تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

تحریم بسیج دانشجویی و بنیاد تعاون سپاه توسط اتحادیه اروپا

بسیج دانشجویی و بنیاد تعاون سپاه توسط اتحادیه اروپا تحریم شدند.

تحریم بسیج دانشجویی و بنیاد تعاون سپاه توسط اتحادیه اروپا
رویداد۲۴ در هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا که یک نسخه آن در تارنمای این اتحادیه منتشر شد، پنج شخصیت ایرانی نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

به گزارش ایرنا، این افراد عبارتند از سلمان آدینه‌وند فرمانده یگان امداد تهران بزرگ، سید محمد امین آقامیری دبیر شورای عالی فضای مجازی، محسن نیک ورز دادستان شهرستان سیرجان، نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت و سعید منتظرالمهدی سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور.

بر اساس این گزارش، دارایی‌های افراد و نهاد‌های تحریم شده مسدود و شرکت‌ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشور‌های عضو اتحادیه را نداشته و ورود یا گذر آن‌ها به این کشور‌ها ممنوع است.

جمهوری اسلامی ایران بار‌ها نسبت به تبعات رفتار‌های مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر در نشست خبری اقدامات ضد ایرانی غرب علیه ایران را مردود، غیرسازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکار‌های بین المللی دانست و تصریح کرد، کشور‌ها حق مداخله در امور داخلی کشور‌های مستقل را ندارند.

وی با اشاره به حق واکنش متقابل ایران و تحریم‌های وضع شده افزود: جمهوری اسلامی ایران در استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و حقوق قانونی خود به منظور ایجاد بازدارندگی در رفتار غلط و غیر سازنده این کشور‌ها تردیدی به خود راه نخواهد داد و در خصوص هرگونه رفتار غیر سازنده به موقع اقدام خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی بدون واکنش نخواهد بود و ایران تحت تاثیر فشار‌های سیاسی که با هدف اخذ امتیاز از جمهوری اسلامی در برخی زمینه‌ها در حال اقدام و اجرا است نخواهد گرفت.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
0
3
این شد
کار
در ست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
0
4
دیر ولی عالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
0
0
جنگنده‌های اف-۱۶ توسط غرب بزودی به اوکراین ارسال خواهند شد ولی هیچ کمکی به او کراین نمی کند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان