تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دختربه اردبیل رسید/ مسمومیت دانش‌آموزان ۷ مدرسه

دانش آموزان تعدادی از مدارس دخترانه در اردبیل امروز چهارشنبه دچار مسمومیت و تعدادی از دانش آموزان به مراکز درمانی منتقل شدند.

مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دختربه اردبیل رسید/ مسمومیت دانش‌آموزان ۷ مدرسه

رویداد۲۴ ایرنا نوشت: دانش آموزان تعدادی از مدارس دخترانه در اردبیل امروز چهارشنبه دچار مسمومیت و تعدادی از دانش آموزان به مراکز درمانی منتقل شدند.

در پی کسب اطلاع از بروز مسمومیت دانش‌آموزان، خبرنگار ما با حضور در دبیرستان دخترانه عفاف، بهاران، معراج و سما، شاهد بروز این اتفاق در این مدارس شد.

تعدادی از اولیای دانش آموزان در محوطه و بیرون مدارس حضور یافته و پیگیر سلامت فرزندان خود بودند. به گفته دانش‌آموزان حوالی ساعت ۱۰ تا ۱۱ دانش آموزان احساس سوزش در گلو و سستی پا کرده و متوجه مسمومیت خود شدند.

دانش‌آموزان مسموم توسط عوامل اورژانس به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر منتقل شدند.

انتقال ۱۰۸ دانش آموز اردبیلی به بیمارستان

دکتر علی محمدیان اردی رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: در پی تماس تلفنی از طرف تعدادی از مدارس دخترانه با اورژانس، عوامل اورژانس به این مدارس مراجعه کردند که با بررسی‌های میدانی مشخص شد مجموعاً دانش آموزان هفت مدرسه دخترانه درگیر این موضوع شده اند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان با علائم تهوع، استفراغ، سردرد، سرگیجه و علائم تنفسی شکایت داشتند و دانشگاه با به کارگیری همه امکانات اورژانسی خود و شهرستان‌های اطراف با ۲۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه

اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس اقدام به انتقال دانش آموزان به مراکز درمانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل اضافه کرد: تا ساعت ۱۲ امروز ۱۰۸ دانش آموز به مراکز درمانی اردبیل منتقل که بیش از ۵۰ درصد آنان در بیمارستان امام خمینی بستری شدند.

محمدیان اردی اضافه کرد: روند درمانی دانش آموزان انجام شده و یا در حال انجام است و عجله‌ای برای ترخیص دانش آموزان نداریم برای احتیاط حتماً دانش آموزان را نگه میداریم تا مطمئن شویم که همه آن‌ها بهبود یافته اند و آنوقت اقدام به ترخیص آنان می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل اضافه کرد: وضعیت تنفسی دانش آموزان با شرح حالی که من از آنان گرفتم رو به بهبود است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان