تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲

نحوه تمیز کردن در چوبی

تصمیم‌گیری در مورد بهترین راه برای تمیز کردن در چوبی می‌تواند سخت باشد. روش‌ها و محصولات تمیزکننده مختلفی برای تمیز کردن در چوبی وجود دارد.

نحوه تمیز کردن در چوبی

رویداد۲۴ نازنین احمدی: برای تمیز کردن در چوبی باشد بدانیم که کدام روش بهترین نتیجه را دارند. نکات ذکر شده ما به شما این امکان را می‌دهد که درهای چوبی خود را برای سال‌های آینده به بهترین شکل نگه دارید. 

با نظافت همیشگی درها می‌توانید از زیبایی آن‌ها لذت ببرید و ظاهر خانه خود را همیشه جذاب نگه دارید. اگر می‌خواهید تمیز کردن را شروع کنید پس تا انتها همراه ما باشید.  

نحوه تمیز کردن درهای چوبی 

تمیز کردن درهای چوبی نباید کار سختی باشد و اگر نکات ما را رعایت نمایید نیازی به گذراندن مراحل سخت نیست. این مراحل عبارت‌اند از:

گردگیری منظم درهای چوبی

حتی در تمیزترین خانه‌ها، گردوغبار و تارعنکبوت ایجاد می‌شود و یکی از اصلی‌ترین قسمت‌ها درب‌ها هستند. ساده‌ترین راه برای جلوگیری از این امر، گردگیری منظم درهای چوبی است. 


بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن گاز لعابی سوخته


گردگیرهای پر برای این کار عالی هستند، با این حال آن‌ها همیشه نمی‌توانند برای مبارزه با گردوغبار به شکاف‌های تنگ دست یابند، بنابراین بهتر است از یک مسواک یا قلم‌مو تمیز برای ورود به آن مناطق صعب‌العبور استفاده کنید.

شستشوی سبک در چوبی

همه درها هر بار به تمیز کردن سنگین نیاز ندارند، در واقع، اکثر درها فقط با شستشوی ملایم با یک مایع ظرف‌شویی ملایم و آب خوب خواهند شد.

یک کاسه آب گرم برای خود تهیه کنید و مقدار کمی مایع ظرف‌شویی ملایم به آن اضافه کنید. با استفاده از یک اسفنج تمیز و غیر ساینده، درب خود را بشویید تا هر گونه علائم جزئی یا کثیفی از بین برود. همیشه به یاد داشته باشید که لبه‌های در را نیز پاک کنید.

نکاتی درباره تمیز کردن در چوبی

پس از اتمام کار، همیشه مطمئن شوید که هیچ مایعی روی سطح در باقی نمانده است. ساده‌ترین راه برای انجام این کار این است که درب را با مقداری آب تمیز پاک کنید. 

همیشه مطمئن شوید که درب پس از تمیز کردن به خوبی خشک شده است. یا آن را با یک حوله تمیز پاک کنید یا یک پنکه را به سمت در بگیرید.

اطراف لبه‌ها را تمیز کنید

در را باز کنید و از یک پارچه تمیز و مرطوب برای پاک کردن لبه‌های اطراف قاب در استفاده کنید.  اگر به نظر می‌رسد کثیفی در برابر پاک شدن مقاوم است، می‌توانید کمی مایع ظرف‌شویی ملایم به پارچه مرطوب خود اضافه کنید. 

تمیز کردن لکه‌های سخت‌تر

 چند قطره از الکل را روی یک پارچه تمیز و نرم بمالید. سطح در را با پارچه مرطوب شده پاک کنید. این کار باید برای کمک به حذف هرگونه کثیفی به شما کمک کند.

دستگاه بخارشوی

به گزارش رویداد۲۴ یک روش دیگر برای تمیز کردن در چوبی استفاده از دستگاه بخارشو است. شما باید قسمتی که آلودگی زیادی دارد را با بخارشو تمیز کنید و در آخر با یک دستمال تمیز محل مورد نظر را خشک نمایید.

پاک کردن رنگ قدیمی 

اگر درب چوبی شما دارای رنگ قدیمی است که می‌خواهید پاک کنید، می‌توانید رنگ را سمباده بزنید و از شر رنگ‌های قدیمی خلاص شوید.

پولیش مبلمان چوبی

استفاده از پولیش به شما در تمیز کردن در چوبی کمک شایانی می‌کند. با این کار لکه‌ها از روی درب چوبی پاک شده و چوب به حالت طبیعی خود برمی‌گردد.

نحوه تمیز کردن در چوبی

مقابله با لکه‌های سرسخت

گاهی حوادثی اتفاق می‌افتد و لکه‌ها می‌توانند روی درهای چوبی شما ظاهر شوند. هر چند نیازی به وحشت نیست. به سادگی دستکش بپوشید و چند قطره رقیق‌کننده رنگ (به‌عنوان الکل مایع شناخته می‌شود) روی یک پارچه تمیز بمالید. 

سپس به چوب بمالید تا لکه‌های سرسخت یا کثیفی که ایجاد شده است را پاک کنید. این کار باید لکه را پاک کند. مجدداً، هنگامی که لکه‌ها را پاک کردید، به عقب برگردید و درب را با آب تمیز پاک کنید تا هرگونه مواد شیمیایی از بین برود و سپس سطح را خشک کنید.

تمیز کردن دستگیره‌ها

همان‌طور که درب خود را تمیز می‌کنید، حتماً به طور دوره‌ای وسایل آن را نیز تمیز کنید. در این مرحله نیز شما باید کمی زمان بگذارید تا تمام دستگیره‌های درب را کاملاً تمیز کنید. 

برای این کار از یک پاک‌کننده معمولی همه‌منظوره یا محلول سرکه و آب برای پاک و ضدعفونی کردن هر دو طرف دستگیره‌های درب استفاده کنید.

جلوگیری از آسیب‌ها

هنگام تمیز کردن درهای چوبی خود با آب یا سایر پاک‌کننده‌های مایع، مطمئن شوید که چوب را کاملاً خشک کنید. اگر چوب به‌درستی خشک نشده باشد، رطوبت می‌تواند به مرور زمان باعث تاب برداشتن یا لکه شدن آن شود.

هر گونه رطوبت اضافی را با یک حوله تمیز پاک کنید. همچنین می‌توانید یک پنکه را به سمت در چوبی بگیرید تا سریع‌تر خشک شود.

مراقبت‌های پیشگیرانه برای در چوبی

اکنون که درهای خود را به‌خوبی تمیز کرده‌اید، پس از این به بعد حفظ ظاهر تمیز در زمان کمتری با برخی تکنیک‌های تعمیر و نگهداری ساده آسان‌تر خواهد بود.

شما باید درهای خود را مرتب گردگیری کنید و لکه‌های تازه را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا از ته‌نشین شدن آن‌ها جلوگیری کنید. 

با این تکنیک‌های سریع، می‌توانید زمان زیادی را صرفه‌جویی کنید و درب‌های چوبی خود را به بهترین شکل نگه دارید.

سخن نهایی

درب‌های چوبی در بسیاری از خانه‌ها وجود دارند. تمیز کردن آن‌ها آسان است، اما باید کارهایی را انجام دهید تا ظاهری زیبا و عالی را برای درهایتان داشته باشید. 

در انتها متوجه شدیم که برای تمیز کردن درهای چوبی خود، باید مرتب گردگیری کنید و هر چند وقت یکبار آن‌ها را با مایع ظرف‌شویی ملایم پاک کنید. 

همچنین اگر درهای چوبی خود خیلی کثیف یا نامناسب شدند، باید دوباره رنگ‌آمیزی کنید. پس می‌شود این راه را نیز امتحان کرد؛ از همراهی شما تا انتهای محتوا تمیز کردن در چوبی سپاسگزاریم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان