تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

برای زیباشدن صورت چه کنیم؟

کیست که دوست نداشته باشد صورتی زیبا و شاداب داشته باشد صورتی که به همه انرژی خوب منتقل کند و انرژی خوب دیگران را هم بگیرد. زیباشدن صورت جزو این‌که ژنتیک است نیاز به کارهایی دارد که می‌توانید با آن‌ها صورت خود را زیباتر کنید.

برای زیباشدن صورت چه کنیم؟

رویداد۲۴  نازآفرین جمشیدی: کیست که دوست نداشته باشد صورتی زیبا و شاداب داشته باشد صورتی که به همه انرژی خوب منتقل کند و انرژی خوب دیگران را هم بگیرد. زیباشدن صورت جزو این‌که ژنتیک است نیاز به کار‌هایی دارد که می‌توانید با آن‌ها صورت خود را زیباتر کنید.

همه دوست دارند زیبا باشند و این زیبایی در نخستین جایی که نمود پیدا می‌کند صورت است. کیست که دوست نداشته باشد زیبا باشد؟ شاید با خود بیندیشید که زیبایی نیازمند لوازمی خاص مانند لوازم آرایش است، اما اگر این‌گونه فکر می‌کنید باید بگویید سخت در اشتباهید.
شاید لوازم آرایش شما را زیباتر کند، اما می‌دانید که این لوازم اگرچه شما را زیباتر می‌کنند، اما به‌مرور زیبایی طبیعی و داشتن پوستی خوب و شاداب را از شما می‌گیرند.

به گزارش رویداد۲۴ یکی از چیز‌هایی که در زیبایی صورت اهمیت بسیار زیادی دارد پوست است. داشتن پوستی خوب و زیبا نیازمند کارهاییست که باید برای پوستتان انجام دهید تا همواره شاداب باشد و خودتان هم از داشتن آن لذت ببرید.
درواقع شما هر اندازه هم زیبا باشید، اما پوستی پراز آکنه و جوش و کدر داشته باشید هرگز زیباییتان نمایان نمی‌شود.

راز زیباشدن صورت

راه‌کار‌های علمی زیبایی چهره

هر کاری اصول خود را دارد و رسیدگی به پوست و زیباترشدن هم از این قاعده مستثنا نیست.

در این‌جا به چند مورد از این راه‌کار‌ها اشاره می‌کنیم.

برنامه درست و منظم برای پاکسازی صورت

هنگامی‌که بیرون می‌روید و یا به‌طورکلی در درازای روز پوست انسان از ذرات آلودگی پر می‌شود بنابراین در پایان روز حتما باید پوست خود را پاکسازی و از این آلودگی‌ها پاک کنید.

آرایش سنگین و غلیظ نکنید

تا جای ممکن از آرایش غلیظ و سنگین دوری کنید چراکه به پوستتان آسیب وارد می‌کنند. آرایش منافذ پوست شما را می‌بندد و اجازه نفس‌کشیدن به پوست شما نمی‌دهد. پس از پاک‌کردن آرایشتان یک پارچه را با آب داغ خیس کنید و به آرامی روی پوستتان بکشید. بخار آب سبب شاداب‌شدن پوست شما می‌شود.

استفاده از شوینده‌های مناسب

شوینده مناسب برای پوست اهمیت زیادی دارد. تلاش کنید همواره برای شستن پوستتان از صابون‌های مرغوب و استاندارد استفاده کنید چراکه صابون‌ها حاوی مواد شیمیایی ناملایمی از قبیل سدیم کربنات نسبت به پوست دارند که رطوبت پوست را می‌گیرند و پوست شما را خشک می‌کنند.

مراقبت از پوست صورت

شستن صورت با آب ولرم و سرد

هرگز پوست خود را با آب داغ نشویید. آب داغ چربی‌های روی پوست شما را به سرعت می‌شوید و پوستتان را خشک می‌کند.
همیشه تلاش کنید صورت را با آب سرد بشویید، چرا که هم درجوان‌سازی پوست موثر است و هم این که پوست چهره تقریبا به رنگ صورتی به نظر می‌رسد. اما با شستشوی صورت با آب داغ، افزونبر بروز خشکی پوست، رنگ چهره نیز شدیدا قرمز می‌شود.

استفاده از بخور

بر مبنای اصولی و منظم صورت را بخور دهید. آب داغ را در ظرفی ریخته و با یک حوله، صورت خود را در مقابل ظرف گرفته و بپوشانید. بخار و حرارت به پوست صورت می‌رسد. با این تکنیک فوق العاده ساده به خوبی می‌توانید پوست را از هر گونه آکنه و آثار آن پاکسازی کنید، چرا که گرما و حرارت به خوبی با آن‌ها مبارزه می‌کند و در از بین بردنشان بسیار موثر است.


بیشتر بخوانید:  اگر پوستتان چرب است بخوانید


استفاده از اسکراب طبیعی

اسکراب پوست شما را لایه‌برداری می‌کند. امروز در بازار انواع اسکراب وجود دارد، اما شما تلاش کنید از اسکراب طبیعی استفاده کنید. برای این کار مخلوطی از آب و شکر تهیه کنید و آن را به هم بزنید سپس اجازه دهید آب آن خشک شده و آن گاه به شکل خمیری نازک بر روی پوست تان قرار دهید. این ترکیب را به حالت دورانی به مدت ۶۰ ثانیه بر روی یکی از گونه‌ها ماساژ دهید. بعد از پاکسازی این قسمت کار را برای گونه دیگر و همین طور قسمت پیشانی تکرار کنید. این ترکیب در واقع یک اسکراب (لایه بردار) است.

استفاده منظم از کرم مرطوب‌کننده

برای داشتن پوستی خوب استفاده از کرم مرطوب‌کننده را از یاد نبرید. کرم‌های مرطوب‌کننده افزون‌بر نرمی پوست، کمک می‌کند تا علیرغم افزایش سن همچنان پوستی زیبا داشته باشید. بهتر است کرم مرطوب کننده را در هنگام شب استفاده کنید تا این که ذرات عرق و آلودگی‌ها در طی روز مانع از تاثیر مثبت آن نشود.

برای زیباشدن صورت چه کنیم؟

داشتن خواب خوب

یکی از عواملی که در داشتن پوستی خوب و شاداب بسیار موثر است خواب است. برای داشتن داشتن پوستی زیبا بهتر است ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشید، چرا که در بازسازی بافت و جوان سازی پوست شما موثر است.

به گزارش رویداد۲۴ دقت داشته باشید که منظور ما از ۷ تا ۸ ساعت خواب در شب است. این‌که شما ساعت ۳ نیمه شب بخوابید و ۱۱ صبح بیدار شوید تاثیری در پوستتان ندارد. بهترین ساعت خواب بین ۱۰ تا ۵ صبح است.

استفاده از کرم ضدآفتاب

کرم ضدآفتاب از آن چزهاییست که مدام باید برای مراقبت از پوستتان از آن بهره بگیرید. بهتر است نیم ساعت پیش از خروج از خانه کرم ضد آفتاب را بر روی پوست خود بزنید. همچنین دقت کنید این ضدآفتاب را فاقد چربی و از نوع ” نان کمدوژنیک ” انتخاب کنید تا منافذ پوستی تان بسته و مسدود نشوند.

رژیم غذایی سالم

تغذیه نقش مهم و موثری در داشتن پوستی سالم و شاداب دارد. برای خود یک رژیم سالم سرشار از میوه و سبزی و ماهی و غذا‌های دریایی در نظر بگیرید. شما می‌توانید مواد غذایی سالم را با حجم بیشتری هم مصرف کنید، اما از مصرف مواد قندی و چربی و نیز مواد غذایی پرکالری بپرهیزید. برخی از مواد غذایی فاقد کالری هستند. خوردن آن‌ها را نادیده نگیرید. از خوردن غذا‌های پرکالری مانند پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده، کیک و شیرینی دوری کنید.

آب کافی بنوشید

برای داشتن پوستی شاداب آب کافی بنوشید و پوست خود را مدام هیدارته نگه دارید تا پوستتان هماره رطوبت مورد نیاز خود را از بدنتان دریافت کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
0
4
مهمتر از همه اینا استرس نداشته باشید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان