تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۳۰ تير ۱۴۰۲

واکنش عربستان سعودی به هتک حرمت قرآن در سوئد

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اقدام دولت سوئد در اعطای مجوز هتک حرمت قرآن به افراط‌گرا‌ها را محکوم و اعلام کرد کاردار سوئد را احضار خواهد کرد.

بی احترامی به قرآن

رویداد۲۴ به گزارش فارس، وزارت امور خارجه عربستان سعودی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه عربستان سعودی آمده است: «عربستان اقدام مقامات سوئد در اعطای مجوز به افراط‌گراها برای آتش زدن نسخه‌ای از قرآن را محکوم و رد می‌کند».

وزارت امور خارجه عربستان سعودی اضافه کرد که این کشور کاردار سفارت سوئد را احضار خواهد کرد و از دولت سوئد خواهد خواست تا تمامی اقداماتی که مخالف با تمامی آموزه‌های دینی بوده را متوقف کند».

روز پنجشنبه و برای دومین بار ظرف چند هفته اخیر «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی با حمایت پلیس سوئد اقدام به اهانت به قرآن کریم کرد.

پلیس سوئد روز چهارشنبه (۲۸ تیر ماه) از صدور مجوز برای برگزاری تجمع اعتراضی در بیرون سفارت عراق در استکهلم خبر داد و برخی رسانه‌ها اعلام کردند که سازمان‌دهندگان این تجمع اعتراضی قصد سوزاندن مجدد کتاب مقدس مسلمانان را دارند. این اقدام برای دومین بار توسط این شهروند عراقی - سوئدی امروز صورت گرفت. پس از آن دولت عراق ضمن برگزاری نشست اضطراری در خصوص هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد، کاردار خود را از استکهلم فراخواند و از سفیر سوئد خواست که بغداد را ترک کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عربستان سعودی
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان