تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
نماینده دلفان در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

اگر اجازه می‌دادند وزرا استیضاح شوند، حساب کار دست دولت می‌آمد/ وضعیت در سال ۱۴۰۲ بسیار بدتر خواهد شد

یحیی ابراهیمی می‌گوید: به کدامین گناه مردم باید تاوان ندانم‌کاری‌های دولت و تیم اقتصادی‌اش را بدهند؟ این وسط، قشر مستضعف و حقوق‌بگیر بسیار آسیب می‌بینند، چون ما الان در جامعه دو قشر داریم یا مرفه هستند و یا ضعیف و بدبخت؛ اکنون، حقوق‌بگیر‌ها هم زیر خط فقر هستند.

یحیی ابراهیمی

رویداد۲۴ محمد آیتی: یحیی ابراهیمی نماینده دلفان در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با رویداد۲۴ با انتقاد از عملکرد اجرایی دولت سیزدهم، می‌گوید: در آخرین روز مجلس در نطقی که داشتم شدیداً به رییس جمهور و تیم اقتصادی‌اش تذکر دادم. خدا وکیلی این تیم تعطیل هستند و کامل مملکت را رها کرده‌اند. نمی‌شود در یک مقطع، ارز از ۲۳ هزار تومان به یکباره به بالای ۵۰ هزار تومان برسد بعد دوباره پایین بیاید و دولت ۴۵ هزار تومان را ۴۱۵۰۰ بفروشد. این‌ها همه نشان‌دهنده بهم‌ریختگی وضعیت تیم اقتصادی دولت است. بعد همین افراد چنان «بَه‌بَه و چَه‌چَه» می‌کنند و طوری صحبت می‌کنند که انگار هیچ مشکلی پیش نیامده است.

او می‌گوید: این تیم اقتصادی حال حاضر، توهینی به شعور مردم است و این‌ها مردم را مسخره کرده‌اند وگرنه در طول یک سال و نیمی که آقای رئیسی آمده از همان ابتدا مشخص بود که تیم اقتصادی قوی‌ای نچیده است. نه از نظر علمی پربار هستند و نه سابقه اجرایی قوی دارند. تحصیلات علمی رییس بانک مرکزی قبلی چه بود؟ ایشان یک سال بیشتر فرماندهی تیم اقتصادی را بر عهده داشت و الان هم باز به همین شکل است. 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس می‌گوید: صدای تمام نمایندگان درآمده و ما با رویکردی برای کمک به دولت، قوانین را مصوب کردیم و مصوباتی برای بحث جهش تولید مسکن و مسائلی که سد راه پیشرفت اقتصادی مملکت بود، ارائه دادیم. دولت کدام را اجرا کرده است؟ الان گاردی که نمایندگان مجلس می‌گیرند به جا است، ولی متاسفانه یک ضعف اساسی و مهم در مجلس وجود دارد و آن اینکه اجازه نمی‌دهند وزرا استیضاح شوند. اگر واقعاً اجازه می‌دادند چهار تا از وزرا استیضاح شوند، حساب کار دست دولت می‌آمد و سر جای خودش می‌نشست. هیئت رییسه مدام در حال مماشات است و اصلاً چرا باید این کار را بکند؟

ابراهیمی می‌گوید: ما نمایندگان و وکیل مردم هستیم نه نمایندگان و وکیل دولت. در نطقم در مورد حوزه دارو صحبت کردم که برای سال آینده، وضع فاجعه است. پارسالم گفتیم و گوش شنوا نبود و امسالم باز تکرار می‌کنیم. حدود برآورد ما این است که تقریباً ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار میلیارد پول برای دارو نیاز داریم و دولت فقط ۶۹ هزار میلیارد برای دارو در نظر گرفته است و تازه حالا چقدر از این مبلغ تخصیص پیدا کند. یعنی از همین الان متوجه هستیم که حداقل ۵۰ تا۶۰ درصد کسری بودجه برای سال آینده داریم و چرا باید با این مقدار کسری، بودجه را ببندیم؟ 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس می‌گوید: وضع ما در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بسیار بدتر خواهد بود. ما نه پول برای تامین دارو داریم و نه پول برای ارز. نه به شرکت‌های تولیدکننده تسهیلات پرداخت می‌کنیم و نه قیمت‌ها را کاهش می‌دهیم. مطمئن باشید که مردم سال آینده در حوزه دارو و سلامت، سال بحرانی را خواهند داشت. 

وی می‌گوید: من مهرماه آقای دکتر پاپی‌زاده معاون وزیر جهاد کشاورزی را به منطقه خودمان بردم. او آمد تا از نزدیک از وضعیت دام و عشایر در پایش‌های میدانی بازدید کند. آن موقع گوسفند کیلویی ۴۰ هزار تومان بود و امروز کیلویی ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان شده است. در فاصله ۳ تا ۴ ماه گذشته، گوشت تا این حد، افزایش قیمت داشته است. با دیدن شاخص‌ها مطمئن باشید که تورم بالای ۶۰ تا۷۰ درصد است. 

ابراهیمی می‌گوید: مجلس روز شنبه با حضور مسئولان دولتی و بانک مرکزی و وزرای اقتصادی جلسه غیرعلنی داشت. آقای مخبر باید پاسخگوی مردم باشد. نمی‌شود که حرف بزند و بعد به راحتی دَر برود. باید بگویند فرمانده تیم اقتصادی کیست؟ محسن رضایی است؟ مخبر است؟ رییس جمهور است؟ چه شخصی جوابگوست؟ او را معرفی کنند. 

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان می‌گوید: وقتی این چنین وضعیتی به وجود می‌آید پیامد‌های اجتماعی آن بسیار خطرناک‌تر از خود مشکلات اقتصادی است و این‌ها باعث فقر و فلاکت می‌شود. یکی از مهمترین علت‌هایی که باعث ترک تحصیل دانش‌آموزان مخصوصاً در دوره متوسطه می‌شود، مشکلات اقتصادی است. این مشکلات باعث اعتیاد و طلاق و بزه‌کاری‌های اجتماعی نیز می‌شود. مسئولان امری که توجه نمی‌کنند باید پاسخگو باشند و در برابر اغتشاشاتی که ایجاد می‌شود می‌باید جواب دهند. نمی‌شود به مردم بگوییم با شکم گرسنه زندگی کنید. حالا اصلاً شاید بتوانند این کار را هم بکنند، ولی اگر بچه همین فرد مریض باشد و دارو گیرش نیاید، زمین و زمان را بهم می‌ریزد. دولت باید اورژانسی ورود کند و مسائل را کنترل کند و اگر نمی‌تواند، کنار بکشد و بگذارد افرادی که می‌توانند وارد کار شوند. 

وی می‌گوید: به کدامین گناه مردم باید تاوان ندانم‌کاری‌های دولت و تیم اقتصادی‌اش را بدهند؟ این وسط، قشر مستضعف و حقوق‌بگیر بسیار آسیب می‌بینند، چون ما الان در جامعه دو قشر داریم یا مرفه هستند و یا ضعیف و بدبخت؛ اکنون، حقوق‌بگیر‌ها هم زیر خط فقر هستند.

ابراهیمی می‌گوید: ما به عنوان نمایندگان مجلس هشدار می‌دهیم که وضعیت در سطح جامعه بحرانی است. هم در زمینه اقتصادی و معیشتی و هم در زمینه اشتغال و... قرار بود آقای رئیسی سالانه یک میلیون مسکن بسازد پس کو؟ این مسکن‌ها کجاست؟ در استان ما حتی ثبت نام تعداد افرادی که متقاضی بودند هم انجام نشده چه برسد به تهیه زمین و مسکن. حتی در شهر ما یک قطعه زمین هم تهیه نشده است. 

نماینده دلفان می‌گوید: به مردم وعده داده‌اند آن هم خیلی سنگین و انتظار ایجاد کرده‌اند، ولی حتی ۲۰ درصد این قول‌ها هم تحقق پیدا نکرده است. شعار دولت قوی و کارآمد برای مردم این است؟ بعد وقتی مردم به حق قانونی خود اعتراض می‌کنند می‌گویند اغتشاش کرده‌اند و بعد هم همه چیز را به راحتی و از سر بازکنی به اسراییل و آمریکا نسبت می‌دهند. بله ممکن است خارجی‌ها از آب گل آلود ماهی بگیرند، ولی تقصیرات گردن خود ما داخلی‌ها است. مردم گناه دارند. این مردم شایسته این اوضاع نیستند. مردمی که ۲۲ بهمن به عشق نظام ورهبری و امام و شهدا به میدان آمدند سزاوار این نوع زندگی نیستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
0
0
بذار نابود شه همه چی خلاص شیم
سید حامد
|
Netherlands
|
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
0
7
آن وقت نه مجلس ، دولت و نه هیچ نهاد دیگر نمی ماند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
0
0
همتون دستتون تو ی کاسه ست.لطفا ب شعور مردم توهین نکنید.همتون دزد و بیشرفید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
0
0
آقای نماینده مجلس چه کسانی باید اجازه می دادند؟
شما نماینده مردم هستید یا نماینده اشخاص خاص ؟ اصلاً باید درب مجلس را گل بگیرند چون نمایندگان هیچ اختیاری ندارند . مجلس شده یک انجمن نمادین و پاتوق بیکاران .
نظرات شما
پیشخوان