعات،
۳) حقوق مادی و معنوی زنان
۴) صیانت از حریم خصوصی شهروندان
۵) مطالبه مستمر و مجدانه این حقوق از اشخاص و نهاد‌های مسئول
۶) دفاع از حقوق و آزادی‌های اجتماعی مردم ایران –فارغ از مذهب، قومیت و جنسیت آنان- در مجامع داخلی و خارجی از جمله مجامع بین‌المللی حقوق بشری
۷) ایجاد زیرساخت‌های مناسب فنی و حقوقی به منظور دریافت و پیگیری مطالبات آحاد شهروندان از موارد احتمالی نقض حقوق آنان توسط دستگاه‌های اجرایی
۸) همکاری و تعامل مستمر با نهاد‌های مسئول در سه قوه به ویژه هیئت پیگیری قانون اساسی
۹) اطلاع‌رسانی شفاف و امیدبخش از نتایج حاصل شده به افکارعمومی

متن حکم نشان می‌دهد ابراهیم رئیسی سعی دارد با ایجاد یک پست جدید، مطالبات ۵ ماه اخیر مردم را که به شکل اعتراضات سراسری در کشور ظهور کرده، پاسخ بدهد. حق آزادی بیان، حق برگزاری اجتماعات، آزادی‌های اجتماعی به دور از تبعیض مذهبی، قومی و جنسی و صیانت از حقوق زنان از جمله سرفصل‌هایی است که از شروع اعتراضات بعد از مرگ مهسا امینی در صدر مطالبات مردم بوده است. اما سوال اینجاست که این سمت جدید چطور قرار است انباشت مطالبات چهل ساله مردم را پاسخ بدهد؟ چه کسی در راس این مسئولیت قرار گرفته است؟

سکینه سادات پاد کیست؟

«سکینه سادات پاد» اهل استان کهگیلویه و بویراحمد است. پاد در جریان انتخابات ریاست جمهوری در ستاد  ابراهیم رئیسی فعالیت کرده و به گفته برخی رسانه‌های استانی، دارای دکترای حقوق و وکیل پایه یک دادگستری است. جستجوی نام سادات پاد توسط در سامانه جستجوی وکلای دادگستری به جایی نرسیده و هیچ فردی با نام خانوادگی «سادات‌پاد»، «پاد» یا «سادات» به عنوان وکیل دادگستری در این سامانه ثبت نشده است. از آنجایی که این سامانه اصولا خطا ندارد و مشخصات تمامی وکلای دادگستری ایران در این سامانه ثبت شده، به نظر می‌رسد وکالت او (دست‌کم تحت کانون وکلای ایران) صحت نداشته باشد هرچند رویداد۲۴ این احتمال را که سادات پاد جزو وکلای قوه قضاییه باشد یا با نام خانودگی دیگری در سامانه ثبت شده باشد را رد نمی‌کند. البته سکینه سادات پاد با عنوان «وکیل پایه یک دادگستری» و معاون حقوقی موسسه صلح زیبا در زمان ریاست رئیسی بر قوه قضاییه نامه‌ای به او نوشته و خواستار پیگیری جدی‌تر موضوع «حقوق بشر اسلامی» شده است.

سکینه سادات پاد به عنوان معاون حقوقی موسسه‌ای به نام موسسه بین‌المللی حقوق بشری صلح زیبا هم مشغول فعالیت است. این موسسه در واقع همان «مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران» است. از این مرکز هم اطلاعات زیادی وجود ندارد، اما به کرات رسانه‌های فارس و تسنیم با محمد واحدی رئیس این مرکز گفتگو کرده‌اند.

دیدگاه‌های سوپراصولگرایانه سادات پاد

مهرماه ۹۹ «پاد» نامه‌ای به علی باقری دبیر وقت ستاد حقوق بشر قوه قضاییه نوشته و در آن بر ضرورت «صیانت از حقوق عامه در مقابل خواسته‌های اقلیت دور از متن جامعه» تاکید کرده بود. متن این نامه، رویکرد سادات پاد در مورد حقوق اجتماعی آحاد جامعه آنگونه که رئیسی انتظار دارد «بدون تبعیض جنسیتی، مذهبی و قومی» را به خوبی روشن می‌کند.

پاد در این نامه گروهی از مردم را «اقلیت دور از متن جامعه» خوانده و خواسته‌های آن‌ها را «ادعا‌هایی مبنی بر نقض حقوق بشر در داخل کشور و توسط بخش‌های مختلف حاکمیت» خوانده است.

پاد این خواسته‌ها را «ادعا‌هایی نظیر نقض حقوق زنان و کودکان هم در فرآیند رسیدگی و تشریفات دادرسی عادلانه، هم در نوع اتهامات و جرایم انتسابی» خوانده که «طرح و پمپاژ» این گونه مطالبات در جامعه در حالی که کشور با مشکلاتی نظیر کرونا دست به گریبان است «حق سلامت روانی و زندگی سالم و دور از نگرانی را نقض می‌کند.»

پاد ظاهرا در این نامه به گزارش‌های «نرگس محمدی» زندانی سیاسی از شکنجه سفید در زندان، رنج زندانیان زن ایران و وضعیت بد بهداشتی زندان‌ها اشاره کرد. او گزارش‌ها درباره وضعیت زندان‌ها را ناشی از «خط هماهنگ و آماده فشار و تحریم علیه ایران از درون زندان با هماهنگی خارج از کشور» خوانده و برای زندانیانی که از وضعیت زندان‌ها گله دارند، پرونده‌سازی کرده است.

مرور نامه‌های سادات پاد نشان می‌دهد فردی که مسئول پیگیری حق آزادی بیان مردم شده، که خودش به حق آزادی بیان زندانیان اعتراض دارد و معتقد بوده این افراد در شرایطی که «به عنوان مجرم در حبس به سر می‌برند با برخورداری از آزادی بیان اذهان اجتماع را مشوش کرده‌اند.»

پاد تحت عنوان فعال حوزه زنان و خانواده یادداشتی به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنان نوشته و در آن بالاترین نوع خشونت علیه زن را «برابری‌خواهی برخلاف مقتضیات آفرینش» خوانده و گفته اسلام رویکرد مبتنی بر عدالت و حتی «تبعیض روا» در نهاد‌های حقوقی مرتبط با زنان دارد.

پاد در یک نشست دانشجویی در بسیج دانشگاه فرودسی مشهد هم درباره «حقوق اقتصادی زن» سخنرانی کرده و سخنرانی حسن روحانی در مورد وضعیت کار زنان در جمهوری اسلامی را تفکری برای سال ۱۳۴۰ خوانده است. حسن روحانی رئیس جمهور وقت گفته بود زن‌ها نباید در آشپزخانه باشند، اما سادات پاد می‌گوید «ما نگاهمان به اشتغال با دنیا فرق می‌کند، چون زن تکلیفی برای امرار معاش ندارد» و این عدم اجبار را «امتیاز و جایگاهی برای بانوان» خوانده است. او همچنین معتقد است حضور زن در اجتماع در ایران متفاوت با حضور زن در اجتماع در غرب است.

سادات پاد آذرماه ۱۴۰۰ گفتگویی با سایت خبری «شهرآرا نیوز» کرده و در آن از تدوین الگوی زن مسلمان به عنوان یکی از برنامه‌های قوانین جمهوری اسلامی حرف زده است. از نظر او زن مسلمان «نه شرقی است و نه غربی» و باید بر اساس آن برای زن‌ها «وظیفه تعریف کرد».

او در جایی درباره مساله حجاب هم حرف زده و گفته یکی از مسائل مهم زنان در کشور است. بخش مورد توجه سادات‌پاد در حوزه حجاب، نبود حمایت‌های درست در قوانین از دختر ایرانی است که «ناچار می‌شوند از سوی کارفرما به هر پوششی تن بدهد.»

پاد در گفتگوی دیگری به گزارش گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل درباره مساله «اذن پدر برای ازدواج دختر» به عنوان یکی از عناوین نقض حقوق زنان در ایران پاسخ داده و گفته «این شیطنت است که می‌گویید دختر نباید اذن پدر را داشته باشد. این دختر دوشیزه‌ای است که تجربه زیست با یک جنس مخالف را ندارد.»

او پدر را به مشاور حقوقی تشبیه کرده و گفته وقتی افراد برای انعقاد یک قراداد معمومی با یک حقوقدان مشورت می‌کنند «آیا در مورد ازدواج، نباید پدر دختر محل مشورت و اجازه باشد؟»! جالب‌تر اینکه در ادامه می‌گوید پدر می‌تواند «جمع‌بندی‌های لازم را بکند و بهترین تصمیم را برای دخترش بگیرد.»

او معتقد است با وجود این رویکرد‌های مذکور در حوزه زنان، هر موقع وارد بحث مساله حقوق زنان در کشور می‌شود به او «انگ فمینیست چادری» و «فمینیست اسلامی» می‌زنند. البته مسئول جدید پیگیری حقوق اجتماعی، بعضا حقوق اجتماعی و اقتصادی زنان را به رسمیت هم شناخته است. او به اصلاح قوانین اسلام در حوزه حقوق اقتصادی زنان هم باور دارد و تغییر قانون ارث و دیه به نفع زنان را مطابق با «فقه پویای شیعه» می‌داند. سادات پاد معتقد است «خیلی بد است که زنی کمتر از فرزندانش ارث ببرد.» او معتقد است حق حضانت فرزند هم باید مورد بازنگری قرار بگیرد، چون رویه فعلی نقض حقوق زن و نقض حقوق کودک است.

پاد در توضیح «الگوی زن تراز انقلاب» به اظهارات رهبری درباره نقش مادری و همسری زن و نقش او «در بیرون» اشاره می‌کند و می‌گوید این واژه «در بیرون» یعنی یابد مساله «تمکین» در قانون اصلاح شود. پاد معتقد است «وقتی زنی صبح می‌رود و شب می‌آید کجایش مخالف تمکین است؟»

حقیقت آن است که اصولگرایان در طراحی پست‌های جدید و انتصاب نزدیکان خود، ید طولایی دارند و پیش‌زمینه دیدگاه‌های «سادات‌پاد» هم نشان می‌دهد او هم یکی از همین موارد است؛ چه آنکه اگر قرار بر پیگیری آزادی‌های اجتماعی باشد، نیازی به ایجاد معاونت و دستیار نیست و کافی است همان قانون ساده کشور اجرا شود یا جلوی بی‌قانونی گرفته شود؛ از جمله اینکه هیچ بند قانونی برای جلوگیری از موتورسواری زنان وجود ندارد، اما کسی چنین اجازه‌ای به آنها نمی‌دهد. هیچ قانونی نگفته زنان حق ورود به ورزشگاه‌ها را ندارند اما چهل سال است که چنین تبعیضی بدون حکم قانون انجام می‌شود. هیچ قانونی اعلام نکرده برگزاری کنسرت ممنوع است، اما سال‌هاست به حکم علم‌الهدی در مشهد کنسرت ممنوع است. با این وصف تنها می‌توان اینگونه گفت که اگر رئیسی به دنبال آزادی‌های اجتماعی است، صدها مورد وجود دارد که سال‌ها پیگیری شده‌اند و به نتیجه نرسیده است؛ از همین‌ها شروع کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ابراهیم رئیسی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
0
52
چه شغل های الکی وجود داره!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
یک میرزابنویس بیکاره دیگه از قوه قضاییه براش حکم یک شغل فانتزی با حقوق بالا ( یک حکم مدیریتی دوزاری) زده شد.
دزدی در روز روشن
عجیبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
لطفا تیتر خبر را اصلاح کنید !!!! سوپر اصولگرا ها ،فکر آدم را منحرف میکنه !!!!
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
1
40
عجب حری !!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
دوست عزیز چرا به خر توهین می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
حرررر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
منظورت حر است یا خر!؟ حر یعنی آزاده!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
63
3
تو که دنبال کنسرت در مشهد هستید آیا اجازه می دهید در حال خانه ات دستشویی کنند ؟ شما از هر چیز سوزش دارید چون هدف شما حراج گذاشتن ناموستان است
پاسخ ها
شهرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
کنسرت رو با دستشویی مقایسه میکنی ؟؟؟اینقد عقب افتاده و متحجری؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
شهرزاد خانم این یارو همون شقایق سایبریه الان دیگه ناشناس نظر میذاره ولی جفتکاش همون قبلیاس خخخخخخخ
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
افکار پوسیده یه احمق عقده ای بیسواد....آخه ابله دستشویی چه شباهتی با کنسرت داره؟
---مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
دستشویی داشته باشیم میایم خانه شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
فکر کنم چون شما قبلا به حراج گذاشتی الان دچار سوزش شده ای!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
55
2
وقتی الگوی شما دختره بزهکاره حزب کومله که پدرش با او کاسبی می کرده و عزرائیل مانند میلیونها فرد دیگر او را به جهنم برده قرار می گیرد معلوم است مغز پوسیده شما نمی تواند آزادی مهربانی مادر بودن پدر بودن را در مغز پوسیده و گندیده تصور کند فقط اندیشه شهوت بر شما حکم می راند و سواری می گیرد رویداد صدتا نظر بو دار
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
کافر همه را به کیش خود پندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
چه زرتی می زنی هزاره چی مسموم کننده دختران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
ادعای اسلام دارید اما اسلام ندارید
اسلام دین اخلاق است از پیامبر تا امامان الگوی اخلاق بودند
دهن پاره ای مثل تو توهم اسلام داری در حالی که از افراد سکولار هم بی دینتری
انشالله بزودی مردم نسل شما را از تیرهای چراغ برق آویزان خواهند کرد
---مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
خاک بر سرت که همه فکر و ذکرت توهین به عالم و ادم هست . خدا وکیلی ما هم ادعای مسلمانی داریم . ولی نمی فهمیم شماها این مطالب رو در چه دینی می خونید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
اسلام شما تاریخش از مرگ یک دختر بزهکار است که امبولانس ووو آتش زدید و نظر حدود ۳۰ متخصص را هم نپذیرفتید. هر چه بنویسیم رویداد منتش نمی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
حرفهای این احمق بی‌شعور را جدی نگیرید!! فکر کنم از مامورین سایبری هست و به وسیله روبات کامنت میزاره!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
30
3
اینکه پدر به عنوان مشاور امین و هم جنس شریک زندگی دخترش باید تصمیم بگیرد یک بار بسیار بزرگ از دوش دختر برداشته می شود و در آینده هم از دل و جان از کمک پدر و خانواده پشتیبانی می شود به نظر من عملیات پیروزمندانه ای است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
چون دیگه روزهای آخرتونه چیزی بهت نمیگم، خوشحال باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
اینکه پدر و مادر در ازدواج فرزندشان را راهنمایی کنند خیلی هم خوبه مشکل اونجایی هست که در اثر فقر فرهنگی پدر دختر ۱۰ ساله اش رو میده به یه نفر به اسم شوهر بعد میگه صاحب اختیارشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
دختر ۱۰ ساله شاید در ۹۰ میلیون ایرانی مسلمان شاید ده نفر چنیین اشتباهی را داشته باشند مثال نقض در یک اصل توحیدی جایگاهی ندارد
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
2
11
اگر جانباز حقی در ضمیر
از قوم منافق زن مگیر
غیرتمندی و شرف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
24
1
در جامعه آماری سلبریتی ها زندگی انسانی را به گند کشیدن
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
0
38
اوه اوه ، خدا به داد برسه - چه کسی را و با چه افکاری مسعول پیگیری حقوق شهروندی کردند -------
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
خدای تو تره هم خورد نمی کنه دنبال الله الصمد بگرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
راست میگه خدای اینا خدای خوبیه
غارت کنید و بچاپید و دروغ بگوئید و بکشید فقط حجابتونو راعایت کنید که خداوند بی حجابان را دوست ندارد حکایت همان دزدیس که وقت صاحبخانه بیدار شد بهش گفت خانوم حجابت رو رعایت کن مرد خانه بلند شد و با چکش دخل دزد رو آورد زنه اعتراض کرد گفت این دزد دین بود نه مال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
الله الصمد. خخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
0
36
برای شروع لطفا قضیه مسمومیت در مدارس دخترانه را پیگیری کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
0
28
این دولت اساسا برای متمرکز کردن حکومت به نفع جریان تمامیت خواه و بستن باقی مجاری تنفسی مردم مهندسی شده و تمام برنامه ها و انتصاباتش هم در همین راستاست . چرا بعضیا خوشخیال و توقعات بیجا دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
هیچ کس خوشحال نباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
0
33
فروپاشی اجتماعی کامل شد، الان هم فروپاشی اقتصادی کامل میشه، و در این روزهای آخر اینا هنوز مشاور استخدام میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
متاسفانه خواب هم نمی بینی که حضرت عزرائیل علیه السلام می اد می بردت کنار مسعود رجوی
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
1
27
به جمع مسئولین لایق و مسئولیت پذیر خوش آمدی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
1
29
اون از کبری وانسیه خزعلی ،این هم از سکینه خانم.از اسماشون معلومه که عاشق حقوق بانوان هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
رایق بعضی ها به قول سروش زنی که تا برهنه نشد خارج راهش ندادند. البته شما از درک مادر محارم محرومید
اراکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
1
26
این هم سهم خودش را در ستاد انتخاباتی گرفت تا همسر وفر زندانش هم خدا بزرگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
3
6
خواهشا جواب افراد خام و پخته را هر دو را منتشر کن تا ملت بدانند اندیشه زیر ناف کف است زود از بین می رود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
1
17
پست و شغل های من دراوردی جزعی ازسهمیه ستاد انتخابات حداقلی است و عنوان شغل ، مرغ سر بریده را هم به خنده می اندازد . تو این شرایط اقتصادی تولید شغل خیلی کار مهمی است . این یک مورد از یک میلیون شغلی است که اقای لکوموتیر ادعا کرده
حمیدرضا
|
France
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
1
9
دولت محترم میفرمایند که این اعجوزه ها را از کدام … پیدا میکند واقعا تومملکت ادم درست حسابی پیدا نمیشه
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
0
11
دست نیندازید مردم را
پاد ؛ قسمتی از سمت قبلیش بوده : مثلا پاد زهر یا پاد نمیدانم چی ...
آخه کدام آدمی که فامیلش پاد باشه اسم دخترش را سکینه سادات میگذارد ؟!
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
0
19
این آخر کاری استخدام نیروی جدید دیگه چیه، نیرو استخدام کنید برا بستن چمدوناتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
خخخخخخ
دولت را مردم انتخاب می کنند
ولی افرادی مانند تو مایع بچه های ایران پرستید مایع جامد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
17
0
بی حجابی از ابتدای خلقت خداوند آن را حرام کرده و فطرت بشریت هم بی حجابی را نمی پذیرد باز افراد ناخلف و بی ریشه سعی دارند از هر آب گل آلودی صید کنند غربی ها که سوار شما شده بودند از جمله وزیر خارجه بلژیک موهاش می چید امروز اقای وزیر خارجه یک قیچی پیشنهاد کادو آنها فهمیدن چقدر شما خر بودید خودتان لا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
سایبری جان!!(شقایق،سوگند و امید و هزار کوفت و زهرمار دیگر)تو اول برو نوشتن یاد بگیر بعدا کامنت بگذار!! آخه با این طرز نوشتن هیچکس حرفات رو باور نمیکنه!!! خخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
0
14
این خودش به تنهایی پارادوکسه! خودش، خودش رو نقص می کنه!!
65
|
Austria
|
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
0
10
شما اصول قانون اساسی و موارد به صراحت ذکر شده د ر اون که تا حالا انجام نشده ر و رعایت کن نمیخواد خرج تراشی دوباره کنید ذیل نام معاونت حقوقی!!
البته تشکیل معاونت حقوقی مصرف خارجی دارد تا به طرفهای غربی و خارجی بگویند در کشور ما همه نوع ازادی وجود دارد فقط گرووهای سرخودی وجود دارند که اخلال افرینی در ازادی بیان و ... میکنند که دولت با تشکیل این معاونت کمک بیشتری به این موارد خواهیم کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
کلا شما با خانم های با عفت و با حیا مخالفید اصلا به کار و کارایی ندارید و با هرکه از حراج ناموس بگوید به به چه چه دارید منبع اندیشه زیر ناف که کف توقع بیشتر نیست
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
نگه شما تا به خلوت میرسید ان کار دیگر نمیکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
7
1
متاسفانه بدون اینکه کسی را بشناسیم همه جوره بهش تهمت میزنیم وادعای مسلمانی هم داریم خانم پاد دارای دکترای حقوق واز هر تهمتی مبراست چون میشناسم آخرتت را به خاطر چند روز زود گذر دنیا خراب نکید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
هالیودد با ابزاتی که در طول سالیانه گذشته بدست آورده آخرت و غیر ت تووو را از برده های غربزده گرفته و در وجود آنها آخرت پدر مادر انسانیت وجود ندارد ماشین کوکی تبدیل شدند
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
0
0
قیافش‌معلومه چکار؟
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
0
0
ایشان وکیل پرونده من بودند بسیار حاذق بااخلاق و کاربلد ایشان لایق این سمت هستند
با ایجاد افکار منفی، سعی نکنید فکرها رو منحرف کنین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان