تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

ادعای عجیب وزیر ارتباطات در خصوص افزایش ۷۵ درصدی سرعت اینترنت

به گفته زارع پور براساس آمار در حال حاضر برخلاف آنچه تصور می‌شود سرعت اینترنت نسبت به اوایل دولت حدود ۷۵ درصد افزایش یافته است.

سرعت اینترنت در ایران

رویداد۲۴ زارع‌پور در گفت‌وگوی ویدیویی در خصوص اقدامات وزارت ارتباطات در سال گذشته و برنامه‌های این وزارتخانه برای سال‌های آینده گفت:

براساس آمار در حال حاضر برخلاف آنچه تصور می‌شود سرعت اینترنت نسبت به اوایل دولت حدود ۷۵ درصد افزایش و رتبه ایران ۲۰ پله کاهش یافته است.

او ادامه داد: «در حوزه اینترنت ثابت در ایران ۱۰ سال است که کاری انجام نشده و جزو کشورهای انتهای فهرست جهانی شاخص‌های توسعه اینترنت ثابت هستیم که من از همان روز اول به عنوان یک آسیب‌شناسی این موضوع را مطرح کردم. ما در تلاش هستیم سرعت‌های چندصد مگی را برای مردم فراهم کنیم.»

به نقل از انتخاب، زارع‌پور ضمن تأکید بر اینکه نیاز مردم باید برطرف شده و در سیاست‌هایی که در گذشته در خصوص محدودیت‌های این حوزه اتخاذ شده‌اند بازنگری شود، توضیح داد: «در این خصوص ریاست جمهوری در حکم انتصاب دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز بر بازنگری در سیاست‌ها و مصادیق محدودسازی پلتفرم‌ها تأکید کرده است. اما به هر حال همانند هر جای دیگر در دنیا پلتفرم‌های خارجی برای فعالیت در کشور باید برخی قوانین داخلی را رعایت کنند و پاسخگویی این پلتفرم‌ها در حال حاضر فقط مسئله ما نیست و دیگر کشورها نیز به نوعی با آن درگیر هستند.»


بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت را ۳۰ تا ۴۰ برابر می‌کنیم!


او ادامه داد: «نظر ما در وزارت ارتباطات این است که در بسیاری از محدودیت‌های ایجادشده از زمان تأسیس کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بر اساس قانون جرائم رایانه‌ای در سال ۱۳۸۸ جای بازنگری وجود دارد.»

طبق توضیحات وزیر ارتباطات فیلتر دو پلتفرم اخیر نیز تصمیم نهادهای امنیتی بوده است که شرط و شروطی برای ادامه فعالیت آنها گذاشته‌اند؛ از جمله تأسیس دفتر و پاسخگو بودن که در صورت انجام این کار حتماً برای بازگشایی این دو پلتفرم اقداماتی صورت خواهد گرفت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وزیر ارتباطات
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
0
0
ستارگان فوتبال ایران که فوتبال بلد نیستند پول فحش‌هایی ناموسی که در استادیوم می خورند را می گیرند... بنظرم ایشان باید هزار برابر، بلکه بیشتر از ستارگان فوتبال ایران دستمزد بگیرند هیچی نباشه فوتبال لااقل هفته ای یبار است با نهایت صدهزار دهان اما این بنده خدا هر لحظه با هشتاد میلیون دهان!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
0
1
هر ماه 100 هزار تومن پول فیلترشکن میدیم سرعت نتم اتفاقا کمتر شده
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان