تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

گروسی: از توافقات با ایران استقبال می‌کنم

گروسی افزود که دستیابی به این امر بسیار مهم خواهد بود، زیرا به آژانس اجازه می‌دهد تا یک مبنای جدیدی را در صورت ازسرگیری اجرای تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام، ایجاد کند. مدیرکل آژانس اضافه کرد: اکنون مشتاقانه منتظر بحث‌های فنی بعدی و اجرای سریع و کامل تضمین‌های ایران و بیانیه مشترک من و معاون رئیس جمهور اسلامی هستم.

گروسی: از توافقات با ایران استقبال می‌کنم
ویداد۲۴ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن استقبال از توافقات به عمل آمده با ایران در جریان سفر اخیرش به تهران گفت که بی‌صبرانه منتظر برگزاری جلسات فنی برای حل‌وفصل مسائل پادمانی است.

به گزارش ایرنا، رفائل گروسی این مطلب را روز دوشنبه در افتتاحیه نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح کرد و گفت که در جریان سفرش به تهران، «با مقامات ارشد از جمله رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران، وزیر امور خارجه و معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفتگو کردم.»

وی افزود: «در این نشست‌های سطح بالا، اهمیت برداشتن گام‌هایی برای تسهیل همکاری‌ها در راستای سرعت بخشیدن به حل مسائل پادمان باقی‌مانده مورد بررسی قرار گرفت. هر دو طرف اذعان دارند که چنین تعاملات مثبتی می‌تواند راه را برای توافقات گسترده‌تر بین دولت‌های عضو هموار کند.»

مدیرکل آژانس در ادامه به آخرین گزارش آژانس در مورد راستی آزمایی و بازرسی فعالیت‌های اتمی ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد اشاره و با گوشه چشمی به تدابیر جبرانی ایران تحت برجام عنوان کرد: همانطور که می‌دانید، آژانس به مدت دو سال، از جمله ۹ ماه که تجهیزات نظارت و بازرسی نصب نشده بود، قادر به انجام فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بر برجام در رابطه با تولید و موجودی سانتریفیوژها، آب سنگین و کنسانتره سنگ اورانیوم نبوده است.

گروسی ادامه داد: پس از گفتگوهایم با معاون رئیس جمهور اسلامی در تهران، دریافتم که ایران با اجازه دادن به آژانس برای ادامه اقدامات نظارتی و راستی آزمایی بیشتر که برای آژانس در انجام مأموریتش ضروری است موافقت کرده است.

وی افزود که دستیابی به این امر بسیار مهم خواهد بود، زیرا به آژانس اجازه می‌دهد تا یک مبنای جدیدی را در صورت ازسرگیری اجرای تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام، ایجاد کند. مدیرکل آژانس اضافه کرد: اکنون مشتاقانه منتظر بحث‌های فنی بعدی و اجرای سریع و کامل تضمین‌های ایران و بیانیه مشترک من و معاون رئیس جمهور اسلامی هستم.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
0
0
نظام تا سر حد مرگ تحریم است
و حتی دم مرگ هم در حال همکاری با آژانس است!.
دقیقا مانند دولت صدام.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان