تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱

بهترین رستوران‌های ترکیه‌ای در تهران

آیا می‌دانستید غذا‌های ترکیه‌ای در ایران طرفدار زیادی دارند؟ ذائقه ایرانی‌ها و ترک‌ها شباهت بسیاری به یکدیگر دارد و هر دو عاشق کباب و غذا‌های گوشتی هستند؛ در نتیجه در ایران استقبال ویژه‌ای از رستوران‌های ترکیه‌ای می‌شود.

بهترین رستوران‌های ترکیه‌ای

رویداد۲۴ از مشهورترین غذاهای ترکیه ای می‌توان به اسکندر کباب، دونر کباب، بورک، کوفته و پیده اشاره کرد. مواد اصلی تشکیل‌دهنده این غذاها گوشت است و شباهات بسیاری به غذاهای ایرانی دارند. در این مقاله قصد داریم بهترین رستوران های ترکیه ای تهران را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم تا بتوانید لذیذترین غذاهای کشور ترکیه را همین جا در تهران نوش جان کنید. اگر عاشق امتحان کردن غذاهای جدید هستید و همیشه به دنبال بهترین رستوران‌های شهر می‌گردید، تا انتهای مطلب پیش‌رو همراه ما باشید.

رستوران قصاب؛ بهترین رستوران ترکیه ای در خیابان فرشته

رستوران قصاب (کساب) از معروف ترین رستوران های ترکیه ای تهران است که دو شعبه دارد؛ یکی در خیابان فرشته و یکی هم در تجریش. کنار رستوران قصاب یک قصابی تر و تمیز هم وجود دارد که گوشت کباب های رستوران را تامین می کند. فضای رستوران دلنشین و باصفا است. اینجا می توانید انواع غذاهای ترکیه ای را با بالاترین کیفیت در تهران امتحان کنید. رنج قیمت رستوران قصاب بالاست اما غذاهای آن معرکه است. کباب کول باستی، کباب پسته ای، بورفا و آدانا از انواع کباب های خوشمزه این رستوران است. البته اینجا فقط غذای ترکیه ای سرو نمی کند و انواع غذاهای ایرانی نظیر چنجه  وشیشلیک را هم می توانید سفارش دهید. چند دسر اصیل ترکیه ای نظیر کونفه، کادایف، کاتمر و سوتلاچ نیز در منوی رستوران کساب وجود دارد.

بهترین اسکندر کباب تهران در رستوران ترکیه ای آپستروف

رستوران آپستروف واقع در مجتمع تجاری شهرک غرب، به عنوان یک رستوران ترکیه ای لاکچری در تهران شناخته می‌شود که فضایی شیک و دل‌باز دارد. طعم غذاهای این رستوران شباهت بسیاری به نسخه‌های اصلی غذاها دارند. اگر یک شهروند ترکیه‌ای را به رستوران آپستروف ببرید، قطعا طرفدار غذاهای این رستوران خواهد شد.

اسکندر کباب و دونر کباب از مشهورترین غذاهای ترکی هستند. شما می‌توانید بهترین اسکندر کباب تهران را در رستوران آپستروف نوش جان کنید. کارکنان این رستوران به زبان ترکی صحبت می‌کنند و فضای رستوران کاملا شبیه به رستوران‌های استانبول است. اگر می‌خواهید لذیذترین غذاهای ترکیه‌ای را امتحان کنید، حتما سری به این رستوران بزنید.

بهترین رستوران‌های ترکیه‌ای در تهران

عکسی از داخل رستوران آپستروف

رستوران احمد بی؛ محبوب‌ترین رستوران ترکیه ای در غرب تهران

رستوران احمد بی (Ahmet Bey)، معروف‌ترین رستوران ترکیه ای در غرب تهران است و شعبه‌های مختلفی دارد. منوی این رستوران را انواع و اقسام غذاهای سنتی ترکیه‌ای تشکیل می‌دهند. اگر می‌خواهید خوشمزه‌ترین غذاهای ترکی را در فضایی خودمانی و دوست‌داشتنی نوش جان کنید، رستوران احمد بی بهترین گزینه است. شعبه اصلی این رستوران در خیابان ستارخان، نرسیده به میدان توحید، نبش کوچه فرشته واقع شده است و در مقایسه با سایر رستوران‌های ترکی تهران، قیمت مناسب‌تری دارد.

رستوران اووا؛ بهترین رستوران ترکیه ای در شمال تهران

رستوران اووا (Ova)، واقع در سعادت آباد، بهترین رستوران ترکیه ای در شمال تهران محسوب می‌شود. فضای داخلی رستوران اووا کاملا بر اساس رستوران‌های سنتی ترکیه طراحی شده و بسیار زیبا و دل‌نشین است. وقتی وارد اووا می‌شوید، انگار به رستورانی در قلب استانبول قدم گذاشته‌اید. برای دسترسی به این رستوران باید به سعات آباد، خیابان سرو غربی مراجعه کنید.

طعم آدانا کباب‌های رستوران ترکی اووا فوق‌العاده است و طرفداران بسیاری دارد. علاوه بر این، دوغ‌های محلی این رستوران که در لیوان‌های مسی بزرگ سرو می‌شوند نیز مزه جالبی دارند که باید حتما آن را امتحان کنید. ترکیب دوغ با کباب‌های ترکی، یک ترکیب اعجاب‌انگیز است.

رستوران سارای؛ لذت غذای ترکیه ای با قیمت مناسب

رستوران سارای در مقایسه با سایر رستوران‌های ترکیه‌ای تهران قدمت کمتری دارد؛ اما در مدت زمان کمی به یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های ترکیه‌ای تبدیل شده است. این مکان فضای بسیار لوکسی دارد و غذاهای آن با استفاده از مواد اولیه باکیفیت طبخ می‌شوند. اگر در سارای چای سفارش دهید، با استکان‌های کمرباریک از شما پذیرایی می‌شود.

برای دسترسی به رستوران ترکیه‌ای سارای باید به آدرس پاسداران، بالاتر از پل همت، بین نگارستان ششم و هفتم مراجعه کنید.

رستوران آناتولیا با دو دهه سابقه در تهران

اگر می‌خواهید بهترین و اصیل‌ترین غذاهای ترکیه را امتحان کنید، رستوران‌های زنجیره‌ای آناتولیا ایده‌آل‌ترین انتخاب هستند. این رستوران با بیش از دو دهه سابقه، غذای سالم و باکیفیت به مشتریان عرضه می‌کند. منوی غذاها و دسرهای رستوران‌های آناتولی بسیار متنوع است و با هر سلیقه‌ای سازگاری دارد. دونر کباب‌های این رستوران در تهران شهرت فراوانی دارند.

رستوران‌های آناتولی در مرکز خرید کوروش، مجتمع تفریحی تجاری عرش آجودانیه، مرکز خرید ایران مال و مرکز خرید پردیس شعبه دارند. کیفیت غذاها در تمام شعبه‌ها فوق‌العاده بالا است.

بهترین رستوران‌های ترکیه‌ای در تهران

نمایی از رستوران آناتولیا در فود کورت کوروش

رستوران ترکیه ای حیات؛ با محیطی صمیمی و دوست‌داشتنی

دونر حایات یا حیات یک رستوران ترکیه ای در تهران است که قدمت بالایی ندارد؛ اما به دلیل کیفیت خوب، فضای زیبا و تنوع غذایی، به یکی از رستوران‌های ترکیه‌ای محبوب در تهران تبدیل شده است. این رستوران که در طبقه نهم مرکز تجاری اپال واقع شده، برخلاف نامش فقط دونر سرو نمی‌کند و انواع کباب‌ها و غذاهای سنتی ترکی را در منوی خود جای داده است.

قیمت غذاهای این رستوران در مقایسه با بسیاری از رستوران‌های ترکیه‌ای در تهران، پایین‌تر است. برای نوش جان کردن یک وعده غذای ترکی در محیطی صمیمی و دوست‌داشتنی حتما به این رستوران مراجعه کنید.

بهترین دونر کباب ها در رستوران دونر گاردن تهران

همانطور که از نام دونر گاردن مشخص است، یکی از محبوب‌ترین غذاهای ترکیه‌ای در این رستوران طبخ می‌شود. دونر، یکی از پایه‌های ثابت رستوران‌های ترکیه است. در همین مقاله نیز به تعدادی از رستوران‌های ترکیه‌ای تهران که بهترین دونرها را طبخ می‌کنند، اشاره کردیم؛ اما دونرهای این رستوران طعم فوق العاده‌ای دارند. در رستوران دونر گاردن هر روز گوشت تازه برای تهیه دونر خریداری می‌شود.

یکی از معایب این رستوران، محدودیت منوی آن است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به رستورانی مراجعه کنند که تنوع غذایی بیشتری داشته باشد. رستوران دونر گاردن دو شعبه در سعادت آباد و پارک آب و آتش دارد. اگر عاشق دونر هستید، حتما به یکی از این شعبه‌ها مراجعه کنید.

بهترین رستوران‌های ترکیه‌ای در تهران

پیده یکی از غذاهای ترکیه ای معروف

رستوران ترکواز؛ بهترین رستوران ترکیه ای شهرک غرب

رستوران ترکیه ای ترکواز یکی از جذاب ترین رستوران های ترکی تهران است که در مجتمع تجاری شهرک غرب قرار دارد. اینجا می توانید انواع غذاهای ترکی از لاح معجون تا آدانا کباب و کوش باشی را سفارش دهید. برای دسر هم پیشنهاد می کنیم سوتلاچ و کنوفه را حتما امتحان کنید. سوتلاچ یک جور شیر برنج تنوری است که طعم جالبی دارد. این رستوران کیفیت بالایی به مشتریان خود ارائه می دهد و رنج قیمتی آن هم بالاست. برای امتحان کردن غذاهای خوشمزه ترکیه ای در رستوران ترکواز باید به شهرک غرب، روبروی میلادنور، داخل مجتمع تجاری شهرک غرب بروید.

رستوران ترکیه ای پیده سرا

رستوران پیده سرا از رستوران های خوب ترکیه ای در سعادت آباد است. پیده سرا به انواع پیده های خوشمزه اش معروف است؛ برای امتحان کردن پیده های خوشمزه پیده سرا باید به سعادت آباد، پايين تر از ميدان شهردارى، روبه روى تامين اجتماعى بروید.

کلام آخر

در این مقاله تعدادی از بهترین رستوران های ترکیه ای در تهران را به شما معرفی کردیم. این رستوران‌ها در محله‌های مختلف تهران واقع شده‌اند و تعداد آن‌ها کم نیست؛ پس اگر هوس یه وعده غذای ترکیه‌ای کرده‌اید، به راحتی می‌توانید به نزدیک‌ترین رستوران در محل زندگی خود مراجعه کنید. تهران به عنوان پایتخت ایران، زیبایی‌ها و امکانات بسیاری را در خود جای داده است. برای کسب اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران به سایت تریپ مراجعه کنید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می‌کند علاوه بر خرید بلیط هواپیما، از قیمت پروازهای مختلف داخلی و خارجی مانند پرواز استانبول به تهران و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت‌ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسب‌ترین تور را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پرواز داخلی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما داخلی چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان