تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

رفتار درست با همسر دروغ‌گو

دروغ‌ گفتن پدیده‌ایست که همه‌ ما در زندگی آن را تجربه کردیم و شاید حتی به نزدیک‌ترین افراد زندگی‌مان هم دروغ گفته باشیم بنابراین دروغ‌ گفتن همسرها به هم نمی‌تواند عجیب باشد. اما نکته مهم در میان همسران و دروغ در رابطه این است که این کار ممکن است استحکام آن را دچار خدشه کند.

چگونگی رفتار با همسر دروغگو

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: در زندگی، همه ما دروغ گفته‌ایم و شاید کسی نباشد که بتواند ادعا کند دروغ نگفته است بنابراین این موضوع برای همه ما وجود دارد و رخ داده است. نکته مهم در این میان این است که ما تا چه اندازه خود را مجاز به دروغگویی می‌دانیم. آیا ما از دروغگویی احساس ناراحتی داریم یا آنقدر این کار را تکرار کرده‌ایم که گویی ایرادی هم ندارد گه‌گاه به دیگران دروغ بگوییم.

باید بدانید در این مورد نکته مهمی وجود دارد و آن این است که چه اندازه خودمان را مجاز می‌دانیم در یک رابطه دروغ بگوییم. همه می‌دانیم که دروغگویی و پذیرفتن آن از سوی دیگری پس از این‌که متوجه دروغ شما شد کاملا به نوع رابطه و فرد مقابل دارد بنابراین ممکن است رابطه خراب شود و یا هرگز به سان گذشته پیش نرود. درواقع دروغگویی به‌آسانی می‌تواند رابطه‌ای را دچار خدشه و آسیب جدی کند.

به گزارش رویداد۲۴ مهم‌ترین اصل در هر رابطه خواه رابطه دوستی یا زناشویی و حتی رابطه میان فرزندان و پدرو مادر اعتماد است، رابطه‌ای که در آن افراد به هم ایمان نداشته باشند نمی‌تواند رابطه‌ای جدی و خوب محسوب شود.

اعتماد در رابطه زناشویی اهمیت زیادی دارد و به‌آسانی می‌تواند از بین برود و صمیمت را به تلخی بدل کند. اگر تاکنون همسرتان دروغ‌های زیادی به شما گفته مسلما نسبت به او اعتماد ندارید. در این مطلب تلاش می‌کنیم راه‌های درست رفتار با همسر دروغگو را به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

اعتماد به حس درونی خود

ما باید یاد بگیریم به احساس درونی‌مان نسبت به وقایع اطراف اعتماد بیش‌تری داشته باشیم درواقع غرایز ما همان چیزی است که باید بیش‌ترین اعتماد را به آن داشته باشیم.

اگر حس می‌کنید چیزی درست و سرجای خود نیست به حستان اعتماد کنید و روی آن موضوع حساس شوید و دقت بیش‌تری کنید. این را برای این می‌گوییم، چون همسر شما ممکن است مهارت و استعداد خوبی در پنهان‌کاری داشته باشد بنابراین شما باید آن‌ها را دریابید به‌ویژه اگر این کار‌ها همراه با لبخند‌های ساختگیست.

همسر دروغگو

خود را بی تقصیر ندانید

هنگامی‌که متوجه شدید همسرتان دروغ می‌گوید پیش از هر اقدام و یا واکنشی تلاش کنید دلیل دروغگویی را پیدا کنید، چون ممکن است دلیل آن شما و رفتار و واکنش‌های شما دربرابر برخی کار‌ها باشد.

به گزارش رویداد۲۴ درست یا نادرست برخی نسبت به هر رفتار بدی واکنش بدتری نشان می‌دهند دروغ‌گویی هم نمونه بارز واکنش برخی به سخت‌گیری‌های بی مورد، حساسیت بی‌جا و کنترل شدید، سرزنش‌ها و... است.

به یاد بیاورید آیا تاکنون رخ داده است که همسر شما چیزی گفته باشد و یا کاری انجام داده که مورد سرزنش و مواخده شما قرار گرفته و کار به دعوا رسیده باشد؟ شاید اگر این‌گونه شده باشد همسرتان با خود گمان کند وقتی می‌تواند با دروغ زندگی آرامی داشته باشد ضمن این‌که شخصیتش حفظ می‌شود چرا باید با راست‌گویی زندگی را به کام خود و شما تلخ کند؟ این‌گونه دروغ‌گویی آغاز می‌شود و ادامه پیدا می‌کند.

اگر با خود روراست بودید و متوجه چنین رفتار و کرداری در خود شدید بهتراست به شکلی نامحسوس کم‌کم رفتار خود را تغییر دهید و به همسرتان احساس امنیت بدهید و شرایطی را فراهم کنید که او از راست‌گویی هراسی نداشته باشد.


بیشتر بخوانید: بهترین ورزش‌ها برای زنان


برای این کار و در گام نخست تلاش کنید روابط عاطفی خود با همسرتان را تقویت کنید. این کار سبب می‌شود هر دوی شما احساس امنیت بیش‌تری داشته باشید و بیش‌ازپیش به هم نزدیک شوید. دست از کنترل‌کردن بردارید و همسر خود را آزاد بگذارید. توجه داشته باشید اگر کسی بخواهد راهی جز دوستی و راستی را در پیش گیرد هر اندازه هم او را کنترل کنید سودی نخواهد داشت پس نه خود را آزار دهید و نه همسرتان را.

به گزارش رویداد۲۴ نکته مهم دیگری در این میان وجود دارد و آن این است که خود شما هم گاه دروغ می‌گویید. اگر این‌گونه است با همسرتان صحبت کنید و به او بگویید تصمیم گرفته‌اید برای ترک این عادت تمام تلاش خود را انجام دهید و در این راه به کمک و همراهی او هم نیاز دارید.

رفتار با همسر دروغگو

دروغ‌گویی همسرتان را بررسی کنید

در دروغ‌گویی نکته جالبی وجود دارد و آن این است که برخی از دروغ‌گفتن لذت می‌برند و درواقع بدون دلیل دروغ می‌گویند، چون این کار به عادت آن‌ها بدل شده است. دقت کنید آیا همسر شما برای فرار از موقعیت یا کاری دروغ می‌گوید یا این کار او بدون دلیل و تنها برای سرگرمی و از سر عادت است. می‌توانید حقیقت سخنان او را با کمی کنکاش از دوست و همکار یا دقت برروی رفتار او متوجه شوید.

گفت‌وگوکردن

نخست مطمئن شوید همسرتان به شما دروغ گفته است سپس برای گفتگو درباره آن اقدام کنید. با همسرتان درباره موضوعی که فکر می‌کنید دروغ گفته است با آرامش صحبت کنید و به او نشان بدهید تمایل دارید درباره مسائل، به صورت منطقی با او حرف بزنید.

دقت داشته باشید او را دروغ‌گو خطاب نکنید. فراموش نکنید این رابطه شما و همسرتان است و نه دادگاه و شما به‌دنبال حفظ رابطه دوستی و زندگی خود هستید نه به فکر مجازات او، بنابراین بدون پیش‌داوری تنها با همسرتان گفت‌وگو کنید. گاه افراد پس از این‌که متوجه می‌شوند دروغشان فاش شده است احساس پشیمانی می‌کنند و پوزش می‌خواهند.

مهلت دادن

به همسرتان مهلت دهید دلیل دروغی که به شما گفته است توضیح دهد. اگر او به‌دنبال توجیه کارش نبود و از شما پوزش خواست با او اتمام حجت کنید و بیش از این داستان را ادامه ندهید و پوزشش را بپذیرید.

روشن و واضح به او بگویید از این پس هرگز نمی‌خواهید از او دروغی بشنوید. او را ببخشید و از آن پس هرگز درباره آن دروغ و این ماجرا سخنی به میان نیاورید. اما اگر داستان این‌گونه پیش نرفت می‌توانید علیه او شروع به جمع‌آوری مدرک کنید تا در فرصتی مناسب او را دربرابر آن‌ها قرار دهید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
0
1
الان زندگی همش دروغه
قدرت طهماسبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
0
1
بدون دروغ کارها راه نمی افتند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان