تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

سید حسن خمینی: مدیران، چون فضای مجازی را نمی‌شناسند، از آن می‌ترسند

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی عصر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مرکز نوآوری و خانه خلاق سرو که در حسینیه جماران برگزار شد، تاکید کرد: از پلتفرم‌ها و فضا‌های موجود باید به بهترین نحو استفاده کرد، ولی شرط آن این است که از عظمت این فضا و نادانسته‌های خود در این خصوص، نترسیم؛ بلکه باید وارد این عرصه سخت شد.

سید حسن خمینی: مدیران، چون فضای مجازی را نمی‌شناسند، از آن می‌ترسند
رویداد۲۴ یادگار امام با اشاره به فراگیری فضای مجازی در دنیای امروز گفت: اگر ابلاغ رسالت الهی و انتقال ارزش‌ها مدنظر ماست، نباید از ورود به این فضا بترسیم. البته این گونه هم نیست که اگر سراغ این دنیای جدید نرویم، به سراغ ما نمی‌آید! بلکه ما را در بر می‌گیرد. ما چه بخواهیم یا نخواهیم، چه خوب و چه بد، با ارزش یا بی ارزش، دنیای دیگری خواهد آمد و این روند دست ما نیست.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی عصر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مرکز نوآوری و خانه خلاق سرو که در حسینیه جماران برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) در دوره مدیریت آقای کمساری این مژده را به همگان می‌دهد که خود را نسبت به فضای جدید اجتماعی و نسلی با عزم بیشتری مسئول می‌داند و از همین رو، ورود به عرصه تولیدات جدید امر خیلی مبارکی است.

وی ضمن تشکر از مسئولان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی برای انجام این اقدام، افزود: باید این تلاش دوستان را بیشتر و بهتر و در آینده به صورت پررنگ‌تر شاهد باشیم.

مدیران نسل قبل، چون فضای مجازی را نمی‌شناسند، از آن می‌ترسند

یادگار امام در ادامه سخنان خود با تأکید بر استفاده از حضور گروه‌هایی با عزم جوانانه و خارج از چهارچوب‌های اداری، گفت: بهره گیری از جوانانی که از نظر تعلق خاطر به ارزش‌های دینی و انقلابی تفاوتی با نسل‌های پیشین ندارند، کار بزرگی است. البته این نسل جدید باید بتوانند از تجربیات نسل قبل استفاده کنند و برای حرکت دو بال «تجربه» و «توانایی» را توأمان به کار بگیرند تا ان شاء الله امور را پیش ببرند.

سید حسن خمینی در ادامه سخنان خود با اشاره به اقتضائات دنیای جدید از جمله «فضای مجازی» و «شبکه‌های اجتماعی» گفت: عمده‌ترین دلیل اینکه مدیران نسل قبل وارد این فضا نمی‌شوند این است که، چون این فضا را نمی‌شناسند، از آن می‌ترسند و نمی‌دانند چیست. اینکه ما از پشت سر به دنبال یک حادثه می‌رویم و به دل حادثه نمی‌زنیم، به دلیل این است که با آن آشنایی نداریم.

این گونه هم نیست که اگر سراغ این دنیای جدید نرویم، به سراغ ما نمی‌آید!

وی تأکید کرد: اگر ابلاغ رسالت الهی و انتقال ارزش‌ها مدنظر ماست، نباید از ورود به این فضا بترسیم. البته این گونه هم نیست که اگر سراغ این دنیای جدید نرویم، به سراغ ما نمی‌آید! بلکه ما را در بر می‌گیرد. ما چه بخواهیم یا نخواهیم، چه خوب و چه بد، با ارزش یا بی ارزش، دنیای دیگری خواهد آمد و این روند دست ما نیست.

یادگار امام افزود: از پلتفرم‌ها و فضا‌های موجود باید به بهترین نحو استفاده کرد، ولی شرط آن این است که از عظمت این فضا و نادانسته‌های خود در این خصوص، نترسیم؛ بلکه باید وارد این عرصه سخت شد.

در حوزه کسب و کار، آموزش و تبلیغات جهت گیری‌ها به سمت قالب‌های متفاوت رفته است

حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری نیز در این مراسم گفت: سرعت تغییرات سبک زندگی در دنیای معاصر شتابنده است و نسبت به گذشته نه چندان دور، امروز شاهد هستیم سبک زندگی آحاد مردم جهان در حال تغییر است و این تغییر به شدت متأثر از تکنولوژی است و باعث شده هم مدیریت حوزه فردی ما از دست ما خارج گردد و هم مدیریت حوزه اجتماعی از دست نهاد‌های مرجع خارج شود.

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) افزود: طبیعتا در این شرایط حتی جوانان هم به همه ابعاد این سبک زندگی و تکنولوژی‌های جدید احاطه ندارند که شرایط ناشی از پاندمی کرونا هم باعث شد این تغییرات، سرعت بیشتری پیدا کنند. حتی در حوزه کسب و کار، آموزش و تبلیغات جهت گیری‌ها به سمت قالب‌های متفاوت رفته است.

وی اظهار داشت: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) هم که در حوزه پژوهشی دستاورد‌های زیادی داشته و در عرصه‌های مختلف تأثیرگذار بوده، بر کنار از تاثیرات این فضا نیست و برای اینکه بتواند با نسل جوان تخاطب ایجاد کند چاره‌ای ندارد جز اینکه به سمت قالب‌های جدید برود، لذا اقدام به ایجاد مرکز نوآوری سرو کردیم و در زمان کوتاهی در سایه تعامل و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانستیم مجوز این مرکز نوآوری را اخذ کنیم.

کمساری ادامه داد: من دعوت می‌کنم از همه کسانی که در خصوص احیاء و ترویج نام و اندیشه‌ی حضرت امام خمینی (س) طرح و دغدغه دارند با این مرکز ارتباط بگیرند و ایده‌های خویش را به اشتراک بگذارند و امیدواریم این اتفاق منجر به حرکت‌های مؤثر در ترویج اندیشه امام شود.

در ابتدای این جلسه، مسئولان مدیر خانه خلاق سرو گزارشی را از ماهیت این مرکز و فعالیت‌های پیش روی آن بیان کردند.

مرکز نوآوری و خانه خلاق سرو که به آدرس www.inosarv.ir به پشتوانه سال‌ها تجربه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) در زمینه تولیدات ارزشمند اسلامی در راستای خدمت به زیست بوم استارتاپی کشور و جذب و پرورش ایده‌های خلاقانه پیرامون نشر افکار و مبانی ارزشی امام خمینی (س) با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است.

عملیاتی کردن ایده‌های نوآورانه در حوزه اسلام تِک، اولویت اصلی این مجموعه می‌باشد و در این راستا از حمایت‌های اکوسیستم فناوری بهره خواهد برد.

منبع: جماران
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سید حسن خمینی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
1
ترس مسوولان از فضای مجازی، به حق و سنجیده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
2
خ ف ه
نظرات شما
پیشخوان