تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

پرونده برجام در دولت رئیسی تقریباً بسته شده است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من با رفتن دولت آقای روحانی و تشکیل دولت جدید تقریباً عملاً پرونده برجام بسته شده است.

پرونده برجام در دولت جدید تقریباً بسته شده است

رویداد۲۴ محمود عباس‌زاده مشکینی درباره سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران گفت: نتیجه‌ای برای سفر آقای گروسی به ایران مشاهده نمی‌کنم و ۲ دلیل هم برای این مسئله دارم؛ نخست سابقه و تجربه سفر‌های قبلی آقای گروسی است، ایشان هر زمان که به ایران آمده و هر اطلاعاتی را جمع‌بندی کرده و برده دقیقا از آن‌ها استفاده معکوس کرده است در صورتی که جمهوری اسلامی ایران این اطلاعات را برای شفاف‌سازی و برای اینکه تردید‌ها را برطرف کند، تا در راستای عادی‌سازی پرونده قدمی برداریم، داده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای گروسی هر زمان که به ایران آمد و گزارش گرفت بعداً یک نقطه‌ای از این گزارش و اطلاعات را بیرون کشید و همین را مبنای سوالات و تردید‌های بعدی و نهایتاً فشار‌های بعدی بر ایران قرار داد بر همین اساس من اعتقاد دارم آمدن ایشان به ایران نفعی به حال ما نخواهد داشت.

وی ادامه داد: یک نکته دیگر این است که آقای گروسی قبل از اینکه خود را متعهد به انجام کار‌های حرفه‌ای بداند یعنی تعهد سازمانی داشته باشد، متعهد به غربی‌هاست یعنی برای یک کار تکنیکال فنی به ایران نمی‌آید، انگار برای انجام یک ماموریت سیاسی به ایران آمده و انگار باید به غربی‌ها پاسخگو باشد.

عباس‌زاده مشکینی بیان کرد: اعتقاد دارم اصلا یک مدت نباید گروسی را به ایران راه می‌دادند، زیرا واقعاً اطلاعاتی که می‌آید می‌گیرد و می‌برد را علیه ما استفاده می‌کند، آن هم تازه نه همه اطلاعات بلکه یک جمله را بیرون می‌کشد و آن را مبنای همه تردید‌ها قرار می‌دهد به همین خاطر موافق نبودم ایشان را دعوت کنند، اعتقاد داشتم حتی نباید اجازه می‌دادند یک مدتی به ایران بیاید، زیرا ایشان به جای این‌که پاسخگوی آژانس، شورای حکام آژانس و ارکان قانونی آژانس باشد خودش را در برابر غربی‌ها متعهد می‌داند و معلوم نیست از اینجا مستقیم به کجا برود.

وی عنوان کرد: به نظر من برجام پرونده‌اش خیلی وقت است که بسته شده است آن هم هنگامی که ترامپ از آن خارج شد و جمهوری اسلامی ایران در دولت آقای روحانی یکطرفه شروع به اجرای برجام و امتیاز دادن کرد و هیچ امتیازی نگرفت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به نظر من با رفتن دولت آقای روحانی و تشکیل دولت جدید تقریباً عملاً پرونده برجام بسته شده است و غربی‌ها از هر طرقی ضربه می‌زنند. معتقدم نباید امتیازی به غربی‌ها داده شود و باید کشور را بر اساس ظرفیت‌ها و فرصت‌های درون‌زا اداره کرد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
0
در 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. 118 نفر از این مسافران بی‏گناه، زن و کودک بودند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
0
پیگیری برجام غلط و اشتباه است که مشکلات مردم ایران و کشور ایران از طریق برجام حل نخواهد شد و حل نمی شود و از سال 1394 تاکنون هم برای همه مردم ایران ثابت شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
0
آمریکا اولین نقض‌کننده برجام بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
0
دشمنی آمریکا مربوط به مسائل هسته ای ایران نمی شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
0
پس چگونه همچنان مسیر مذاکرات هسته‌ای باز است/ آمریکا و اتحادیه اروپا هر روز ایران را تحریم و تهدید می کنند و هم هر روز در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کنند.
کرامت سلیمی
|
Germany
|
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
0
0
یک نکته بسیار مهم که رسانه ها به ان نمی پردازند و از روی ان می گذرند این است که ترامپ رییس جمهور سابق امریکا اعلام کرد که پذیرش برجام منجر به سقوط اقتصاد امریکا خواهد شد .

چرا ترامپ این موضوع را در رسانه ها اعلام کرد.؟

ایا این صحبت ترامپ به فریبکاریها و بی صداقتی دولتها نسبت به مردمشان اشاره نمی کند. و ایا این موضوع نشان نمی دهد که کشور امریکا و سایر به اصطلاح ابرقدرتها مثل اتحادیه اروپا و کشور روسیه یک نقطه ضعف بزرگ دارند و به دروغ وجهه یک ابرقدرت را به خود گرفته اند.و همچنین ایا این صحبت ترامپ نشان نمی دهد که در مذاکرات ظاهرا”اتمی دولتها در واقع اخاذیهای مالی و اقتصادی از دولت امریکا صورت می گیرد و امریکا دیگر قادر به تمکین خواسته همه کشورها نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
0
0
پارلمان اروپا جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارد.
و این در حالی است که اروپا جنایتکار از سال ۱۹۸۰ تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهگ تروریستی منافقین حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد و این در حالی است که اروپا جنایتکار از سال ۲۰۰۱ تاکنون از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد
عربستان جنایتکار به همراه امارات جنایتکار تروریست ها را تسلیح می کند. عربستان سعودی با سلاح های خریداری شده ازکشورهای اروپایی جنایتکار، تروریست ها را درمناطق مختلف اسامی چادخاورمیانه تسلیح و تجهیز می کند.

عربستان جنایتکار وامارات جنایتکار ازگروهک تروریستی جیش الظلم درپاکستان و شرق ایران حمایت می کنند.

عربستان غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، ایتالیا و اسرائیل می کشد/ امارات غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، ایتالیا و اسرائیل می کشد.
حمایت آمریکا از رژیم کودک کش سعودی حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است. عراق از سال ۲۰۰۳ تاکنون پایگاه نظامیان آمریکایی و نظامیان کشورهای اروپایی شده است
سوال اینجاست که چرا آمریکا جنایتکار از سال ۲۰۱۱ تاکنون تسلیحات تروریست ها را در جنگ سوریه تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. از سال ۲۰۰۱ تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده که آمریکا جنایتکار حامی اصلی همه گروه های تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
درخواست دمشق از جامعه جهانی برای محکوم کردن حمله اسرائیل به فرودگاه حلب/ و این در حالی است که جامعه جهانی از سال ۱۹۱۸ تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین، غزه، لبنان و منطقه خاورمیانه بوده است.
حضور نظامی عربستان سعودی در یمن اشغالگری است/ حضور نظامی امارات در یمن اشغالگری است.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.

هشدار آمریکا به ایران درباره غنی سازی/ آمریکا جنایتکار دیگر حق صلاحیت دخالت و مداخله درباره غنی سازی ایران را ندارد آمریکا جنایتکار در سال 97 با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است
آمریکا جنایتکار باید به داند دیگر عضو برجام نیست و تاکنون هم نبوده است پس دیگر هیچ گونه حق صلاحیت دخالت و مداخله برجام و غنی سازی و غیره را ندارد.

درخواست خصمانه سنای آمریکا درباره اغتشاشات ایران، دخالت و مداخله در امور داخلی ایران است. آمریکا جنایتکار از سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد پس مذاکره ایران با آمریکا جنایتکار از همان ابتدا غلط و اشتباه بوده است.
آلمان جنایتکار از عملکرد شرم آور گذشته خود در قبال ملت ایران و عراق باید عذرخواهی کند.
حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران همان نتیجه حمایت ترکیه جنایتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
چرا ایران از سال 2011 تاکنون با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند
که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند!

حضور نظامی آمریکا در یمن اشغالگری است که هر گونه حضور نظامی آمریکا یا سایر کشورها در یمن اشغالگری به حساب می آید.
هر گونه حضور نظامی آمریکا یا سایر کشورها در یمن اشغالگری موقت است و آنها داوطلبانه یا به اجبار از کشور ما خارج خواهند شد. تحرکات آمریکا در یمن در راستای تجاوز ۸ ساله علیه ملت یمن است و در چارچوب خیانتی جدید از سوی مزدوران برای فروش و یا اجاره دادن سواحل و جزایر یمنی به اشغالگران به شمار می ‌رود.
مریکا خواستار توقف غنی‌سازی ۶۰ درصدی در ایران شد/ غنی‌سازی ۶۰ درصدی در ایران به خاطر خروج آمریکا از توافق هسته ای و برجام بوده است.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان