تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
فرزانه ترکان در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

پنهانکاری در رسیدگی به مسمومیت دختران اعتماد مردم به حاکمیت را از بین می‌برد/ روان مردم آزار دیده است

فرزانه ترکان با اشاره به ماجرای مسمومیت دختران دانش آموز می‌گوید: ای کاش همان موقع که در قم این اتفاق افتاد، پنهان کاری نمی‌کردند، چون با وجود گستردگی رسانه و همچنین فضای مجازی دیگر نمی‌شود، هیچ چیزی را با مخفی‌کاری از مردم پنهان کرد.

فرزانه ترکان

رویداد۲۴ سعید شمس: با اینکه «مسمومیت دختران» روز به روز شهرهای بیشتری را درگیر خود می کند، مراجع رسمی هنوز هیچ گزارشی از عاملین و همچنین نوع مواد به کار رفته به مردم نداده است. فرزانه ترکان قائم‌مقام دبیرکل حزب کارگزاران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ می‌گوید: اینکه دختران ما در معرض مسمومیت هستند، به خودی خود جامعه را ملتهب و نگران می‌کنند. تعجب من از مسئولان به دلیل سکوت خبری در این ماجرا است، چون این سکوت، مردم را بیشتر آزار می‌دهد.

او می‌گوید: مردم از خود می‌پرسند، چطور می‌شود نهاد‌های امنیتی در قِبال شعار‌های ضدِ نظام بعد از ۲۴ ساعت فرد شعاردهنده را پیدا می‌کنند یا هر کسی که در اینستاگرام یا فضای مجازی حرفی علیه مسئولان و ساختار می‌زند، بلافاصله ردیابی می‌شود، اما وقتی دختران مدرسه‌ای مسموم می‌شوند، نمی‌توانند مقصر را پیدا کنند. در واقع برای مردم باورپذیر نیست بعد از گذشت روز‌های زیادی از این اتفاق تلخ که کل جامعه را درگیر و احساسات عمومی را جریحه‌دار کرده، مسئولان نظر کارشناسی درباره عوامل این موضوع را به اطلاع مردم نمی‌رسانند.


محمد دادکان: اگر «دشمن» نبود، مسئولان از کدام واژه استفاده می‌کردند؟/ تنها هنرشان این است که پول نفت را خرج کنند


قائم‌مقام دبیرکل حزب درباره نوع گازی که باعث مسمومیت دختران می‌شود، می‌گوید: تا به امروز از نوع گاز مصرفی خرابکاران روایت‌های مختلفی مطرح شده است که این امر غیرقابل توجیه است، به همین دلیل به نظر می‌رسد در این موضوع به این مهمی، بنا بر پنهان‌کاری گذاشته‌اند. چیزی که عیان است، این است که گاز‌های مصرفی موادی نیستند که به راحتی در دسترس افراد قرار بگیرد و قابل خرید و فروش باشند. توقع عومی از نهاد‌های امنیتی است که در اسرع وقت به طور دقیق تشخیص بدهند چه نوع گازی استفاده و چطور وارد کشور شده است و توسط چه کسانی خرید و فروش می‌شود.

او می‌گوید: عدم توضیح دقیق مسئولان درباره این موضوع، روح و روان مردم را تحت تاًثیر قرار می‌دهد و آزار دیده است. همین الان هم اگر بعضی مسئولان حرف نزنند، خیلی بهتر است. مسئولان مربوطه هم باید دقیقا توضیح دهند و اگر بحران به این بزرگی به خارجی‌ها مربوط است، با سند و مدرک توضیح بدهند، چون مردم تئوری‌های ذهنی را باور ندارند.

ترکان می‌گوید:‌ ای کاش همان موقع که در قم این اتفاق افتاد، پنهان کاری نمی‌کردند، چون با وجود گستردگی رسانه و همچنین فضای مجازی دیگر نمی‌شود، هیچ چیزی را با مخفی‌کاری از مردم پنهان کرد. این موضوع در کنار آسیب به سلامت دختران، موجب استرس روحی و روانی و فشار عصبی‌ای که به دختران وارد می‌شود، تا سال‌های سال تبعات دشواری برای آن‌ها خواهد داشت. متاًسفانه پنهان‌کاری‌ها هنگام رسیدگی، در مسمومیت دختران وجود دارد و این باعث می‌شود افکار عمومی بیشتر از همیشه نسبت به نظام اعتمادش را از دست بدهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
0
1
"مردم از خود می‌پرسند، چطور می‌شود نهاد‌های امنیتی در قِبال شعار‌های ضدِ نظام بعد از ۲۴ ساعت فرد شعاردهنده را پیدا می‌کنند یا هر کسی که در اینستاگرام یا فضای مجازی حرفی علیه مسئولان و ساختار می‌زند، بلافاصله ردیابی می‌شود، اما وقتی دختران مدرسه‌ای مسموم می‌شوند، نمی‌توانند مقصر را پیدا کنند" جواب معلوم است
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
0
0
قائم‌مقام دبیرکل حزب چي ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
0
0
دروغ نمی گویند این جانیان شان را به اشد مجازات می رسانند اما اشد مجازات شان، باریک تر از گل است! ... با اسید آدم کشتند! چه شد؟ این بقول خودشان یک پخ بیشتر نبوده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
1
13
دختران این سرزمین تاوان شعارهای بحقی که را سردادند می‌پردازند اما ظالمان باید بدانند که با ظلم پایدار نخواهند بود
شهرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
0
0
درود بر دختران آزاده سرزمین من مرگ بر مغزهای پوسیده متحجرین و اصولگرایان مرگ بر خاکمیت یکدست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
1
7
هر چه مشکل هست از قم شروع شده ، قم رو با خاک یکسان کنید . سر منشاء آخوند ، کرونا ، مسمومیت و در کل بدبختی ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
0
0
دقیقاً ، اگه کار خودشون نیست ، این پنهون کاری ها چیه ، چرا نمیزارن با دانش آموزا و معلمین مصاحبه کنن؟ یه جورایی دارن تیشه به ریشه خودشون میزنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
1
0
آمریکا، انگلیس، آلمان و گروهک تروریستی منافقین عامل اصلی مسمومیت‌ دختران دانش‌آموز هستند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان