تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

از ماساژ اسپا چه می‌دانید؟

آیا تاکنون درباره اسپا چیزی شنیده‌اید؟ می‌دانید اسپا چیست و چگونه این واژه وارد خدمات درمانی شده است؟ باید بدانید اسپا مخفف یک واژه لاتین به معنای تن‌درستی و سلامتی با آب است.

از اسپا چه می‌دانید؟

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: شاید تاکنون درباره اسپا شنیده باشید. این واژه که مشخص نیست چگونه وارد ادبیات درمانی دنیا شده از واژه‌ای لاتین و به معنی تن‌درستی و سلامتی با آب گرفته شده است. برخی حتی این را بیان می‌کنند که واژه اسپا از نام شهری در بلژیک گرفته شده است که در قرن چهاردهم یک چشمه درمانی و آب گرم در آن کشف شد.

به هرروی تاریخچه این واژه هر چه باشد امروز در دنیا کاربرد فراوان دارد و امروز شاهد افزایش شمار مراکز ارائه دهنده خدمات اسپا در ایران هستیم.

امروزه مراکز و سالن‌های اسپا در میان مردم ایران هم جایگاه خاصی پیدا کرده و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. شاید بتوان یکی از دلایل این اندازه استقبال از این خدمات را زندگی پرسرعت امروزی و استرس زیادی که همه تجربه می‌کنند دانست. در دنیای کنونی کسی نیست که به اندکی آرامش و استراحت نیاز نداشته باشد چیزی که به‌راستی جای خالی آن در دنیای پراسترس امروز حس می‌شود و اسپا می‌تواند تا اندازه‌ای از دغدغه‌های ما کم کند و چاشنی آرامش را به زندگیمان برگرداند.

اغلب تصورمان از اسپا عمدتا ماساژ یا ماساژ درمانی است، اما این تصور به هیچ عنوان صحیح نیست. اسپا در گذشته به درمان‌های از طریق آب اطلاق می‌شد که سرچشمه آن مربوط به خواص درمانی آب‌های معدنی است و مهم‌ترین عاملی که اسپا را از ماساژ متمایز می‌کند، استفاده از خواص طبی و درمانی اسپا با قرار دادن ماسک‌های گیاهی بر روی پوست و قرار گرفتن در فضایی معطر همراه با موسیقی گوش نواز و درگیر شدن حواس پنجگانه تا رسیدن به آرامش و رفع خستگیست.

از اسپا چه می‌دانید؟

اسپا چیست؟

همان‌گونه‌که بیان کردیم اسپا در واژه به معنی تن‌درستی با آب است بنابراین اسپا یک محل مناسب برای آب درمانیست. در اسپا باید این آب شامل آب معدنی یا آب دریا باشد تا تاثیر خود را برجای بگذارد. مراکزی که خدمات اسپا را ارائه می‌دهند درواقع به پوست شما رسیدگی می‌کنند و خدمات مراقبت از پوست صورت، مراقبت از پوست بدن، ماساژ ارائه می‌کنند.

خدمت اسپا

اگرچه برخی از مراکز اسپا خدمات گوناگونی ارائه می‌دهند، اما انجمن بین المللی اسپا کسب و کاری را به عنوان مرکز اسپا قبول دارد که حداقل دو سرویس یا خدمت به مشتریان خود ارائه دهد:

مراقبت از پوست و یا درمان‌های مرتبط با پوست بدن

به‌طورکلی در مراکز اسپا به جز این دو مورد خدمات آرایشی و خدمات مربوط به حذف مو‌های زائد بدن هم انجام می‌شود. درواقع شما می‌توانید با رفتن به یک مرکز اسپا از انواع و اقسام خدمات آرایشی و بهداشتی بهره‌مند شوید.

فواید اسپا برای بدن

همان‌گونه‌که بیان کردیم اسپا برای تمدد اعصاب و درد عضلانی و اسکلتی و مراقبت‌های پوستی سودمند است و از استرس افراد کم می‌کند و به آن‌ها آرامش می‌بخشد. در این‌جا به برخی از سودمندی‌های آن اشاره می‌کنیم.

اسپا استرس را کم می‌کند

به گزارش رویداد۲۴ هنگامی‌که به اسپا طبیعی مانند یک چشمه آب معدنی یا اسپا غیر طبیعی می‌روید بازدید از آن شما را وارد یک برهه از آرامش و سکون می‌برد بنابراین می‌توانید به‌سرعت خود را آرام بیابید و از استرستان با این شکل کم می‌شد.

با ورود به آب هم می‌توانید این آرامش را چند برابر کنید و این‌گونه استراحتی شگفت‌انگیز و باکیفیت را تجربه کنید.

از اسپا چه می‌دانید؟

تاثیر اسپا روی خواب

همان‌گونه‌که می‌دانید خواب تاثیر شگرفی روی تن‌درستی افراد دارد و نداشتن آن روز فرد را به‌کلی دچار اختلال می‌کند. یکی از دلایلی که اجازه نمی‌دهد خواب خوبی داشته باشید وجود استرس است چیزی که اسپا از شما می‌گیرد بنابراین می‌توانید با آن خوابی آسوده و راحت را تجربه کنید.

اگر شما هم به هر دلیلی دچار اختلالات خواب یا بی‌خوابی هستید با اسپا می‌توانید راحت‌تر خوابیده و به مرور خوابتان را تنظیم کنید.


بیشتر بخوانید:  تغذیه مناسب برای داشتن پوست و مو و ناخن زیبا


نقش اسپا در تسکین درد‌های عضلانی

یکی از مشکلاتی که افراد به‌ویژه این روز‌ها و با توجه به نشستن‌های درازمدت و کار‌های پشت میزی بسیار زیاد شده است درد‌های عضلانیست، چیزی که با اسپا به بهبود آن می‌توان کمک کرد. اپسا می‌تواند درد‌های عضلانی و بیماری‌های استخوانی را تا اندازه زیادی درمان کند و از درد آن‌ها بکاهد.

شما می‌توانید نداشتن تحرکتان در درازای روز را هم با اسپا تا اندازه‌ای حل کنید و به بدنتان فرصت دهید کمی تحرک و کشش را تجربه کند.

از اسپا چه می‌دانید؟

جوان‌سازی پوست با اسپا

توضیح دادیم که انواع خدماتی که در اسپا ارائه می‌شود متنوع و گوناگون است. در اسپا از تکنیک‌ها و گیاهان آرامش‌بخش و عود و مانند آن استفاده شود که تمامی آن‌ها به مراقب از پوست کمک می‌کنند و از به‌وجودآمدن چین‌وچروک و پیری زودرس جلوگیری می‌کنند.

به گزارش رویداد۲۴ اسپا فیشال روندی است که در آن با کمک تکنیک‌های به کار رفته و استفاده از گیاهان آرامش بخش، ایجاد چین و چروک بر روی پوست شما را به تاخیر می‌اندازد و با آب‌رسانی بهتر به سلول‌ها از پیری زودرس آن جلوگیری می‌کند.

کاهش سردرد با اسپا

اگر جزو کسانی هستید که مدام سردرد می‌گیرید و این درد‌ها زندگی را بر شما زهر کرده است ماساژ اسپا می‌تواند شما را به زندگی بدون درد هدایت کند در واقع این ماساژ همانیست که نیاز به آن دارید. توجه داشته باشید اگر به‌طورکلی شما یک فرد استرسی و عصبی هستید اسپای روتین می‌تواند به روند آرامش شما کمک فراوانی کند.

بهبود در گردش خون با اسپا

فشار خون یکی از بیماری‌هاییست که افراد زیادی در دنیا با آن درگیرند و این مشکل گاه زندگی فرد را مختل می‌کند. یکی از راه‌های کارآمدی که برای درمان فشارخون وجود دارد کمک‌گرفتن از اسپاست.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دچار فشار خون هستید اسپا برای شما بهترین گزینه است؛ در واقع اسپا برای شما زمانی مفید خواهد بود که به صورت مستمر آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا با بهبود گردش خون فشار خون شما تنظیم شود.

توجه داشته باشید شما می‌توانید در خانه هم با کمک استخر یا وان داخل حمامتان یک اسپای خانگی درست کنید و از سودمندی‌های آن بهره ببرید.

تلفن همراه خود را خاموش کنید و هرگونه ابزار مزاحم را از خود دور کنید صورت خود را با آب گرم خیس کنید. با استفاده از یک اسکراب ملایم صورت، صورت خود را به آرامی با نوک انگشتان خود با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. اسکراب را بشویید. سپس یک ماسک صورت بزنید و در حالی که می‌گذارید سفت شود، داخل وان بریزید. پس از خیساندن طولانی مدت با روغن‌ها یا نمک‌های حمام مورد علاقه خود، کل بدن را بشویید. پا‌ها را فراموش نکنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان