تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲

ساپینتو: مطمئنم که پرسپولیس را می‌بریم

ساپینتو اضافه کرد: بگذارید ببینیم فردا چه می‌شود. من ترجیح می‌دهم به همه احترام بگذارم. بازیکنان من دعا می‌کردند که دوباره برابر پرسپولیس بازی کنیم و همه ما فقط می‌خواستیم برابر پرسپولیس بازی کنیم و قبل از دیدار با هوادار، ما منتظر بودیم که برابر پرسپولیس بازی کنیم، خود شما می‌توانید بقیه‌اش را تصور کنید.

ساپینتو: مطمئنم که پرسپولیس را می‌بریم

رویداد۲۴ سرمربی استقلال در نشست خبری قبل از دیدار تیمش برابر پرسپولیس در فینال جام حذفی حضور یافت. ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل پرسپولیس در فینال جام حذفی حاضر شد. او درباره مشکلات باشگاه و تاثیر آن روی روحیه تیم عنوان کرد: امیدوارم تاثیرگذار نباشد. حدود ۸ ماه است که پول خود را دریافت نکرده‌ایم و هر هفته یکسری قول داده‌اند، اما شرایط فرقی نکرده است. این سخت است که روی کار خود تمرکز کنیم و از این کار خسته‌ایم. ما ذهنمان را گذاشتیم که بازی آخر را ببریم و سعی می‌کنیم با تمام زور، توان، شجاعت، قلب و هر چیزی که داریم در این فینال بجنگیم و ۱۰۰ درصد مطمئنم که این بازی را می‌بریم. شایسته قهرمانی هستیم و این استحقاق را داریم که با قهرمانی فصل را تمام کنیم. احترام زیادی برای بازیکنان پرسپولیس قائلم، اما به ظرفیت‌های خودمان و روحیه تیمی باور دارم.

انگار آخرین بازی عمرمان است

ساپینتو درباره داربی قبلی که با شکست همراه شد، عنوان کرد: در آن بازی حتی پرسپولیس هم آن‌قدر خوب نبود. آیا فکر می‌کنید پرسپولیس شایسته پیروزی بود؟ من معتقدم که هیچ‌کدام شایسته برد نبودیم. در بازی اولی که داشتیم، ما باید می‌بردیم، ولی ۲ گل روی ضربه ایستگاهی خوردیم. من به همه احترام می‌گذارم، اما در بازی برگشت مساوی نتیجه عادلانه‌ای بود. هم ما و هم پرسپولیس روی یکدیگر مطالعاتی داشته‌ایم و بازی آخر با این تیم را یک بار دیگر مشاهده کرده‌ام. از آن موقع هیچ چیزی را تغییر نداده اند؛ نه بازیکنان، نه سیستم و همان پویایی قبلی را دارند. در عین حال این درست است که ما بازیکنان کلیدی‌ای در تیم داشتیم که مصدومیت جزیی داشتند و برای آن بازی روحیه بالایی نداشتند. آن‌ها از نظر ذهنی سرزنده نبودند، اما فکر می‌کنم تیم ما در همه زمینه‌ها از جمله موارد تهاجمی و دفاعی آماده‌تر از قبل است. تنها چیزی که می‌خواهم این است که تمام استعداد خود را در زمین بیاورند. ما در شرایط خوبی هستیم و در بازی برابر تراکتور، نساجی و مس رفسنجان خوب بودیم و همه چیز خود را باید در فینال بگذاریم. باید شور و حرارت خود را نشان دهیم و طوری بازی کنیم که انگار آخرین بازی عمرمان است. من تیمم را اکنون در چنین شرایطی می‌بینم.

باید پرسپولیس را غافلگیر کنیم

سرمربی استقلال اضافه کرد: ما باید با استراتژی بازی کنیم. در ایران نمی‌توانیم خیلی با راز و رمز بازی کنیم، زیرا همیشه یک عده هستند که همه چیز را می‌بینند. مثلا می‌خواهم در تمرین، تاکتیکی را پیاده کنم، اما همه از پنجره درحال عکس و فیلم گرفتن هستند. این کمی باورنکردنی است، اما ما سعی کردیم که خود را آماده کنیم تا پرسپولیس را غافلگیر کنیم. آن‌ها تیم خوبی دارند و باید خود را قوی‌تر کنیم.

داوران قهرمانی را از ما گرفتند

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره درخواست استقلالی‌ها مبنی بر آوردن داور خارجی یا قضاوت فغانی بیان کرد: پرسپولیسی‌ها نظر خود را دارند، اما من موافق نیستم، زیرا اگر داوران اشتباهات بزرگ نداشتند، ما قهرمان بودیم. حتی در داربی اگر پنالتی را می‌گرفت، ما صفر بر صفر بودیم و جلو می‌افتادیم. ایشان گفتند پنالتی نبود، اما در بازی بعدی آن‌ها با گل‌گهر دقیقا مثل آن صحنه را برای پرسپولیس پنالتی گرفتند. من در کارم جدی‌ام، اما به همه احترام می‌گذارم. ما این اشتباهات را می‌بینیم و می‌جنگیم.

مزایای ناچیز استقلال از میزبانی داربی ۱۰۱!

ساپینتو ادامه داد: من هیچ چیزی برای خودم نمی‌خواهم و فقط یک داور منصف می‌خواهم. من هیچ مشکلی ندارم و اگر داوری عملکرد خوبی نداشته باشد و ما نتیجه نگیریم، به او می‌گویم که خیلی خوب قضاوت کردی، اما در بیشتر بازی‌ها این کار را نتوانستم بکنم، زیرا با اشتباهاتشان قهرمانی را از ما گرفتند و همه این را خوب می‌دانند. من امیدوارم که برای فردا، داوری که ۱۰ سال قضاوت دارد و شنیدم که در این فصل برای ما و پرسپولیس قضاوت نکرده ریلکس (آرام) باشد و احساس فشار نداشته باشد و از بازی لذت ببرد. به بازیکنانم گفتم که به داور کمک کنند، اما مسائلی را که امسال اتفاق افتاد فراموش نخواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: ترکیب احتمالی استقلال مقابل پرسپولیس


حرکت بیرانوند را هیچ وقت فراموش نمی‌کنیم

او همچنین با اشاره به شادی خاص و جنجالی علیرضا بیرانوند بعد از داربی برگشت در لیگ برتر گفت: به دروازه‌بانشان احترام می‌گذارم و مورد احترام من است، ولی ما، بازیکنان و هوادارانمان کاری را که او بعد از بازی قبل برابر ما انجام داد فراموش نمی‌کنیم. ما باید به هم احترام بگذاریم و چه ببریم و چه ببازیم، باید احترام بگذاریم. این تحریک کردن‌ها خوب نیست. من علیرضا را دوست دارم و رابطه خوبی با او دارم، اما کارهایش را یادم نمی‌رود و امیدوارم تماشاگرانمان هم یادشان نرود.

دعا می‌کردیم که با پرسپولیس بازی کنیم

ساپینتو اضافه کرد: بگذارید ببینیم فردا چه می‌شود. من ترجیح می‌دهم به همه احترام بگذارم. بازیکنان من دعا می‌کردند که دوباره برابر پرسپولیس بازی کنیم و همه ما فقط می‌خواستیم برابر پرسپولیس بازی کنیم و قبل از دیدار با هوادار، ما منتظر بودیم که برابر پرسپولیس بازی کنیم، خود شما می‌توانید بقیه‌اش را تصور کنید.

او درباره قهرمانی در جام حذفی و بازی با پرسپولیس در سوپرجام گفت: قدم به قدم برای ما مهم است و فعلا باید بازی فردا را ببریم تا ببینیم در آینده چه می‌شود.

سرمربی استقلال درباره انگیزه‌اش برای دشت اولین پیروزی در داربی و انتقام از سرخ‌های پایتخت گفت: برای من همیشه بردن جام مهم‌تر است. این یک بازی است و همه به هم احترام می‌گذاریم و همه برای پیروزی می‌جنگند، اما این جنگ نیست. ما باید با احساس بازی کنیم، اما خودمان را کنترل کنیم. هدف من در زندگی بردن است و بردن برای من همه چیز است.

آینده‌ام در استقلال؟ فعلا فقط فینال جام حذفی

سرمربی استقلال درباره تمدید قراردادش در صورت وقوع هر نتیجه‌ای در بازی فردا بیان کرد: باید احترام بگذاریم؛ چه ببریم و چه نبریم. من در این شغل برای همه چیز آماده‌ام و به تیمم و کاری که انجام می‌دهیم، اعتماد دارم. ما یک فصل فوق‌العاده داشتیم. اگر قرار باشد منتظر یک بازی برای آینده یک مربی باشیم، آن بسته به ذهنیت آن باشگاه است. تمام تفکر من روی بازی فرداست و می‌خواهیم این بازی را ببریم و زمان داریم که درباره بقیه چیز‌ها صحبت کنیم. فعلا فقط درباره بازی صحبت می‌کنم.

اگر می‌رفتم در لیگ دهم می‌شدیم

ساپینتو درباره این که چه چیزی باعث می‌شود مربیان پرتغالی پشت تیم و هوادارانشان بایستند؟ گفت: این فرهنگ ماست و یاد گرفتیم که هیچ چیزی را رها نکنیم. بعضی موقع‌ها نمی‌گذارند کارتان را انجام دهید و اخراجتان می‌کنند، اما ما می‌خواهیم بمانیم، اما چیزی نیست که کمکمان کند. تیم من، من را کمک کرد و من هم از بازیکنانم حمایت می‌کنم و اگر این تیم را رها کنم، همه چیز ۱۰ برابر بدتر می‌شود. مطمئن بودم که در لیگ دهم می‌شدیم و به فینال جام حذفی نمی‌رسیدیم. ما به ظرفیت‌های خودمان باور داریم و برای خانواده خود بازی می‌کنیم. ما هیچ‌وقت تسلیم نمی‌شویم و همیشه می‌جنگیم.

نبودن مطهری دلیل باخت داربی نبود

او درباره حضور مطهری در قلب خط حمله استقلال هم گفت: طبیعتا من الآن کاری که می‌خواهیم انجام دهیم را نمی‌گویم. آیا بعد از بازی قبلی از من پرسیدید که چرا ارسلان را در ترکیب نگذاشتم؟ شما از من نپرسیدید. بعد از بازی خیلی راحت می‌شود صحبت کرد، اما در بازی قبلی، نه فقط ارسلان بلکه برخی بازیکنان دیگر بودند که ۱۰۰ درصد آماده نبودند، اما هیچ‌کس نپرسید چرا ارسلان بازی نکرد. الآن نمی‌توانید بپرسید، اما بعد از بازی می‌توانید. ارسلان از ابتدا در بازی قبلی بازی نکرد، زیرا آماده نبود، اما با هم تصمیم گرفتیم که در نیمه دوم بازی کند. من همه چیز را نباید توضیح دهم. ما به این نباختیم که ارسلان در بازی قبل حاضر نبود، زیرا بازی قبل از آن را بدون ارسلان برده بودیم.

جلالی مصدوم نیست

ساپینتو درباره شرایط یامگا، عارف غلامی و ابوالفضل جلالی عنوان کرد: ما سعی می‌کنیم که تست نهایی را از آن‌ها داشته باشیم و ببینیم که می‌توانند بازی کنند یا خیر. جلالی مصدوم نیست و من چیزی درباره لیست نمی‌گویم.

تیم من برای بازی فردا آماده است

وی درباره روحیه دادن گل‌محمدی به بیرانوند برای کشیده شدن بازی به پنالتی و حساب او روی حسینی برای ضربات پنالتی تصریح کرد: تیم من و بازیکن من برای مسابقه فردا آماده هستند.

در ابتدای نشست محمدحسین زرندی، مدیر رسانه‌ای استقلال در خصوص تمدید قرارداد ساپینتو گفت: صحبت‌های خوبی از سوی کریمی با وکیل سرمربی تیم صورت گرفته و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، این موضوع نهایی خواهد شد. همچنین مطالبات پادوانی هم بعد از سال‌ها پرداخت شد و اکنون باشگاه استقلال هیچ پرونده خارجی ندارد و فردا نیز تا ۱۵ درصد قرارداد بازیکنان نیز پرداخت خواهد شد. همچنین کارگروهی در باشگاه تشکیل شده تا قضیه کسب مجوز حرفه‌ای را از کنفدراسیون فوتبال آسیا و CAS پیگیری کند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال تهران
نظرات شما
پیشخوان