تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲

طرز تهیه مربای هویج

در این مقاله، راهنمای طرز تهیه مربای هویج را همراه با نکات و ترفندهای حرفه‌ای برای به دست آوردن قوام و طعم عالی مربا بیان کرده‌ایم تا انتها همراه ما باشید تا در آخر بتوانید یک مربا هویج عالی و خوشرنگ درست کنید.

طرز تهیه مربای هویج

رویداد۲۴ نازنین احمدی: مربای هویج یک غذای بی‌نظیر و خوشمزه است. درست کردن آن در خانه و فقط با چند ماده ساده صورت می‌گیرد و می‌توانید آن را مطابق با ذائقه خودتان درست کنید.

مواد لازم مربا هویج

  • یک کیلو هویج، پوست کنده و رنده شده
  • یک کیلو شکر
  • دو قاشق غذاخوری آبلیمو ترش
  • چهار قاشق غذاخوری گلاب
  • دو قاشق‌چایخوری زعفران
  • مقداری پودر هل
  • آب 4 لیوان

گام اول

هویج‌ها را بشویید و پوست بگیرید، سپس با استفاده از رنده آن‌ها را سایز دلخواهتان رنده کنید. باید هویج‌ها یک اندازه رنده شوند، زیرا این کار به پخت یکنواخت و ایجاد قوام مربا کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید: دستور پخت غذا با کینوا


گام دوم

در یک قابلمه مسی و اگر نداشتید قابلمه‌ای دیگر، هویج رنده شده را روی شعله ملایم قرار دهید تا هویج‌ها نرم شوند. هویج‌ها را تفت دهید تا کمی رنگ آن‌ها عوض شود. سپس آب را به مواد اضافه کنید و در این مرحله شکر را کم‌کم به مواد اضافه نمایید.

طرز تهیه مربای هویج

نکته

گاهی برخی افراد به‌جای شکر عسل به مربا اضافه می‌کنند. زمانی که عسل را داخل آب می‌ریزیم باید صبر کنیم تا عسل حل شود.

گام سوم

در مرحله بعد در قابلمه را بگذارید و شعله گاز را کم کنید تا مربا بپزد و به قوام برسد. باید در زمانی که قابلمه بر روی گاز است به مربا سر بزنید.

نکته

اگر می‌خواهید بدانید که چه زمانی وقت برداشتن مرباهایتان از روی شعله است پیشنهاد می‌دهیم کمی از مایع مربا را داخل یک لیوان آب سرد بریزید. اگر سالم در آب ته‌نشین شد و متلاشی نشد یعنی مربا شما آماده شده است.

گام چهارم

به گزارش رویداد۲۴ زمانی که مربا آماده شد شما می‌توانید هل، گلاب و آبلیمو را به موادتان اضافه کرده و همه مواد را باهم مخلوط نمایید. بعد از چند دقیقه مرباها را از روی شعله برداشته و بگذارید خنک شوند. بعد از اینکه مرباها سرد شدند آن‌ها را در شیشه‌های مورد نظرتان بریزید.

طرز تهیه مربای هویج مجلسی و خوشرنگ

چه کار کنیم مربا هویج شکرک نزند؟

برای اینکه بخواهید از شکرک زدن مربا هویج جلوگیری کنید باید حواستان باشد که مربا را با حرارت بالا نپزید. هنگامی که مربا با حرارت بالا پخته می‌شود، شربت مربا خیلی سریع غلیظ می‌شود و هویج به طور کامل پخته نمی‌شود. به‌خاطر همین باید مربا را با حرارت ملایم بپزیم تا بعد از اینکه آماده شد شکرک نزند.

نکات و ترفندها

  • برای داشتن بهترین طعم و بافت از هویج تازه و ارگانیک استفاده کنید. در استفاده از هویج‌های از قبل رنده شده خودداری کنید.
  • میزان شکر را مطابق با ذائقه خود تنظیم کنید. بسته به میزان شیرینی مربای خود می‌توانید شکر کم یا زیاد اضافه کنید تا طعم دلخواهتان ایجاد شود.
  • هنگام پختن هویج صبور باشید. نکته کلیدی برای یک مربای هویج خوب این است که اجازه دهید مخلوط به‌آرامی روی حرارت کم بجوشد که به هویج اجازه می‌دهد کاملاً بپزد.

سخن نهایی

به‌طورکلی، لذت بردن از خوردن مربای هویج بی‌پایان است. یک ماده غذایی بی‌نظیر و خوشمزه‌ای است که می‌توان همیشه از آن استفاده کرد. امیدوارم که با خواندن این محتوا بتوانید یک مربا هویج خوشمزه را درست کنید. ممنون که ما را تا انتها همراهی کردید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان