تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
صدیقی، امام جمعه تهران:

گرانی‌ها و مشکلات بهانه شده تا دشمن تبلیغات منفی کند/ جایگاهی که دختران ایران دارند، در هیچ کجای دنیا ندارند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: هرکسی به جایی رسیده است با صبر و استقامت رسیده است. بدون صبر و استحکام بر مواضع، هیچ ملتی به هیچ جایی نرسیده است. گرانی‌ها و مشکلات بهانه شده است دشمن تبلیغات منفی کند، اما شما همچنان ایستاده‌اید.

گرانی‌ها و مشکلات بهانه شده تا دشمن تبلیغات منفی کند/ جایگاهی که دختران ایران دارند، در هیچ کجای دنیا ندارند
رویداد۲۴ ایلنا نوشت: خطیب نماز جمعه تهران گفت: هرکسی به جایی رسیده است با صبر و استقامت رسیده است. بدون صبر و استحکام بر مواضع، هیچ ملتی به هیچ جایی نرسیده است. گرانی‌ها و مشکلات بهانه شده است دشمن تبلیغات منفی کند، اما شما همچنان ایستاده‌اید.

حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: شما امت بزرگ و نمازگزاران نورانی را به تقوای الهی توصیه می‌کنم. تقوا صیانت از فطرت است. تقوا پیشگیری از بیماری روح و جان است. تقوا سنگر مقابله با شیطان و شیطنت‌ها است. تقوا ارتباط با خدا وابستگی به خدا و وابستگی از غیر خداست. در خطبه اول در محضر شما فرهیختگان پاکدلان، قرآنیان و ولاییان تفسیر سوره حمد را داشتیم.

وی افزود: هدایت دو مقابل دارد. آدم گمراه کسی است که آدرس غلط گرفته است. به جای آنکه به مقصد برسد از مقصد دور شده است. آن‌هایی که راه حق را منحرف می‌کنند، تحریک دین می‌کنند، تحریک انقلاب می‌کنند، تحریک حقایق می‌کنند، آن‌هایی که آدم‌ها را بی‌محتوا و بی‌هویت می‌کنند. کسی راه را عوضی می‌گیرد، ولی کسی راه را بی‌هدف می‌کند. انسانی که در زندگی معنی زندگی را نمی‌داند، تلقی و برداشتی از زندگی ندارد، نمی‌داند چرا به این دنیا آمده است. گاهی زجر می‌برد که چرا هستم اگر استعداد خود را کشف می‌کرد و در سنگر جهاد قرار می‌داد همواره تهدید‌ها و کمبود‌ها را فرصت تلقی می‌کرد و برای رسیدن به هدف سختی‌ها برای او گوارا بود. امروز شما می‌بینید که ۴۴ سال مشکلات نوع خاصی شده و دشمن در صحنه ناامید کردن و جنگ روانی با همه امکانات و تجهیزات به میدان آمده است. با این حال مردم خستگی ناپذیرند. در حفظ دستاورد‌های خون شهیدان، اطاعت از نایب امام زمان از الگویشان کم نمی‌گذارند آن نماز پرشکوه عید فطر آن روز قدس حماسی و بی سابقه آن ۲۲ بهمن عزت ساز و آن ۱۳ آبان نشانه آن است.

وی تصریح کرد: تاسیس جنگ ترکیبی برای آن است که وقتی نزدیک به قله می‌شوید از هدف خود دور شوید. یک کوهنورد که ابتدا شروع می‌کند تازه نفس است هرچه بالاتر می‌رود نفس کم میارد. در این ۴۳ سال با همه توطئه‌ها با همه نفوذ‌ها و نفوذی‌ها با همه سختی‌ها مقابله کردید مردانه ایستادید برای آنکه هدف دارید هدف شما اجرای دستور خداست، شما خود را بنده خدا می‌دانید انسان تا زمانی که بنده است، بندگی می‌کند. برای خداست به سوی خداست می‌گوید هرچه از دوست می‌رسد نیکوست اگر دشمن با جنگ ترکیبی وارد می‌شود به معنای آن است که به هدف غایی نزدیک شده‌ایم. اولین هدف ما رسیدن به خدا است. هدف الله است و برای رسیدن به الله باید با سختی‌ها ساخت و از آن عبور کرد.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: نکته بعدی تجربه است و هرکسی به جایی رسیده است با صبر و استقامت رسیده است. بدون صبر و استحکام بر مواضع، هیچ ملتی به هیچ جایی نرسیده است. گرانی‌ها و مشکلات بهانه شده است دشمن تبلیغات منفی کند، اما شما همچنان ایستاده‌اید. الگوی شما امام راحل و امام فعلی است که در تمام کوران مشکلات و فشار‌ها خم به ابرو نیاورند، همیشه چهره‌شان شاداب است همیشه آینده را روشن تصویر می‌کنند. همیشه به جبهه مقاومت و مستضعفان امید می‌دهند برخلاف شیاطین که همیشه چیز‌های جزیی مشکلات را بزرگ را می‌کنند و می‌خواهند مردم را ناامید کنند، تا دشمن بیاید غارت کند. امام نه در سقوط خرمشهر خم به ابرو آورد و نه پس از آن در فتح خرمشهر هیجانی شد، چون مرد خدا بود و در همه شرایط تسلیم خدا بود. ما هدف داریم؛ هدف در قدم اول رضایت خداست در قدم دوم نجات کشور است و در قدم سوم نجات جهان و ظهور امام زمان است و هرچه به قله نزدیک می‌شویم فشار‌ها بیشتر می‌شود پس تلاش کنیم در این راه باقی مانده نفس کم نیاوریم تا به هدف خود برسیم.

وی تصریح کرد: تقوا زمینه رشد و بی‌تقوایی زمینه سکوت است؛ لذا کسی که آلوده است مسیر هر روزش از حق فاصله می‌گیرد و بازگشت برای او سخت می‌شود. کسانی که می‌خواهند سالم زندگی کنند مانند بیمارانی هستند که می‌خواهند خوب شوند به دکتر می‌روند و نسخه‌ها را تهیه می‌کنند؛ لذا در این روز‌های خوب، با خدای خودمان عهد کنیم و توبه کنیم. تقوا یعنی غافل نبودن از خود تا ان‌شاالله به مقصد برسیم.

وی با اشاره به دهه کرامت گفت: میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه است ایشان بعد از شهدای کربلا و حضرت زینب نظیر ندارند.

صدیقی افزود: رهبر فرزانه و الگوی شایسته ما، امام خامنه‌ای زیر بنای اجتماعی و سیاسی ایشان در دامن کریمه اهل بیت شکل گرفت و خورشیدی شد که با همه ظلمات ایستادگی می‌کند.

وی تاکید کرد: دختران در این جایگاهی دارند که در هیچ کجای دنیا ندارند، نظام جمهوری اسلامی نقطه عطفی برای بازآفرینی جایگاه دختران است. حوزه‌های علمیه بانوان و دانشگاه الزهرا کمک کننده به خون شهدا هستند. ۸۰۰ مدال در این مدت دختران ما آوردند بدون این‌که خدشه‌ای به حجاب‌شان وارد شود.

وی افزود:‌ای دختر بزرگواری که می‌توانی آیینه ولایت باشی، یار معصومان باشی، خواهر همسر تونی بلر وقتی به قم رفت و گنبد حرم حضرت معصومه را دید به اسلام مشرف شد.

صدیقی با اشاره به ایام حج گفت: مسئله حج از مهم‌ترین مصداق اسلام است. کسی که ۴۰ روز خودش را وقف خدا کند خداوند چشمه‌ها را برایش جوشان می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که روز‌های گذشته سالگرد وفات آیت الله بهجت بود، گفت: هر وقت که به دیدار ایشان می‌رفتیم موقع خداحافظی می‌گفتند امیدوارم به دیدار امام زمان بروید، امیدواریم حجاج ما با خبر‌های خوشی باز‌گردند.

وی ادامه داد: در روز‌های گذشته دیدیم که نخست وزیر جنگلی و وحشی اسرائیل برای دور شدن از مشکلات اقتصادی به مردم مظلوم غزه حمله کرد که یازده نفر از فرماندهان در میان مردم بی دفاع بودند. مشاهده کردید جهاد اسلامی در مصاف ۵ روزه آن‌ها را در شرایطی قرار دادند که در جنوب کشور اشغالی همه امور فلج شد و با فشار جهاد اسلامی این آتش بس پذیرفته شد

صدیقی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: مردم کتاب را غذای روح می‌دانند و خرید کتاب در نمایشگاه کتاب بی نظیر بوده است. حضرت آقا در بازدید از نمایشگاه کتاب نسبت به توجه به کتاب کودک و نوجوانان اهتمام ورزیدند که می‌تواند راه و فلش باشد.

امام جمعه تهران گفت: افتخاری که ارتش و نیرو دریایی آفرید افتخاری برای ملت ایران بود که جلوی چشم‌های آمریکایی‌ها از پاناما عبور کرد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: امام جمعه تهران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
24
بزرگترین توطئه غرب علیه ایران ایجاد ایده انقلاب بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
22
تقصیر خودمان است همیشه کوتاه می آییم و در برابر ظلم و ستم سکوت می کنیم
Jam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
36
اگر این دشمن فرضی رو نداشتید که مدام با واژه "دشمن"بازی کنید هیچ چیز برای گفتن نداشتید.اگر به اندازه ۱۰۰ صفحه سخنرانی کنید ۹۹ صفحه آن فقط شعار هست ‌صفحه صدم هم دعای پایانی که بیشترش هم نفرین علیه همین دشمنان فرضی هست.
حاجی صدیقی درسته مردم خیلی چیزها رو درمورد تو وامثال تو نمی دونن اما راستی چه خبر از املاکت تو شمال؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
1
30
بوگند کثافت
رایش سوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
30
اخه دو ه زاری
بی س واد
خدا لعنتت
ک ن ه
بهانه چیه
نمی بینی
مردم زیر بارگرانی
و مشکلات مسکن

هستن.....
وای ا که
روزی دستت
ای ن
مرد م بیفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
35
مثلا دختران ایران چه جایگاهی دارند که دختران دیگر نقاط دنیا ندارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
30
تو اینه خودتو دیدی حااااااج اقا!!!؟؟؟
خیلی زشتی
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
21
چطور میشه اینقد بیو جدان باشی
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
21
اگر دشمن نبود نمیدونم کیو میخواستن بهونه کنن؟یه دوستی دارم همیشه میگه اگر امریکا و دیگر کشورهای غربی بخوان با ایران توافق و ارتباط خوبی داشته باشن ایران نمیزاره این ارتباط شکل بگیره چون ایران دیگه دشمنی نداره که مشکلاتو بندازه گردنش...امریکا و کشورهای غربی بهونه مشکلات مردم هستن..این صدیقی یه کثافتی هست که دومی نداره...
Russian boy
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
9
ما با که گپ میزنن،حالت فرار از کشور خود دارند‌
مخصوصا به شوهری از کشور دیگر ،علاقه فراوان دارند
تا از کشورشان ،نجاتشان بدهیم
آنها حق دارند
پاسخ ها
لیدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
حالا از کجا فهمیدی دنبال شوهرن
خخخخخخخ
مراد.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
10
به نظرم ایران را بین عربها و افغانی ها و بنگلادشی ها و افریقایی ها تقسیم کنیم خیلی بهتره.
پاسخ ها
۱
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
تقسیم شده خبر ندارید‌ نشونش هم کارت بانکی دست کسانیکه از آفریقا اومدن تا فرزندپروری کنن ، اونوقت ما سه ساله به جرم ارث پدری محکوم شدیم میگن کی گفته شما از پدرتون ارث میبرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
0
2
بیست ساله دنبال هسته ای هستید
نه بمب ساختید نه یه دونه لامپ مستراح !! باهاش روشن کردید
فقط دلار هفتصد تومان رو کردین ۵۳ هزارتومان!!!
آیا تا به بشریت به لیاقت تر وبی عرضه تر و پت و مت تراز شما را به خود دیده خخخخ
والله ندیده
طابری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
0
3
بزرگترین دشمن ملت،، تویی
یعقوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
0
2
حاجی میگم نمیشه با رفع گرانی و مشکلات مردم توطئه دژمن را خنثی کنیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
0
3
تعفن خالص.
دختر ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
0
1
یک خانم کارشناس ارشد علوم سیاسی هستم و بیکار و حق اظهارنظر تو مسائل کشورم رو ندارم و جدیدن هم که فقط آقایون حق استخدام دارن ، من تحصیل کرده وضعم اینه وای به حال بقیه ، تو ترکیه دختر ۱۷ ساله میتونه به عضویت حزب دربیاد و با رئیس جمهور کشورش راحت حرف بزنه و انتفاد و پیشنهاد داشته باشه ، بعد آقایون میان میگن دختر ایرانی جایگاه داره. فکر کنم منظورشون از جایگاه دختر ایرانی ، اون دختر ۲۰ ساله شورای شهره که فقط ۸ میلیون بن کارگریش از حقوق ۶۰ میلیونیش به اندازه حقوق یک ماه پدر بازنشسته و ایثارگر منه که حتی بهش سهمیه هم ندادن
اینا کلا تو یه ایران دیگه زندگی میکنن
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان