تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

فیلم سینمایی دسته دختران با بازی نیکی کریمی

فیلم سینمایی دسته دختران درامی ایرانی محصول سال ۱۳۹۹ است، که در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد. فیلم سینمایی دسته دختران در ۳۰ فرودین ماه ۱۴۰۲ اکران عمومی شده، پس با ما در رویداد ۲۴ همراه باشید تا با داستان و بازیگران این فیلم بیشتر آشنا شوید.

فیلم سینمایی دسته دختران

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: فیلم دسته دختران فیلمی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی منیر قیدی محصول سال ۱۳۹۹ است. این فیلم در حال حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر، یعنی سال ۱۴۰۰ حضور پیدا کرد. همچنین تهیه کننده فیلم سینمایی دسته دختران نیز محمدرضا منصوری است.

به گزارش رویداد۲۴ دسته دختران دومین فیلم منیر قیدی است. او پیش از این در سال ۱۳۹۵ فیلم ویلایی‌ها را با بازی طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، ثریا قاسمی و صابر ابر ساخته بود و در جشنواره فیلم فجر، جوایز بهترین بازیگر نقش مکمل زن (برای ثریا قاسمی)، بهترین جلوه‌های ویژه بصری (برای محمد قاسمی) و استعداد درخشان بهترین فیلم اولی را گرفته بود. در این مقاله از پلازا با معرفی کامل فیلم دسته دختران همراه ما باشید.

اظهارات منیر قیدی کارگردان فیلم 

منیر قیدی کارگردان فیلم سینمایی دسته دختران، در نشست خبری این فیلم بیان کرد: هیچ شخصیتی به‌طور مستقیم از کتاب یا ماجرا یا حقیقتی شکل نگرفته بود، اما شخصیت‌ها برآوردی از مطالعات من هستند. همه کاراکتر‌ها ساختگی‌اند و باید بگویم که من تنها فیلم‌هایی را می‌سازم که به موضوع آن اشراف و احاطه داشته باشم. ما فیلم‌های بسیاری داریم که در سینمای دفاع مقدس الگو می‌شوند، اما سعی می‌کنم سینمای خود را داشته باشم و اگر قرار باشد الگویی داشته باشم، آن الگو بی‌شک فیلم «تنگه ابوقریب» نیست. ما درباره یک حقیقت فیلم ساختیم و متاسفانه همه ما می‌دانیم که خرمشهر سقوط می‌کند، اما این فیلم نه درباره سقوط خرمشهر که درباره عشق و امید به آینده بود.

خلاصه داستان فیلم سینمایی دسته دختران

فیلم سینمایی دسته دختران دومین فیلم بلند منیر قیدی است، که روایتی از قصه زنان جنگ و صبوری‌ها و مقاومت‌های آن‌هاست. منیر قیدی که پیش از این، فیلم ویلایی‌ها را در کارنامه خود داشته، مجدد تصمیم گرفته تا اثری دیگر با محوریت جنگ و مقاوت تولید کند. خلاصه داستان فیلم دسته دختران از این قرار است که دوسال پس از انقلاب ایران در شرایطی که کشور هنوز در تلاطم است ارتش عراق به رهبری صدام حسین با تجهیزات کامل نظامی به جنوب حمله کرده و در حال پیشروی است. مردم به سختی مقاومت می‌کنند، اما به دلیل کمبود سلاح و مهمات و نیروی تعلیم دیده، سقوط شهر نزدیک است.

فیلم سینمایی دسته دختران با بازی نیکی کریمی

معرفی بازیگران فیلم دسته دختران

به گزارش رویداد۲۴ در فیلم سینمایی دسته دختران بازیگرانی نظیر پانته‌آ پناهی‌ها، نیکی کریمی، فرشته حسینی، حسین سلمانی، هدی زین‌العابدین و صدف عسگری به هنرمندی پرداخته اند.

نیکی کریمی

فیلم سینمایی دسته دختران با بازی نیکی کریمی

نیکی کریمی بازیگر و کارگردان ایرانی متولد ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران است. وی در سال ۱۳۶۸ با فیلم وسوسه وارد سینما شد و با بازی در فیلم عروس در سال ۱۳۶۹ به شهرت رسید. در سال ۱۳۷۴ نیز با سریال زندگی به تلویزیون راه یافت و البته از آن زمان تا کنون در سریال‌های خیلی کمی بازی کرده است؛ از جمله سریال سرزمین مادری (۱۳۹۲)، کیمیا (۱۳۹۴)، ممنوعه (۱۳۹۷) و آقازاده (۱۳۹۹).

برخی از فیلم‌های این هنرپیشه عبارتند از سارا (۱۳۷۱)، پری (۱۳۷۳)، بوی پیراهن یوسف (۱۳۷۴)، دو زن (۱۳۷۷)، نیمه پنهان (۱۳۸۱)، چه کسی امیر را کشت؟ (۱۳۸۴)، زن دوم (۱۳۸۶)، محاکمه در خیابان (۱۳۸۷)، جرم (۱۳۸۹)، مرگ ماهی (۱۳۹۳)، آذر (۱۳۹۵) و دسته دختران (۱۳۹۹).

هدی زین العابدین 

فیلم سینمایی دسته دختران با بازی نیکی کریمی

هدی زین العابدین بازیگر ایرانی متولد ۲۳ خرداد ۱۳۶۸ در کرج است. وی از سال ۱۳۹۰ وارد حرفه بازیگری شده و فارغ‌التحصیل رشته گرافیک است. وی کار مدلینگ نیز انجام می‌دهد. شهرت این بازیگر با بازی در سریال سقوط یک فرشته آغاز شد و اولین فیلمش خانه روشن محصول سال ۱۳۸۴ بود.

برخی از دیگر آثار این هنرپیشه عبارتند از فیلم‌های پایان خدمت (۱۳۹۲)، اسرافیل (۱۳۹۶)، عرق سرد (۱۳۹۶)، طلا (۱۳۹۷)، دست انداز (۱۳۹۸)، زالاوا (۱۳۹۹) و سریال‌های همه خانواده من (۱۳۹۱)، قلب یخی ۳ (۱۳۹۱)، رقص روی شیشه (۱۳۹۷) و کرگدن (۱۳۹۸).

پانته آ پناهی‌ها

فیلم سینمایی دسته دختران با بازی نیکی کریمی

پانته آ پناهی‌ها بازیگر ایرانی متولد سال ۱۳۵۶ در تهران است. وی در سال ۱۳۸۲ با فیلم آن مرد را نکشید و در سال ۱۳۹۷ با سریال بانوی عمارت وارد سینما و تلویزیون شد. از سال ۱۳۸۴ نیز در تئاتر فعال است و در نمایش‌های زیادی بازی کرده است.


بیشتر بخوانید: معرفی مسابقه استعدادیابی آوای جادویی با اجرای علی اوجی


برخی از آثار این هنرپیشه عبارتند از سریال‌های شهرزاد (۱۳۹۴-۱۳۹۶)، کرگدن (۱۳۹۸)، خاتون (۱۴۰۰) و فیلم‌های گس (۱۳۹۱)، خانوم (۱۳۹۲)، من دیه‌گو مارادونا هستم (۱۳۹۳)، لاک قرمز (۱۳۹۴)، نفس (۱۳۹۴)، حکایت دریا (۱۳۹۵)، درخونگاه (۱۳۹۶)، ناگهان درخت (۱۳۹۷)، جاده خاکی (۱۳۹۹) و غریزه (۱۴۰۰).

فرشته حسینی

فیلم سینمایی دسته دختران با بازی نیکی کریمی

فرشته حسینی بازیگر افغانستانی متولد ۶ اردیبهشت ۱۳۷۶ در تهران است. پدر و مادر او از افغانستان به ایران مهاجرت کردند و او در ایران متولد شد. وی در سال ۱۳۹۵ با فیلم رفتن وارد سینما شد و تا کنون فقط در سریال قورباغه بازی کرده است. برخی از دیگر فیلم‌های این هنرپیشه عبارتند از یلدا (۱۳۹۷)، شکستن همزمان بیست استخوان (۱۳۹۷)، سونامی (۱۳۹۷)، هفت و نیم (۱۳۹۸) و فیلم دسته دختران (۱۳۹۹).

عوامل پشت صحنه فیلم دسته دختران

 کارگردان: منیر قیدی
 تهیه‌کننده: محمدرضا منصوری
 نویسنده: منیر قیدی
 فیلمنامه: میلاد اکبرنژاد، ابراهیم امینی
 بازنویسی فیلمنامه: ساناز بیان
 مدیر فیلمبرداری: سامان لطفیان
 تدوین: حمید نجفی‌راد
 موسیقی: ستار اورکی
 طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی
 طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی
 صدابردار: مهدی ابراهیم‌زاده
 صداگذار: حسین ابوالصدق
 برنامه‌ریز: افشین رضایی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای ایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
0
0
سینما هنر
آمیتا پاچان شاهرخ دان
فیلم رضوان هند
سلسله جبال زمین
آسیا هیمالیا
رودخانه بزرگ
رود سند رود گنگ
زلال جاری زندگی
آوای جنگل سبز
قدرت پنجه ببر
ضرب قشنگ ضرب عشق
مرد و زن دختر و پسر
کلاس آدمیت
مرام انسانیت
حزب خداست
بالیوود شعله هند
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
0
0
سینما هنر
آنجلینا جولی
فیلم سبز در آتش
آوای جنگل سبز
حنا و نونهال
پلنگ سیاه ......
خوبی رنگ و رنگ خدا
پیراهن و یا پوست تن
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
1
0
و بازهم توهم فیمنیست ها و نخود هر آش کردن خودشون در همه مسائل و توهم خودبرتر پندارانه زنانه و توهین آشکار به مردها (مردها ترسو قمار باز و ...)
نظرات شما
پیشخوان