تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
مجتهدشبستری، عضو خبرگان:

دولت‌های گذشته در دامن زدن به بی حجابی‌های اخیر نقش داشتند/ ولنگاری را در جامعه ترویج کردند

نماینده خبرگان با تقدیر از سردار رادان و تلاش فرماندهی انتظامی برای اجرای طرح عفاف و حجاب وظیفه مسئولان، نهادها و مردم را در اجرای هرچه بهتر این طرح بسیار مهم ارزیابی کرد.

دولت‌های گذشته در دامن زدن به بی حجابی‌های اخیر نقش داشتند/ ولنگاری را در جامعه ترویج کردند

رویداد۲۴ رسا نوشت: نماینده خبرگان با تقدیر از سردار رادان و تلاش فرماندهی انتظامی برای اجرای طرح عفاف و حجاب وظیفه مسئولان، نهاد‌ها و مردم را در اجرای هرچه بهتر این طرح بسیار مهم ارزیابی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهدشبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مسئله حجاب از مسلّمات دین مبین اسلام بوده و هر مسلمانی لازم است نسبت به رعایت آن، خود را موظف بداند اظهار داشت: جای هیچ گونه تردیدی در لزوم رعایت حجاب برای زنان مکلف و اسلامی وجود ندارد.

وی در ادامه وظیفه حکومت اسلامی را ورود به مسئله بی حجابی از باب امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: وظیفه دولت اسلامی این است که از راه‌های مختلف نسبت به لزوم رعایت حجاب و عفاف در جامعه وارد صحنه شده و مانع از تظاهر به بی حجابی و کشف حجاب شود؛ چراکه وظیفه حکومت اسلامی اقتضا می‌کند که با مسئله بی حجابی در جامعه برخورد کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه این گفتگو به شیوه‌های برخورد با بی حجابی و بی عفتی در جامعه پرداخت و ابراز کرد: قانون عفاف و حجاب که چند سالی است مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و توسط دولت آیت الله رئیسی ابلاغ شده است، یکی از شیوه‌های مقابله با بی حجابی و بی عفتی در جامعه است؛ اما آن گونه که باید و شاید در سطح ادارات و مراکزی که موظف به رعایت حجاب و عفاف اسلامی هستند، این قانون رعایت نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری ضمن اشاره به اوامر رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به لزوم رعایت حجاب اسلامی در جامعه و صحبت‌هایی که ایشان در سخنرانی اخیر خود درباره حجاب داشتند، اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات اخیر خود به آن اشاره کردند، مسئله حجاب یک مسئله واجب است که هم وجوب دینی دارد و هم واجب سیاسی است که رعایت نکردن آن حرمت شرعی و سیاسی را به دنبال خواهد داشت.

ادله رعایت حجاب بسیار فراوان است

وی افزود: مسئله رعایت حجاب و پوشش اسلامی، مسئله بسیار مهم و روشنی است و ادله بسیار فراوانی برای آن قابل بیان است که علاوه بر این ادله، از نظر عقلی نیز لزوم رعایت آن کاملاً روشن و مبیّن است؛ زیرا مفاسدی که بر کشف حجاب مترتب است، بر هر کسی که مختصر توجهی بر آن مفاسد داشته باشد، قابل درک است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که باید همه مردم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و از برخورد فیزیکی با منکران خودداری کنند خاطرنشان کرد: باید همه مومنین در مقام برخورد با بی حجابی و نهی از منکر و فساد به این امر توجه داشته باشند که تنها وظیفه آنان در مواجهه با بی حجابی و بی عفتی، امر به معروف و نهی از منکر زبانی با روش صحیح است و برخورد با انجام دهندگان منکر، وظیفه حکومت اسلامی است.

وی ادامه داد: این وظیفه مسئولین، حکومت اسلامی و ضابطین قضایی کشور است که در این رابطه بر اساس قوانین موجود کشور، در جرمی که اتفاق افتاده است وارد عمل شده و اقدامات لازم را اتخاذ کنند و نیرو‌های انتظامی و قوه قضاییه به عنوان مرجع رسیدگی کننده به این جرم به مسئله ورود کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری با اشاره به این که امروز دشمنان انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران به دنبال ایجاد درگیری و سوء استفاده بوده و در پی ایجاد تقابل در بین افراد جامعه هستند، عنوان داشت: بسیاری از خانم‌هایی که مسئله حجاب و پوشش اسلامی را رعایت نمی‌کنند، ناآگاه و بی توجه به عملکرد خود هستند و لازم است این افراد، آگاه و متوجه شوند تا خدای ناکرده تقابل فیزیکی در جامعه صورت نگیرد؛ تقابلی که هدف و خواسته دشمنان انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: عاقبت تقابل حکومت و مردم بر سر حجاب به کجا می‌انجامد؟

باید با مرتکبان عمدی بی حجابی برخورد شود

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که اندک افرادی در جامعه هستند که به صورت عمدی و آگاهانه مرتکب بی حجابی می‌شوند، اظهار داشت: باید مسئولان مربوطه با افرادی که به صورت عمدی و آگاهانه مرتکب بی حجابی در جامعه می‌شوند، برخورد‌های لازم را انجام دهند و اگر قوانین موجود درباره مسئله حجاب و لزوم رعایت آن در جامعه کافی نیست، باید از طریق ارگان‌های مربوطه مسئله پیگیری شده و در صورت لزوم، قوانین لازم در این مسئله تصویب شود؛ هرچند مشکل امروز ما این است که متاسفانه به قوانین موجود نیز عمل نمی‌شود.

بی حجابی در دولت‌های اطلاحات بسترسازی شد

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری نقش برخی از دولت‌های گذشته در ارائه الگو‌های غربی به مردم، ترویج سبک زندگی غیر اسلامی و تأثیر بر پوشش اسلامی و عفاف افراد جامعه را پر رنگ دانست و ابراز کرد: قطعا نقش دولت‌های گذشته در دامن زدن به بی حجابی‌های اخیر و رواج الگو‌های غیر اسلامی بر کسی پوشیده نیست و کسانی که در کشور اسلامی شعار آزادی سر داده و برای پیشبرد مقاصد سیاسی و انتخاباتی خود، بر این شعار سوار شدند و در سخنرانی‌ها و مواضع خود از این مفهوم سوء استفاده کردند، طبیعتاً ولنگاری و اباحه گری را در جامعه اسلامی ترویج دادند که بسترسازی‌های لازم برای بی حجابی برخی از افراد جامعه آماده شد.

وی در ادامه با اشاره به بهره برداری‌های سیاسی و دنیایی برخی از مسئولان دولت‌های گذشته از پوشش و حجاب اسلامی افزود: متاسفانه برخی از مسئولان گذشته با الفاظی همچون «جوان‌ها باید جوانی کنند» و این گونه حرف‌ها از الفاظ سوء استفاده کردند؛ درحالی که آنان می‌توانستند منظور خود را در قالب کلمات محکم و روشن بیان کنند؛ اما مقصود خود را با کلماتی متشابه و مبهم ابراز کردند که قابل سوء استفاده بود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عملکرد برخی از مسئولان فضای فرهنگی کشور، جامعه را به سمت بی بندوباری، ترویج ابتذال و گسترش فرهنگ غربی سوق داد، اظهار داشت: این امر زمینه‌ای برای سوء استفاده برخی افراد شد و اخیراً نیز اغتشاشاتی که در جامعه به وقوع پیوست، زمینه را برای سوء استفاده فراهم کرد.

لزوم ادامه دار بودن طرح برخورد با بی حجابی

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری در ادامه ضمن تشکر از سردار رادان و تلاش مجموعه فرماندهی انتظامی کشور به خاطر اجرای طرح برخورد با کشف حجاب در کشور بیان داشت: آن چیزی که می‌تواند قوت قلب برای مجموعه نیروی انتظامی باشد این است باید برادران و خواهران نیروی انتظامی بدانند که مجری دستورات شرعی و حکم الهی هستند و در ادامه مسیر از ملامتِ ملامت کنندگان نهراسیده و با قوت و قدرت مسیر صحیح خود را که مسیر قانونی و اسلامی است ادامه دهند که دعای خیر مردم نیز پشت سر آنان خواهد بود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در پایان ابراز امیدواری کرد که این طرح، طرح ادامه داری باشد و با قدرت، قاطعیت، دقت و ظرافت و با پرهیز از تنش و حاشیه سازی پیگیری شود و در کنار این باید افراد غیر مسئول در این راستا وارد عمل نشده و سلیقه‌ای عمل نکنند و با عمل به مر قانون، امیدواریم که طرح موفقی باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مجلس خبرگان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
0
18
چ ر ت ،نگو
دو هزاری
ناشناس؟
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
0
12
بودجه بخش فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر را که گرفته بودید .شماها پیشرو فرهنگی هستید یا دولتها .چرا همیشه من خوبم و بقیه بد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان