تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

ایران و آمریکا به سمت احیای برجام حرکت می‌کنند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: ۲ موضوع اختلافی مهم بین ایران و آژانس حل شد و موضوع تبادل زندانیان نیز بین ایران و آمریکا در مرحله نهایی شدن قرار دارد. امروز شواهد و قرائن نشان می‌دهد که هر دو طرف به سوی احیای برجام حرکت می‌کنند.

ایران و آمریکا به سمت احیای برجام حرکت می‌کنند

رویداد۲۴  ۲ موضوع اختلافی مهم بین ایران و آژانس حل شد و موضوع تبادل زندانیان نیز بین ایران و آمریکا در مرحله نهایی شدن قرار دارد.

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با نامه نیوز درباره آینده روابط ایران و آژانس گفت: ما برای احیای برجام حسن نیت نشان دادیم اما آمریکا تحت تأثیر رژیم صهیونیستی بر آژانس فشار آوردند تا با ابهام آفرینی های فنی زمینه ای را ایجاد کند که ایران در مذاکرات دیپلماتیک با 1+5 امتیازات کمتری نصیبش شود.

وی افزود: آژانس هرچند اعلام کرد 2 موضوع اختلافی حل و فصل شدند اما بیان کرد که مذاکره درباره برخی موضوعات پیشرفتی نداشته است، حال آنکه ایران به همه سئوالات آژانس پاسخ قاطع داد. شواهد و قرائن نشان می دهد آژانس همچنان تحت فشار آمریکا قرار دارد، همین فشار نمی گذارد تا روال عادی مذاکرات فنی طی شود.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه آژانس می داند ایران از ان پی تی تخطی نداشته و طبق معاهده منع تولید و گسترش سلاح هسته ای عمل کرده، یادآور شد: وقتی آمریکا از برجام خارج شد و اروپایی ها نیز هیچ یک از تعهدات شان را عمل نکردند، پس ایران هم نیازی نمی بیند که بخواهد تعهدات برجامی اش را به اجرا درآورد.


بیشتربخوانید: اگر برجام احیا شود، گفتمان انقلابی با چالش روبرو خواهد شد/ ایران فعلا با کلیدواژه انعطاف پیش می‌رود


وی ادامه داد: در برجام برخی محدودیت های زمانی وجود داشت مثلا بعد از 8 سال ایران می تواند از سایر کشورها سلاح های متعارف تهیه کند یا به آنها سلاح بفروشد. اخیرا مطرح شد که ایران با روسیه برای خرید هواپیمای جنگی سوخو 35 به توافق رسیده است که این نگرانی آمریکایی ها را در پی داشت.

این نماینده ادوار اظهار کرد: آمریکا قصد دارد به بهانه های مختلف برخی محدودیت های زمانی را در برجام تمدید کند، از این جهت می خواهد شورای حکام آژانس را تحت فشار قرار دهد تا با صدر بیانیه های سیاسی زمینه مهندسی افکارعمومی علیه ایران را فراهم آورد. البته آمریکا قصد ندارد که فشار به حدی شود که ایران به طرف برجام نیاید.

حسن بیگی گفت: هرچند آمریکا از برجام به عنوان اهرمی برای کنترل ایران استفاده می کند اما نگرانی دارد که فشارهای زیاد باعث شود، ایران به طرف احیای برجام نیاید. از طرف دیگر ایران نمی خواهد سلاح هسته ای بسازد و نیت و عملش فعالیت در حوزه صلح آمیز هسته ای است، امروز شواهد و قرائن نشان می دهد که هر دو طرف به سوی احیای برجام حرکت می کنند.  

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
0
آمریکا خاک تو سر
سیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
0
بله انشالله که مذاکره کنن و البته همه جا صلح و دوستی برقرار بشه،((اگر جُهال بگذارند))
.. و تمام مردم به کفایت دلشون زندگی کنند.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
0
توافق با امریکا قبل از انتخابات امریکا مثل جک تکراری میمونه
امریکا بد عهدی کرد
امریکا دوباره بد عهدی کرد
...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
1
تصویر بمب سنگرشکن کار خودش رو کرد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان