تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۲

چگونه مژه‌های پرپشت داشته باشیم؟

عوامل زیادی مانند افزایش سن، خشکی پلک‌ها، درمان خاص پزشکی، استفاده از دارو، بیماری، عدم رعایت بهداشت، عدم تعادل هورمونی و عوامل ارثی باعث نازک شدن، کوتاه شدن و ریزش مژه‌ها می شوند. در این مطلب به این پرسش پاسخ می‌دهیم که چگونه مژه‌های پرپشت داشته باشیم؟

چگونه مژه‌هایی پرپشت و زیبا داشته باشیم؟

رویداد۲۴ نازنین احمدی

رژیم غذایی اشتباه، تکرار لوازم آرایشی مانند ریمل و استفاده از محصولات آرایشی بی کیفیت و تاریخ گذشته عوامل هستند که موجب شکستن مژه‌ها می شوند.

مژه‌ پر پشت و بلند طبیعی می تواند به چهره شما جذابیت خاصی ببخشد. خوشبختانه روش‌های طبیعی زیادی وجود دارد که به وسیله آن‌ها می‌توانید به افزایش طول و ضخامت مژه‌های خود کمک کنید. 


بیشتر بخوانید: برای زیباشدن صورت چه کنیم؟


در این مقاله ما قصد داریم راه‌های طبیعی که به رشد مژه‌ها کمک می کنند را برای شما عزیزان شرح دهیم.

روش‌های طبیعی برای داشتن مژه‌های پرپشت و بلند 

برای این که مژه‌های بلند و پرپشتی داشته باشید باید قدم به قدم روش‌های زیر را انجام دهید:

ماساژ ناحیه دور چشم و مژه برای داشتن مژه پرپشت و زیبا: 

به گزارش رویداد۲۴ همان طور که برای رشد و تقویت موهای سر خود باید به طور مرتب پوست سر خود را ماساژ دهید برای تقویت و رشد مژه‌ها هم باید دو بار در روز به مدت یک یا دو دقیقه هنگام استفاده از کرم دور چشم، دور چشم خود را ماساژ دهید. این کار موجب بهبود گردش خون می شود که این به نوبه خودش می تواند به بلند شدن و پرپشت شدن مژه‌ها کمک کند. 

چگونه مژه‌های پرپشت داشته باشیم؟

استفاده از روغن تقویت کننده مژه و ابرو برای داشتن مژه پرپشت:

بعد از این که به درستی ماساژ دور چشم خود را انجام دادید، باید از روغن تقویت کننده مژه و ابرو استفاده کنید. ماساژ دور چشم به جذب این روغن کمک فراوانی می کند. 

برای استفاده از این روغن بر روی مژه‌های خود کافی است مقداری مناسبی از این روغن را با یک پد یا یک تکه پنبه تمیز روی مژه‌های خود بمالید. 

روغن تقویت کننده مژه و ابرو از هشت دانه و گیاه فوق العاده مفید که شامل آرگان، کرچک و فندق می شوند، تولید شده است. این روغن به جهت عناصر و موادی که دارد به تقویت فولیکول و پیازچه مژه‌ها کمک می کند. 

روغن آرگان موجود در این نوع محصول باعث زیبا شدن و براق شدن مژه ها می‌شود؛ چون آبرسان قوی است. 

این روغن ضخامت تارهای مژه را به طور قابل توجه‌ای افزایش می‌دهد. برای این منظور باید هر روز از روغن تقویت کننده مژه و ابرو استفاده نمایید. 

مصرف مکمل غذایی بیوتین برای داشتن مژه پرپشت و زیبا:

اگر با انجام تمام روش‌های بالا مژه‌های شما پرپشت نشده اند و رشد نکرده اند با مشورت پزشک می توانید، مکمل های بیوتین را مصرف کنید. یکی از دلایل اصلی ریزش ابرو، مژه و موی سر کمبود بیوتین است. 

مصرف این مکمل باعث می‌شود شما مژه‌های پرپشت و بلندی داشته باشید. 

استفاده از ماسک تخم مرغ برای داشتن مژه پرپشت و زیبا: 

تخم مرغ حاوی ویتامین‌های گروه B است به همین دلیل غذایی کامل به حساب می‌آید. شما می‌توانید با استفاده از تخم مرغ برای خود ماسک تهیه کنید. برای درست کردن این نوع ماسک باید به طور کامل تخم مرغ را به هم بزنید طوری که پف کند؛ سپس یک قاشق گلیسیرین و یک قاشق وازلین به آن اضافه کنید. سپس سه بار در یک هفته یک ماسک را روی مژه‌های خود بمالید و بگذارید یک ربع بماند و در نهایت به طور کامل با آب سرد مژه‌های خود را بشویید. 

آلوئه‌ورا برای داشتن مژه پرپشت: 

برای این که مژه‌های شما پرپشت و ضخیم شوند، باید ژل آلوئه‌ورا را قبل از خواب روی مژه‌های خود قرار دهید و بگذارید تا صبح روی مژه‌های شما باقی بماند؛ سپس با آب سرد مژه‌های خود را بشویید.

آلوئه‌ورا از شکسته شدن مژه‌ها جلوگیری می‌کند، باعث مرطوب شدن مژه‌ها و ضخیم شدن مژه‌ها می‌شود. شما می توانید روغن جوجوبا و ژل آلوئه‌ورا را ترکیب کنید؛ سپس روی مژه‌های خود این ماسک را به مدت یک ربع قرار دهید و بعد مژه‌های خود را با آب گرم بشویید. 

تاثیر چای سبز در داشتن مژه پرپشت :

برای این که به چند برابر شدن رشد مژه‌های خود کمک کنید، می توانید از چای سبز استفاده نمایید. کافئین و آنتی اکسیدان موجود در چای سبز باعث رشد مژه‌ها و افزایش ضخامت آن‌ها می‌شوند.

برای تقویت مژه‌های خود کافی است برگ‌های چای سبز را با آب گرم دم کنید و بعد از این که چای شما سرد شد درون مایع چای سبز به مدت یک دقیقه پلک بزنید؛ سپس بعد بیست دقیقه تا سی دقیقه پلک‌های خود را با آب سرد بشویید. 

روغن کرچک و ارتباط این با مژه زیبا:

روغن کرچک باعث تیره شدن مژه‌ها، افزایش استقامت مژه‌ها و مانع از شکستگی مژه‌ها می شود. برای این منظور می توانید به مدت یک ربع روزی دو تا سه بار این روغن را روی مژه‌های خود بمالید یا این که می توانید هنگام خوابیدن این روغن را روی مژه‌های خود بمالید و بگذارید تا صبح بماند. روغن کرچک ماده‌ای فوق العاده مغذی برای تقویت مژه‌ها به حساب می آید.

اقدامات لازم برای جلوگیری از ریزش مو 

علاوه بر انجام روزانه روش‌های طبیعی بالا، برای رشد مژه‌ها و پرپشت شدن آن‌ها باید به نکات زیر توجه نمایید:

خوابیدن با آرایش چشم نه تنها باعث آسیب دیدن چشم‌ها، مشکلات پوستی، آکنه و ایجاد حلقه‌های تیره دور چشم می‌شود؛ بلکه موجب شکننده شدن و ضعیف شدن مژه‌های شما هم می‌شود.

برای جلوگیری از ریزش مژه‌ها توصیه می‌شود هیچ‌گاه از ریمل بی کیفیت و تاریخ گذشته استفاده نکنید.

 از ابزار مژه مانند فر مژه با احتیاط استفاده کنید. بعد از ریمل زدن به هیچ عنوان از فر مژه استفاده نکنید؛ چون در این حالت مژه‌های شما خیس است که فر مژه باعث ریزش مژه‌ها می شوند؛ چون مژه‌های خیس احتمال ریزش آن‌ها بیشتر از مژه‌های خشک است. 

همچنین با رفتار ملایمی گذاشتن و برداشتن مژه مصنوعی را انجام دهید. 

به اندازه و با ملایمت از چسب مژه باکیفیت استفاده کنید. 

از غذا‌های سالم و غذاهایی که باعث رشد مژه‌ها می شوند و دارای مواد مغذی مانند بتاکاروتن، ویتامین A، اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین B5 و آهن هستند، استفاده کنید. 

سبزیجات دارای برگ سبز، غذاهایی مانند ماهی و سیر باعث تحریک رشد مژه‌ها می‌شوند.

در اطراف مژه‌ها، پاک کردن آرایش خود را به صورت ملایم انجام دهید. برای پاک کردن آرایش به آرامی آرایش بزنید و هیچ‌گاه از پاک کننده آرایش استفاده نکنید. 

یکی از دلایل عمده ریزش مژه‌ها، مالش شدید چشم است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان