تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

رئیسی: قدرت موشکی ایران تأمین‌کننده امنیت است

ابراهیم رئیسی روز سه شنبه در آیین رونمایی از موشک هاپیر سونیک فتاح تصریح کرد: صنایع دفاعی و موشکی در ایران بومی شده است و وارداتی نیست.

رئیسی: قدرت موشکی ایران تأمین‌کننده امنیت است

رویداد۲۴ رئیس جمهور افزود: در جنگ تحمیلی شرایط به گونه ای بود که رهبری فرمودند «تهران را موشک باران می‌کردند و ما در آن مقطع قدرت دفاعی نداشتیم و فرماندهی توانمند کل قوا فرمودند که باید به این اندیشه بلند که باید خود توانمند شویم، برسیم».

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید بتوان به سمت استقلال در صنایع دفاعی و نظامی حرکت کرد، افزود: امروز این قدرت بازدارندگی در ایران به وجود آمده که برای کشورهای منطقه نیز نقطه امنیت و صلح پایدار است.

موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» که توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه تولید شده است، روز سه شنبه در مراسمی با حضور رئیس جمهور و جمعی از فرماندهان نظامی از جمله سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه رونمایی شد.

این موشک با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد.

برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان