تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۲۸ تير ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

افسانه بایگان کیست؟

افسانه بایگان بازیگر سینما و تلویزیون است. او حضور جلوی دوربین را از سال ۱۳۵۱ با فیلم کوتاه «بوق» کاری از «علی علیزاده» تجربه کرد. در این مقاله قصد داریم بیوگرافی و بهترین فیلم‌های این بازیگر را به شما معرفی کنیم.

افسانه بایگان

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: افسانه بایگان متولد ۲۶ دی ۱۳۴۰ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است، او بخاطر انقلاب فرهنگی از تحصیل دانشگاهی بازماند، اما قبل انقلاب مقام دوم دختر شایسته سال را بدست آورد.

اصالت خانواده افسانه بایگان

افسانه بایگان کیست؟

وی در خیابان فرانسه تهران به دنیا آمد، عموی پدرش فضل الله بایگان از پیشگامان تئاتر و پدر پدربزرگش میرزا جواد موتمن الممالک نماینده اولین دوره مجلس ملی بود.

بواسطه یکی از آشنا‌های خود در سال ۱۳۵۱ وقتی تنها ۱۱ سال داشت بازی در فیلم کوتاه بوق به کارگردانی علی علیزاده را تجربه کرد و دیگر ادامه نداد.

افسانه بایگان حرفه‌ای در جلوی دوربین

در ادامه، اما با حوادث متعدد سیاسی و انقلاب فرهنگی نتوانست به ادامه تحصیل بپردازد تا اینکه از طریق چنگیز وثوقی (فامیل دور) از تست یک سریال مطلع شد. به این ترتیب بعد از قبولی در تست سال ۱۳۶۰ وقتی ۲۰ ساله بود با سریال سربداران در جلوی دوربین رفت.

افسانه بایگان سوپر استار سینما

بایگان، سال ۱۳۶۴ با فیلم سینمایی گمشده وارد سینما شد و تا سال ۱۳۷۸ با حضور در ۴۰ فیلم سینمایی عنوان سوپر استاد دو دهه را از آن خود کرد.

او سپس از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۵ از سینما دوری کرد و بعدا گفت فراموش شدن برای اول بهتر از ماندن به هنر قیمتی بوده است.

ازدواج افسانه بایگان

افسانه بایگان کیست؟

افسانه بایگان قبل انقلاب با مصطفی شایسته (تهیه کننده) ازدواج کرد که ثمره این زندگی یک پسر بنام امیرعلی می‌باشد که حالا ساکن میشیگان آمریکاست.

کشف حجاب افسانه بایگان

افسانه بایگان کیست؟

افسانه بایگان، بازیگر سینما و تلویزیون، بدون حجاب در مراسم بزرگداشت آتیلا پسیانی، بازیگر سینما، حاضر شد.

این ستاره دهه شصت سینمای ایران ۲۸ آبان پارسال نیز ضمن انتشار عکسی بدون حجاب در اینستاگرامش نوشته بود: «برای همراهی با نور، برای نور، برای راه روشن».

 بهترین فیلم‌های افسانه بایگان

سریال دل

افسانه بایگان کیست؟

سریال دل، داستانی ست عاشقانه و درام که روایتگر مسیر و ماجرا‌های تلخ جدایی یک زوج است.
سریال دل به کارگردانی منوچهر هادی در سال ۱۳۹۸ ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر درام و عاشقانه می‌باشد. در این سریال لیلا زارع، بیژن امکانیان، نسرین مقانلو، سعید راد، بهرام افشاری، کوروش تهامی، مهراوه شریفی نیا، افسانه بایگان، یکتا ناصر، ساره بیات، حامد بهداد و مهدی کوشکی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم ۵۰ کیلو آلبالو

افسانه بایگان کیست؟

از مجلس عروسی مرجان آغاز می‌شود. در میانه‌های عروسی ماموران برای دستگیری داماد خلافکار وارد می‌شوند و میهمانان هم فرار می‌کنند. در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن داوود باعث آشنایی ناگهانی او و آیدا می‌شود و اتفاقات ناخواسته‌ای برای آن‌ها می‌افتد…

فیلم ۵۰ کیلو آلبالو به کارگردانی مانی حقیقی در سال ۱۳۹۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم ساعد سهیلی، هستی مهدوی فر، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی، افسانه بایگان، فرهاد آئیش، علی صادقی، مونا احمدی، امید روحانی، بهنوش بختیاری، داریوش اسدزاده، هادی کاظمی، سیامک انصاری، ویشکا آسایش، نادر سلیمانی و مانی حقیقی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم سوپراستار

افسانه بایگان کیست؟

فیلم سوپراستار به کارگردانی تهمینه میلانی در سال ۱۳۸۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم شهاب حسینی، سارا خوئینی ها، رضا رشیدپور، فتانه ملک محمدی، افسانه بایگان و فریبا کوثری به هنرمندی پرداخته‌اند.

کوروش زند یک سوپراستار جوان سینما است که موفقیت و شهرت، او را به آدمی مغرور و خوش گذران و غرق در فساد تبدیل کرده است. سر صحنه فیلمبرداری یکی از فیلم هایش دختر نوجوانی سعی می‌کند خودش را به او نزدیک کند و کوروش، دخترک را که خودش را رها عظیمی معرفی می‌کند، به خانه اش می‌برد. رها ادعا می‌کند که دختر کوروش از نخستین زن زندگی او مهناز است؛ زمانی که او در شانزده سالگی با مهناز آشنا شده بود...

فیلم زن‌ها شگفت انگیزند

افسانه بایگان کیست؟

فیلم زن‌ها شگفت انگیزند به کارگردانی مهرداد فرید در سال ۱۳۸۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم افسانه بایگان، بهاره رهنما، الهه حصاری، جمشید هاشم پور، حمید گودرزی، علیرضا داوودنژاد و بهنوش بختیاری به هنرمندی پرداخته‌اند.

در فیلم زن‌ها شگفت انگیزند، سه زن که از طبقه‌های متفاوتی هستند و اخلاق‌های کاملا متفاوتی دارند بعد از مدت‌ها متوجه می‌شوند که هوو هستند و شوهرشان یکی است. آن‌ها بعد از این که این موضوع را متوجه می‌شوند می‌خواهند از شوهرشان انتقام بگیرند، اما انتقام آن‌ها شروع ماجراست و. …

فیلم خواهران غریب

افسانه بایگان کیست؟

فیلم خواهران غریب به کارگردانی کیومرث پوراحمد در سال ۱۳۷۴ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم خسرو شکیبایی، افسانه بایگان، پریسا گلدوست، پروین دخت یزدانیان، لادن طباطبایی، الهه علی یاری، الهام علی یاری و ناصر چشم آذر به هنرمندی پرداخته‌اند.

نسرین و نرگس دو خواهر دو قلو که هرگز یکدیگر را ندیده اند و نمی‌شناسند در یک برنامه تفریحی که برای مدارس برگزار شده با هم برخورد می‌کنند، آن‌ها با جستجو در می‌یابند که والدینشان سال‌ها پیش جدا شده اند و حالا پدر قصد ازدواج دارد. نرگس و نسرین تصمیم می‌گیرند جای خود را با هم عوض کنند، نسرین نزد مادر و نرگس نزد پدر می‌رود، ولی بعد برای آشتی دادن پدر و مادر تصمیم می‌گیرند خود را مخفی کنند در حالیکه مادر از ماجرای عوض شدن و بعد هم گم شدن آن‌ها مطلع می‌شود و با پدر بچه‌ها تماس می‌گیرد و به جستجوی بچه‌ها می‌روند در حالیکه آن‌ها نزد مادربزرگ پدری مخفی شده اند، مادربزرگ خبری به پدر و مادر نمی‌دهد و آن‌ها باز هم به جستجو می‌پردازند و در کشاکش جستجو با هم آشتی می‌کنند و خواهران دو قلوی غریب به هم می‌رسند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان