تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد.

رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

رویداد۲۴ صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی پنج روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات زاگرس مرکزی، برخی نقاط استان‌های یزد، اصفهان، فارس، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: حاکمیت این وضعیت تا روز یکشنبه (۱۴ خرداد) در برخی نقاط خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا امروز (۱۳ خرداد) شدت بارش‌ها در جنوب شرق فارس، مناطق مرکزی و ارتفاعات کرمان، شمال و غرب هرمزگان و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی پنج روز آینده در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل و تا یکشنبه در استان خوزستان در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. از سوی دیگر خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز مواج هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۴ خرداد) صاف، در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۱۵ خرداد) صاف، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ خرداد) اهواز با دمای ۴۴ و ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۸ و ۱۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وضعیت جوی کشور
نظرات شما
پیشخوان