تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۲

امیرعبداللهیان در مسکو: معاهده راهبردی بلندمدت بین دو کشور، ماه دیگر ویرایش می‌شود

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: گفتگو‌های ایران و روسیه فعالانه رو به جلوست و در زمینه‌های گوناگون ادامه دارد. حسین امیر عبداللهیان نیز با بیان این که در گام نهایی امضای معاهده همکاری‌های مشترک دو کشور ایران و روسیه قرار داریم، گفت: بررسی‌ها روی معاهده راهبردی بلندمدت همکاری‌های دو کشور در روسیه نهایی شده و ایران آن را مورد بررسی قرار داده است.

امیرعبداللهیان در مسکو: معاهده راهبردی بلندمدت بین دو کشور، ماه دیگر ویرایش می‌شود

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: گفتگو‌های ایران و روسیه فعالانه رو به جلوست و در زمینه‌های گوناگون ادامه دارد.

وزاری خارجه ایران و روسیه در آغاز دیدار خود بر ادامه همکاری‌های مشترک تاکید کردند.

سرگئی لاوروف در این دیدار با تبریک آغاز ماه رمضان و خوشامد به وزیر خارجه کشورمان گفت: روابط و تبادل دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، تجاری، سرمایه گذاری، اقتصادی و اجرای پروژه‌های کلیدی افزایش پیدا کرده ست.

وی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات دو طرف ثمربخش خواهد بود.

حسین امیر عبداللهیان نیز با بیان این که در گام نهایی امضای معاهده همکاری‌های مشترک دو کشور ایران و روسیه قرار داریم، گفت: بررسی‌ها روی معاهده راهبردی بلندمدت همکاری‌های دو کشور در روسیه نهایی شده و ایران آن را مورد بررسی قرار داده است.

وی افزود: امیدوارم کمتر از یک ماه آینده ویرایش نهایی آن را وزارت امور خارجه ایران انجام دهد و مایلم تاکید کنم که در گام نهایی امضاء معاهده همکاری‌های مشترک دو کشور قرار داریم.

وی تاکید کرد: مناسبات ایران و روسیه در مسیر صحیح خود رو به جلو و پیشرفت است.

حسین امیر عبدالهیان بیان کرد که هیئت‌های عالی‌رتبه دو طرف در سطوح مختلف و موضوعات متنوع در حال تبادل نظر و روسای جمهور دو کشور در تماس مستمر با یکدیگر هستند.

وزیر امور خارجه ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: امیدوارم همکاری‌های ما در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به خوبی تداوم یابد.

بر اساس این گزارش، حسین امیرعبداللهیان که سه شنبه شب وارد مسکو شد صبح چهارشنبه با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و رایزنی کرد.

امیرعبداللهیان در بدو ورود به فرودگاه مسکو اعلام کرد که موضوع برجام یکی از محور‌های گفت وگوهایش با لاوروف خواهد بود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان