تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۱۴ تير ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

ساعد سهیلی کیست؟

ساعد سهیلی در دهه ۹۰ یکی از پر کارترین بازیگران سینمای ایران بود و با توجه به اینکه اکنون ۳۲ سالگی را پشت سر می‌گذارد، به نظر می‌رسد، مسیر روشنی در سینمای ایران را پیش روی خود می‌بیند.

ساعد سهیلی

رویداد۲۴ سعید شمس: ساعد سهیلی بازیگر سینمای ایران، پسر سعید سهیلی کارگردان کارنامه‌دار ایران است. او در ۱۴ سالگی برای اولین بار با بازی در فیلم «شب برهنه» به کارگردانی پدرش روی پرده سینما دیده شده است. ساعد سهیلی در دهه ۹۰ یکی از پرکارترین بازیگران سینمای ایران بود و با توجه به اینکه اکنون ۳۲ سالگی را پشت سر می‌گذارد، به نظر می‌رسد، مسیر روشنی در سینما ایران را پیش روی خود می‌بیند.

بیوگرافی ساعد سهیلی بازیگر 

ساعد سهیلی متولد آخرین روز از بهمن ماه ۱۳۶۶ است و در خانواده هنری در تهران به دنیا آمده است. ساعد سهیلی به عنوان فرزند اول خانواده در تهران به دنیا آمد، پدرش سعید سهیلی (کارگردان و فیلمنامه نویس) و مادرش خانم «مهناز منتظمی» نام دارد. سارا و صبا خواهران و سینا تنها برادر ساعد است. او که از همان دوران نوجوانی به فعالیت هنری گرایش داشت، در رشته گرافیک در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کرد که به دلیل مشغله کاری تحصیلات را رها کرد. بعد از انصراف از دانشگاه به خدمت سربازی رفت و ۲۱ ماه در شهرک دفاع مقدس که سه ماه آن اضافه (تنبیهی) بود گذارند، می‌گوید ۱۰ ماه فقط دستشویی شستم! ساعد سهیلی در حاشیه حضور در جشنواره کن با گلوریا هاردی که مادرش ایرانی و پدرش فرانسوی بود، آشنا شد که این آشنایی به ازدواج منجر شد. بعد از پخش سریال کیمیا که گلوریا نقش دختر کیمیا را بازی کرده بود، ازدواج آن‌ها علنی شد.

ساعد سهیلی کیست؟

اینکه ساعد سهیلی در خانواده‌ای هنری بزرگ شده است، حتماً در ورود و ماندگاری‌اش در عرصه سینما سهم زیادی داشته است. «شب برهنه، چهارچنگولی، سه گانه گشت ارشاد، کلاشینکف» ۶ فیلمی هستند که ساعد سهیلی برای پدرش سعید سهیلی بازی کرده است و کارگردانی پدر نقش بسزایی در درخشش ساعد در سینمای ایران داشته است.

فیلم‌های ساعد سهیلی

ساعد سهیلی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۰ در ۲۳ فیلم نقش آفرینی کرده است که این فیلم‌ها شامل «شب برهنه، چهارچنگولی، یک خیانت منصفانه، گشت ارشاد، بشارت به یک شهروند هزاره سوم، او خوب سنگ می‌زند، همه چیز برای فروش، پات، متروپل، چند متر مکعب عشق، کلاشینکف، رخ دیوانه، پل خواب،   مالاریا،  ۵۰ کیلو آلبالو، گشت ارشاد ۲، ماهورا، اتاق تاریک، لاتاری، روز صفر، گشت ارشاد ۳ و شهرک» می‌شود.

بهترین فیلم‌های ساعد سهیلی

فیلم سینمایی گشت ارشاد

ساعد سهیلی کیست؟

کارگردان: سعید سهیلی

این فیلم ماجرای سه جوان جنوب تهران با نام‌های عطا، حسن و عباس است، که برای بدست آوردن پول و گذراندن زندگی دست به کار‌های خلاف می‌زنند. ساعد سهیلی در این فیلم با پولاد کیمیایی، حمید فرخ‌نژاد، نیوشا ضیغمی و سحر قریشی همبازی بود.

فیلم سینمایی متروپل

ساعد سهیلی کیست؟

کارگردان: مسعود کیمیایی

متروپل هنگام نمایش در جشنواره فیلم فجر با چند بار به هم ریختن سالن توسط برخی از تماشاگران سالن برج میلاد روبه‌رو شد. در این فیلم مهناز افشار، محمدرضا فروتن، پولاد کیمیایی، تینا پاکروان، شقایق فراهانی، سحر دولتشاهی همبازی ساعد سهیلی بودند.

فیلم سینمایی رخ دیوانه

ساعد سهیلی کیست؟

کارگردان: ابوالحسن داوودی

در فیلم رخ دیوانه چند جوان در یک قرار اینترنتی با یکدیگر آشنا شده و به دنبال یک شوخی و شرط‌بندی در مسیری پیچیده و دلهره‌آور می‌افتند. بازی در این فیلم دوازدهمین حضور ساعد سهیلی روی پرده سینما بود که با چهره‌های شاخصی، چون طناز طباطبایی و صابر ابر را در کنار خود می‌دید.

فیلم سینمایی لاتاری

ساعد سهیلی کیست؟

کارگردان: محمدحسین مهدویان

لاتاری را می‌توان یکی از جنجال برانگیزترین فیلم‌هایی دانست که ساعد سهیلی در کنار هادی حجازی‌فر، حمید فرخ‌نژاد، جواد عزتی و زیبا کرمعلی نقش آفرینی کرده است.


بیشتر بخوانید: مصطفی زمانی کیست؟


فیلم سینمایی شهرک

ساعد سهیلی کیست؟

فیلم سینمایی شهرک به کارگردانی علی حضرتی جدیدترین اثر با بازیگری ساعد سهیلی است که روی پرده سینما می‌رود. این فیلم سینمایی به کارگردانی علی حضرتی برای نخستین بار در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و برای عوامل فنی آن نظیر تدوین، فیلمبرداری و جلوه های ویژه میدانی نامزد سیمرغ شد و نظر داوران جشنواره را جلب کرده بود. شاید خیلی ها نام علی حضرتی، کارگردان این فیلم را به خاطر نام پدرش الیاس (فعال سیاسی و نماینده چندین دوره مجلس) به یاد بیاورند.

داستان فیلم «شهرک»، درباره جوان علاقمند به بازیگری است که در تست یک فیلم سینمایی بزرگ قبول می‌شود و برای پیوستن به این پروژه و رسیدن به آرزوی خود یعنی بازیگر شدن، باید شرایط ویژه و تمرین‌های روحی و روانی گروه بازیگران در شهرکی ایزوله شده را بپذیرد.

ساعد هدایتی در شبکه خانگی

ساعد هدایتی با وجود اینکه در سینما آثار زیادی دارد و می‌توان او را یکی از پرکاران هنر هفتم ایران دانست، علاقه چندانی به مشارکت در فیلم‌های شبکه خانگی ندارد و بر همین اساس است که فقط در سه اثر به نام‌های «نهنگ آبی به کارگردانی فریدون جیرانی، میان ماندن اثر بهروز شعیبی و قفسی برای پروازِ یوسف سید مهدی» بازی کرده است که باید نهنگ آبی را بهترین تجربه ساعد سهیلی در شبکه خانگی دانست.

جایزه‌های سینمایی ساعد سهیلی

ساعد سهیلی در جشنواره‌های مختلف ۹ بار از سوی داوران نامزد دریافت جایزه شده است که برای فیلم پیروز در سال ۱۳۸۹ تندیس بهترین بازیگری مرد در بخش فیلم‌های ویدئویی از جشنواره بین‌المللی فیلم کیش و برای همین فیلم در سال ۱۳۹۲ تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن خانه سینما و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین‌المللی فیلم رَباط مراکش را به خود اختصاص داد.

واکش به لیست دارایی‌های قالیباف

محمد باقر قالیباف در یکی از مناظره‌های انتخابات ۱۳۹۶ لیستی از دارایی‌های خودش و همسرش را نشان داد که برای افکار عمومی غیرقابل باور بود و موجی از واکنش‌های طنزگونه را موجب شد. ساعد سهیلی هم چند دقیقه بعد از ارائه لیست توسط قالیباف در اینستاگرامش نوشت، دارایی‌های من شامل «یه آیفون، یک هندزفری، چهار درصد شارژ، ۸ هزار تومان تو کارتم، ۳ هزار تومان تو کارت مترو، ۱۰ تومن نقد و ۷ تومن هم از یکی طلب دارم و گلوریا هاردی، یک فقره صفحه اینستاگرام با ۱۹۷ هزار فالوور» می‌شد. البته این پست برای ساعد سهیلی دردسر شد. عده‌ای زنان از اینکه همسرش را جزیی از دارایی هایش آورده است، به شدت به او معترض شده و تاختند.

ساعد سهیلی کیست؟

واکنش سهیلی به حمله داعش به مجلس

در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ بود که تروریست‌های گروه داعش با هجوم به ساختمان ملاقات مردمی مجلس چند تن از ایرانی را کشته و تعدادی را هم مجروح کردند که این عملیات تروریستی واکنش‌های زیادی را در پی داشت. در این بین ساعد سهیلی در پیجش با نوشتن اینکه «اینجا مثل کشور‌هایی که قبلاً حمله کردید نیست، قدرت و اتحاد جدیدی خواهید دید. سربسته بگم، اینجا ایرانه و اشتباه نکنید. حالا از ما گفتن»

ساعد سهیلی کیست؟

آنفالو کردن نیما نکیسا توسط ساعد سهیلی

نیما نکیسا در روز‌هایی که مردم به مرگ مهسا امینی معترض بودند، نیما نکیسا در مصاحبه‌ای تلویزیونی معترضان را آشوبگران و تجزیه طلب‌هایی خواند که سال‌هاست برای تجزیه ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند تا با هجمه زیادی روبرو شود. ساعد سهیلی که با نکیسا دوست بود، با به اشتراک گذاشتن عکسی که نشان می‌داد، پیج نکیسا را آنفالو کرده است، نوشت: «گل بدی خوردی رفیق»

ساعد سهیلی و آقازاده‌ها

پدیده آقازاده در روز‌هایی که مشکلات معیشتی مردم را جان به لب کرده است، در میان افکار عمومی مورد قضاوت‌های آنچنانی قرار می‌گیرد. در همین راستا ساعد سهیلی در مراسم اکران مردمی فیلم «ژن خوک» که ساخته پدرش است، کنایه سنگینی به ژن‌های خوب و آقازاده‌ها زد و گفت: «آروز می‌می کنم، سیل عظیم و وحشتناکی بیاد و آقازاده‌ها رو، مال و اموال و آبروشون رو ببره»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار مهم
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان