تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

معرفی مسابقه استعدادیابی آوای جادویی با اجرای علی اوجی

مسابقه استعدادیابی «آوای جادویی» از صبح روز پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ به صورت هفتگی از شبکه نمایش خانگی در حال پخش است، این مسابقه با اجرای علی اوجی به دنبال محک زدن و کشف استعداد‌های آواز و موسیقی ایران است.

مسابقه آوای جادویی

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: در آوای جادویی استعداد‌های خوانندگی در سراسر کشور، که به هر دلیل امکان حضور در یک اتفاق موسیقیایی بزرگ و یکپارچه را نداشته‌اند، از طریق فراخوان وارد مرحله راستی آزمایی شده و پس از اخذ رای مثبت مربی خود وارد مسابقه اصلی با سطح حرفه‌ای می‌شوند.

آوای جادویی یک رویداد و یک تریبون رسمی برای به تصویر کشیدن رقابتی سالم و معرفی استعداد‌های خوانندگی کشور است و صرفا یک برنامه‌ی تولیدی با رویکرد سرگرمی نیست، بلکه تلاش می‌کند با نمایش به اشتراک گذاشتن تجربیات بزرگان موسیقی کشور، تبادل نظرات کارشناسی و آموزش‌ها و تمرین‌های کاربردی لازم، علی‌رغم خلق لحظات متفاوت و جذاب برای بینندگان، روند رقابت شرکت کننده‌های مستعد را، هدفمندسازی نموده و قضاوت را در نهایت به مخاطبین واگذار نماید.

«آوای جادویی» مسابقه استعدادیابی خوانندگی به تهیه‌کنندگی محمد طهرانی است که در آن محمد اصفهانی، رضا صادقی، رضا یزدانی و محمد معتمدی به عنوان مربی و داور و علیرضا افکاری به عنوان مدیر هنری مسابقه حضور دارند. علی اوجی هم اجرای این مسابقه را برعهده دارد.

به گزارش رویداد ۲۴؛ در نخستین قسمت از مسابقه «آوای جادویی»، علاوه بر معرفی داوران و جزییات مسابقه، اولین گروه از شرکت‌کنندگان هر کدام یک قطعه اجرا می‌کنند و نفرات منتخب وارد تیم داوران می‌شوند.

این مسابقه ابتدا قرار بود اسفند سال گذشته پخش خود را آغاز کند، اما درنهایت از آخرین پنجشنبه سال ۱۴۰۱ از فیلم‌نت عرضه شد.

پیش‌تولید این مسابقه سال ۹۹ آغاز و فراخوان ارسال ویدیو‌ها توسط علاقمندان به شرکت در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ منتشر شد. پس از اعلام فراخوان، چندین هزار ویدیو به دبیرخانه «آوای جادویی» ارسال شد، که این آثار در گروهی به سرپرستی علیرضا افکاری مورد بررسی قرار گرفته و افراد منتخب برای مرحله اولیه مسابقه با عنوان راستی آزمایی به طور حضوری دعوت شدند. از بین این افراد، منتخبانی که اجرایشان مورد تایید قرار گرفت کارت طلایی دریافت کرده و وارد مسابقه شدند که بخش رقابتی در قالب مسابقه «آوای جادویی» به طور اختصاصی از پلتفرم فیلم‌نت پخش می‌شود.

در هر قسمت از «آوای جادویی»، شرکت‌کنندگان به اجرای قطعاتی از آثار چهره‌های مطرح کشور می‌پردازند و نفرات برگزیده با نظر داوران به مراحل بعدی راه می‌یابند.

معرفی مسابقه استعدادیابی آوای جادویی با اجرای علی اوجی

زمان پخش مسابقه آوای جادویی

مسابقه استعدادیابی «آوای جادویی» از صبح روز پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ به صورت هفتگی از پلتفرم فیلم‌نت به شکل اختصاصی پخش می‌شود.

معرفی داوران و مجری مسابقه آوای جادویی

معرفی مسابقه استعدادیابی آوای جادویی با اجرای علی اوجی

علی اوجی در مقام مجری با مسابقه «آوای جادویی» به نمایش خانگی آمده. هدف این مسابقه با داوری محمد اصفهانی، رضا صادقی، محمد معتمدی و رضا یزدانی، کشف استعداد‌های خوانندگی است. «آوای جادویی» که پیشتر قرار بود در تلوبیون پلاس پخش شود، در فیلم‌نت منتشر شد.

علی اوجی متولد ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ در تهران بازیگر، کارگردان و تهیه کننده سینما است، فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی می‌باشد که فعالیت خود را از ساخت فیلم کوتاه شروع کرد، سپس وارد تهیه کنندگی موسیقی شد و حالا بازی هم می‌کند.


بیشتر بخوانید: معرفی داستان رئالیتی شو ارتش سری


او در ۱۴ سالگی ساخت فیلم کوتاه را شروع کرد و یکی از فیلم هایش را به مسعود کیمیایی تقدیم کرد، که با تشویق این کارگردان تصمیم گرفت مسیر هنری را ادامه دهد. علی اوجی بعد از آشنایی با رضا یزدانی (خواننده) به عنوان برنامه ریز، فعالیت‌های او را برعهده گرفت سپس در قامت تهیه کننده در ساخت قطعات و آلبوم با وی همکاری کرد.

حواشی انتخاب رضا یزدانی به عنوان داور مسابقه آوای جادویی

به گزارش رویداد ۲۴؛ یکی از حواشی مسابقه آوای جادویی، که پس از معرفی لیست داوران این مسابقه استعدادیابی مطرح شد، انتخاب رضا یزدانی به عنوان یک خواننده در سبک راک است، در بخش راک موسیقی ایران، نام‌های درخشانی به چشم می‌خورد، که می‌توان به کاوه یغمایی استاد گیتار الکتریک، سیروان خسروی و کاه آفاق اشاره کرد. البته رضا یزدانی هم در دسته چند خواننده برتر این سبک قرار می‌گیرد، اما برخی رابطه نزدیک علی اوجی با رضا یزدانی را، علت انتخاب او به عنوان یکی از ۴ داورد مسابقه آوای جادویی می‌دانند.

محمد اصفهانی

معرفی مسابقه استعدادیابی آوای جادویی با اجرای علی اوجی

محمد اصفهانی متولد ۱۴ تیر ۱۳۴۵ در تهران، خواننده است، او فارغ التحصیل دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال ۱۳۷۶ با رتبه ۱۷۶ است، وی اصالتا اصفهانی است و نام واقعی اش محمد مهدی واعظی می‌باشد، در حال حاضر خواننده ارکستر ملی است. 

محمد اصفهانی تحصیلات ابتدایی را در دبستان علوی به پایان برد و در مسابقات قرآن قبل از انقلاب در رده نوجوانان مقام کسب کرد. به خاطر کسب مقام در مسابقات قرآن قرار شد به کویت اعزام شود که این سفر به خاطر مخالفت مادر لغو شد. محمد اصفهانی از اوان کودکی قرائت قرآن کریم را به سه روایت نزد اساتید وقت آموخته و از شیوه‌های مختلف این فن به ویژه شیوه استاد مصطفی اسماعیل بهره‌مند شده است.
محمد اصفهانی بعد از فارغ التحصیلی در رشته پزشکی بواسطه دایی خود که اهل هنر و از علاقه‌مندان سرسخت موسیقی است به استاد محمدرضا شجریان معرفی شدند و ایشان گفتند که صدای شما به درد آواز می‌خورد، بعد‌ها با آقای فریدون شهبازیان آشنا شدند و ایشان محمد اصفهانی را به سمت موسیقی پاپ سوق دادند. 

محمد اصفهانی، در مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با اعلام سالار عقیلی، جایزه بهترین خواننده موسیقی پاپ ایران به محمد اصفهانی اهدا شد، همچنین به عنوان بهترین خواننده پاپ دهه ۸۰ از سوی مجله ترانه ماه، نشریه موسیقی پاپ ایران و به عنوان بهترین خواننده تیتراژ سال ۹۱ از طرف موسیقی ما به خاطر تیتراژ سریال یه تیکه زمین انتخاب شده است.

محمد معتمدی 

معرفی مسابقه استعدادیابی آوای جادویی با اجرای علی اوجی

محمد معتمدی متولد ۲ مهر ۱۳۵۷ در قمصر کاشان، خواننده است. او فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی از دانشکده صدا و سیما است، معتمدی در مکتب آواز اصفهان فعالیت دارد و موسس گروه ادیب است و از افتخارات وی می‌توان به جایزه فرانس موزیک اشاره کرد.

محمد معتمدی فراگیری آواز و همچنین ساز نی را به صورت خودآموز از همان سنین نوجوانی آغاز نمود. از سال ۱۳۷۶ شروع به فراگیری شیوه آواز سید حسین طاهر زاده نزد هنرمند ارجمند حمیدرضا نوربخش نمود.

محمد معتمدی در ادامه فعالیت‌های موسیقایی خود یک آموزشگاه موسیقی نیز افتتاح کرده است. این آموزشگاه که با عنوان خود خواننده یعنی آموزشگاه موسیقی محمد معتمدی نامگذاری شده، در بخش ساز‌های ایرانی و ساز‌های کلاسیک، تمامی رشته‌های این دو بخش هنرجو می‌پذیرد.

رضا صادقی

معرفی مسابقه استعدادیابی آوای جادویی با اجرای علی اوجی

رضا صادقی متولد ۲۵ مرداد ۱۳۵۸ در بندرعباس، خواننده و ترانه سرا است، او فارغ التحصیل لیسانس رشته موسیقی از دانشگاه استکهلم سوئد می‌باشد که با یک اشتباه در تزریق آمپول فلج شد، اما حالا خواننده بنام و مشهوری است.

صادقی، در دوران کودکی دچار مریضی می‌شود که دکتر برای درمان چند قرص و آمپول تجوز می‌کنند، اما پس از تزریق آمپول حال او وخیم‌تر می‌شود. بعد از مدتی میفهمند آمپول به اشتباه در عصب پایش زده شده و عوارض این تزریق باعث می‌شود او برای همیشه از زانو به پایین فلج شود.
پدرش، برای تقویت درس ریاضی رضا که چندان خوب نبود از معلمی خواهش می‌کند تا چند جلسه‌ای با رضا ریاضی کار کند، در اولین جلسه بعد از حل مسال ریاضی معلم متوجه می‌شود رضا عاشق موسیقی است. همین موضوع موجب می‌شود تا جلسات بعدی با معلمی که هم ریاضی می‌داند هم موسیقی، برای رضا بسیار جذاب‌تر باشد.

رضا صادقی بعد از ۱۰ سال فعالیت حرفه‌ای در نهایت سال ۱۳۸۲ با آلبوم رسمی مشکی رنگ عشقه و ترانه‌ای با همین نام سر زبان‌ها افتاد. او سپس سال ۸۵ با آلبوم وایسا دنیا به اوج شهرت رسید.

رضا یزدانی

معرفی مسابقه استعدادیابی آوای جادویی با اجرای علی اوجی

رضا یزدانی متولد ۲۴ مهر ۱۳۵۲ در تهران خواننده، آهنگساز و هنرپیشه می‌باشد، او فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی چوب و کاغذ است و مدتی دروازه بان فوتبال بود و یک دوره هم بورت تجربی دندان پزشکی می‌کرد.

رضا یزدانی موسیقی حرفه‌ای را در ۲۵ سالگی با آهنگسازی و خوانندگی برای تئاتر دادگاه جنجال برانگیز در سال ۱۳۷۷ شروع کرد و بعد از آن نیز آهنگسازی و خوانندگی تئاتر اگر باران بخواهد را در سال ۱۳۷۸ انجام داد.

رضا یزدانی یک سال بعد توانست اولین آلبوم خود را به نام شهر دل به بازار موسیقی روانه کند. این آلبوم شامل اجرای اشعار مولانا با آهنگسازی یزدانی بود. در سال ۱۳۸۲ و پس از آشنایی با یغما گلرویی طی همکاری مشترک با او آلبوم پرنده بی پرنده که در ابتدا کپ نکنید، نام داشت را روانه بازار کرد.

رضا یزدانی خوانندگی و آهنگسازی برای سینما را در سال ۱۳۸۳ با کار در فیلم‌های مسعود کیمیایی شروع کرد. حکم، رئیس و محاکمه در خیابان از جمله فیلم‌هایی هستند که رضا یزدانی در آن‌ها فعالیت داشته است، و برای تلویزیون خواندن تیتراژ مجموعه مرگ تدریجی یک رویا را بر عهده داشت. رضا یزدانی همچنین برای سریال قلب یخی هم چند اهنگ (از جمله تیتراژ) خوانده است.

از جمله فعالیت‌های رضا یزدانی می‌توان به نقش آفرینی وی در فیلم سینمایی طهران تهران به کارگردانی مشترک داریوش مهرجویی و مهدی کرم پور نام برد که کار موسیقی آن فیلم نیز بر عهده وی بوده است. رضا یزدانی همچنین در فیلم سینمایی اینجا تاریک نیست به کارگردانی محدرضا خاکی نیز ایفای نقش کرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
0
2
علی گوجه چقدر چندشه. چجوری اون اساتید پذیرفتن وارد برنامه ای بشن که این خیکی مافیا مجریشه
عمو فرید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
0
1
علی اوجی همه جا هست ؟؟؟
کپی کاری درجه 3 از خارجی
|
Netherlands
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
0
4
مردم باید دیدن و دانلود کردن این برنامه رو تحریم کنن!اتا اینها تصور نکنند میتوانند نیمی از جمعیت یک کشور رو که همان خانمها و جای صدایشون خالیشون در همچین برنامه های رو هست نادیده بگیرن. تایید کنید یا نه این واقعیته!
خانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
1
0
امکان داره مسابقه خوانندگی شرکت چطور میشه شرکت کرد برای تست صدا
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
0
0
این برنامه سه تا مجری داره اما سه تاش به اندازه یه مجری نمیشن. مخصوصا اون خانمه که اصلا اینکاره نیست. قشنگ تابلویه به برنامه تحمیل شده
محمد‌علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
0
0
فصل‌دوم‌هم‌داره‌؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان