تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

برنامه شعبده بازی منتالیست با اجرای سعید فتحی روشن

سریال ایرانی منتالیست محصول سال ۱۴۰۱ کشور ایران، منتالیست” یک برنامه تلویزیونی ایرانی است، که این برنامه در شبکه نمایش خانگی منتشر می‌شود و توسط سعید فتحی‌روشن درحال اجرا است.

برنامه منتالیست

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: منتالیست برنامه‌ای است که به بررسی مباحث مختلف فلسفی، روانشناسی و اجتماعی در میان مردم می‌پردازد. در هر قسمت از برنامه “منتالیست”، سعید فتحی‌روشن به عنوان مجری برنامه، با موضوعاتی از جمله مفاهیم فلسفی، مسائل روانشناسی، مسائل اجتماعی، هنر، فناوری و… روبرو می‌شود و با مهمانان خود، به بررسی و تحلیل آن‌ها می‌پردازد.

سعید فتحی‌روشن، دکترای روانشناسی از دانشگاه شهید بهشتی است که در حوزه‌های مختلف ارائه دهنده خدمات روانشناسی و مشاوره است. وی همچنین به عنوان یک مجری تلویزیونی و اجرایی در برنامه‌های مختلف تلویزیونی فعالیت دارد.

بیوگرافی سعید فتحی روشن

به گزارش رویداد۲۴ سعید فتحی روشن متولد ۱۵ آذر ۱۳۵۹ در تهران، شعبده باز است، او دوره دیده رشته شعبده در سوئد و آلمان می‌باشد، حالا به عنوان کریس انجل ایران شناخته می‌شود، می‌گوید قادر به ذهن خوانی و انجام کار‌های خارق العاده می‌باشد.

او فعالیت خود را از سال ۱۳۷۱ وقتی ۱۲ ساله بود با حمایت پدر و مادرش و یکی از دوستان پدرش بنام علی گل یاس که اولین معلم شعبده بازی اش بود شروع کرد. فتحی روشن از سال ۱۳۸۰ وقتی ۲۱ ساله بود بصورت تخصصی رشته منتالیست (ذهن خوانی) را شروع کرد و در برنامه‌های مختلفی توان و مهارت خود را بیشتر از قبل پرورش داد.

سعید فتحی روشن، اسفند ۹۷ جزو اولین شرکت کنندگان برنامه استعداد یابی عصر جدید احسان علیخانی با یک شعبده بازی ذهن خوانی توانست به فینال این مسابقه راه پیدا کند.

معنی برنامه ((مننتالیست)) سعید فتحی روشن چیست؟

منتالیست یا Mentalist به معنای یک شخص است، که با استفاده از توانایی‌های ذهنی خود، از جمله قدرت خواندن فکر و احساسات دیگران، تحلیل رفتار‌های آن‌ها و پیش‌بینی اعمال و رفتارهایشان، به دنبال شناخت و درک بهتر دیگران و تقویت قدرت شخصی خود است. این مفهوم در حوزه‌هایی مانند روانشناسی، جادویی و سحر و جادویی، هنر‌های تفننی و گاهی در برخی از برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی مطرح است.

زمان پخش منتالیست از فیلیمو

همانطور که مشخص است این شو یا برنامه ویژه شعبده بازی ذهنی، به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ از روز اول فروردین پخش شده است، ولی از این به بعد، می‌توانید هنرنمایی سعید فتحی روشن را شنبه‌ها ۸ صبح در فیلیمو مشاهده کنید. 


بیشتر بخوانید: معرفی رئالیتی شو «تی ان تی» با اجرای حامد آهنگی


عوامل اصلی برنامه منتالیست 

  • تهیه‌کننده: محمدهادی خرسندموید
  • کارگردان: سینا مهدوی
  • مدیر تصویربرداری و نورپرداز: رضا مجرد

در شوی منتالیست سعید فتحی روشن چه خبر است؟

به گزارش رویداد۲۴ سعید فتحی روشن با حضور در کافه‌های شهر در کنار مردم شروع به اجرای برنامه‌های خود می‌کند. او با استفاده از ابزار‌های ساده و دم دستی کار‌هایی می‌کند، که مخاطب حیرت‌زده می‌شود. نکته جالب این برنامه آن‌جا است که فتحی‌روشن در پایان شوی خود یکی از کار‌هایی که انجام داده است را به افراد داخل کافه و مخاطبان آموزش می‌دهد و شما بعد از آن متوجه می‌شوید که با چه چیز‌های ساده‌ای گول خوردید.

برنامه شعبده بازی منتالیست با اجرای سعید فتحی روشن

آیا منتالیست شعبده بازی است؟

سئوالی که پیش می‌آید این است که آیا منتالیست نوعی جادوگری یا شعبده بازی است؟ در ظاهر که اینطور به نظر می‌رسد. اما وقتی به اجزا و کاربرد‌های آن آشنا شوید در می‌یابید که منتالیست بازی هوش است. در واقع شما با اعداد و ارقام و هوش و علم روانشناسی سر و کار دارید. قرار نیست در منتالیست مرده‌ای زنده شود یا روی سر کسی شاخ در بیاید. با همان ابزار‌های ساده دم‌دست و استفاده از خطای دید و خطای تصمیم‌گیری می‌توان مخاطبان را سرگرم کرد. کاری که فتحی‌روشن می‌کند حاصل سال‌ها تمرکز و تلاش در این حوزه است و کار‌های او هیچ ارتباطی با نیرو‌های ماورایی ندارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان