تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

فیلم سینمایی غریب روایت زندگی شهید بروجردی

محمدحسین لطیفی کارگردان به نام سینمای ایران، در دومین تجربه فیلمسازی خود در فیلم سینمایی غریب، در حوزه جنگ ایران و عراق به سراغ زندگی شهید محمد بروجردی رفته است، تا با ساخت این اثر شخصیتی که مردم کردستان او را مسیح می‌نامند، به مردم ایران بیشتر معرفی کند.

فیلم سینمایی «غریب»

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: فیلم سینمایی غریب به کارگردانی محمدحسین لطیفی، با سرمایه گذاری سازمان اوج ساخته شده است. حامد عنقا که پیش از این تجربه تهیه‌کنندگی سریال آقازاده با سرمایه سازمان اوج را داشته است، این بار به سراغ تهیه‌کنندگی اثری رفته است، که بخشی از خاطرات زندگی شهید محمد بروجردی است، که دوران زندگی و فرماندهی او را در زمان جنگ روایت می‌کند.

به گزارش رویداد۲۴ محمدحسین لطیفی تا به حال در کنار سریال‌هایی که تولید کرده، فیلم‌های مختلفی را نیز در سینما ساخته، اما هنوز که هنوز است محبوب‌ترین و بهترین اثر او در سینما «روز سوم» محصول سال ۸۵ است. این فیلم آخرین روز‌های مقاومت مردم خرمشهر در سال ۵۹ را به تصویر می‌کشید و جزو آثار به یاد ماندنی ژانر دفاع مقدس است.

در سال‌های اخیر خبر‌هایی مبنی بر ساخت زندگی نامه شهید محمد بروجردی منتشر شد و چهره‌هایی نیز به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده پروژه‌ها معرفی شدند، اما هیچ کدام از آن‌ها به مرحله تولید نرسیدند تا این که دی‌ماه ۱۴۰۰ خبر سریالی به نام «غربت» درباره این شهید منتشر و محمدحسین لطیفی نیز به عنوان کارگردان آن معرفی شد، اما مرداد امسال سازمان سینمایی مجوز ساخت فیلم «غریب» به تهیه‌کنندگی سازمان اوج و حامد عنقا را صادر کرد و این اثر در قالب فیلم سینمایی جلوی دوربین رفته است.

 

بابک حمیدیان در نقش شهید محمد بروجردی

بابک حمیدیان بازیگر معروف و محبوب سینمای ایران که در بالاترین سطح سینمایی ایران سال هاست که در حال نقش افرینی است، پس از فیلم «روز بلوا» محصول سال ۹۸ و پس از ۲ سال غیبت در سینما، جلوی دوربین «غریب» رفته و نقش شهید محمد بروجردی را ایفا کرده است.

حمیدیان که چهره گریم‌پذیری دارد و تا به حال در نقش‌های مختلف با گریم‌های گوناگون دیده شده، در فیلم جدید محمدحسین لطیفی نیز با چهره جدیدی ظاهر شده است. بابک حمیدیان پیش از «غریب» هم تجربه بازی در آثار دفاع مقدسی را داشته و در فیلم‌هایی مانند «مزرعه پدری» ساخته رسول ملاقلی‌پور، «طبل بزرگ زیر پای چپ» اثر کاظم معصومی، «چ» کاری از ابراهیم حاتمی‌کیا، «پنجاه قدم آخر» به کارگردانی کیومرث پوراحمد و «سرو زیر آب» ساخته محمدعلی باشه‌آهنگر بازی کرده است.

فیلم سینمایی «غریب»، روایتی از زندگی شهید بروجردی

خلاصه داستان فیلم سینمایی غریب

فیلم سینمایی «غریب» روایتی از وقایع کردستان در سال‌های ۵۸ و ۵۹؛ که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد.

به گزارش رویداد ۲۴؛ فیلم سینمایی غریب برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی را در منطقه غرب به تصویر می‌کشد و حامد عنقا فیلمنامه آن را با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌ا… محمودزاده نوشته است. «غریب» بازگشت محمدحسین لطیفی به سینمای دفاع مقدس را رقم خواهد زد و بابک حمیدیان بازیگر نقش شهید بروجردی نیز به واسطه این فیلم، بار دیگر بازی در نقش یک شهید را تجربه می‌کند.

فیلم سینمایی «غریب»، روایتی از زندگی شهید بروجردی

معرفی بازیگران و کارگردان فیلم غریب

در فیلم سینمایی غریب بازیگرانی نظیر بابک حمیدیان، مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، هژیرسام احمدی، حسام محمودی و سامیه لک نقش آفرینی کرده اند.

پردیس پورعابدینی

فیلم سینمایی «غریب»، روایتی از زندگی شهید بروجردی

پردیس پورعابدینی متولد ۲۲ فروردین ۱۳۷۹ در تهران، بازیگر تلویزیون و است، او دوره دیده کلاس‌های بازیگری می‌باشد که از تئاتر شروع کرد و با فیلم کوتاه جلوی دوربین رفت تا اینکه با سریال شبکه خانگی «آقازاده» به اوج شهرت رسید.


بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌های سینمایی ایران سال ۱۴۰۱


پردیس پورعابدینی اولین بار، توسط نسیم ادبی هنگامی که نمایشی در جشنواره تئاتر دانشجویی ثمر روی صحنه رفته بود دیده شد و پس از آن برای حضور در نمایش «قصه ظهر جمعه» انتخاب شد. این نمایش اوایل تابستان سال ۱۳۹۸ به کارگردانی نسیم ادبی، اجرا و روی صحنه رفت.

پردیس پور عابدینی در یکی از اجرا‌های تئاتر نسیم ادبی، توسط بهرنگ توفیقی که یک شب به دیدن تئاتر آمده، بود، دیده شد و یک ماه بعد برای بازی در فیلم آقازاده دعوت شد.

رحیم نوروزی

فیلم سینمایی «غریب»، روایتی از زندگی شهید بروجردی

رحیم نوروزی متولد ۷ مرداد ۱۳۴۶ در رشت، بازیگر سینما و تلویزیون است، او تحصیلکرده مقطع فوق دیپلم رشته مرمت بنا‌های تاریخی و فوق لیسانس ادبیات نمایشی (تئاتر) می‌باشد، که شهرت اش از سریال «پس از باران» شروع شد. نوروزی به نجاری و خوشنویسی علاقه زیادی دارد و تاکنون سه ازدواج ناموفق داشته است.

رحیم نوروزی سال ۶۸ ابتدا بازیگری را در اداره ارشاد استان گیلان زیر نظر بهروز بقایی، بهروز عشقی و امیر ثابت شروع کرد، سپس سال ۱۳۷۹ به آموزشگاه حمید سمندریان رفت. بعد از دوره بازیگری اولین بار سال ۱۳۶۹ در ۲۳ سالگی بود که با تئاتر بروی صحنه رفت، سپس با سریال «بازی برای بچه ها» در سال ۱۳۷۵ وارد قاب تلویزیون شد.

رحیم نوروزی با سومین تجربه تلویزیونی خود در سال ۱۳۷۹ با حضور در سریال «پس از باران» و ایفای نقش فرخ به شدت مورد توجه قرار گرفت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای ایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iraq
|
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
1
4
روح همه پیشمرگان مسلمان کرد و شهید بروجردی شاد یادشان گرامی
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
4
3
قوم ریاکار دو رو
ریا یعنی فریب
زبان دروغین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
1
4
سبْحانک یا لا اله الاّ انْت الْغوْث الْغوْث خلّصْنا من النّار یا ربّ
ناشناس
|
Iraq
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
1
4
پیشمرگه های کرد مسلمان میدونی کی بودن کسانی که با فرماندهی شهید بروجردی با کومله ها و دمکرات ها در کردستان جنگیدن شهید شدن روح شان شاد حالا نظر رو بزار فکر کنم درک نکردی چی من گفتم تو نظر قبلی
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
3
3
قوم ریاکار دو رو
بازی با اسم خدا
فریب و تلاوت
نیرنگ و کاسبی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
باشه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
0
3
شهید عزیز
نظرات شما
پیشخوان