تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲

ریشه بحران فرزندآوری؛ فقط فرزندآوردن مهم است نه تامین نیازهای او

روزنامه هم میهن نوشت: اصرار فراوان بر فرزندآوری است، ولی گویی که فقط فرزندآوردن مهم است و پس از آن تربیت و تامین سایر نیازهای او مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

ریشه بحران فرزندآوری؛ فقط فرزندآوردن مهم است نه تامین نیازهای او

رویداد۲۴ به گزارش هم میهن، اصرار فراوان بر فرزندآوری است، ولی گویی که فقط فرزندآوردن مهم است و پس از آن تربیت و تامین سایر نیازهای او مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد. «کاشت» مرحله اول است، مرحله طولانی و سخت، «داشت» و مراقبت است تا به مرحله پایانی «برداشت» برسد.هر کودک و نوجوان و جوان تا رسیدن به مرحله بلوغ فکری و جسمی و کسب استقلال، تحت تاثیر چند نهاد مهم در فرآیند اجتماعی شدن قرار دارند. اول از همه خانواده، سپس نهاد آموزش‌وپرورش، نهاد رسانه، نهاد دین و نهاد دولت. کودک و نوجوان درعین‌حال در رابطه با گروه‌های ثانویه مثل دوستان و... قرار دارند.

این روزنامه سپس یادآور شده است: در میان همه این نهادها، فعلاً خانواده مانده است و کوهی از مسئولیت‌های تربیتی و اجتماعی و به همین علت خانواده از آوردن فرزند روی‌گردان شده است. خانواده طبقه متوسط نگران آینده فرزندان خود است و هیچ اعتمادی به کارآیی این نهادها ندارد و خودش هم به‌تنهایی قادر به اجتماعی کردن فرزند و تامین آینده او نیست. ریشه بحران فرزند‌آوری اینجاست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فرزندآوری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان