تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۲۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

سعید روستایی کیست؟

سعید روستایی کارگردان فیلم جنجالی «برادران لیلا» است که این روزها نامش بیش از گذشته بر سر زبان افتاده است. اما روستایی کیست؟

سعید روستایی

رویداد۲۴ نازیلا معروفیان: سعید روستایی، کارگردان فیلم جنجالی «برادران لیلا» این روز‌ها بیش از گذشته بر سر زبان‌ها افتاده است. فیلمی که بسیاری از مدیران سینمایی و جریان اصوگرا را عصبانی کرده است. اما سعید روستایی کیست؟

بیوگرافی سعید روستایی 

سعید روستایی ۲۳ مرداد ۱۳۶۸ در یکی از محله‌های جنوب تهران به دنیا آمد. او لیسانس سینما را در دانشگاه سوره کسب کرد و ابتدا با ساخت فیلم کوتاه وارد سینما شد و توانست جوایز مختلفی را از آن خود کند.

سعید روستایی سال ۱۳۹۰ فیلم کوتاه «شنبه» که اولین تجربه کارگردانی وی بود را ساخت. او توانست در جشنواره فیلم کوتاه سال ۹۰ تندیس بهترین فیلمنامه را از آن خود کند. پس از «شنبه» روستایی فیلم کوتاه دیگری به نام «مراسم» را کارگردانی کرد و سال ۱۳۹۲ برنده بهترین فیلم داستانی در جشنواره فیلم کوتاه نهال را گرفت. اما پس از ساخت چندین فیلم کوتاه، روستایی تصمیم به ساخت فیلمی بلند آن هم با بازی بازیگران مطرح سینما گرفت.

ابد و یک روز ساخته سعید روستایی

«ابد و یک روز» فیلمی با بازی پیمان معادی، پریناز ایزدیار و نوید محمدزاده بود که همانند اکثر فیلم‌های روستایی روایتگر زندگی یک خانواده در جنوب شهر تهران است سال ۱۳۹۴ توانست جوایز متعددی را هم در داخل و هم خارج از ایران به خود اختصاص دهد. 

متری شیش و نیم ساخته سعید روستایی

سعید روستایی از دومین فیلم بلند خود در سال ۱۳۹۷ به نام «متری شیش و نیم» رونمایی کرد. این فیلم رکورد دومین فیلم پر فروش تاریخ سینمای ایران را کسب کرد و توانست جوایز متعددی از جمله سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و همچنین نامزد جایزه سزار فرانسه را به خود کسب کند.

داستان و حال و هوای این فیلم هم همانند فیلم قبلی روستایی، در خصوص فقر و طبقه ضعیف جامعه بود. روستایی دلیل پرداختن به موضوع فقر و مسائل و مشکلات اهالی جنوب شهر تهران را اینگونه بیان می‌کند که، چون خودش متعلق به جنوب شهر تهران است و آنجا بزرگ شده است بنابراین دوست دارد هر آنچه که خودش دیده و لمس کرده است را در هنرش نمایان کند. 

روستایی علاوه بر نوشتن داستان بیان‌های خودش، تجربه نوشتن فیلمنامه فیلم «سد معبر» را در کارنامه خود دارد. روستایی برخلاف فیلم‌های دیگرش کارگردانی این فیلمنامه را بر عهده نداشت، اما توانست نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در جشنواره فیلم فجر را بگیرد.


ببینید: سکانس جنجالی فیلم برادران لیلا


سعید روستایی کیست؟

برادران لیلا مهمترین فیلم سعید روستایی

«برادران لیلا» فیلمی که کمتر از ده روز از انتشار نسخه قاچاقی او می‌گذرد. فیلمی که از زمان انتشار آن تا به الان واکنش‌های متعدد و البته از طرفی تند از سوی وزارت ارشاد جمهوری اسلامی در پی داشته است.

به گزارش رویداد۲۴ برادران لیلا ۲۰۲۲ در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ با حضور بازیگران و کارگردانش به نمایش درآمد و برنده جایزه فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم شد. فیلم درباره دختری به اسم لیلا است که سعی دارد کسب و کاری برای چهار برادرش راه بیندازد تا وضعیت اقتصادی خانواده‌اش بهبود پیدا کند، اما در این میان او در چاله پدری مردسالار و البته جاه‌طلب افتاده است که می‌خواهد به هر طریقی شده، بزرگ فامیل شود حتی با پرداخت تمام پس‌اندازهایش!

بازخورد‌ها در خصوص این فیلم بسیار متنوع و جالب توجه بود به طوری‌که عده‌ای آن را سیاسی‌ترین فیلم تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی می‌دانند. فیلمی که به گفته برخی نمودی واقعی از وضعیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی حال حاضر ایران است.

فروش برادران لیلا تا به الان در سراسر جهان توانست به بیش از ۷۵۸ هزار دلار برسد. کمپانی «وایلد بانچ» حق پخش برادران لیلا را بر عهده گرفته و از دوم شهریور آن را بر روی پرده‌های سینمای فرانسه به نمایش گذاشت.

سعید روستایی فیلمنامه‌نویس و کارگردان این فیلم در مصاحبه‌ای که با مجله سینمایی «c'est quoi le cinéma» داشت در خصوص برادران لیلا گفت: «داستان شخصیت‌های من فوق‌العاده تراژیک است. این فیلم بازتاب زندگی مردم ایران است که با تورم درگیر هستند. فاجعه این است که طبقه متوسط در حال از بین رفتن است، فقرا فقیرتر می‌شوند و درصد بسیار کمی از جمعیت بسیار ثروتمند می‌شود.»

واکنش دولت به فیلم برادران لیلا

با پخش نسخه قاچاقی فیلم برادران لیلا در داخل ایران، واکنش مسئولان جمهوری اسلامی به این قضیه تندتر از قبل شد به طوری‌که روح‌الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت بر نمایش سازمان در خصوص انتشار غیرقانونی فیلم سینمایی «برادران لیلا» و پروانه ساخت این اثر  گفت: «این فیلم در همان شورا پس از دریافت چند توصیه درباره ضرورت رعایت حرمت پدر و مادر و همچنین صیانت از جایگاه خانواده به تصویب رسیده و ابلاغ شده است. تعامل همه جانبه و فراگیر با هنرمندان و مساعدت و حمایت ویژه از آثار سینمایی جزو اولویت‌ها و تکالیف ذاتی سازمان سینمایی بوده و هست و بی‌تردید این رویکرد کماکان ادامه خواهد داشت. لیکن این سازمان ضمن اتخاذ رویکردی تعاملی و حمایتی، در راستای صیانت از شأن و اعتبار سینمای شریف ایران و حفظ و ارتقای اعتماد عمومی به این هنر-صنعت تاثیرگذار، نه تنها در صدور پروانه ساخت بلکه در صدور مجوز نمایش آثار نیز هیچگونه مسامحه‌ای با افراد خاطی در دستور کار ندارد و چنانچه فیلمی بدون طی مراحل قانونی تولید و یا پیش از اخذ مجوز نمایش منتشر شود، تبعات اخذ این قبیل تصمیمات و رویه‌های غیر قانونی برعهده سازندگان اثر است.»

وبسایت ایران آنلاین که وابسته به روزنامه دولتی ایران است در یادداشتی در رابطه با فیلم برادران لیلا نوشت: «فیلم، تصویری کینه‌توزانه و زشت از سنت‌ها به نمایش می‌گذارد. اگر مناسبات، روابط و سنت‌های جهان‌ایرانی اینقدر نامعقول و دروغین بود باید تا به حال فرو‌می‌ریخت. چرا ماجرای فیلم حول و حوش دستشویی در جریان است؟ چرا دوربین در این فیلم به شکل عجیبی اصرار دارد کالبدی که از شهر نشان می‌دهد هیچ نشانه‌ای از آبادانی در پلان‌های آن نباشد و چرا فیلم پر است از پلان‌هایی که یک مرد در حال پوشیدن یا درآوردن پیراهن از تن است و بدن برهنه یا نیمه برهنه او به نمایش گذاشته می‌شود؟»

کانال تلگرامی سپاه قدس در مطلب کوتاهی در واکنش به سعید روستایی نوشت: «آخر تو کجا به دنیا آمدی؟ کجا بزرگ شدی که هرچه فیلم می‌سازی ملت همزمان بدبخت و بی‌تربیت و عوضی و دزد و کلاه بردار و معتاد هستند؟»

سایت تبیین وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی هم در واکنش به پخش این فیلم نوشت: «واکنش‌های بینندگان این فیلم، در توئیتر با اختلاف بسیار کم مثبت، در اینستاگرام منفی و در تلگرام خنثی بود. بیان درد‌های اجتماعی، همذات‌پنداری، مثالی از وضعیت کشور دلیل نگاه مثبت مخاطبان و از آن طرف توهین به خانواده ایرانی، سیاه‌نمایی، ضد فرهنگی بودن و حمایت از سازمان «منافقین» از دیگر دلایلی است که برخی نکاهی منفی به این فیلم داشتند.»

سعید روستایی، کارگردان «برادران لیلا» هم ششم فرودین، پس از انتشار نسخه غیرقانونی این فیلم در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «ما در حیرتیم از این حجم از واکنش مثبت و دل‌نشین. از صمیم قلب‌مان از شما ممنون و سپاسگزاریم و قدردان زمانی که می‌گذارید تا فیلم ما را تماشا کنید هستیم. امیدوارم به زودی شرایطی فراهم شود تا نسخه کامل‌تر فیلم را در دسترس شما عزیزان قرار دهیم.»



همزمان با انتشار این نوشته از طرف روستایی، روح‌الله سهرابی مدیرکل نظارت بر نمایش و عرضه فیلم سازمان سینمایی در واکنش به اظهارات کارگردان برادران لیلا نوشت: «ابراز امیدواری کارگردان فیلم برادران لیلا برای انتشار نسخه کامل فیلم تعجب‌آور بود! تشکر از مخاطبان برای دیدن نسخه قاچاق؟ یعنی قاچاق فیلم اقدامی عامدانه بوده؟! این رشته سر دراز دارد و چنانچه لازم باشد به زودی ابعاد تازه و مهمی از آن منتشر خواهد شد.»

سعید روستایی پیشتر طی اظهاراتی صراحتا اعلام کرد که حاضر است قید اکران در ایران را خواهد زد، اما تن به حدفیات و ممیزی‌ها نمی‌دهد. روستایی در جدیدترین واکنش خود نسبت به اظهارات روح‌الله سهرابی مدیرکل نظارت بر عرضه فیلم سازمان سینمایی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «عجیب است! ارشاد دست پیش می‌گیرد پس نیفتد! ما مدت‌هاست حرف‌های زیادی داریم و به درخواست ارشاد سکوت کرده‌ایم و خداراشکر شما شاهد عملکردشان و نتیجه عملکردشان هستید. از دست ما هم کار‌های زیادی بر می‌آید که تاکنون باز هم به درخواست ارشاد کاری نکرده‌ایم. اینگونه پیش برود هم می‌گوییم هم انجام می‌دهیم. هر چند عاقبت درگیری با ارشاد (که دائم می‌گوید از دست ما خارج است) درگیری با ارگان‌های زیادی است که البته از صدقه سر همین ارشاد پای ما به تک تک آن‌ها کشیده شده. فقط مانده زندان.»

برخی منتقدان سعید روستایی را به این متهم کرده‌اند که فقط برای جشنواره‌های خارجی فیلم می‌سازد و به همین دلیل درباره ایران سیاه‌نمایی می‌کند. برخی نیز معتقدند او هرچه درباره شرایط ایران گفته، کم گفته و وضعیت بدتر از آن است که در فیلم‌ها نمایش داده شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
40
139
هر فیلمی که عرزشی ها و وزارت ارشاد را عصبانی کنه - فیلم خوبیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
البته جای تشکر از ارشاد است که نقش بسزایی در دیده شدن فیلم داشته ،آگه مجوز داده بودندمردم خبر دار نمی‌شدند و بیننده کمتر میشد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
بخدا من از وقتی دیدم چقدددد اینارو عصبانی کرده مصم شدم هرجوری شده تا شب این فیلم بینظیرو ببینم فدات سعید روستایی ان شاا.. همچنان تو این عرصه بتازی و واقعیات زندگیه مردم عزیزمونو ب جهان نشون بدی بشیر حسینی و اون لجن دیگه خوب بسوزین عرزشیهای بیارزش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
22
139
فیلم برادران لیلا را فقط باید ایرانی بود تا درک کرد.
داود حق گو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
130
48
زندگی خانوادگی خودش رو نشون داده خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
داود! حقا گو هستی
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
آقای روستایی اگرایرانی هستی وغیرت داری که می‌دونم نداری فیلمی از فعالیتهای قرارگاه خاتم بسازازدستاوردهای پزشکی فضایی نظامی ایران ازخودکفایی گندم بنزین گازوئیل پتروشیمی وهسته ای ایران سرافراز فیلم بسازند اگه جای اداره ارشاد بودم کرکره سینماراپایین می‌کشیدم که بی محابا به ترویج فساد وفحشا مشغولندودین مردم رابه سخره گرفته انداقای روستایی لطفاً سری به روستاهای ایران بزن ببین مردم روستاهاباچ نشاطی دارندزندگی میکنندمردم به تنظ فیلم نگاه میکنند نه به واقیعت آن پس درخواب خرگوشی زمان ماننداربابان آن ورابی
مهدی از بالامحل علیا جنب گذر مرادبیگ و حسام بیگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
مجید جان ... دلبندم ... سوئیس را میفرمایید ؟ ایران و روستایی که بنده ساکنم نه تنها نشاط و شادی نیست بلکه یک عالمه غم و درد و نداری و قرض و بدهی هست !!!! اینها به کنار ... گفتی در گندم خودکفا شدیم ؟؟؟؟؟ مومن نصف گندم را از اکراین وارد میکردیم که به لطف دوستان آن هم منتفی شد !!!! جنسی که مصرف میکنی خیلی اعلا هست . آدرس ساقی رو بده لطفا که ما هم با نشاط باشیم مجید جان دلبندم
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
دادا...اون که سیاه نمایی کرد درست
لطفا شمام این طور سفید نمایی نکن
تو روستاهای ما همه دارن از خوشی میمیرند؟
اره ..امثال شماها که از نظر مالی مشکلی ندارید و در بدترین حالت شما زندگیتون می‌چرخه درست میگید ..
اونام از آب گل آلود ماهی میگیرند ...آبی که امسال شما گل کردید ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
13
81
فیلمی که سانسور شد
ولی صد برابر بیشتر دیده شد
استقبال عجیب مردم
همه جا صحبت از فیلم برادران لیلا است
سانسور اوضاع را بدتر میکند
حذف و سانسور باعث مطرح شدن میشود
افزایش جمعیت و تولید مثل در شرایط کمبود
کمبودها ، حسرت ها میشوند عقده و کینه
فیلم قابل بررسی است ، تولید مثل و کیفیت پایین
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
20
116
هر فیلمی که بسیاری از مدیران سینمایی و جریان اصوگرا را عصبانی کند. فیلم خوبی است.
پاسخ ها
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
واقعا متاسفم برای این عقیده آدم عاقل وقتی میخواد نظر بده باید به عقل و شعور خودش نگاه کنه نه حرف دیگران،حالا چون یه عده متحجر عصبانی شدن فیلم خوبیه،خودت عقل نداری حس وطن دوستی نداری،هیچ عاقلی دوست نداره مردم دنیا نسبت به کشور و مردمش بدبین باشن،مطمئنم وضعیت با مهاجرین عزیز با دیدن این فیلم توسط مردم دنیا خیلی بدتر میشه چون به عنوان یه ایرانی هیچکس آدم حسابشون نمیکنه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
32
119
چرا این قدر زورتون گرفته؟ من چون تحلیل سیستمی خوندم می خوام فیلم رو تحلیل کنم. پدر خانواده در واقع همون خامنه آیه که یک آدم خودخواه و لجوجه و حاضره همه بنیان رو سر اینکه قدرت الکی باشه بفنا بده حاضره به چین و روسیه باج بده همون طور که پدر خانواده به اون مردک فامیل باج می‌دهد تا قدرت الکی بدست بیاره. شماها خیلی احمقند کار روستایی رو اونایی که دکترای مدیریت دارند می تونن تحلیل کنن نه شما احمقا. دمت گرم روستایی
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
دقیقا..فیلم گویای همه چیز هست.کارکترا دیالوگ‌های فیلم واضح توضیح میده.دم آقای روستایی گرم.
ناشناس
| Turkey |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
مثل این که مسئولین سایت هنوز آدم نشدن از فیلتر شدن درس عبرتی نگرفتن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
تحلیل سیستمی بخوره تو سرت، امثال تو ایران رو به امریکا بفروشند راضی میشن، اینقدر حقیر، قدرت ایران داره همه جاتون رو میسوزونه، بسوز تازه اولشه خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
در جواب مهدی باید بگم فعلا ک شماها دارین میسوزین ببین ی فیلم تا چقد و کجاهاتونو سوزونده ک اینقد عصبانی شدین بعدم واقعیتهای ایرانو چرا مخفی کنیم تا الانم مخفی بوده ک شماها تونستین هر گ.. دلتون میخواد بخورین و مردمو بدبختر از قبل کنین ولی دیگه تموم شد ب زودی بساطتون تو مستراح تاریخ میفته
حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
تا چشمت کور شه بی لیاقت علیرغم تمام توهین های شما افراد بی شخصیت، خدا رو شکر این مملکت با قدرت پابرجاست. از عصبانیت بمیر
برای مسئول سایت واقعا متاسفم که بی احترامی و توهین به رهبر عزیزمون رو منتشر می کنه معلومه که خودش هم آدم بی ریشه و وطن فروشی هست.
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
الله کرم شما نماد شخصیته لابد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
اول اینکه اسم خامنه ای رو تو دهن کثیفت نیار جوجه .امنیتی که داری صدقه سر اونه .دوم اینکه احمق تویی وهم فکرات .
سوم اینکه هر آدم عاقلی اگه عقل داشته باشه دوست نداره در مورد کشورش بد بگن هر چند اگه کشور مشکلاتی داشته باشه .این سعید روستایی اولش کسی نمیشناختتش ولی به لطف همین نظام ووزارت ارشاد به جایی رسیده که الان داره علیه کشورش فیلم می‌سازه.متاسفم خائن وطن فروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
آخه تحلیل سیستمی که تو خوندی به درد لای جرز دیوار هم نمیخوره
چون استاد های غرب زده ای مثل خودت بهت تدریس کردن
آخه بی عقل مگه کشورمون تو ۸ سال جنگ با کمک چین و روسیه مقاومت کرد که الان بخواد از اونا کمک بگیره برا خودش
چقدر دشمن های این نظام احمق و بی سواد هستند الهی شکرررر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
بعد به امریکا باج بدیم خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
خیلی باحاله واقعیت هم گفته درود خدا بر کارگردانش شیرمادرحلالش
احد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
103
28
خیلی بد بود
ضایع بود
فوحش داده بود به کشورش تا جایزه بگیره
پاسخ ها
زهراهاشملو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
هرچی الان گفتی همش دروغ بود یا بسیار متمول ومرفه بیدردی یا مزدور ویا نا آگاه .
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
26
1
مرد و زن دختر و پسر
مرام انسانیت
کلاس آدمیت
آسیایی اروپایی آفریقایی
آمریکای شمالی و جنوبی
انسانها در حزب خدا یک فامیل هستند
فامیلی مرام است
اما
دشمن انسانیت
دشمن زن و مرد
دشمن آدمیت
حزب پلیدی بود
حزب شیطان هستند
جاده جهنم
پاسخ ها
Arman
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
تو چرا همه جا هستی لعنتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
همه جا هست چون باید اسکرین شات تحویل بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
8
102
مردم هر روز فقیرتر می شوند، گرانی و تورم کمر شان را شکسته، پدرها و مادران سرپرست خانوار شرمنده بچه ها هستند!

2- زنان و دخترانی برای تامین زندگی به تن فروشی رو آورده اند.

3- ناکارآمدی، فساد اداری، اختلاس، غارت

4- محیط زیست با سرعت وحشتناکی در حال تخریب است.

5- ریاکاری و کاسبی رونق گرفته است.

6- افسردگی در جامعه گسترش عجیبی یافته است.

7- جوان ها بیکارند، از بی سواد و کم سواد گرفته تا فوق لیسانس و دکترا.

8- امید به آینده مدام ضعیف تر و ضعیف تر می شود.

9- ریال مان روز به روز دارد بی ارزش می شود.

10- نخبگان یا منزوی شده اند یا مهاجرت کرده اند.

واقعیت تلخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
7
70
این جماعت هنری که ندارند فقط بلد هستن سانسور کنند و این که مدام دیگران را حذف کنند تا فقط خودشان بمانند و در حوض کوچک خودشان قهرمان شنا شوند نه در دریای واقعی و از هر رقابتی فراری‌اند و دیدید که دنبال آن بودند که نمایش ها و دیگر آثار را هم تعطیل کنند تا مردم بالاجبار پای سریال‌های تلویزیون بنشینند که در آنها هیچ‌کس کتاب نمی‌خواند و مطالعه معنی ندارد و یا لباس زن در درون و بیرون خانه یکی است و زنان با لباسی واحد در همه سریال حضور دارند و همۀ خانه‌ها یا دوبلکس و مدرن است یا حیاط و حوض دارد ، سریال هایی آبکی و مجازی . سانسور تمام شد دوره اش گذشت و رفت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
12
83
فیلم عالی با واقعیت سیاه جامعه منتهی مسولین ما عادت کردند خودشونو به نفهمی بزنن کاری که چهل ساله میکنن تنها چیزی نمیبینن فقر وفساد و نابود شدن مردم زیر بار این همه گرانی تورم وآرزوی خیلی از چیزها که الان برای مردم ایران حسرت شده مثل خونه ماشین ازدواج مسافرت تحصیل توی مدارس خوب گوشت برنج میوه خوب آجیل و شیرینی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
کلا فیلمای ما یا خیلی سیاه هستن یا خیلی سفید کسی نیومده فیلم یه خانواده معمولی رو بسازه
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
85
29
کشور ادم مثل مادر ادمه . هیچ ادم باشرفی مادرش رو بد جلوه نمیده . اینکه فیلم بسازی کشورت رو بد جلوه بدی ناسپاسی محضه. اون هم برای دیده شدن خودت پیش خارجی. این هنر نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
مادری که یه عده مسئول بی سواد باعث بدبختی فرزندان و فقر خانواده شده آنچه که عیان هست چه حاجت به بیان هست
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
مابیایم همه چیزو گل و بلبل نمایش بدیم داریم خودمونو گول میزنیم سیاه بازی تاکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
5
3
عجب روایتی از فیلم میکنن بابا
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
8
50
این رو هم فراری بدین بره،ده نمکی رو بذارین جاش...
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
تا باد چنین بادا
ناشناس
|
Iraq
|
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
11
73
این فیلم واقعیت جامعه ایران هستش چرا بعضی ها از این فیلم ناراحتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
ینی خانواده تو دزد و معتاد و داغونن؟
زهراهاشملو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
آخه میدونین دیگه هموطن گرامی ..از قدیم گفتن حقیقت تلخه تلخه. تلخه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
10
40
به شما ساندیس هم دادند؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
8
62
الحق. هر کدوم از هنر پیشه ها. نماد یکی از مسولان. کشور. هستند. مخصوصا پدر خانواده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
4
17
فیلم برادران لیلا
چالش بزرگ طرحی جدید
کلان
بزرگ، مفاهیم کلان ، ارشاد یا سانسور
ایرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
61
13
فیلم تعریفی نیست فقط بادش کردند ارزش وقت صرف کردن ندارد من که خوشم نیامد فقط رقص فرهاد اصلانی خوب بود
پاسخ ها
بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
آدمهایی که از سر سفره انقلاب سیر شده و بدنبال خوشگذرونیه مثل شما فکر میکنه، و بایدم از رقص فرهاد اصلانی خوشش بیاد چون با درد و رنج جامعه قریبه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
10
58
خیلی عالی بود واقعیت جامعه رو به نمایش گذاشت ولی اوضاع خیلی بدتر هست بدترم از اینم میشه ظلم پایدار نیست
Arman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
10
61
اقای سعید روستایی جز پنج تا از بهترین کارگردانان ایران هستن.سه تا فیلم ساختن هر سه تا شاهکار،،،
Arman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
9
30
تشکر از سایت رویداد بابت ترویج و گفتن حقیقت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
4
39
فیلم خوبی بود بیشعوری پدری را نشان می‌داد که بچه هاش همش وضع خوبی نداشتند ولی پدر خانواده برای اینکه الکی فامیل بگن بزرگه خانواده هست خودش وخانواده اش را فدای یه خواسته بی ارزش ميکرد
خادم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
8
34
هی میگن سیا ه نمایی کرده سیاه نمایی کرده ......مردیکه مگر چیز سفیدی هم شما برای کشور ومردم گداشتین .....سعید روستایی فقط واقیعت موجود کشور را نشان داد ..خوب معلومعه که انگل ها بحشون بر میخوره ..چون واقیعت خیلی براشون تلخه .........
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
6
31
من تو کوچه و خیابان بدتر از این ناهنجاریهارو دیدم واقعا مسولین کجا زندگی میکنن که از پایین شهرها بیخبرن وضعیت بدتر ازینه که درفیلم هست
پوریل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
9
31
فیلمی بسیار عالی و پنداموز با بازی بی نظیر خانم علیدوستی دمت گرم سعید روستایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
32
15
احتمالا پدر و مادر و خانواده خودتون را به نمایش گذاشتید با تصاویر چرکین و دیالوگهای دور از شان انسانیت... اف بر شماها که فقط با هدف تحقیر وطنتون تلاش میکنید و برای دیده شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
سرگذشت پدر و مادر حسین بازحو به نمایش گذاشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
حتما تویادرخونه های آنچنانی زندگی میکنی یااصلا توجانعه نمیای که بزنی چه خبره
سرباز اسلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
33
17
من مطمئن هستم که نصف کسانی که گفتند این فیلم واقعیت این فیلم را نشام داده ، از پارتی تولد یکی از دوستانشان آمده اند و یک کیک چند طبقه چند میلیون تومانی را میل کرده و از بی پولی می گویند! توضیح این مساله در این کامنت نمیگنجاید و در وقت و حوصله من نیست ، اما اگر ادعایتان میشود مطاابه گر و اهل مطالعه هستید کتاب صعود چهل ساله که کاملا با آمار و اسناد پیشرفت ایران بعد از انقلاب را توضیح می دهد و بر دهان این یاوه گویان مشت کوبیده مطالعه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
چه خبر از اختلاسهاتون! اختلاس جدیدی در دست کار ندارید بیشرفها!
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
کتابشو خوندم .... صعود از 70 ریال تا 600هزار را هم تو بخوان
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
اینها منطق ندارن و خوراک فکریشون اینستاهست و اهل مطالعه نیستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
5
29
عالی بودفیلم،برشی کوچک ازمشکلات جامعه ای به اسم ایران که مردمانش برای دیده شدن حاکمانشان تاخرخره درمشکلات اقتصادی غرق شده اند.
مانیا
|
Finland
|
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
12
19
اینایی که میگن فیلم سیاه نمایی بوده، ایران اینجوری نیست و کاش از پیشرفتامون فیلم بسازن، دقیقا کجا زندگی میکنن؟! ایران زندگی نمیکنن آیا؟!
فیلم خوبی بود و صدالبته مایه افسردگی :(((
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
7
26
واقعیت تلخ ایران عزیز که به قهقرا و ورطه ی نابودی کشانده شده اگه مسئولین از این دست فیلمها ناراحتن دست از غارت ودزدی برداشته کمی بفکر معیشت مردم باشن
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
1
14
اگر جلوی انتقاد را نگیریم و آزادی بیان و انتقاد را روان کنیم و گیر بیخودی ندهیم استعدادها اینچنین شکوفا میشود و فیلم هایی ساخت میشود که استقبال زیادی از آن میشود فیلم علاوه براین که باید سرگرم کننده باشد مشکلات جامعه را بیان کند آنهم با شکلی شیرین و مورد پسند همه نباید در برابر آن گارد گرفت بلکه اگر انتقاد میشود باید دید اگر مشکلی هست برطرف گردد و اگر مشکلی نیست چرا باید نگران باشیم همه می بینند و قضاوت میکنند
بهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
26
14
سلام این فیلم در اکثر موارد دروغ محض بود فقط کسی که تو همچنین خانواده ای بزرگ شده باشه میتونه یه همچین فیلم سیاهی بسازه که خدا رو شکر تعداد این خانواده ها تو ایران خیلی کمه،نصف فیلم تو فضای توالت میگذره ،به عنوان یه ایرانی اصلا دوست ندارم یه همچنین چهره زشت و کریه و دروغینی از کشور و مردمم به جهان نشون داده بشه آدمایی مثل سعید روستایی به خاطر چارتا استخوانی که تو جشنواره های خارجی جلوش میندازن مردم و کشورش رو به پوست خیار میفروشه امیدوارم به سزای اعمالش تو دنیا و آخرت برسه و اون سیلی رو که لیلا به پدرش زد هروز از بچه های خودش بخوره واقعا حالم از این فیلم بهم خورد ،اون کسایی هم که از فیلم حمایت میکنن لطفا دست از تحقیر خودشون بردارن خیلی دوست دارید مرم دنیا با دیدن این فیلم وقتی یه ایرانی میبینن یاد توالت بیفتن؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
13
6
حالا فیلمش خوب یا بد، چرا به گردن خودش لنگ بسته. نه خدایی این بازیگرها و کارگردان‌ها و رقاص ها چه دلیلی داره که کهنه و یا پارچه شستشوی ماشین به گردن خودشون میبندند؟
پاسخ ها
حسین موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
برا اینکه میخوان بدونن فضول کیه
آریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
5
24
برخی نیز معتقدند او هر چه درباره شرایط ایران گفته ، کم گفته و وضعیت بدتر از آن است که در فیلم نمایش داده شده است... همین قسمت از مطلب کاملاً درسته... خائنین وطن فروش اونایی هستن که این وضعیت رو بوجود آوردن نه هنرمندی مثل آقای روستایی که واقعاً باید قدرشو دونست... اینا کارشون اینه که با سواد ها رو فراری بدن و بی‌سواد ها بمونن با هفت پشتشون بیت المال رو چپاول کنند و مردم رو روز به روز فقیر تر کنند...
میرزای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
5
27
فیلم واقعیت زندگی واقعی بود اگر تو جنوب تهران زندگی کرده باشی این فیلم هر روز می بینی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
ما جنوب تهران زندگی نکردیم ما شهرستان هستیم هرچقدرم فقیر باشیم بی تربیت نیستیم
فرامرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
5
32
به شجاعت آقای روستایی هم باید جایزه داد درود بر تو مرد متفکر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
2
25
تهران ..خ راه آهن .شوش .مولوی .ری باغ آذری..و ..بقول فیلم مارمولک ش م ر ..آدرس مکا نهاییه که احتمالا ایشون در اونجا بزرگ شده ..فقر و اعتیاد در برخی محله های تهران بطور عیان و هویدا واضحه ..میدون شوش هنگام رفتن به محل کار معتادانی رو میبینی که دورهمی تزریق دارن ..باز ایشون فیلمش معتدله
پاسخ ها
زهراهاشملو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
نظرشما در باره محله های شوش وووو کاملن درستِ محل کار من همون طرفهاست دقیقن درست اشاره کردین ..کسانی که باور ندارن به مصیبت کشور لطفن یه سر برن همین محله هایی که ذکر شد تا باچشم خودشون فقر و فلاکت وفساد رو ببینن ..
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
5
2
قوم منافق دو رو
دشمن انسانیت
دشمن لیلا
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
6
30
سیاه نمایی وقتی مطرح میشه که جامعه سفید باشه
وقتی جامعه سیاهه پس دیگه سیاه نمایی نیست
گفتن واقعیته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
6
26
من مدتهابودباسینمای ایران قهربودم واین فیلم مرادوباره باسینمای ایران اشتی داد واز اقای روستا وبازی فوق العاده اقای صمیمی وبقیه بازیگران درحدعالی بود وتشکر می کنم بعدازمدتها یک فیلم خوب ازسینمای ایراگ رادیدم ممنونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
7
22
افرادی که از روستایی انتقاد می‌کنند از اون دسته افرادی هستند که بالا نشستن و میگن لنگش کن و تو زندگی همچین چیزهایی ندیدن این درحالی هست که ما مردم عادی این صحنه ها رو زیاد می‌بینیم و واقعیت کشور و مملکت ما هست ..ثانیه ای همه چیز میره بالا آدم میمونه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
6
21
چراشرمتون میادواقعیت گفته میشه ..فقروبدبختی مردم رو مطرح کرده دروغ که نگفته
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
26
7
امثال روستایی و فرهادی از یک تیر و طایفه و از یک قماش هستند. همشون عقده های روانی دارند و پول پرست هستند. با فروختن ملت و مملکت و حقیر کردن مردم کاسبی می کنند وگرنه همه کشورهایی که این اراذل به عنوان مدینه فاضله ازشون یاد می کنند در جامعه شون یک عالمه درد و نقطه ضعف دارند. اگر مرد هستند بروند از مشکلات جامعه آمریکا و کشورهای اروپایی فیلم درست کنند. راستی چرا در مورد شورش های مردم در فرانسه خفه خون گرفته اند؟ اگر مردم مشکل ندارن پس چرا در فرانسه هر روز آشوبه؟ آخه اگه برای نقاط ضعف ارباب هایشان فیلم بسازند پول از کجا بگیرن کوفت کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
یعنی عقده هاشون به درازی عقده هالی هزارساله شماست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
از تو امثال تو مگه عقده ای تر داریم هر کسی درد مردم نشون بده عقده ای
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
26
7
فیلم برادران لیلا از قبل با رایزنی‌های عوامل سیا موساد که در بین هنرمندان در کار یار گیری مشغولند با انتخاب روستائی وتیم همراه ایشان. فیلمنامه به سفارش کارگروهی وبه شکل کارگاهی تدوین وبه تصویب موساد وسیا رسید .وسپس با نظارت‌ بر تولید شروع به کار کرد .در واقع تهیه کننده فیلم عوامل اجرائی موساد وسازمانهای بر انداز نظام ایران است .فیلم ساخته شد وطبق قولی که عوامل سازنده داده شد همه پاپیون زدند.وخانم ترانه علی دوستی لباس سندرلای گمشده را در جشن با شکوه بر تن کرد. ودر فرش قرمز آقای نوید محمد زاده طبق برنامه از قبل تدوین شده دختر افقان که تربیت شده نظام فرهنگی ایران است را در روی فرش قرمز از لبانش بوسه زد. ونوید محمد زاده سیگنال‌های سنت شکنی ودهن کجی را برای آینده ایران نوید وره نمود داد .قسمت دوم این داستان این بود که این شخصیت‌های برانداز در پشت پرده سلطنت طلبان برانداز وبرای ایجاد فضای ذهنی جوانان باید بعد اکران فیلم وارد بازی می شدند وبا اعتباری وعنوانهای جهانی که در جشنواره‌ کسب کرده بودند برنامه های خود را اجرائي کنند مثل خانم ترانه علی دوستی که از معصونیت واعتباری که کسب کرده بود فاز اول بر اندازی را شروع به کار کرد .
ونوید محمد زاده با بوسه به لبان دختر افقانی پرده حجاب را درید ومردم را فرمان سر پیچی از قوانین دستور صادر کرد.وترس را از دل مردم گرفت ومردم را در مقابل قوانین ایران رهنمود کرد.فیلم در فاز سوم خود با ایجاد نا ارامیها داستانش کمی تغیر کرد ودر نهایت فعلا توپ به زیر پای آقای روستائی کارگردان است که در حال بازی کردن است درنهایت این حضرات قرار بود بعد ایجاد تشنج واغتشاشات فاز اخرر را به عنوان پناهنده در خارج از کشور بازی کنند.که باهوشیاری نیروهای امنیتی به آرزوی خودشان نرسید ودر فاز آخر پناهندگی وخدمت رذیلانه خود مثل فرخ نژاد باز ایستادن.واین مثله نشان می دهد مدیران فرهنگی بی کفایت وبعضا عوامل نفوزی و عوامل پنهان در دل نظام هستند .واولین کج روی فرهنگی را مدیران نا لیق بی سواد ونادان ایجاد می کنند مثل نثل جدیدی کا تووست یکی از میران خائن تولیدات سینمای جوان به طور کلی گزینش وساپورت شدند وباایجاد سینما وتجربه فازی از حرکت را این مدیر جاهل نادان وشاید عوامل شروع کرده بود که با آگاهی متوقف پیدا کرد.تمام این فاز از جوانان امسال روستائی گزینه شده همین مدیری که در ارشاد تحت عنوان مدیر دولتی در حال گردش در پستهای مختلف است.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
تا کی توهم آخه ، سیا کیه موساد کجا بود ؟؟؟ اینا همه تو مخ متوهم شماخاست
شاهین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
ببخشیدا شما کدوم گوری بودی که موساد و سیا اومدن اینجا فیلم نوشتن و ساختن و رفتن و همه هم دیدن و تحسین کردن
کم خزعبل بگید کسی نمیشنوه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
متوهم
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
5
13
تو چرا نمی میری
محمد فرزند ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
6
13
درود بر این جوان خوب و خوش فکر ،کارگردان توانمند که مشکلات جامعه را خوب ترسیم کرده با این فیلم من چند بار دیدم واز اون درس گرفتم بسوزند تندروهای بی کفایت ،بی درد کج فهم
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
8
9
چقدر روستایی خوشتیپه. فکر نمیکردم اینقدر خوشکل باشه. عاشقش شدم. فیلمهاش خیلی قشنگه
ژیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
5
15
بهترین کارگردان تو این چند سال ،اتفاقن واقیعت زندگی مردم ایران رو گفته به نظرم همشو نگفته من خودم به شخصن از اینها بدبخت ترشو دیدم ،قلبت سلامت همیشه شاد باشی آقای روستایی عزیز
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
9
10
سلام
من از خدمت بزرگوارانی که طرفدار فیلم هستند سوال دارم.
تا حالا پدرتون یا پدربزرگ یا دایی یا عموتون توی ظرفشویی جیش کرده؟؟؟
نقطه سیاه تو کشور کم نداریم ولی فرهنگ ایرانی این نیست که تو فیلم میگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
بله صدها بار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
بله اقای سعید . پدر من کمی الزایمر داره، وقتی ذهنش یاری نمی کنه دیگه تشخیص سرویس بهداشتی و سایر مکان ها براش سخت میشه. شما مثل اینکه درک درستی از یک ادم پیر ندارید
شاهین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
با عرض پوزش باید بگم بله .
شاهین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
دلیل نمیشه چون شما ندیدی پس نیست
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
1
1
باید به دروغ مردمو تو رفاه نشون بده طوری که دولت بلده تورم ۱۵۰ درصدی رو بگه ۲۰ درصد. اگه واقعیت گفته بشه در این مملکت طرف میشه وطن فروش و آدم دژمنان
ف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
0
1
به نظرم فیلمای سعید روستایی واقعا حرف ندارم و کسایی هم که از فیلماش بدشون میاد اغلب طرفداری این رژیمن و میگن که همه چی گل و بلبله و هیچکی هیچ مشکلی نداره! و نمیخوان که مردم اینجور چیزا رو ببینن تا متوجه وخامت قضیه شن
زری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
1
1
هرکی اشغال پسنده ودشمن ایران ومنافقه از این فیلم خوشش اومده هرکی،هم آدم درست وسرسفره پدر ومادرش،بزرگ شده از این فیلم متنفره بدبختا اون برا جایزه کن فیلم ساخته پس،چرا فیلم‌های دیگه کارگردان‌ها رو نشون نمیدن وجیزه نمیدن فقط،فیلم فرهادی واین جایزه میدن چون اینا نوکر اونا هستند
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
1
0
خودتم دوست داریم و فیلمتم دوست داریم۰ هر کسی از این دوتا یکی رو دوست نداشته باشه دشمن مردم یا که خداست۰ واقعیت ها همیشه پنهان هستن باید راست بریم و راست بگیم اگه کج بریم کج میشیم مهربونا ۰۰راستی آدم قوی و کجی آدم ضعیف۰قربون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
0
1
حیف وقتی که آدم برای دیدن این فیلم هدر بدهد .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
0
2
فیلم موقعیت مهدی را دیدم خیلی عالی بود در مورد شهید باکری بود که همه خانوادش به خاطر مسولیتش در جنگ شهید شدند و خودش نتونست حتی یه شب نزدیک زن خودش بخوابه.کارگردان های ما از سر دلسوزی برای مردم فیلم میسازن و لی مسولین کثیف ما و دزد ما هیچ وقت به فکرد مردم نبودند ونیستند فقط به فکر جیبشون و منافع خودشون هستند .تا یکی مثل اقای روستایی میاد از مردم دفاع کنه سریع مسولین بی لیاقت و اونهایی که تریبون دستشون هست و از نظام ارتزاق میکنن سریع با سیاست بازی کثیفشون امسالی مثل این وطن پرست ها مثل روستایی و یا علی کریمی را محکوم میکنن که وای اینها وطن فروش هستن .که مردم فراموششان کنن و همچنان به چپاولگری و غارت خودشون از بیت المال ادامه بدهند.
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
1
0
مردم بهترین ناظر و داور هستن و خودشون قضاوت میکنن،
واقعا فیلم های روستایی از دل همین کشور و جامعه بیرون میاد و بسیار هم طرفدار داره،
بعضی ها طاقت شنیدن و دیدن واقعیت های جامعه و مشکلات رو ندارن چون به جایگاه شون خدشه وارد میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
1
1
بهترین فیلمی بود که تا به حال دیدم. اقای روستایی عزیز منتظر فیلم های درخشان بعدی تون هستم.‌ در عجبم از کسانی که این فیلم رو سیاه نمایی جامعه می دونن، الان توی هر خانواده ای چند تا جوان بیکار یا دارای شغل کاذب می بینی، یاس و ناامیدی بر جوانان مستولی شده، وقتی توی جامعه ای می بینی جوانی با درس نخوندن و داشتن سرمایه پدری به بهترین درامد دست پیدا می کنه اونوقت اون جوونی که سالیان سال درس خونده و زحمت کشیده باید بشه راننده اسنپ چون براش شغل نیست، به عمق فاجعه باید پی برد. ظاهرا حضرات خودشون رو زدند خواب و دوست ندارند از این خواب بیدار بشن
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
1
2
روستا بایدیه سری به شناسنامه اش بزنه ویک پیگیری درمورده طرزبه وجوداومدنش وکلا به دنباله پدرواقعش بگرده اینم که ساخته داستانه زندگی خانوادگیشه
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
0
2
خونه درب و داغون ، سکانس توالت ، بی منطقی و دروغگویی پدر ، اعتیاد و توهم زدن‌های او ،باج دادن به گنده لات برای کسب عنوان قلابی ، یعنی به فنا دادن خونه وخونواده برای حفظ عقده های درونی ، برخی از دوستان میگن حرمت پدر در این فیلم از بین رفته ، کدوم حرمت و احترام ؟ پدر قابل احترام در جامعه سنتی ما شخصیت اسماعیل را نداره ،لطفا به متن داستان توجه بفرمایید حقیقتا باید به روستایی دست مریزاد داد
پاسخ ها
زهراهاشملو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
سایت محترم رویداد چرا برای نظر آقای اراکی که خیلی عالی بود اجازه جواب ندادین ؟میخواستم ازشون تشکر کنم
حسین اراکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
0
1
چوایران نباشد جهانی مبادبه کل جهان هیچ کشور مباد
بسم الله النور_ ۰۲۰۰۰۱_حاج_۱۲/۱/۱۴۰۲,تاریخچه چنددهه اخیرنشان میدهدملت بزرگ ومتمدن ووارث تمدن ایران کهن نهایت رفق ومداراوحسن همجواری رابافرزندان جداشده ازمام میهن که ازاوجداافتاده اند داشته است تمامی همسایگان درروزگاری نه چندان دور عضومجموعه امپراطوری ایران بزرگ بوده اند که باکمال تأسف این فرزندان عزیزازمام میهن جداشدندواکنون مائیم وایران فعلی که تحت هیچ شرایطی اجازه جدایی یک میلیمتر مربع انراهم به قیمت دریای خون نخواهیم داد،درخصوص تحرکات اخیر فرزندبی تجربه وناشی مام میهن یعنی آذربایجان به نمایندگی از ملت رشیدومتمدن ایران اینجانب حسین اراکی نامزد چنددوره انتخابات ریاست جمهوری وطراح طرح استثنایی راهگشا و عملیاتی بحران اتمی، مواردبسیارمهمی رااعلام می کنم۱_ملت بزرگ ایران ازتمامی همسایگان وفرزندان مام میهن بویژه آذربایجان و ارمنستان می خواهد به قوانین وحقوق بین الملل احترام گذاشته و اختلافات ارضی ومرزی خودراازطریق قانونی وروش های مسالمت آمیزحل وفصل کرده واکیدا ازتجاوزبه قلمرویکدیگر واشغال خودداری کنندد راین راه مام میهن بهترین داورومشاوراست۲_به مصداق اگربامن نبودش هیچ میلی چرا ظرف مرابشکست لیلی تحرکات و مواضع سران آذربایجان راحمل برعطش سیری ناپذیروزایدالوصف دولت وملت عزیزاذربایجان برای بازگشت و الحاق به مام میهن ایران عزیز میدانیم که خاطرات ۱۹۸۹رادراذهان زنده می کند ملت بزرگ مام میهن ضمن استقبال ازاین حس وطن دوستی آرایشان می خواهدطبق قوانین وحقوق بین الملل دولت آذربایجان همه پرسی الحاق به مام میهن ایران را برگزارکندکه قطعابااکثریت آرای مثبت همراه وموجب استقبال باآغوش بازوگرم مام میهن خواهدشد۳_فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی وایجادکشورهای جدیدنباید کوچکترین خللی درمنافع اقتصادی سیاسی ارضی بری وبحری ایران ایجادکندوکوچکترین اقدام درمحدودکردن منافع ملت بزرگ ایران چنان میهن بویژه درتغییرمرزهاواشغالگری بامشت پولادین ومحکم وله کننده نیروهای مسلح مام میهن ایران به نمایندگی از ملت مواجه خواهدشد لذا به احمقانه که خیال خام هماوردی بامام میهن

وتحدیدمنافع مادرسردارندبه شدت هشدارمیدهیم۴_ملت بزرگ مام میهن ایران به کلیه نیروهای مسلح خود اختیارووکالت تام و تمام میدهددرصورتی که شدت تهدید برخی همسایگان غافل ومتوهم منافع اساسی ملت راتهدیدکنددرصورت نیاز تارفع کامل تهدید نسبت به تصرف موقت برخی مناطق ایشان درقالب دفع تهدید وتجاوز اقدام قاطع نمایند،ازملت عزیزفرزندمان آذربایجان خواستارهوشیاری ومنع عناصر غافل حکومتی ازماجراجویی بچه گانه پشیمان شونده هستیم .
طیبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
0
2
سیلی زدن ب پدر نتسزا گفتن ب مادر حتی اگه بدترین ادم باشن اصلا نمیشه قبول کرد اما این پدر تو سینک جیش میکنه میخواد ب فامیل باج بده ازاینجور فامیل فرصت طلب زیاد هست همه جا نباید بهشون باج داد و این رسم های غلط کـه هرکی بزرگ فامیله بیشتر کادو بده بعد یه خانواده هرچقدر هم تو مشکلات غرق باشن اجازه ندارن بی تربیتی کنن و ناسزا ب هم بگن احترام هم نگه ندارن وقتی مطالعه و اموزش و تربیت نباشه همین میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
0
2
جالبه من دو سه روز پیش یه کامنت دادم توهین هم نداشت فقط گفتم فیلم‌ها داره شبیه دهه ۵۰ میشه که غالبا فقر و فساد و حاشیه نشینی توش بولد یود ولی منتشر نکردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
0
1
از کارگردان جسور و قابل احترام این فیلم و بازیگران آن کمال تشکر را دارم این فیلم واقعیت های تلخ جامعه و مشکلاتی که اکثر خانواده‌های ایرانی با آن درگیر هستند نشان می دهد همه زندگی ما گل و بلبل نیست فیلم های این کارگردان زخم ها و دردها و فلاکتهایی را نشان می‌دهد که به نوعی در زندگی ما وجود دارد شاید در بعضی جاها اغراق کرده باشند ولی باز هم واقعیت دارد شماها هستید که خودتان را به کری و کوری زده اید و نمی خواهید بپذیرید
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
1
1
جانا سخن از زبان ما میگویی ، هر چی تو فیلم بود وضعیت اسفناک ۹۵درصد مردم ایرانه البته که وضع خرابتر از اینه ولی بدلیل ملاحطات آسعید همه رو نشون نداده و معترضان به فیلم چون از اون ۵درصد هستند نمیفهمند یا نمیخان بفهمن که فیلم چی میگه ، در جواب سوال اون سردار سپاه که پرسیده شما کجا بدنیا اومدی من بهش میگم از فامیلش معلومه توروستا
محمدرستمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
2
1
آقای روستایی شما ایرانی هستید؟!!!
بزرگی میگفت ،ناکسم اگردعوای رون به بیرون ببرم.
شاهین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
1
4
مثلا تو فیلم میگه بابای لیلا بمب اتم زیر بالش قایم کرده که میگید سیاه نمایی .
بجز دو درصد بقیه ۹۸ درصد ایرانیا هر روز دارن این چیزا رو لمس میکنن .
عین واقعیته
عمو باجرنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
2
2
واقعا فیلم خوبی ساخت هر سکانس این فیلم تو خانواده های ایرانی اتفاق افتاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
2
1
اگه به زندگی واقعی افراد این جور فیلما نگاه کنید تماما کثافته چه انتظاری ازاین ادما دارید این افرادی که در خدمت بیگانگان ودشمنان ایران واسلام هستند عاقبتشان ختم به شر است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
0
3
این رسم بزرگ فامیل در کدوم شهر اجرا می شه؟
تو عمر ۴۵ ساله ای که دارم و از بچه های جنوب شهرم، تو مراسم چهل ام همه رخت عزا برمی دارند.
لطفا جواب سوال رو بفرمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
0
3
از نظر اقتصادی فیلم حرفش درسته ولی داخل خانواده های ایران اینقدر داغون نیست هم پدر خراب هم مادر خراب انصافا دیگه این مدلش تیپ غالب جامعه نیست
دن کیشوت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
2
آدمهای این مملکت دو دسته شده اند ، یک دسته افرادی که سرشان به تنشان می ارزد و حرفه ای و در میدان هستند و اهل کار و عمل ، و البته زیردست و دسته ی دیگر افرادی کریه المنظر و کینه توز و بیسواد و خارج از میدان و مفتخور ، و البته بالادست و مسوول ، کسانی که به زبان خود را نوکر مردم معرفی میکنند اما در عمل دشمن ملت هستند و همین‌ها هستند که سیستم را فاسد کرده اند و عامل اختلاس و رانت و ارتشا و احتکار و فساد و تورم و..... دقیقا همین‌ها هستند که با هرکس و هرچیز که پته ی آنها را روی آب بریزد و رسوایشان کند دشمن بوده و با چوب و چماق و زندان از آنها پذیرایی میکنند ، سعید روستایی از دسته ی اول است ، علی دایی و علی کریمی و وریا غفوری و برادران خادم و هادی چوپان و دیگر افتخار آفرینان میهن از دسته اول هستند و مسوولین ارشد نظام مقدس از دسته ی دوم اما همگان بدانند که سرانجام زمین از آن مستضعفین خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
2
آقای روستایی فقط واقعیت زندگی خیلی هارو به تصویر کشیدن،واقعا دمشون گرم،تنشون سلامت،جامعه ما به این کارگردان ها خیلی خیلی بیشتر نیاز داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
2
سعید روستایی حقیقت تلخ فقر را میسازد و ذهن مخاطب را متوجه و درگیر مفاهیمی مثل فقر، بی عدالتی و نکبت، طبقه فرودست و آسیب‌های فردی و اجتماعی زیست تهی‌دستانه می کند.

سعید روستایی خودش در بستر فقر و تهی دستی رشد کرده است. به همین دلیل علاقه مندان سینمای او معتقدند، تجربه زیسته خود کارگردان از این طبقه، به درجه یک شدن و باورمندی روایت‌های او کمک می‌کند و در واقع روستایی تجربه‌های زیسته دردناک خود از طبقه فرودست را بازنمایی می‌کند.

...........
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
2
واقعیت های زندگی ایرانیاناست دست دست اندرکاران فیلم دردنکنه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
0
با سعید روستایی مشکل دارید چون واقعیت عریان را به دنیا نشان داد راستی چرا از خدا نمی ترسید این همه ظلم را به این مردم مظلوم روا داشتید بترسید از خدا ...
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
1
0
واقعا واقعا عالی بود اونایی که گفتن بد بود سیاسی بوده ...خوردن
ناز شست اون دختر که زد تو گوش پدرش من بودم تف میکردم بعد یکی نه ۲تا میزدم
پدری که اینطوری باشه بمیره بهتره

چرا چون جلوی پیشرفت بچه های خودشو گرفت پس لعنت توف به همچین پدرایی

دمتگرم روستایی دمت گرمممممم
نظرات شما
پیشخوان