تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۱

آموزش تعمیر موبایل

در این مقاله از آموزش تعمیر موبایل حرف خواهیم زد. در کمتر از ۳ دهه گوشی‌های هوشمند تبدیل به عضو جدایی ناپذیری از انسان‌ها شدند. ما امروز با استفاده از این گوشی‌ها امور زیادی را انجام میدهیم.  

  آموزش تعمیر موبایل
رویداد۲۴ در این مقاله از آموزش تعمیر موبایل حرف خواهیم زد. در کمتر از 3 دهه گوشیهای هوشمند تبدیل به عضو جدایی ناپذیری از انسانها شدند. ما امروز با استفاده از این گوشیها امور زیادی را انجام میدهیم. 

درس میخوانیم، مطالب مختلف را یاد میگیریم، اخبار بهدست میآوریم، سرگرم میشویم و بسیاری از امور دیگر را بهدست این گوشیهای هوشمند میسپاریم. آنها با اینکه در دوران کنونی دارای کیفیت بالایی هستند باز هم ممکن است بهدلایل مختلفی دچار آسیبدیدگی و اشکال شوند. 

به همین خاطر وجود شغلی با نام تعمیرکار موبایل در جامعه نیاز است. امروز درباره این شغل و دیگر مسائل مربوط به آن صحبت خواهیم کرد. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری بهدست بیاورید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

آیا میتوان تعمیرات موبایل را بهعنوان یک شغل قبول کرد؟
با گسترش و همهگیری گوشیهای هوشمند، امروز میبینیم که تمامی افراد جامعه نیازمند استفاده از آنها هستند. شاید بدون این گوشیها زندگی ما امروزه بسیار سخت شود و نتوانیم کارهای روزانه خود را بهراحتی انجام دهیم.

در فاصله چند نسل، گوشیهای هوشمند پیشرفتهای زیادی کردند و قابلیتهای زیادی هم در خود جای دادند. رفتهرفته مشخص شد که در کنار بازار ایجاد شده برای این گوشیها کسبوکارهای جدیدی نیز درحال بازگشایی است. 

موبایلها لوازم مصرفی هستند و بههمین دلیل ممکن است دچار مشکلات و خرابیهای مختلفی هم بشوند. شغل برخی از افراد رفع این ایرادها و تعمیر موبایل است. آنها آموزش تعمیر موبایل دیدهاند و میتوانند که مشکلات گوشی را حل کنند. 

شغل تعمیرات موبایل دارای چه مزیتهایی است؟
همانند بسیاری از مشاغل دیگر این شغل نیز دارای مزیتهای زیادی است. در ادامه مقاله بخشی از این مزیتها را برای شما خواهیم گفت و برای هر کدام توضیح مختصری ذکر میکنیم. 

نیازی به تحصیلات آکادمیک نیست.
یکی از مسیرهایی که ما از ابتدای زندگی با آن درگیر هستیم مسیر تحصیل است. بسیاری از افراد ممکن است که این مسیر را شروع کنند و در نهایت به دانشگاه هم برسند. 

اما برخی از افراد میدانند که برای آنها در تحصیل چیزی نیست و دوست دارند راه خود را از آن جدا کنند. میدانیم که بسیاری از مشاغل نیاز به تحصیلات دارند، درحالی که تعمیرات موبایل نیازمند هیچگونه تحصیلات آکادمیکی نیست. 

اگر علاقه دارید این کار را شروع کنید.
حتما برای شما هم پیش آمده که با شخصی رو به‌رو شوید که تمام زیروبم موبایل را میداند. شاید برای شما تعجبآور باشد که او تمام این اطلاعات را تنها برای تفریح و با لذت بهدست آورده است. 

چنین فردی باید بتواند از اطلاعات و علاقهاش در جای درستی استفاده بکند و با استفاده از آن به درآمدزایی برسد. حتی اگر چنین شخصی خود شما هستید لازم است که در یک دوره آموزش تعمیرات موبایل ثبتنام کنید و با استفاده از علاقه خود به درآمد برسید. 

برای تعمیر موبایل به سرمایه اولیه زیادی نیاز نیست.
از دیگر مزایای یادگیری و آموزش تعمیر موبایل این است که شما برای شروع این کار نیاز به سرمایه هنگفتی نخواهید داشت. شاید بسیاری از افراد فکر کنند که برای شروع نیاز است ما مغازهای اجاره کنیم و محلی برای شروع کار خود داشته باشیم. 
در صورتی که اینطور نیست. شما میتوانید اوایل کار خود را با مراجعه حضوری به منزل افراد متقاضی شروع کنید. علاوه‌بر اینکه این کار برای مشتری خوشایندتر است، در صورت زبردست بودن ممکن است مشتری حاضر شود هزینه رفتوآمد را نیز به شما بپردازد. 

مهارتی که همه به آن نیاز دارند.
حتما شنیدهاید که برخی مشاغل و علوم تنها بهکار افرادی میآیند که آنها را تدریس میکنند و جز این استفاده دیگری ندارند. آموزش موبایل و تعمیرات آن جزء این دسته محسوب نمیشود. 
تعمیر گوشیهای هوشمند مهارتی است که بسیاری از افراد به آن نیاز پیدا خواهند کرد. همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، موبایل یک وسیله مصرفی است و در هر حال ممکن است روزی خراب شود. 

آیا بدون دوره میتوان تعمیرکار موبایل شد؟
شما میتوانید از شبکههای اجتماعی و سطح اینترنت اطلاعات محدودی درباره تعمیر موبایل بهدست بیاورید یا حتی یک دوره رایگان هم پیدا کنید. 
اما چنین اطلاعاتی قطعا شما را تبدیل به یک تعمیرکار حرفهای نخواهد کرد. شما باید حداقل در یک آموزشگاه فنی حرفه ای دوره تخصصی ببینند تا در این حوزه موفق شوید. این آموزش اصولی کمک میکند که شما راه خود را پیدا کنید و در مسیر منظمی اطلاعات بهدست بیاورید. 

آموزش تعمیر موبایل
 
دورههای تخصصی آموزش تعمیر موبایل دکتر برد
دکتربرد بهعنوان یک شرکت فنی مهندسی نمایندهای است که دورههای آموزشی تعمیرات برد الکترونیک و مکانیکی را بهصورت خصوصی و نیمه خصوصی برگزار میکند. 
دورههای دکتر برد متنوع بوده تعمیرات موبایل نیز یکی از آنهاست. با شرکت در دورههای دکتر برد اطلاعات جامعی بهدست خواهید آورد و در آخر نیز یک مدرک معتبر فنی حرفهای خواهید داشت. 

برای دکتر برد فرقی نمیکند که شما چه سن و جنسیتی دارید. از ویژگیهای دکتر برد این بوده که دورههایش برای تمامی افراد مناسب است. در ادامه مقاله ما جزئیات دورههای این مجموعه را بهشما معرفی خواهیم کرد. 

تعمیرات موبایل اندروید و سرفصلهای آن
دوره اندروید یکی از جامعترین دورههای دکتر برد و حتی آموزش تعمیر موبایل در ایران است. تقریبا هیچ مبحثی را شما در این آموزش از دست نخواهید داد. در ادامه بخشی از سرفصلهای این دوره را برای شما خواهیم گفت. 

بخش تعمیرات نرمافزار:
⦁    سیستم عامل: آموزش با سیستم عامل اندروید Android، آموزش اصطلاحات تخصصی نرمافزاری، آموزش نصب درایور گوشی‌ها در کامپیوتر و ...
⦁    روت اندروید: آموزش انواع روت root موبایل، آموزش نصب BusyBox در انواع موبایل، آموزش آنروت unroot کردن گوشی
⦁    نرمافزارشناسی: آموزش بکاپ Backup گرفتن، آموزش بدست آوردن اطلاعات سخت افزاری، آموزش کانتکت کلینر
⦁    و ...

بخش تعمیرات سختافزار:
⦁    آموزش و عیب یابی مدار WIFI و بلوتوث 
⦁    آموزش مبانی الکترونیک کاربردی 
⦁    آموزش نحوه باز و بسته کردن 
⦁    آموزش با قطعات روی برد (کانکتور، خازن، مقاومت، چیپست و …)
⦁    آموزش وعیب یابی شناخت انواع انتن‌ها 
⦁    و ...

تعمیرات موبایل آیفون (آیاواس) و سرفصلهای آن
دوره آموزش تعمیرات آیفون اپل نیز در دکتر برد برای علاقهمندان فراهم شده است. این دوره نیز همانند دوره اندروید یکی از کاملترین دورهها است و بیشترین مقدار سرفصل را در اختیار دارد. در ادامه بخشی از سرفصلها را برای شما خواهیم گفت:

بخش نرمافزار:
⦁    اموزش سیستم عامل IOS 
⦁    آموزش اصطلاعات تخصصی مخصوص سیستم عامل IOS 
⦁    آموزش ساخت اپل آیدی رایگان 
⦁    آموزش کار با نرم افزار iTunes در موبایل آیفون
⦁    آموزش مدیریت گوشی‌های آیفون 
⦁    آموزش استفاده از برنامه‌های شخص ثالث برای مدیریت گوشی‌های آیفون 
⦁    و ...

بخش سختافزار:
⦁    آموزش روش صحیح سیم کشی زیر پایه‌های IC 
⦁    آموزش روش صحیح برداشتن ICهای چسبی و غیر چسبی
⦁    آموزش نحوه صحیح شابلون زدن IC روش درست کردن تاچ ID
⦁    آموزش تعویض هارد و پروگرام آن
⦁    آموزش رفع ایراد wi-fi در تمامی مدل‌های آیفون
⦁    آموزش رفع سیاهی صفحه نمایش
⦁    آموزش پیدا کردن اتصال کوتاه در تمامی مدل‌ها 
⦁    و ...

جمعبندی
برای دیدن بخش کامل سرفصلهای آموزش تعمیر موبایل دکتر برد کافی‌است به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید. تعمیر موبایل یکی از مشاغلی است که جهان تا چندین سال آینده بهشدت به آن نیاز خواهد داشت. 
متاسفانه بخش بزرگی از تعمیرکاران امروز از کیفیت و دانش کافی برخوردار نیستند و بههمین خاطر هنوز ظرفیت برای اضافه شدن تعمیرکار جدید به این جامعه وجود دارد. 

شما نیز میتوانید در صورت علاقه در یکی از دورههای تخصصی دکتر برد ثبت‌نام کنید و این کار را شروع نمایید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. 

برچسب ها: موبایل
نظرات شما
پیشخوان