تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۲

رنگ مو بدون آمونیاک برای چه مویی مناسب است؟

حقیقت دارند؟ آیا رنگ موی بدون آمونیاک همان‌قدر که گفته می‌شود ایمن است؟ چه کسانی می‌توانند از این محصول استفاده کنند؟ همه این موارد، سوالاتی هستند که پاسخ آنها می‌تواند در انتخاب شما موثر باشد.

رنگ مو بدون آمونیاک برای چه مویی مناسب است؟

رویداد۲۴ رنگ مو بدون آمونیاک، فراورده نوین و جنجالی است که صنعت زیبایی را تکان داده است. از توان تقویت کنندگی تا کاهش 100 درصدی آسیب‌های ناشی از رنگ مو، همه اینها شایعاتی است که درباره رنگ مو بدون آمونیاک در سالن‌های زیبایی رد و بل می‌شود. اما چند درصد از این شایعات حقیقت دارند؟ آیا رنگ موی بدون آمونیاک همان‌قدر که گفته می‌شود ایمن است؟ چه کسانی می‌توانند از این محصول استفاده کنند؟ همه این موارد، سوالاتی هستند که پاسخ آنها می‌تواند در انتخاب شما موثر باشد.

نقش آمونیاک در تولید رنگ مو

آمونیاک، ماده‌ای شیمیایی است که کاربرد بسیار گسترده‌ای در صنایع آرایشی و بهداشتی دارد. در این بین، لاین تولید رنگ مو، یکی از شناخته شده‌ترین کاربری‌های این ماده در دنیا را به خود اختصاص می‌دهد. در واقع از زمان تولید نخستین نمونه‌های رنگ مو شیمیایی تا کنون، آمونیاک عنصر اصلی این محصول به شمار می‌رود.

خاصیت قلیایی آمونیاک، PH اسیدی پوست سر و مو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این تقابل، باعث از هم گسستگی کوتیکول‌های ساقه مو و خروج رنگدانه‌های (ملانین) طبیعی از ساقه موهایتان می‌شود. در ادامه این فرایند، رنگدانه‌های مصنوعی موجود در رنگ مو، جایگزین ملانین‌های طبیعی می‌شوند و رنگ موهایتان تغییر می‌کند.

رنگ مو بدون آمونیاک چیست؟

همان‌طور که از نام آن پیدا است، این رنگ موی جدید فاقد ماده شیمیایی آمونیاک است. در پروسه تولید این فرمولاسیون نوین، محققان توانستند از یکسری ترکیبات روغنی برای بازکردن کوتیکول و جایگزینی رنگدانه‌ها استفاده نمایند. نتیجه پژوهش، تولید رنگ موی جدیدی بود که توانست عوارض محصولات پیشین را تا حد زیادی برطرف نماید و به تولید انبوه برسد.

مزایای استفاده از رنگ مو بدون آمونیاک

رنگ کردن موها، یکی از هیجان انگیزترین و پرطرفدارترین خدمات آرایشگاهی برای بانوان و آقایان است و اجتناب از این زیبایی وسوسه کننده در بیشتر موارد غیر ممکن است. اما بسیاری از افراد به دلیل حساسیت‌های پوستی و مشکلات تنفسی خود، نمی‌توانند از این دست خدمات زیبایی بهره‌مند شوند. خبر خوب این است که صنعت زیبایی با عرضه رنگ مو بدون آمونیاک این مشکل را برطرف کرده است.

رنگ مو بدون آمونیاک برای چه مویی مناسب است؟

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت رنگ مو بدون آمونیاک و فروش بالای آن در سراسر دنیا، فرمولاسیون ایمن آن است.
مزایای منحصر به فرد رنگ مو بدون آمونیاک نسبت به رنگ موهای معمولی عبارتند از:

●      عدم ایجاد مشکلات تنفسی

اگر اهل رنگ کردن موهایتان باشید، به خوبی با بوی تند و زننده ترکیب رنگ مو آشنایی دارید. این بو، اغلب به خاطر وجود ماده آمونیاک و گاز ناشی از آن است. اما تحقیقات انجام شده، نشان داده‌اند که گاز ساطع شده از واکنش آمونیاک، می‌تواند سیستم تنفسی و ریوی را تحریک نماید و باعث بروز مشکلات تنفسی شود. به همین خاطر است که بسیاری از افراد، حین رنگ کردن موهایشان با عوارضی همچون گرفتگی گلو و سرفه‌های شدید مواجه می‌شوند. اما رنگ مو بدون آمونیاک، این مشکل را به راحتی حل کرده است.

●      کاهش احتمال حساسیت پوستی

متاسفانه لازم است بدانید عوارض آمونیاک، گسترده‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. این ماده شیمیایی، می‌تواند ناحیه پوست سر را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در صورت هرگونه سهل انگاری حین رنگ کردن مو، آمونیاک ممکن است باعث التهاب و سوزش ناحیه کف سر شود. حتی در موارد شدیدتر، سوختگی و تاول پوست سر نیز گزارش شده است. اگر شما هم پوست حساسی دارید، بهتر است به سراغ انواع رنگ مو بدون آمونیاک بروید.

رنگ مو بدون آمونیاک برای چه مویی مناسب است؟

●      حفظ سلامت کلی تار موها

خشکی و شکنندگی تار مو، معضلی است که بسیاری از ما بعد از رنگ کردن موهایمان با آن روبرو می‌شویم و عامل آن، ماده آمونیاک است. آمونیاک باعث باز شدن پلاک‌های کوتیکولی تار مو و خروج ملانین می‌شود. این امر در بیشتر موارد با خشکی و تضعیف تار موها همراه است.
اگر به دنبال محصولی جایگزین برای رفع این مشکل هستید، می‌توانید روی رنگ مو بدون آمونیاک حساب باز کنید. روغن و مواد مغذی به کار رفته در فرمولاسیون این نوع رنگ مو، از وز شدن و خشکی تار موها جلوگیری می‌نماید.

معایب استفاده از رنگ مو بدون آمونیاک

حقیقت این است که رنگ مو بدون آمونیاک با وجود تمام مزایایی که در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد، هنوز نتوانسته جای رنگ موهای معمولی را پر کند. علت این امر، معایب غیر قابل چشم پوشی این محصول است.
از جمله کاستی‌های رنگ مو بدون آمونیاک، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ مو بدون آمونیاک، ماندگاری بسیار کمتری نسبت به رنگ موهای معمولی دارد. اگر دوست دارید رنگ موی خود را برای مدت طولانی حفظ نمایید، باید هر چند هفته یکبار آن را تمدید کنید.

  • عدم وجود آمونیاک در این محصول، ممکن است باعث کدر به نظر رسیدن موهایتان شود. برای برطرف کردن این مشکل، می‌توانید از انواع ماسک موهای براق کننده یا کرم مو کمک بگیرید.

  • پالت رنگ موهای بدون آمونیاک، بسیار محدود است و اغلب در دسته رنگ‌های تیره طبقه بندی می‌شود. البته مجموعه‌ای از طیف بلوند و روشن رنگ مو بدون آمونیاک نیز وجود دارد که به دلیل ماندگاری پایین، چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

آیا رنگ مو بدون آمونیاک کاملا ایمن است؟

بسیاری از افراد معتقدند که رنگ موی بدون آمونیاک، فاقد هرگونه ماده شیمیایی و مضر است. درحالی که اصلا اینطور نیست. رنگ موی بدون آمونیاک نیز، بر پایه مواد شیمیایی تولید می‌شود. با این تفاوت که میزان آسیب‌های احتمالی پوست و مو را به حداقل می‌رساند.

استفاده از رنگ مو بدون آمونیاک برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی، استفاده از رنگ مو بدون آمونیاک محدودیت خاصی ندارد و همه افراد می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. با این حال، انتخاب این مدل رنگ مو به برخی از افراد به صورت ویژه پیشنهاد می‌شود.

اگر شما هم جز این دسته افراد هستید، بهتر است رنگ موهای معمولی را کنار بگذارید و به سراغ رنگ مو بدون آمونیاک بروید:

  • خانم‌هایی که در دوره بارداری به سر می‌برند، بهتر است به سراغ رنگ موهای بدون آمونیاک بروند. به خصوص در سه ماهه اول که اندام‌های حیاتی جنین در حال شکل گیری است.

  • انتخاب رنگ مو بدون آمونیاک در دوران شیردهی، از فرزندتان در برابر هرگونه عارضه احتمالی محافظت می‌نماید.

  • افرادی که سابقه حساسیت‌های پوستی و تنفسی دارند، بهتر است رنگ مو بدون آمونیاک را در اولویت انتخاب‌های خود قرار دهند.

  • در صورتی که موهای ضعیف و آسیب دیده‌ای دارید، توصیه می‌شود از رنگ مو بدون آمونیاک کمک بگیرید. این محصول، فرمولاسیون بسیار ملایمی دارد و مانع از آسیب عمقی به کوتیکول موها می‌شود. در نتیجه، آسیب ناشی از فرایند رنگ کردن مو را کاهش می‌دهد.

رنگ مو بدون آمونیاک مانند هر فرآورده شیمیایی دیگری، ممکن است عوارض جانبی خاصی داشته باشد؛ اگر در سابقه پزشکی خود بیماری زمینه‌ای یا مشکل حادی دارید، بهتر است پیش از استفاده از هر گونه رنگ مو با پزشک متخصص مشورت نمایید.

برچسب ها: تبلیغات
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان