تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۱۵ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر

بهترین بازیگران مرد هندی

سینمای هند چندین بازیگر مرد بااستعداد تولید کرده است که تأثیر قابل‌توجهی بر این صنعت گذاشته‌اند. از بازیگران افسانه‌ای مانند آمیتاب باچان و دیلیپ کومار گرفته تا بازیگران همه‌کاره‌ای مانند عامر خان و نواز الدین صدیقی، سینمای هند برای هر عاشق فیلم هندی چیزی برای ارائه دارند.

بهترین بازیگران مرد هندی

رویداد۲۴ صنعت فیلم هند که عموماً با نام بالیوود شناخته می‌شود، در طول سال‌ها بازیگران مرد بااستعداد متعددی داشته است. این بازیگران نه‌تنها با بازی خود تماشاگران را سرگرم کرده‌اند، بلکه با فداکاری و تلاش خود الهام‌بخش بسیاری شده‌اند. در این مقاله به معرفی 25 تا از بهترین بازیگران مرد هندی می‌پردازیم.

آمیتاب باچان

بهترین بازیگران مرد هندی

آمیتاب باچان 79 ساله با نام شاهنشاه بالیوود شناخته می‌شود، بازیگر افسانه‌ای است که بیش از پنج دهه در صنعت فیلم هند کار کرده است. 
او برای صدای باریتون عمیق و اجراهای شدیدش شناخته شده است. باچان در بیش از 200 فیلم بازی کرده و یکی از بزرگ‌ترین بازیگران تاریخ سینمای هند به شمار می‌رود.

دیلیپ کومار 

بهترین بازیگران مرد هندی

این بازیگر 99 ساله یکی دیگر از بازیگران افسانه‌ای است که در بیش از 60 فیلم در 6 دهه فعالیت حرفه‌ای بازی کرده است. او به‌خاطر بازی‌های قدرتمندش و توانایی‌اش در انتقال طیف وسیعی از احساسات از طریق بازیگری شناخته شده است. کومار جوایز متعددی از جمله Padma Bhushan و Dadasaheb Phalke را دریافت کرده است.

راج کاپور

بهترین بازیگران مرد هندی

متأسفانه، راج کاپور که در سن 63 سالگی در گذشت بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده مشهوری بود که یکی از بزرگ‌ترین بازیگران تاریخ سینمای هند به‌حساب می‌آید. 
او به‌خاطر لبخند جذاب و توانایی‌اش در برقراری ارتباط با مخاطبان شهرت دارد. کاپور در بیش از 80 فیلم بازی کرد و همچنین کارگردانی و تهیه‌کنندگی چندین فیلم را بر عهده داشت. از معروف‌ترین فیلم‌های او: 


بیشتر بخوانید: آل پاچینو کیست؟



Awaara 
Shree 420 
Mera Naam Joker 

شاهرخ خان 

بهترین بازیگران مرد هندی

این بازیگر 56 ساله که به‌عنوان پادشاه بالیوود نیز شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین بازیگران صنعت فیلم هند است. 
او به‌خاطر نقش‌های عاشقانه و توانایی‌اش در برقراری ارتباط با مخاطبان شهرت دارد. شاهرخ خان در بیش از 80 فیلم بازی کرده و جوایز متعددی از جمله 14 جایزه Filmfare را به دست آورده است.

عامر خان 

بهترین بازیگران مرد هندی

به گزارش رویداد۲۴ عامر خان 56 ساله به دلیل تطبیق‌پذیری خود به‌عنوان بازیگر شناخته شده است و در ژانرهای مختلفی از جمله کمدی، درام و اکشن بازی کرده است. 
او به‌خاطر کمال‌گرایی و توانایی‌اش در ورود به پوست شخصیت‌هایش مشهور است. خان چندین بازی تحسین شده منتقدان را در فیلم‌هایی مانند: 
لاگان
تاره زمین پاره
دنگل 

سلمان خان

بهترین بازیگران مرد هندی

یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های صنعت فیلم هند سلمان خان 56 ساله است که در بیش از 100 فیلم بازی کرده است. او به‌خاطر نقش‌های اکشن و توانایی‌اش در برقراری ارتباط با تماشاگران شناخته می‌شود. سلمان خان برنده جوایز متعددی از جمله جایزه ملی فیلم برای بهترین فیلم محبوب ارائه‌دهنده سرگرمی مفید است.

آکشای کومار 

بهترین بازیگران مرد هندی

این بازیگر 54 ساله به دلیل تطبیق‌پذیری خود به‌عنوان یک بازیگر خوب شناخته شده است و در ژانرهای مختلفی از جمله کمدی، درام و اکشن بازی کرده است. 
او به‌خاطر تناسب‌اندام و توانایی‌اش در اجرای سکانس‌های اکشن با اکتان بالا شهرت دارد. کومار چندین بازی مورد تحسین منتقدان را در فیلم‌هایی مانند توالت ارائه کرده است: اک پرم کاتا، رستوم و کساری.

هریتیک روشن 

بهترین بازیگران مرد هندی

در واقع به‌خاطر ظاهر زیبا و حرکات رقص چشمگیر هریتیک روشن 47 ساله در هند معروف است. او همچنین به دلیل توانایی خود در اجرای نقش‌های چالش‌برانگیز به‌راحتی شناخته شده است. روشن در چندین فیلم موفق مانند: 
Kaho Naa... Pyaar Hai
Dhoom 2 
War 

رانبیر کاپور 

بهترین بازیگران مرد هندی

رانبیر کاپور از خانواده‌ای بازیگر است که 39 سال سن دارد و در صنعت فیلم هند نامی برای خود دست‌وپا کرده است. او به‌خاطر نقش‌های غیرمتعارف و توانایی‌اش برای تغییر شکل شخصیت‌هایش شناخته می‌شود. کاپور چندین بازی تحسین‌برانگیز را در فیلم‌هایی مانند: 
Rockstar
Barfi! 
Sanju

عرفان خان 

بهترین بازیگران مرد هندی

متأسفانه، عرفان خان یک بازیگر همه‌کاره بود که در چندین فیلم بالیوود و همچنین فیلم‌های هالیوود ایفای نقش داشت و در سن 53 سالگی درگذشت. 
او به‌خاطر اجراهای قدرتمند و توانایی بالا در برقراری ارتباط با تماشاگران معروف بود. عرفان خان چندین بازی مورد تحسین منتقدان را در فیلم‌هایی مانند مقبول، جعبه نهار و زندگی پی ارائه کرده است.

ناصرالدین‌شاه 

بهترین بازیگران مرد هندی

بازیگری کهنه‌کار هندی ناصرالدین‌شاه 71 ساله است که در بیش از 200 فیلم در چهار دهه فعالیت هنری بازی کرده است. او به دلیل سبک بازیگری طبیعت‌گرایانه و توانایی‌اش در عمق بخشیدن به شخصیت‌هایش معروف شده است. ناصرالدین‌شاه چندین بازی قدرتمند را در فیلم‌های نامبرده ارائه کرده است مانند:
معصوم
چهارشنبه 
اشقیا 

منوج باجپایی 

بهترین بازیگران مرد هندی

منوج باجپایی 52 ساله به‌خاطر اجراهای شدید و واقع‌گرایانه‌اش شناخته می‌شود. او به دلیل توانایی‌اش در آوردن اصالت به شخصیت‌هایش و توانایی‌اش در انتقال طیفی از احساسات از طریق بازیگری‌اش شناخته شده است. باجپایی چندین بازی قدرتمند داشته در فیلم‌هایی مانند: 
ساتیا
دار 
دسته واسی پور و علیگر

نواز الدین صدیقی 

بهترین بازیگران مرد هندی

می‌توان گفت نواز الدین صدیقی 47 ساله به‌خاطر نقش‌های غیرمتعارف و توانایی‌اش در به تصویر کشیدن شخصیت‌های پیچیده به‌راحتی شهرت پیدا کرده است.
 او به‌خاطر بازی‌های شدید و توانایی در عمق بخشیدن به شخصیت‌هایش شناخته شده است. صدیقی در فیلم‌هایی که چندین بازی مورد تحسین منتقدان ارائه کرده نقش داشته مانند: 
Gangs of Wasseypur 
Raman Raghav 2.0 
The Lunchbox
Pankaj Tripathi 
تریپاتی 45 ساله به دلیل مهارت‌های بازیگری همه‌کاره و توانایی او در آوردن اصالت به شخصیت‌هایش شناخته شده است. او به‌خاطر سبک بازیگری طبیعت‌گرایانه و توانایی‌اش در انتقال طیفی از احساسات از طریق بازیگری‌اش شناخته شده است. تریپاتی چندین بازی قدرتمند داشته مانند: 
Gangs of Wasseypur 
Newton 
Stree

مانوج جوشی 

بهترین بازیگران مرد هندی

یک بازیگر کهنه‌کار دیگر هندی مانوج جوشی 57 ساله است که بیش از سه دهه در صنعت فیلم هند کار کرده است. او به‌خاطر زمان‌بندی کمیک و توانایی‌اش در آوردن طنز به شخصیت‌هایش مشهور است. بازی قدرتمند جوشی در فیلم‌هایی مانند:
افسانه بهگات سینگ
فیر هرا فری  
بهول بهولایا 

پرش راول 

بهترین بازیگران مرد هندی

پرش راوال 66 ساله به دلیل مهارت‌های بازیگری همه‌کاره و توانایی‌اش در به تصویر کشیدن شخصیت‌های مختلف به‌راحتی شناخته شده است. 
او به‌خاطر زمان‌بندی کمیک و توانایی‌اش در آوردن طنز به شخصیت‌هایش مشهور است. راوال چندین بازی قدرتمند را در فیلم‌هایی مانند: 
هرا فری
OMG – Oh My God!
Andaz Apna Apna 

سانجی میشرا 

بهترین بازیگران مرد هندی

سانجی میشرا 57 ساله به دلیل مهارت‌های بازیگری همه‌کاره و توانایی‌اش در آوردن طنز به شخصیت‌هایش شناخته شده است. او به‌خاطر سبک بازیگری طبیعت‌گرایانه و توانایی‌اش در انتقال طیفی از احساسات از طریق بازیگری شناخته شده. میشرا چندین بازی قدرتمند را در فیلم‌هایی مانند: 
آنخون دخی
مسعان 
دوباره گلمال 

Rajkummar Rao 

بهترین بازیگران مرد هندی

رائو 36 ساله به‌خاطر اجراهای شدید و واقع‌گرایانه‌اش شناخته شده است. او به دلیل توانایی‌اش در آوردن اصالت به شخصیت‌ها و توانایی‌اش در انتقال طیفی از احساسات از طریق بازیگری‌اش معروف شده است. این بازیگر در فیلم‌هایی زیر نقش داشته: 
شهید
نیوتن 
به دام افتاده 
ویکی کاوشال 
ویکی کاوشال 33 ساله برای اجراهای شدید و واقع‌گرایانه‌اش شناخته شده است. او به دلیل توانایی بالایی که دارد در آوردن اصالت به شخصیت‌هایش و توانای در انتقال طیفی از احساسات از طریق بازیگری‌اش شناخته شده است. کاوشال چندین بازی مورد تحسین منتقدان ارائه کرده و در فیلم‌های نام برده نقش‌آفرینی کرده است که شامل: 
Masaan
Raazi 
Uri: The Surgical Strike 

آیوشمان خرانه 

بهترین بازیگران مرد هندی

این بازیگر 37 ساله به‌خاطر نقش‌های غیرمتعارف و توانایی‌اش در به تصویر کشیدن شخصیت‌های پیچیده به‌راحتی شناخته می‌شود. 
او به‌خاطر سبک بازیگری طبیعت‌گرایانه و توانایی‌اش در انتقال طیفی از احساسات از طریق بازیگری‌اش شناخته شده است. Khurrana چندین بازی مورد تحسین منتقدان را در فیلم‌هایی مانند: 
Vicky Donor 
Andhadhun 
 Article 15 

ویجی ستوپاتی 

بهترین بازیگران مرد هندی

ستوپاتی 43 ساله برای اجراهای شدید و واقع‌گرایانه‌اش شناخته شده است. او به دلیل توانایی‌اش در آوردن اصالت به شخصیت‌هایش و توانایی در انتقال طیفی از احساسات از طریق بازیگری شناخته شده است. ستوپاتی در فیلم‌های تامیلی بازی کرده که شامل: 
ویکرام ودا
سوپر دلوکس 
کا پائه راناسینگام 

ماموتی 

بهترین بازیگران مرد هندی

یک بازیگر کهنه‌کار دیگر هندی ماموتی 70 ساله است که بیش از چهار دهه در صنعت فیلم هند کار کرده است. او به‌خاطر بازی‌های عالی و واقع‌گرایانه‌اش توانسته توانایی به تصویر کشیدن شخصیت‌های پیچیده را انجام دهد. ماموتی چندین بازی قدرتمند در فیلم‌های متفاوتی داشته مانند: 
ماتیلوکال
اورو واداکان ویراگاتا 
دریشیم 

مهنل 

بهترین بازیگران مرد هندی

یکی دیگر از بازیگران کهنه‌کار مهنل  61 ساله است که بیش از چهار دهه در صنعت فیلم هند کار کرده است. او به‌خاطر بازی‌های خوب و واقع‌گرایانه، توانایی به تصویر کشیدن شخصیت‌های پیچیده را انجام داده است. موهنل چندین بازی قدرتمند را در فیلم‌هایی داشته مانند: 
Kireedam
 Bharatham
Drishyam 

دارمندرا 

بهترین بازیگران مرد هندی

آخرین بازیگر دارمندرا 85 ساله یک بازیگر کهنه‌کار است که در بیش از 250 فیلم در 6 دهه فعالیت حرفه‌ای بازی کرده است. او به‌خاطر لبخند جذاب و توانایی‌اش در برقراری ارتباط با مخاطبان شهرت دارد. دارمندرا چندین بازی موفق در فیلم‌هایی متفاوت داشته که شامل:
شولای
یادون کی باآرات 
چوپکه چوپکه 

کلام نهایی
در پایان، سینمای هند چندین بازیگر مرد بااستعداد تولید کرده است که تأثیر قابل‌توجهی بر این صنعت گذاشته‌اند. از بازیگران افسانه‌ای مانند آمیتاب باچان و دیلیپ کومار گرفته تا بازیگران همه‌کاره‌ای مانند عامر خان و نواز الدین صدیقی، سینمای هند برای هر عاشق فیلم هندی چیزی برای ارائه دارند. این بازیگران نه‌تنها با بازی‌های خود ما را سرگرم کرده‌اند، بلکه با فداکاری و تلاش خود به ما و زندگی‌مان الهام بخشیده‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازیگران ، فیلم هندی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
سيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
1
0
و صدالبته بازيگران هندي ك از قلم انداختيد مثل شي شي گاپور. ريشي كاپور. ساني ديول. بابي ديول. محبوب همه جكي شيروف. اميرش پوري مرد نقش منفي سينماي هند. سانجي دات ب نظرم اينها خيلي بالاتر از اسامي ك فرموديد حالا غير از اميتا و شاهرخ خان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
0
0
ناصرالدين شاه آكتور باليوود!!!
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
0
0
هند سینما هنر
هند جوان بود
پیر شد
هندی پیر
جوان شد
شعله
پای برهنه خونین
فریاد آرام دست
جلی جلی
جوان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
0
0
بعضی از فیلم ها بازیگرانی بازی می کنند اما نه عکسی نه اسمی در اینترنت ندارند چه مرد چه زن یعنی اخراج شد ه اند البته بازم باید عکس واسمی داشته باشند مثلاً فیلم ماچ الا 1و2 بعضی بازیگر هستند اما نام و نشانی در اینجا ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
0
0
بعضی از فیلم ها بازیگرانی بازی می کنند اما نه عکسی نه اسمی در اینترنت ندارند چه مرد چه زن یعنی اخراج شد ه اند البته بازم باید عکس واسمی داشته باشند مثلاً فیلم ماچ الا 1و2 بعضی بازیگر هستند اما نام و نشانی در اینجا ندارند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان