تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
زاکانی:

در دولت سیزدهم، قیمت مسکن ۷۰ درصد افزایش یافته/ با حداقل دستمزد، اجاره مسکن مناسب تبدیل به آرزو شده

علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: قیمت اجاره نشینی نیز به صورت سرسام آور بالا رفته و امروز با حداقل دستمزد اجاره یک مسکن مناسب تبدیل به آرزو و خرید آن به فراتر از آرزو تبدیل شده است.

در دولت سیزدهم، قیمت مسکن ۷۰ درصد افزایش یافته/ با حداقل دستمزد، اجاره مسکن مناسب تبدیل به آرزو شده

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: شهردار تهران گفت: امروز با حداقل دستمزد اجاره یک مسکن مناسب تبدیل به آرزو و خرید آن به فراتر از آرزو تبدیل شده است.

علیرضا زاکانی در نشست خبری امروز شنبه که با موضوع بررسی کمیسیون ماده ۵ برگزار شد، گفت: رویه جدیدی شروع کردیم تا به صورت تخصصی هر سه هفته یکبار جلسه‌ای را برگزار کنیم و ناظر به حوزه‌ای خاص همانند حمل و نقل، محیط زیست و ... مسائلی را مطرح و باب جدیدی برای گفتگو باز کنیم.

وی افزود: موضوع امروز مربوط به شهرسازی است که در آن موضوع مسکن را مورد بحث و گفتگو قرار می‌دهیم. موضوع مسکن جنبه رفاه و پایه‌ای برای خانواده‌ها و مردم محسوب می‌شود و از سوی دیگر نگاه پیشرانی در اقتصاد دارد. به جهت عبور از مشکلات اقتصادی و ایجاد رونق ابعاد مختلف تولید مسکن و تأمین مسکن حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: امروز شرایطی را پشت سر می‌گذاریم که در سال ۹۹ اجاره نشینی در کشور از ۱۲ درصد گذشته به ۳۸ درصد رسید و این رقم در تهران ۴۸ درصد بود که پس از آن نیز کرج با ۴۱ درصد قرار گرفته است. قیمت اجاره نشینی نیز به صورت سرسام آور بالا رفته و امروز با حداقل دستمزد اجاره یک مسکن مناسب تبدیل به آرزو و خرید آن به فراتر از آرزو تبدیل شده است و بدترین وضعیت مربوط به زمان آقای روحانی بوده است.


بیشتر بخوانید: وعده جدید زاکانی: تهران را ارزان می‌کنیم! +فیلم


شهردار تهران تاکید کرد: در ادوار پس از جنگ اگر بررسی انجام دهیم در دوره سازندگی با تورم سالانه ۲۲ درصد قیمت مسکن ۳.۹ برابر شده و یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی به بازار عرضه شده است. البته از سال ۶۸ تا ۶۹ آماری وجود نداشته و این آمار مربوط به سال ۷۰ تا ۷۴ است. در دوره اصلاحات نیز تورم سالانه ۱۹ درصد قیمت مسکن ۳.۷ برابر رشد پیدا کرد و دو میلیون و ۱۰۰ واحد مسکونی عرضه شد و ۳۱۶ درصد رشد قیمت در این دوره را شاهد بودیم.

وی افزود: در دولت آقای احمدی نژاد دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی عرضه شد و قیمت ۴.۷ برابر شد. این در حالی بود که تورم سالانه نیز ۲۵ درصد بود و در دولت تدبیر و امید هم با تورم سالانه ۳۳ درصد قیمت مسکن ۸.۷ برابر شده و بدترین وضعیت در ادوار دولت‌ها را شاهد بودیم به شکلی که ۶۹۰ درصد رشد قیمت داشته‌ایم. در انتهای این دوره قیمت مسکن به متری ۳۰ میلیون تومان رسید. در دولت اخیر نیز ۷۰ درصد رشد قیمت داریم که علت آن ادامه مسیر گذشته و استمرار رکود در این حوزه است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: علیرضا زاکانی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
حسین پناهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
0
3
خیلی پر رویید شما فقط میخواید تقصیر رو بندازید گردن دیگران، شما خوبید اصلا توی این دولت گرون نشده چیزی فقط اجاره خونه ۹۰ متری شده ماهی ۶۰ میلیون تومن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
0
1
مرتیکه چولاق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
رو چلاق بودنش
وام گرفته
خخخخه
نظرات شما
پیشخوان