تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۸۶ نظر

عایشه همسر پیامبر که بود و چه کرد؟

عایشه در اواخر سال ۶۱۳ یا اوایل سال ۶۱۴ میلادی به دنیا آمد. او دختر ام رومان و ابوبکر مکه، دو تن از اصحاب معتمد حضرت محمد (ص) بود. عایشه، سومین و کوچکترین همسر پیامبر بود.

عایشه همسر پیامبر

رویداد۲۴ مریم آیتی: عایشه بن ابوبکر متولد سال ۹ پیش از هجرت در مکه و درگذشته ۵۸ قمری در مدینه است. او همسر سوم پیامبر (بنیانگذار اسلام)، که پس از رحلت پیامبر (ص) نقشی در اهمیت سیاسی داشت.

بیوگرافی عایشه همسر حضرت محمد

عایشه، دختر ابوبکر
متولد سال ۹ پیش از هجرت در مکه و درگذشته ۵۸ قمری در مدینه
آرامگاه قبرستان بقیع
محل زندگی مکه و مدینه
ملیت حجازی
نژاد عرب
عنوان ام عبدالله، ام المؤمنین، حمیرا
دوره صدر اسلام
دین اسلام
همسر (ها) محمد پسر عبدالله
فرزندی نداشت
والدین ابوبکر، ام رومان
خویشاوندان عبدالرحمن بن ابی بکر (برادر)

ایشان یکی از همسران محبوب و دائمی پیامبر اسلام بودند. عایشه به راستگوترین دختر از بین دختران راستگو لقب داده شده است.

اوایل زندگی عایشه

عایشه در اواخر سال ۶۱۳ یا اوایل سال ۶۱۴ میلادی به دنیا آمد. او دختر ام رومان و ابوبکر مکه، دو تن از اصحاب معتمد حضرت محمد (ص) بود. عایشه، سومین و کوچکترین همسر پیامبر بود. در اکثر منابع حدیثی سنتی آمده است که عایشه در شش یا هفت سالگی با محمد ازدواج کرده است، اما وی تا سن نه سالگی یا طبق گفته ابن هشام در ده سالگی در خانه پدر و مادر خود بود.
 
حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) در طول عمر شریف خویش با زنان متعددی ازدواج کردند. برخی از این زنان دارای برجستگی و شخصیت خاصی بودند. از جمله زنان آن حضرت که در تاریخ صدر اسلام نیز تاثیرگذار بوده، عایشه است. بنابر گفته خود عایشه، رسول‌اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) او را در سال ۱۰ بعثت، سه سال قبل از هجرت در حالی‌که شش ساله بوده، تزویج کرده است و هشت ماه پس از هجرت که عایشه به سن بلوغ رسید، زندگی مشترک آن‌ها در مدینه شروع شد؛ 

 وقتی «خولة» دختر «حکیم بن اوقص» همسر «عثمان بن مظعون» از طرف رسول‌اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) از عایشه خواستگاری کرد، ابوبکر گفت: آیا این سزاوار است، در حالی که من برادر پیامبر‌اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) هستم؟

رسول‌خدا به ابوبکر پیام فرستاد که: «تو برادر دینی من هستی»؛ لذا ابوبکر نیز قبول کرده و با ازدواج عایشه و رسول‌اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) موافقت کرد و پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) با عایشه ازدواج کرد. 

عایشه تنها دختر باکره‌ای بود که آن حضرت با او ازدواج کرد. او ۹ سال با رسول‌اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) زندگی کرد و هنگام رحلت رسول‌اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) ۱۸ ساله بود.

عایشه چه در زمان حیات حضرت محمد (ص) و چه پس از مرگش در اوایل تاریخ اسلامی نقش مهمی داشت. در سنت اهل سنت، عایشه دانشمند و کنجکاو تصور می‌شود. وی در انتشار پیام حضرت محمد (ص) مشارکت داشت و به مدت ۴۴ سال در خدمت جامعه مسلمانان بود. وی همچنین به دلیل نقل ۲۲۱۰ حدیث نه تنها در مورد امور مربوط به زندگی خصوصی حضرت محمد (ص)، بلکه همچنین در موضوعاتی مانند ارث، زیارت و حادثه شناسی شناخته شده است. از دانش عایشه در موضوعات مختلف، از جمله شعر و پزشکی، بسیار ستودند.
 
تمام ازدواج‌های حضرت محمد (ص) انگیزه‌های سیاسی داشت، و به نظر می‌رسد در این مورد هدف از ایجاد رابطه با پدر عایشه بوده است، ابوبکر، که از مهمترین حامیان محمد بود. جذابیت‌های جسمی، هوش و ذکاوت عایشه، همراه با گرمای واقعی روابط آنها، جایی را در محبت‌های او تضمین می‌کند که با ازدواج‌های بعدی او کمتر نشده است. 


بیشتر بخوانید: جنگ جمل چرا رخ داد و نتیجه آن چه بود؟


اتهام زنا به عایشه

به گزارش رویداد۲۴ طی دیدگاه اهل سنت گفته شده در سال ۶۲۷ میلادی عایشه حضرت محمد (ص) را در غزوه بنی المصطلق همراهی کرد، ولی ایشان به دنبال گردنبند گمشده می‌گشت که به صورت تصادفی از گروه جدا افتاد.
 
مدتی بعد، هنگامی که توسط صفوان بن معطل (یکی از سربازان حضرت محمد (ص)) که او را در صحرا پیدا کرده بود، به مدینه بازگردانده شد، عده‌ای ادعا کردند که عایشه و صفوان با هم زنا کرده‌اند. حسان بن ثابت، اسامة بن زید فرزند زید بن حارثه، همانه بین جهش (خواهر زینب بن جهش، یکی دیگر از همسران محمد) و عده‌ای دیگر از عایشه دفاع کردند.
 
علی ابن ابی طالب به حضرت محمد گفت: «زنان فراوانند و شما می‌توانید به راحتی یکی را بر جای دیگری برگزینی.» حضرت محمد (ص) آمد تا در مورد شایعات مستقیماً با عایشه صحبت کند. او هنوز در خانه او نشسته بود که اعلام کرد وحی دریافت کرده است. خداوند بی‌گناهی عایشه را تأیید می‌کند، مجازات ۸۰ ضربه شلاق برای متهمان عایشه انجام شد.
 
حضرت محمد (ص) در زمان بیماری و هنگام فوتش در خانه‌ی عایشه بودند و در آنجا فوت کردند. هنگامی که حضرت محمد (ص) در سال ۶۳۲ درگذشت، عایشه حدود ۱۸ سال داشت. او در سن ۱۸ سالگی یک بیوه بدون فرزند باقی ماند، اگرچه برخی منابع او را بزرگتر می‌دانند. او بقیه روز‌های خود را در آنجا به صرف صدقه، انتقال حدیث (سخنان پیامبر) و تفسیر قرآن سپری کرد.
 
پدرش، ابوبکر، اولین خلیفه‌ای بود که جانشین حضرت محمد (ص) شد و پس از دو سال عمر جانشین وی شد. در زمان خلیفه سوم عثمان، عایشه سهم عمده‌ای در مخالفت‌هایی داشت که علیه او افزایش یافت، اگرچه نه با کسانی که مسئول ترور وی بودند و نه با حزب علی (ع) موافق نبود.
 
در زمان امام علی (ع)، او می‌خواست انتقام مرگ عثمان را بگیرد، که تلاش کرد در جنگ شتر انجام دهد. او با سخنرانی و رهبری نیرو‌ها در پشت شتر خود در جنگ شرکت کرد. او سرانجام در جنگ شکست خورد، اما درگیری و عزم راسخ او تأثیر ماندگاری بر جای گذاشت. پس از آن، وی بیش از بیست سال در مدینه ساکت و آرام زندگی کرد، در سیاست مشارکت نکرد، با علی آشتی کرد و با خلیفه معاویه مخالفت نکرد.

نفوذ سیاسی عایشه

برخی می‌گویند که تأثیر سیاسی عایشه به ارتقا پدرش ابوبکر برای خلافت پس از مرگ محمد کمک کرد. عایشه پس از شکست در جنگ شتر، به مدینه عقب نشینی کرد و معلم شد. عایشه پس از ورود به مدینه، از نقش عمومی خود در سیاست کناره گیری کرد. با این حال، قطع سیاست‌های عمومی او به طور کامل مانع از نفوذ سیاسی اش شد. به طور خصوصی، عایشه به نفوذ در حوزه‌های سیاسی اسلامی ادامه می‌داد.
 
در میان جامعه اسلامی، او به عنوان زنی باهوش شناخته می‌شد که با همنشینان مرد بحث قانون می‌کرد. همچنین عایشه را تجسم آیین‌های مناسب هنگام شرکت در زیارت مکه می‌دانستند، سفری که با چندین گروه از زنان انجام داد. طی دو سال آخر زندگی، عایشه بیشتر وقت خود را صرف گفتن داستان‌های حضرت محمد (ص) می‌کرد، به امید اصلاح قسمت‌های نادرست که در تدوین قوانین اسلامی تأثیرگذار بوده است. به همین دلیل، نفوذ سیاسی عایشه همچنان بر کسانی که در اسلام هستند تأثیر می‌گذارد.

مرگ عایشه

عایشه در ۱۷ رمضان ۵۸ هجری قمری (۱۶ ژوئیه ۶۷۸) در خانه خود در مدینه درگذشت. او ۶۷ ساله بود. برخی می‌گویند که وی توسط معاویه به قتل رسیده است. ابوهریره، یار حضرت محمد (ص)، نماز تشییع جنازه او را پس از نماز تهجد (شبانه) اقامه کرد و وی را در قبرستان بقیع به خاک سپرد.

صفات ظاهری عایشه

عایشه همچون پدرش سیاهپوست بوده است. عایشه سیه چرده آمیخته با سرخی بود چنانچه در وصف درخت شریان می‌گویند: آن درختی است که در کوهستان می‌روید و از چوب آن کمان می‌سازند و کمان ساخته شده از آن بسیار خوب و به رنگ سیاه آمیخته به سرخی است. 

نام همسران پیامبر (ص)

سعی شده است این فهرست برحسب و ترتیب ازدواج ثبت شد.

۱ـ حضرت خدیجه بنت خویلد ۲ـ سوده بنت زمعه ۳ـ عایشه بنت ابی‌بکر ۴ـ حفصه بنت عمر ۵ـ زینب بنت خزیمه (ام المساکین) ۶ـ اُم‌سلمه (هند) بنت بنت أبی‌اُمیه ۷ـ زینب بنت حجش ۸ ـ اُم‌جیبه (رمله) بنت أبی‌سفیان ۹ـ جویریه بنت الحارث ۱۰ـ میمونه بنت الحارث ۱۱ـ صفیه بنت حی

نام فرزندان پیامبر (ص)

۱ـ رقیه ۲ـ زینب ۳ـ اُم‌کلثوم ۴ـ فاطمه ـ سلام‌الله‌علیه ۵ـ قاسم (که اولین فرزند آن حضرت و کنیه‌اش از همین بابت ابوالقاسم است) ۶ـ عبدالله. از این‌رو در اینکه آیا «طیب و طاهر» پسران سوم و چهارم حضرت بودند یا اسم‌های دیگر عبدالله می‌باشند، اختلاف است و آخرین فرزند ایشان «ابراهیم» است که در مدینه از ناحیه ماریه به دنیا آمد، ولى در همان حیات پدر بزرگوار از دنیا رفت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تاریخ جهان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
48
83
خیلی محل اشکال است
پاسخ ها
گماری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
معلومه هیچ اطلاعی نداره که عایشه قاتل حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
بعد جنگ جمل آرام نشست همین جمله جالبه ...
نه دستور تیر باران تابوت امام حسن چه کسی داد
آرمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
لطفا تاریخ بخوانید.واقعا مضحکانه است این حرفای دروغ درباره ی عایشه.کسی که قاتل پیامبر ص بوده.کسی که جنگ جمل رو راه انداخت وبرامام زمان خودش خروج کرده.کسی که حمیرا نام داشته وباید تاریخ رو درست بخوانید تا دروغ نبافید.برای یک زن ملعونه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
یا اطلاعاتی از نظر تاریخی نداری،یا اینکه یک عمری هستی هرچی تو اون ذهن مذخرفت اومده ب زبون اوردی،عایشه چ حق داشت بره واسه جنگ اونم ب خلیفه زمان خودش،مگه خروج علیه خلیفه زمان ،گناه نیس،عایشه ی زنا کار بوده،عایشه همونی بوده ک ب مردان نامحرم شیر میداده،تا محرم بشن ،یا اینکه یاد میداده غسل کنن ،هدایی کار ی زن اونم زن پیامبر این جور مسائله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
در سوره تحریم ایه 10 خداوند دو زن پیامبر را به زن نوح و زن لوط تشبیه می کند و مفسرین مشهور اهل سنت ان دو زن را عایشه و حفظه میدانند.
لقب ام المومنین به دنبال نزول آیه ششم سوره احزاب به همسران حضرت محمد ص اطلاق شد(النبی اولی بالمومنین من انفسهم و ازواجه امهاتهم - پیامبر به مؤمنان از خودشان سزاوارتر است و همسرانش مادران ایشانند)
پس از ان با نزول آیه ۵۳ سوره احزاب همسران حضرت محمد ص یا به عبارت دیگر امهات المومنین از ازدواج پس از فوت پیامبر اسلام با مردان منع شدند.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
مطلبتون همش کذب و خالی از تحقیق و مطالعه است
نوری
|
United States of America
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
20
63
منبع این مطلبتون چیه؟البته اگر پیام را منتشر کنید.
پاسخ ها
یه ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
واقعا!!!!??؟
روایت درباره سن ؟؟!!!!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
13
32
جون میده واسه تحقیق مدرسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
95
138
ام المومنین حضرت عایشه صدیقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله می باشد.هر کس با آل علی در افتد ور افتد
Ya ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
برخلفا وعلمای اهلسنت لعنت
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
ام المومنین هیچ وقت علیه خلیفه زمان خودش شورش نمیکنه ، ام المومنین هیچ وقت زنا نمیکنه .... عایشه نه تنها در زمان پیامبر ، پیامبرو آزار می‌داد ، طعنه میزد و با زنا آبروی پیامبر رو برد ، بلکه بعد از وفات پیامبر هم بسیار زنا کرد و خلاف آیه حرمت زنان پیامبر بعد از وفاتشون عمل مرد
محب اهل بیت علیهم السلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
139
118
چرا مطالبی که صحت تاریخی ندارد را سر هم کرده‌اید؟ کدام منابع تاریخی این قضایای را که شرح داده اید بیان کرده است؟ چرا منابع مطالبتان را نگذاشتید؟ عایشه کسی بود که مرتب به حضرت خدیجه
سلام الله علیها حسادت میکرد و بارها باعث آزار و اذیت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می شد تا جایی که آن حضرت روایات فراوانی در تکذیب و رد وی فرموده اند و بعد از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نیز بارها باعث اذیت و آزار حضرت علی علیه السلام شده است او کسی است که دستور تیرباران پیکر مطهر امام حسن مجتبی علیه السلام را داده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
معلومه توچقدراطلاعاته دینی ومذهبیت بالاست توکه کلاهیچی بارت نیست وقتی هیچی نمیدونی حرف بی خودنزن توهین هم نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
بدبخت هیچ اطلاعات و یا دانشی در این زمینه نداری، برو توبه کن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
شماهم ازروی غرض حرف میزنید. وتاریخ نخوندید. پیامبرتارحلت خدیجه ازدواج نکرد. چطورعایشه ازارش داد. عایشه تقریبا همسن فاطمه بوده. یکم چشمهارابه حقایق بازکنید. یه چیزی بنویس چهارنفرنخندند. حنای شمادیگه رنگ نداره ازبس دروغ گفتید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
چرا چرت میگی بچه
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
63
139
یکی از اعتقادات اهل سنت این است که به هیچ عنوان نباید علیه حاکم خروج کرد.
حال سوال این است که عایشه چرا علیه خلیفه‌ی چهارم خروج کرده ؟
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
آن زمان حضرت علی،خلیفه نبود،بعد ازان واقعه به خلافت رسید
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
66
145
این اراجیف چیه به خورد مردم میدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
116
92
کمتر اراجیف پخش کنین حضرت عایشه موقع ازدواج ۱۸ سال داشتن نه زمان رحلت رسول خدا(ص)
پاسخ ها
زهراهاشملو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
با نظر شما هموطن عزیز کاملن موافقم باید بگم که من خیلی کتابهای تاریخ اسلام رو خوندم وهرگز چنین اطلاعاتی رو دریافت نکرده بودم باید بگم واقعن اراجیف بود ! کجا عایشه اینقدر محبوب بوده که بهش حضرت عایشه گفتن واقعن که شوک شدم . در ضمن یاد اوری میکنم این ابوبکر بود که برای ریاست بعد از پیامبر نقشه داشت ودخترش رو خودبه تزویج پیامبر در اورد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
41
70
با پخش اراجیف و اکاذیب خودتونو مدیون جامعه بشری میکنید و جز آتش جهنم هیچ چیز قسمت و روزی شما نمیشه مجازات دنیویش هم که قطعه شامل حالتون میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
25
35
شمشیر ما بر خون آلوده نشد بزارید زبان ما هم به خون آلوده نشه
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
18
123
الهم صل علی محمد و آل محمد درودبیکران برمحمد وال محمد
فرهاد
|
United States of America
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
26
42
بابا امروزو بچسب .تلک امت قد خلت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
59
114
سرتاسر دروغ است ساخته یهود است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
14
118
خانم آیت اول بسم اله خط اول نوشتار شما یک ایراد اساسی داره که نشون‌میده با تاریخ و فرهنگ اعرابو اسلام چقدر بیگانه اید. عایشه بن ابوبکر یعنی عایشه پسر ابوبکر ! باید مینوشتید عایشه بنت ابوبکر.
در ضمن ایشان نزد اهل سنت مقام بالایی دارد بهتر است با دقت بیشتری عمل کنید
منصفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
18
45
واقعا؟
پس این ماجرایی که خدا توی سوره تحریم نقل می کنه چیه؟
در مقابل قرآن که نمیشه ایستاد!
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
5
38
یه سوال دارم منابع این مقاله کجاست؟ انگار کپی پیست از ویکی پدیا و یا همچین چیزهایی هست نوشته محمد پسر عبداله فرزندی نداشت ....من دیگه حرفی ندارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
24
79
خلاصه این برای ملت نون و آب نمیشه .
برخورد با اون ماست انداز چی شد ؟
نفس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
19
72
چقدر دروغ به هم بافتید و تاریخ جدید ساختید
همش اراجیف بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
25
55
چرندیات
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
44
39
راضی ام ازتون
همش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
75
50
همش دروغه عایشه اینقدر مقام نداشته ازدواج حضرت محمد ص بر طبق مصلحتهای دین بوده باید می‌شده ک باطنا برملا بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
93
23
فقط میتوان گفت حضرت محمد ص خیلی به زنان اهمیت میداده .چون زنان را زیاد دوست داشت و حرمت می‌گذاشت بااکثر ایشان ازدواج کرد. البته چون در دین یهود نمیتوانید یک زن بیشتر داشته باشی و اگر غیراز این باشد زناکار شناخته میشوید . حضرت خدیجه چون یهودی بود تا فوت نکردند حضرت محمد ص همسر دیگری نداشت ولی بعداز فوت خدیجه .حضرت محمد کلا شریعت اسلام را رعایت کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
حضرت خدیجه سلام الله اولین اسلام آورندگان بوده
اراجیف به هم نباف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
واقعا که احمقی یعنی اگر یه کم سواد و معرفت داشتی این شکلی باهات حرف نمی زدم احمق
حضرت خدیجه سلام الله علیها اولین بانوی مسلمان بودند و تمام اموالشان رو در راه اسلام فدا کردند
لعنت بر منکران فضائل ام المومنین خدیجه کبری سلام الله علیها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
وقتی از اسلام خبر نداری بیخود چرت پرت نگو
ریحانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
از کجا در اوردی که حضرت خدیجه سلام الله یهودی بودن چرا تهمت میزنی اولا قبل از اسلام یکتاپرست بودن و دوما اولین زن مسلمان بودن چرت نگو برو تحقیق کن و استعفار
مهدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
ساقیت کی بوده؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
24
48
صحت ندارد معلومات اشتباه ندید به مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
76
69
همش دروغه .هم سنش که میخوان‌پیامبر و‌بد جلوه بدن ..بعدش کدوم هوش و زکاوت ؟و همه میدونن پیامبر تمام کارهاش حتی ازدواج با عایشه دستور خدا بود ....... جانشین پیامبر حضرت علی بود نه ابوبکر ........ .خیلی دروغ نوشتین منظورتون‌چیه ؟یک مسلمان واقعی که خدا رو قبول داره باید فرستادگان خدا رو هم قبول داشته باشه و گرنه دشمن خداست ..بعد از پیامبر حضرت علی بود نه اون ابوبکر .... خاک بر سر مردمی که قدر فرستادگان خدا رو ندونستن ...... نتونستن دروغ و از راست تشخیص بدن و هنوزم عده ی کمی در راه راست هستن .
پاسخ ها
یک شیعه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
شمادرموردعایشه چیزی نمیدانی.عایشه هنسرپیامبربودوبسیاردوستش میداشت.درموردگم شدن زینت الاتش،که ازقافله جاماند،وصفوان اورابه پیامبررساند،چندنفربه عایشه تهمت زدند.منتهی آیه ای باپاکی همسرپیامبرنازل شد،وافترازننده هاتازیانه خوردند.واین آیه قرانه،الکی نگومتبع نداره.درضمن خداتفرقه افکنان رالعنت کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
هیچ سندی بالاتر از قران نیست بر پاکی و درستی حضرت عایشه رض،
عایشه تنها همسری بودن که باکره بودن و از همه همسران پیامبر کوچکتر بود و خیلی به ایشان محبت میکرد، حتی وقت وفات در خانه عایشه بودند و در اغوش حضرت عایشه وفات نمودند،
چرا راجب کسی که اینقدر پیامبر دوستش داشت با خشم و نفرت صحبت میکنید؟ دوست دارید کسی راجب عزیزای خودتون با نفرت و دروغ و تهمت حرف بزنه؟ چه واکنشی نشون میدین؟
اگر مسلمان شیعه هستین تا الان هر چی راجب خلفای راشدین شنیدین و توی مغزتون کردن بذارید کنار، از منابع معتبر اهل سنت تحقیق کنید، مطمئن باشید از جهلی که الان گرفتارش هستید بیرون میاید و نسبت بهخلفای راشدین، همسر و یاران و اصحاب پیامبر دیگه با نفرت و غضب حرف نمیزنید و توبه میکنید....
حافظ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
چیه فشار اومده بهت،حقیقت برات تلخه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
قضیه صفوان و تهمت داستان خود عایشه است
امام هادی فرمودند آیه افک در مورد ماریه قبطیه نازل شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
97
71
عجب داستان سرایی هایی در مورد عایشه کرده اید ، امروز هر چه بر سر اسلام آمده از این و عمر سرچشمه گرفته خداوند ازشون نگذره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
خاک برسرتوکه خرآمدی خرمیری.حرفای منافقانه میزنی.یه کم مطالعه برات خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
مگر پیامبر(ص) نگفته که هرکس به خانواده و اصحابم توحین کنه عین توحین به خودم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
حرف دهنتو بفهم اگر عمررضی الله عته نبود امروز توی مجوسی با محارم ازدواج میکردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
.
دوست خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
یه عده هستن نفهمن یه عده ای هم نمیخوان بفهمن...متاسفانه نفهمایی مثه تو زیادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
43
60
جالب بود ممنونم که به تاریخ هم نیم نگاهی دارید جایی از عایشه نقل شده که اختلاف من با علی اختلاف یک زن با خانواده ی شوهر است نه بیشتر !
ولی خب متاسفانه با شاخ و برگ دادن اختلافات به مقام این زن عفیفه و ام المومنین اجحاف شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
مگر در سنت شما اختلاف با خلیفه حکم ارتداد نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
خخخخخخ خیلی خنده دار بود اختلافات خانوادگی باعث لشگر کشی به چه بزرگی میشه اونم مقابل چه کسی امیر المومنین علی علیه السلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
اگر اختلاف ساده ای بوده چرا کلی آدم بابت اون مردن و تا امروز هم دارن توی سر هم میزنن
کشور را بسازیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
47
102
رویداد 24، من توهین نمیکنم اماواقعه تاریخی اکثریت دروغ و تهمت است، حالا به ما چه؟ حالا محمد و عایشه و خدیجه ابوبکر عمر عثمان علی حسن و معاویه حسین و... هر کی بودن ایرانی نبودن!!! امروز یک ایرانی شیعه باشد یاسنی چه فایده؟ 44ساله شیعه تاخت و تاز میکند و سنی را به قعر دره انداخته، به کجا رسیدیم؟! تورم دزدی اختلاس و فساد فقر و.... امیدوارم ایران از این خرافات تاریخی رهایی یابد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
گل گفتی داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
ای خدا اینم تازه مد شده که میگن این و اون عرب بودن به ما چه هرچی هم بگی اثر نداره فقط یه موج و جوی هست که باید زمان بگذره تا آروم بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
4
27
این چه عکس بی ربطی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
35
26
عالی بود،خدا جزای خیرتون بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
19
60
خواهشا اینجا دعوای مذهبی راه نندازید من شیعه و از نسل سادات هستم قطعا ارادت من به اهل بیت بی نهایت هست ولی این ادبیات نوشتن درباره ی همسر پیامبر خوب نیست کشور به اندازه کافی بحران و اختلاف دارد موضوع جدید مطرح نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
23
38
لصفا برید کتاب تاریخ طبری بخونید.بفهمید اعراب چ بلایی برسر ایران آوردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
فقط هم طبری ! تاریخ کاملا تحت تاثیر عقاید مورخ هست همین الان از اتفاقاتی که در زمان خودمان میفته هرکس یک تعبیر داره و یه جور جلوه میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
6
58
چرا بدون تحقیق و بررسی چیزی رو میگید که بهش علم ندارید آتش جهنم رو برا خودتون خریداری میکنید حضرت خدیجه هرگز یهودی نبوده ومحبوب ترین همسر پیامبر اکرم بوده
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
اشتباهی منفی زدم.حضرت خدیجه رضی الله عنها آنقدر برای رسول الله محبوب بود که تا زمانی که زنده بود پیامبر با هیچ زنی ازدواج نفرمود.
جلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
36
36
چقدر شما رویا پرداز هستید این دروغ ها را آیا از جیب همان ابو هریره دروغ گو برداشته اید یا خودتان آنها را به هم بافته اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
ازخدای بزرگ براتون هدایت وشفای عاجل خواستارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
26
76
خداوند در قرآن می‌فرماید زنان پیامبر. مادران مومنان هستند کسی که اعتقادی غیر از این داشته باشه مسلمان نیست حتی اگر بخواد به یکی از زنان پیامبر توهین کنه باید به مسلمانی خودش شک کنه و این مخالفت صریح با آیات قرآن هست
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
18
60
یاباید قران را قبول داشت ویا نداشت وقتی می گوید زنان پیامبر مادران مومنان هستند دیگر جای نفاق نیست
پاسخ ها
hassan
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
مادر مؤمنان یعنی اینکه مردان نمیتوانند با او ازدواج کنند. روزی زنی به عایشه گفت مادر عایشه گفت من مادر مردان هستم یعنی ازدواج با من حرام است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
57
55
قطعا حضرت خدیجه(س) ام المومنین هستن چون هر چه داشتن صرف اسلام شد
اما پدر مورد عایشه ایشان چه گل خاصی به سر مسلمانان زدند الا این تفرقه ای که الان به اسسم شیعه و سنی راه انداختن که امثال عایشه راه انداختن
جدا فکر کنین این خانوم چکار خاصی کردن برا اسلام و مسلمین
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
34
56
بادرود اگه ناراحت نمیشی یه کم درمورد سرداران ایرانی هم صحبت کنید.بابک خرمدین.رستم فرخ زاد.
پاسخ ها
hassan
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
بابک خرمدین و رستم فرخزاد هر دو نفر اهل سرزمین پارس بودند.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
43
17
عایشه توشط جانشین پیامبر امام علی علیه السلام طلاق داده شد و دیگه جزو خانمهای پیامبر حساب نمیشه لعنةالله عایشه و ابوبکر و عمر وعثمان
Peyman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
33
18
تو جنگ جمل علی حقشو گذاشت کف دستش
و لعن اله علی عایشه و اولی و دومی و سومی
پاسخ ها
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
و چهارمی و پنجمی
Peyman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
37
24
تو جنگ جمل علی حقشو گذاشت کف دستش
و لعن اله علی عایشه و اولی و دومی و سومی
پاسخ ها
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
خاک بر سرت چقد تو باید احمق باشی
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
9
38
بابا ویل کنید این اراجیف رو کشور جمع کنید ملت بدبخت برا نون شب موندن شما دنبال چی میگردید
یک شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
26
10
خداوند اجر بزرگ دهد واقعیت نوشته شده است بر اساس روایات درست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
5
21
خیلی متاسفم که چنین دروغهایی راکه به پیامبر ع نسبت میدهند شما مینویسد راست میگن هرچه دروغ بزرگتر باشه باورش راحت تره
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
13
35
تمام این مطالب که نوشته شده درسته وتاریخ ابن اسحاق ابن حشام طبری و ابن خلدون هم همینا روگفتن عایشه۶ساله بود ک به عقد حضرت رسول در اومد ودرسن۱۸سالگی بیوه شد پدرش ازصحابی کبار پیامبر بود و خودعایشه هم محبوبترین زوج پیامبر بوده چندین ایه از قران بر بیگناهی عایشه نازل شده است هنگام وفات حضرت رسول هم ایشان در دامن عایشه رحلت فرمودند ایشان تنها زن باکره حضرت رسول بودن.اکثر احادیث مورد وثوق مسلمین از عایشه نقل شده.باعلی هم انقدر مشکل واختلافی نداشته.برادر عایشه یعنی محمدابن ابوبکر پسرخوانده علی بوده و در خانه علی بزرگ شده.اینان همه باهم فامیل بودن مث هزار فامیل سران جمهوری اسلامی.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
18
39
همینکه عایشه همسر پیغمبر هست باید دهن هر احمقی بسته بشه
کسیکه به همسر پیغمبرش رحم نمیکنه آدم نیست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
4
18
متأسفانه قضاوت ها در مذاهب اسلامی نسبت به همدیگه با قصد و قرض است..و ۹۹درصد دروغ است.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
2
25
ما اگر واقعا مسلمان هستیم و به خداوند متعال ایمان داریم و در این ماه مبارک رمضان دهان مان بسته است که نباید به هیچ کسی تهمت و افترا بزنیم خواه آن شخص مسلمان باشد و خواه یهودی مخصوصا که انسان صحرای حق باشد و اگر نه فقط روزه میگیریم که غیبت کنیم که خیلی جانداران گاهی اوقات هیچی نمیخورند اما نجس هستند من خودم شیعه آل علی هستم افتخار هم دارم ولی آدم باید انسان باشد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
2
2
ممنونم از مطالبتون خداکنه تعداد نویسندهایی که دعوت به صلح و تفکر دارند و بر شعله های نفاق نمی دمند بیشتر باشه در قران همه زن های پیامبر مادر مسلمانان هستند مگر ما کافر باشیم با قران مخالف باشیم و سوره نور نیز در مورد رد تهمت امده مکه کور باشیم و منافق که قبول نکنیم علی دامادش بوده طبیعتا مادرزن ها یه سری مشکلاتی باهم دارند به ماچه اصل اینه بهم توهین نکنید
ارمان
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
3
1
اونایی که به ازواج مطهر پیامبر بد میگن یا اینکه با حضرت عمر وحضرت ابوبکر دشمنی میکنن گناهی ندارن چون از دین هیچی نمیدونن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
3
2
این مطالب رو هر کی نوشته نه سواد داشته و نه از تاریخ آگاهی کافی عایشه خیانتهایی به اسلام کرده که هیچ کس چنین خیانتی نکرده کوچکترین خیانتش خیانت به پیامبر و امیرالمومنین هستش
حداقل تحقیق کنید و بعد مطلب بنویسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
1
0
سلام رویداد جان،عالی بود وروشنگروآموزنده.
زنده باشی و دور از توقیف
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
1
3
سلام
ازدواجهای پیامبر اکرم
علیه السلام به خاطر خدا واز روی هوس نبوده است و هر کدام فلسفه‌ ای داشته است.
به این دلیل که در زمان حیات حضرت خدیجه سلام الله علیها ،در حالیکه زمان جوانی و اوج قدرت آقا رسول الله میباشد
ایشان همسر دیگری اختیار نکردند.
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
0
2
طبق روایات متواتر که با مضامین مختلف نقل شده هم در منابع اهل سنت و هم در منابع شیعه، با این تعابیر:
مثل:( على مع الحق و الحقّ مع على) یا این تعبیر: (على مع الحق و القرآن و القرآن مع على و لن یفترقا حتّى یردا علىّ الحوض)
یا این تعبیر که حاکم نیشابورى و ترمذى و دیگران به سند صحیح از پیامبر(صلى الله علیه وآله) نقل کرده اند که فرمود: «رحم الله علیاً، اللّهم ادر الحقّ معه حیث دار»
(خدا رحمت کند على را، بار خدایا حق را بر محور على قرار بده هر کجا که او دور مى زند).
مستدرک حاکم، ج 3، ص 135، ح 4629؛ جامع ترمذى، ج 5، ص 592، ح 3724. الامامة و السیاسة، ج 1، ص 73. ربیع الابرار، ج 1، ص 828.

خوب با این وجود عائشه با علی علیه السلام بود یا در مقابلشان؟

برای جواب کافی است به واقعه جمل رجوع شود...
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
2
2
لطفا به این چرندیات توجه نکنید دروغه هر جا عالم شیعه ای بر سر این موضوعات با عالم سنی مذهب بحث کردند یقینا حرفی برا بحث نمونده و از روی کتب اهل سنت کوچکی و چگونگی کافر بودن عایشه و پدرش و عمر و......ثابت شد
این وسی که این مطلب رو گزاشته فقط قصد به ریختن و دعوا دارد
گل محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
2
3
سلام. یه اتفاقی دیروز میافته امروز نمیشه راجع بهش راحت قضاوت کرد چه برسه به ۱۴۰۰ سال قبل. پس بهتره جانب احتیاط رو رعایت کنیم و هم به اهل بیت پیامبر و هم به اصحاب ایشون احترام بزاریم
کورده
|
Germany
|
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
1
2
الان چیکار کنیم؟؟
خب، اصلا به ما چه!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
7
6
اسلام واقعی همان است که حجاز آن زمان بوده و سرزمین فلسطین و مصر طرابلس رو شامل است . حال ببینید که اسلام واقعی در آن زمان در 600هجری قبل و بعد در ایران بوده و تا الان هست یا در این سرزمین ها بوده و تا الان هست.ایران اسلامی وجود نداشته خدایی شناخته نبوده یکتاپرستی نبوده دینو آیین پیامبری نبوده...چیزی که الان هست خرافات یه عده گمراه بوده که حالا شاخوبرگ کرده و قوی شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
4
9
مطمئنا روزی به همه این داستانها آیندگان خواهند خندید، که چقدر کند ذهن وساده بودن گذاشتگان
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
واقعا مطالب مغرضانه و سیاسی است و تمام کذب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
4
به اون دوست عزیز میخوام بگم اگه خدادستور زنان پیغمبر ازدواج نکنن بخاطر این بود که برخی از زنان پیغمبر منتظر فرستی بودند تا بعد شهادت پیغمبر برن واسه خودشون فرقه های ایجاد کنن ومکروا مکر الله والله خیروالماکرین وبه اون دوست دیگر میگم چرا پیامبر تا زمانی خدیجه س بود ازدواج نکرد؟یا سن حضرت خدیجه رو که ۲۸ بیست وهشت داشته چهل اعلام میکنن بانویی در راه اسلام مال همه هست ونیست داد این طور نکوهش نمی‌کنید چرا از کسی که نذاشت پسر پیغمبر کنارش دفع بشه تکریم میکنید
سعید نیسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
2
1
اقا اولان درست صحبت کنید هی عرب عربا نگوید حرف بیخودی تمام تاریخ شما دروِغ اندردروغه وروایت های بیخودی ومضیف واصل ونصبی ندارید یمشت ادمای مخطلتی هستید یهودی بهای زرتشتی اتش پرس ارمنی عرق خور عله الهی نمیدونم مقولی دور هم گرد امدید ودراید از عصر اسلام وحضرت رسول الله محمد ص صحبت میکنید اصلان شما از اسلام چه میدونید شما شراب خوار وعرق خور ارمنی وبهای نجس که از سگ هم نجس تر هستید چرا به خودتان نمی اید واز اسلام ناب حرف میزنید میشه خفه خون بگیرید اول بربد خودتان فرزندانتان را اصلاح کنید توخیابونا وسط جمعیت سیزده بدر بزن وبرخص به راه انداختن وهنوذکه هنوز توی جهل زنگی میکنید خواهر از برادر نمی شناید همه مست بعد از تاربخ اسلام حرف می زنید برید اقتصاد درهم رفته وافتضاح ودزدیهای خودتان که همه مردم بیچاره شدن برسبد بعد از صدر اسلام صحبت کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
3
یعنی اینقدر خلاف واقع درباره عایشه در متن وجود داشت که یاد معلم چهارم ابتدایی ام افتادم که بهمون یه متن داد که می بایست تمام کلمات اون را بجاش مخالفش را بگذاریم مثلا سیاه را سفید ،بالا را پایین و می‌گفت را نمی‌گفت و الی آخر
این متن هم دقیقا مثل اون مشق ما انجام شده مثلا نوشته عایشه بن(پسر) ابی بکر که اصلا دختر بوده نه پسر یا مثلا نوشته به هوش ذکاوت معروف بوده حال آنکه عکس آن بوده که وقتی از سادگی‌ ایشان سواستفاده کردند و او را سوار شتر قرمز کردند و انداختند جلو و پشتش سنگر گرفتند متوجه دور خوردن خود نشد تا اینکه به جایی رسیدند که صدای عو عو سگان آنجا او را یکدفعه به یاد پیش بینی نبی مکرم اسلام کرد که از این واقعه و عو عو سگان بیم داده بود
.... و تا آخر متن همه چیز برعکس نوشته شده است
ناشناس.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
0
دیگه با همین ی دونه که باکره بوده تلافی بقیه را درآورده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
4
1
از ازداوج ها ایران باستان میشنویم لذت میبریم از تازیان هم آدم می خواد بالا بیاره
ناشناس
|
Singapore
|
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
3
1
کتاب دو قرن سکوت بخونی تا بفهمی اعراب حرامزاده چه بلایی سر ایران آوردن بد بختا
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
3
2
اولین بار که میبینم یک رسانه در مورد عایشه همسر باوفای پیامبر حقیقت رو می‌نویسه ولی یه سری هستن که نمیخان حقیقت رو قبول کنن وهرچه بر منبر ملاهای دروغین شنیدن باور میکنن
م ف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
3
سلام،دقت کنید: فقط عایشه تنها دختر باکره که همسر محمد(ص) شده نبوده ،بلکه حضرت خدیجه(س)هم باکره بوده که از وجود پاکش حضرت فاطمه(س) متولد میشن....در ارسال مطالب دقت کنیدشاید مغرضانه تصور گردد.
ریحانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
3
عایشه در رحلت حضرت محمد شریک بود و همواره دشمن امام علی علیه السلام و امام حسن بود و به دستور او تابوت امام حسن تیرباران شد و درضمن اصلا ما عایشه رو به عنوان ام المونین قبول نداریم لقب ام المونین فقط برازنده ی حضرت خدیجه سلام الله هست و متن پر از اشکال و دروغ بود
انتظار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
6
متاسفانه این متن پر از تحریف تاریخ است. متاسفیم برای اینهمه دزدی در تاریخ اسلام.
اسعد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
5
2
باریکلا یواش یواش دارین پا به حق میزارید

فقط سوالم اینه این همه از خوبیای حضرت عایشه گفتی چرا هنوز ازش کینه به دل دارین؟

حضرت عایشه کسیه ک خدا در موردش آیه نازل میکنه پاکدامنیشو تایید میکنه

توروخدا دست از دین خرافیتون بردارید بخدا شیعه اسلامو از جلو چشم همه انداخته

از قران سنت پیروی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
حرفتون کاملا متینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
3
1
خیلی عالی ومفیدبودممنون
کسانی هم که اعتقادی ندارن این مطالب راقبول نمیکنن اون دنیاحساب کاردستشون میادفقط خدابه دادشون برسه این همه توهین وتهمت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
3
خدالعنتتون کنه که این مطالب بی اساس ودروغ نشرمیدین مردم گمراه می کنید
جنگ جمل کی راه انداخت آیا کسی جز عایشه ملعون بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
ملعون خودتی و جد وآبادت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
2
اینکه همش تاریخ عرب بود چه ربطی به ما داشت.ماایرانی هستیم لطفاازایران بنویسید
نسیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
0
سوره شعرا/ آیه آخر: الا لعنةالله علی القوم الظالمین، و سیعلم الذین ظلموا ( آل محمد) أی منقلب ینقلبون.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
2
( بنام خدا وند منان ) عرض سلام ادب خدمت شما این نظر در باری عایشه داده بو دید من با همه ی آن ها آشنا ی یت دارم من از گفتن در باری آن خودداری کردم بخا طری تفرقه افکنی ، چون متلب دیگری نویشتم ، اگر در قرآن مو را جعه کنیم در باری ۶ شیش تا زن سخن به میان آمده است ۲ تای آنها از کا فرین است زن نوح پیام بر و زن لود پیام بر ، ۲ تای آنها از مو نافقین است حفسه وعایشه هردو زنان ی پیغمبر است ، ۲ تای آنها از مؤمنین است ساره همسری حضرت ابراهیم علیه سلام ودیگری آصیه همسری ( فرعون ملعون ، میباشد ، با احترام محمد محمدی. حیج سوال مرا بن انداخته نمی‌تواند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
2
( بنام خدا وند منان ) عرض سلام ادب خدمت شما این نظر در باری عایشه داده بو دید من با همه ی آن ها آشنا ی یت دارم من از گفتن در باری آن خودداری کردم بخا طری تفرقه افکنی ، چون متلب دیگری نویشتم ، اگر در قرآن مو را جعه کنیم در باری ۶ شیش تا زن سخن به میان آمده است ۲ تای آنها از کا فرین است زن نوح پیام بر و زن لود پیام بر ، ۲ تای آنها از مو نافقین است حفسه وعایشه هردو زنان ی پیغمبر است ، ۲ تای آنها از مؤمنین است ساره همسری حضرت ابراهیم علیه سلام ودیگری آصیه همسری ( فرعون ملعون ، میباشد ، با احترام محمد محمدی. حیج سوال مرا بن انداخته نمی‌تواند
شیعه علی بن ابی طالب
|
Germany
|
۰۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
2
منابع رو هم ذکر کنید لطفا؟
مسلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
3
1
نمردیم ودیدیم یکی بی غرض اظهارنظرکرد،هرچند خالی ازاشکال نیست،عایشه ام المومنین براش کافیه بی حرمتی به ایشون درواقع بی حرمتی به نبی مکرم اسلام هست،جای سوال هم هست وقتی میگیداهلبیت مگرهمسرجزاهلبیت نیست؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
تکلیف اهل بیت در حدیث کسا مشخص شده جناب ام سلمه که همسر پیامبر بود خواست در کنار اهل کسا قرار بگیرد ولی پیامبر فرمود تو اگر بر نیکی هستی اما از اهل بیت نیستی
اسلام.قبله.قرآن.محمد.وحدت ودیگرهیچ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
2
0
چقدر زیادن دوروبرمون کسانی همسر پیامبر اسلام که همسر جزء بیت هست ناروا بگن .اگه فتوای قرآن رو حجت نمیشمارین حداقل فتوای رهبر کشور رو که تهمت به همسران پیامبر اسلام رو حرام و قبیه دانستن رو ملاک قرار بدین و شرم و حیا داشته باشین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
2
1
خداوندراضی باشه ازام المومینین عائشه صدیقه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
2
4
خداوندراضی باشه ازام المومینین عائشه صدیقه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
2
2
خداوندراضی باشه ازام المومینین عائشه صدیقه
Vb
|
Germany
|
۰۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
2
3
لعنت خدابردشمنان ام المومنین حضرت عایشه رضی الله عنها
تاتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
1
؟؟?
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
2
3
کسانی که علم ندارن و از روی جهالت به زن پیامبر که خدا خودش طهارتش را بیان کرد مثل سگی هستند که از دور پارس می کنند و تاثیری نه در مقام او در پیش خدا و نه در نظر مومنان دارند
البلوشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
5
1
عایشه صدیقه مادر تمام مومنان جهان
لعنت خدا بر دشمنان عایشه که بی شک دشمنان عایشه دشمنان پیامبر هستند و دشمنان پیامبر اسلام دشمنان الله هستند
الله اکبر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
1
کی این مطالب رو نوشته خیلی بی سواد بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
2
2
روایات وکتابهای تاریخی هرگز معتبر نیستن باید به قرآن وسنت. واحادیث صحیح رجوع کرد واز دامن زدن به اختلافات پرهیز کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
0
بی سواد .مجبور نیستی آنچه که بلد نیستی رو بگی
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
3
قرآن در آیات ابتدایی سوره تحریم به شدت عایشه و حفصه را تهدید کرده است، تنها همسران پیامبر ص که مورد نکوهش قرآن قرار گرفته اند اینها هستند
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
2
2
سلام
این متن پر از دروغ بود ، علی علیه السلام امام بر حق و جانشین پیامبر صلی الله علیه و آله از طرف خداوند بود و هر کس با او جنگید باطل و مغضوب خداست
حضرت خدیجه سلام الله علیه محبوبترین همسر پیامبر بود که عایشه همیشه به او حسادت میکرد
در زمان ازدواج پیامبر با عایشه ، عایشه حداقل ۱۸ و حد اکثر ۲۲ ساله بود ، طبق تاریخ اهل سنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
3
متن شما مستند نیست و اشتباهات بسیاری دار
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
2
حد اقل میخواین دروغ بنویسید تو دروغ گفتنتون دقت کنید گاف ندین اول نوشتین عایشه زنی تاثیر گذار در ابتدای اسلام بعد چن خط بعدش نوشتین ۶ سال بعد هجرت به بلوغ رسیده تازه چند سال بعد با پیامبر گرامی ازدواج کرده !!بعدش نوشتن ام عبدالله در صورتی که هیچ فرزندی نداشته!!این ازدواج ازدواج سیاسی با الاجبار برای دفع دسیسه های دشمنان یهودی بود
ام المومنین حضرت خدیجه کبری سلام الله علیه بود
مردم جهان آگاهند دروغ و تحریف جایی نداره
اریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
4
1
چه حالی کرده ممد از چهل ساله تا شش ساله زندگینامه ممد خنده‌دار ه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
2
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله عایشه رو اصلن دوست نداشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
1
دروغگو
علی بن ابیطالب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
2
عایشه همونی که جنگ جمل رو راه انداخت رو میگه؟

همونی با حفصه یار غارش گوشت مسموم به پیامبر دادن رو میگه؟

همونی که بعد پیامبر به خواهرش میگفت به مردها شیر بده تا به من محرم بشن رو میگه؟

عایشه دختر غاصب حق امیرالمومنین رو میگه؟
علی بن ابیطالب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
2
2
جهت اطلاع

پیامبر حق طلاق دادن زنان خودشونو بعد مرگشون به امام علی دادن
امیرالمونین هم تو جنگ جمل عایشه رو از همسری پیامبر خلع کردن و طلاق دادن
پس دیگه ام المومنین حساب نمی شه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
2
1
واقعا تاریخ عرب چه شیرین است ب ای ایرانیات هرچند با وردر اعراب به ایران وکشتار ایرانیان وبرده بردن زنان ایران کلا فرهنگ وایین ایرانی را از بین بردند وایرانی هویت خودرا از دست داده وعرب شد.کودک ششه ساله هنوز بلد نیست درست صحبت کند کند چطور به دید زن وفور ازدواج با او میوفتد خیلی متاسفم برای مردم که این چیز ها را تقدس نیدانند مگر خودتان دختر یا خواه ر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
0
من همسایه عایشه بودم بودم اون زمان از نظر همسایگی من بدی ندیدم و بقول بعضی طلبه ها هر وقت در یخچال را باز کردم یه چیزی بود می گفتند عایشه فرستاده من راضیم ولی اسمشو عوض کنه خوبه بزاره مثلا سودا یا اسم دیگر
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
2
مطالب موثق نیست
hassan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
2
عایشه زنی بد اخلاق و منافق بود که همواره با زبان خود پیامبر را آزار می‌داد یکبار سعی در مسموم کردن پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله داشت. وی دشمن سرسخت امیرالمؤمنین علی علیه السلام بودبطوری که با شنیدن خبر شهادت مولا علی علیه السلام سجده شکر بجای آورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
2
3
ازدواج در۶سالگی وزفاف در۹سالگی والبته این ازدواجهای متوالی وبی انتها ازروی مصلحت اندیشی برای گسترش بنای اسلام بودوهیچ انگیزه جنسی ودنیوی دربین نبود!! آقاجان مگرمجبورین روشنگری کنین؟ همین کارها رامیکنین که مردم ازدین رویگردان شدن خصوصا جوانان که درتامین نیازهای جنسی شان سرکوب شده اندوتشکیل خانواده وزندگی مشترک برایشان به رویای دست نایافتنی تبدیل شده است.
آزاد مرد باش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
2
سلام، نویسنده این مطلب تاریخ صدر اسلام رو اونجوری که دوست داشت نوشت، ولی خدایی که حقیقت رو بعد از ۱۴۰۰ سال اونهم با قدرت داشتن دشمنان اهل البیت حفظ کرده ، از این به بعد هم حفظ میکنه، معاویه پسر ابوسفیان با اون همه قدرت نتونست نام اهل البیت رو حذف کنه شما که عددی نیستی، تنها نقطه زندگی عایشه مرگش بدست معاویه هست، و احترامی که بعد از جنگ جمل آقا علی ابن ابیطالب براش گذاشت رو با تیر باران آقا حسن بن علی جبران کرد، آیه تطهیر هم جز قرآنه دوستانی که به قرآن استدلال میکنی ، مطمئنم نویسنده این مطلب مسلمون نیست چون فقط یهود از اختلاف شیعه و سنی سود میبره..
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
1
در قرن 21 دنیا کجاست و ما کجاییم؟!!!!!!!!!!!!!!
hassan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
2
عایشه زنی مطلقه بود که احادیث صحیح سن ازدواج او با پیامبر اکرم را بین 19 سالگی تا 28 سالگی گفته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
2
واقعا این نوشتار چه لزومی داشت؟ مردم ما که دنبال حقیقت تاریخ نیستن اگر بودند لازم نبود هر حرفی را از هر نویسنده ای به اسم تاریخ باور کنند و بعد هم بیفتن به جان هم الان کل نتیجه ی این مقاله شد دو جمله:
۱. شیعه و سنی دوباره یاد دعواها افتادن
۲.پان ایرانیست ها هم داد میزنن که به ما مربوط نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
2
کسی که در جنگ جمله مقابل امام زمانش که علی بن ابطالب علیه السلام بوده می ایسته
بی شک مرتده
کسی امام حسن علیه السلام نافه اش رو به زمین میکوبه قطعا دشمن امام
پس این خزعبلات رو به خورد جامعه ندید
عایشه وپدرش عامل فساد در جامعه بودند والسلام
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
3
اطلاعات کاملا غلط
عایشه قبل از رسول خدا همسر جبیربن مطعم بود به دلیل نازایی از اون جدا می شه
۹ ساله نبود چون خودش می گفت من جز ۱۳ زن مسلمان در اوایل بعثت بودم یعنی سال بعثت پیامبر (ص)
ایشون سنشون در حدی بوده که بخوان قابلیت انتخاب دین رو داشته باشن در ضمن کوچکترین کسی که سال بعثت به پیامبر ایمان آورد امیرالمومنین علی ابن ابیطالب بود که در برخی روایات ۱۰ سال برخی ۱۳ سال سنشون بوده
با این حساب عایشه باید سنشون از امیرالمومنین بیشتر می بوده
از طرفی ایشون طبق اسناد معتبره تنها ۱۰ سال از خواهرش اسماء مادر طلحه کوچکتر بوده
خودتون می گید نقش سیاسی این خانم در حکمیت پدرشون بسیار بالا بوده یه دختر بچه ۹ ساله چه نقش و نفوذ سیاسی می تونه در بین رجال عرب داشته باشه ؟
بهش می گفتن ام عامر چون خواهر زاده خودش ابن عامره رو که پسری خردسال بود حدود ۶ ساله رو به فرزندی گرفته بود
به نظر شما (نویسنده !!! ) یه دختر بچه ۹ ساله می یاد کفالت یه پسر بچه ۶ ساله رو به عهده می گیره ؟
چرا بدون مطالعه اسناد تاریخی مطالب ضعیف و دروغ می نویسی ؟
hassan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
3
عایشه با خلیفه مسلمین یعنی علی علیه السلام جنگید و شکست خورد و حکم او قتل بود که باید علی علیه السلام اورا میکشت ولی به احترام پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله از خون او گذشت. وی با راه اندازی جنگ جمل باعث شد بیست هزار نفر از مسلمانان کشته شوند.
hassan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
3
عایشه به زنان توصیه می‌کرد رضاع کبیر کنند یعنی اینکه به مردان ریش و پشم دار شیر بدهند تا آنان به ایشان محرم شوند.
عاشق امام رضاع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
4
امروز هر کس بین شیعه و سنی اختلاف افکنی کنه ، دشمن اصلی اسلام یعنی یهود هست، به وقتش ماجرای غدیر برای همه روشن میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
3
ازدواج پیامبر با عایشه بر اساس مصلحت بود وبس،رسول خدا به احترام شخصیت والای حضرت خدیجه( ام المومنین) تازمان حیات ایشان با هیچ زن دیگری ازدواج نکردند.بخشی از روایات بجا مانده از عایشه نه فقط عصمت و علم رسول خدا را زیر سوال می برد بلکه موجب وهن دین است (طبق کتب اهل سنت)
راه انداختن جنگ جمل با خلیفه مسلمین وریخته شدن خون بسیاری ازمسلمانان وجسارت به جنازه حسن بن علی نیز از جمله فعالیتهای این خانم است درضمن آیات
۵ - ۱ سوره مجادله نیز در مذمت عایشه نازل گردیده است
خسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
4
3
محمد در حق عایشه ظلم کرده .اولا یک پیرمرد ۵۶ ساله بوده که با عایشه ۹ ساله ازدواج کرده بعدش هم عایشه زمان فوت محمد یک بیوه جوان بدون فرزند بوده که حق ازدواج مجدد نداشته و تا آخر عمر تنها زندگی کرده .
یعنی عملا محمد کل زندگی عایشه را به فنا داده
Ahmad
|
Germany
|
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
2
لعنت بر عایشه بنیانگذار فساد
شیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
5
11
گرسنگی وبدبختی مردیم دارین گپ عایشه میدین
یارانه کی میدن
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
2
6
شما بروید و قران و تاریخ را بخوانید.
قران میگوید. النبی اولی بالمومنین و ازواجه امهاتهم.
سوره نور را هم بخوانید توبیخ به کسانیکه بی دلیل اتهام بستند.
تاریخ ثبت کرده کسانیکه تهمت کردند۸۰ضربه شلاق خوردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
2
درمورد اینکه عایشه چندساله بوده اختلاف نظر هست
منابع اهل سنت میگویند ۹ ساله.در آن زمان دختر ۹ساله ازدواج میکرده و اهل سنت این موضوع را برای عایشه فضیلت میدانند.ومعتقدنداین فضیلت فقط مختص عایشه است.اما در جای دیگه میگن او جزء ۱۸ نفر اولی بوده که به پیامبر ایمان آورده. برای اینکه کسی شهادتین بگوید باید حد اقل ۶ سال داشته باشد.
اگر سال دوم بعثت ایمان آورده باشد وحد اقل همان ۶ساله بوده باشد. هنگام هجرت ۱۸ ساله بوده. و او در مدینه با پیامبرازدواج کرده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
1
همین بس ک اطرافیان حضرت علی (ع) اونقدر پرا از مکر و حیله بودن ک جز سکوت راهی نداشته. مثل الان خودمان ک نمی‌دانیم درمورد اطرافیان ک همش اهل سیایت و چرب زیانی هستن چکار کنیم؟؟؟؟
جز سکوت
جز تأسف
جز حال بهم زنی از رفتار آنها
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
3
خیلی بی اطلاع هستند یا از روی غرض اینهارو نوشتند
جلیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
2
3
وقتی درمورد پاکی عایشه آیه نازل می شود شما کی هستید مگه نعوذ بالله از خدا بالاترهستید شما که قرآن تکذیب می کنی مسلمان نیستی
غریب وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
2
0
سلام.عجیبه خدایکه انسانها روخلق کرده وازهمه خصوصیات وغرایزشان دقیقترازتمام عالم وآدم آگاهه چرا حکم بر ازدواج نکردن بیوه۱۸ساله ایکه هیچ فرزندی نداشته صادرکرده؟مگه خدایکه اینقدرظالم باشه پیدامیشده؟
خدایابه هموطنان من فقط زمان کوتاهی برای تفکردرست ومعقول بده بلکه ازاین فلاکت وگرسنگی وغارتیکه سالیان سال ازما و وطنمان باهمین عناوین میکنندنجات پیداکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
0
2
همه ما می‌دانيم كه عايشه دختر ابوبكر از دشمنان پيامبر صلی الله علیه و آله، اهل بيت علیهم السلام و علی الخصوص مولا علی علیه السلام هست، همان زنی كه در تمام دوران رسول الله عامل ايذای ايشان بوده، همان زنی كه رسول الله او را به خاطر دشمنی هايش یک ماه ترک كردند، همان زنی كه در زمان حيات رسول الله ايشان را بسيار خشمگين می كردند، همان زنی كه عامل ناراحتی حضرت زهرا سلام الله عليها می شد، همان زنی كه بعد از حيات رسول الله بغض و كينه و نفرت خود نسبت به مولا علی علیه السلام را اظهار كرد و جنگ جمل را درست كرد و آمد در اين جنگ تا مولا علی علیه السلام را به قتل برساند.
داستانی دیگر از عایشه
از مسروق روایت شده که گفت: بر عایشه وارد شدم و نزد او نشستم و او برایم سخن می گفت. سپس غلام سیاه اش را که به او عبد الرحمن می گفتند، صدا زد. غلام آمد و ایستاد. عایشه به من گفت: می دانی چرا اسم این را عبد الرحمن گذارده ام؟ گفتم: خیر. گفت: به خاطر عشقی که به عبد الرحمن بن مجلم قاتل علی (علیه السلام) دارم.
واقعا چه حکمی باید برای عایشه داد؟ کسی که اینقدر بغض به علی بن ابی طالب دارد تا اینکه فقط به عشق قاتل مولا علی عليه سلام نام نوکر و غلامش را از ابن ملجم مرادی اقتباس می كند؟

زبان ما كه قاصر است اما فقط در يک كلام مي توان گفت كه رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: يا علي ولا يحبني الا مومن و لايغضني الا منافق؛
مومن تو را دوست دارد و منافق تو را دشمن.

حكم كسی كه دشمن و قاتل مولا علی علیه السلام را دوست بدارد چيست؟

نمی دانم در مورد عايشه چه بگويم؟ ابن ملجمی كه پيامبر فرمودند شقی ترين امت است اما عايشه می گويند من او را دوست دارم!
حسین اراکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
2
4
رعایت احترام همسران پیامبر (ص)بشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
2
0
سلام سلام بر مردم شریف ایران مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین

عزیزان ملت ایران چه شیعه و چه سنی در حمایت از نظام خود استوار است و هزاران شهید داده است مثل شهید عمر ملازهی اهل سنت و مدافع حرم یا یکهزار شهید در هشت سال دفاع مقدس و. شهیدانی چون حججی آرمان علی وردی و عجمیان و امثالهم پرورانده پس دشمن مکار قصد دارد با مطرح کردن بحث بیهوده برادران مسلمان را رو در رو قرار دهد هوشیار باشید و براین آقا بشورید که مطرح کننده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
1
1
قضاوت کار خداست
متاسفم برای کسایی که وقتی هنوز درست و غلط چیزی براشون مشخص نشده به یه شخص توهین میکنن و در عین حال خودشون رو شیعه علی هم میدونن !!
خودتون یک فکر کنین ببینین چجوری دارین ابروی شیعیان واقعی رو میبرین با این تعصبات بی جا
پژمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
1
1
از این متن پر خذعبلات تر ندیدم دیگه....
سرتاسر دروغ...
لعنت بر دشمنان پیامبر صلوات الله علیه و اهل بیت پاکش
یک هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
0
0
اگر خروج علیه خلیفه وقت جرم وبی دینی است ،پس چرا خانم عایشه علیه خلیفه چهارم یعنی علی بن ابیطالب خروج کرده وحتی جنگ باایشان براه انداخته است.؟
لعنت بر عایشه فاحشه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
1
0
لعنت بر عایشه فاحشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
0
0
اسم من الان عایشه اس خدایا با این حرف های ک شما ها یا ار کدوم ی چیزی میگید نمیدونم اسمم رو حوض کنم یا نه خدا بهتر میدونه پس بهتره ما قضاوت نکنیم ?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
چ ربطی داره؟
فقط کافیه به دنبال منابع درست چ اهل سنت چ شیعه بگردیم و بخونیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
0
0
در حال حاضر از منابع اهل سنت کلی مدرک میتوان جمع کرد
ک عمر و ابوبکر چ کردند که نباید میکردند!
ولی بی احترامی هم نباید کرد
جلال وحدتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
0
0
سلام وقت بخیر

این چرندیات و از کجا اوردین حتیرتو کتابهای اهل سنتم هم همیچین ...نکردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
0
0
ماشالله من یدونه تو ۳۰ سالگی هنوز مجردم البته برای امت بوده ،‌‌‌
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان