تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس جامعه مدرسین: عده‌ای را چهره کردیم که ظرفیت چهره رسانه‌ای را نداشتند؛ آن‌ها در مقابل آرمان‌های انقلاب و صدا و سیما ایستادند

حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: متاسفانه عده‌ای را در رسانه چهره کردیم که نباید چهره می‌شدند، زیرا این افراد ظرفیت لازم را نداشتند و در مقابل آرمان‌های انقلاب اسلامی و خود صدا و سیما که بیشترین هزینه را برای آن‌ها کرده بود ایستادند.

حجاب اجباری

رویداد۲۴ فارس: سید هاشم حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در نشست «رسانه تراز انقلاب اسلامی» در میان مدیران اداره‌کل صداوسیمای مرکز بوشهر، با تسلیت عاشورای حسینی و با اشاره به نقش مهم رسانه در دنیای امروز گفت: برای انتقال پیام به مخاطب باید سه ویژگی حکمت، موعظه و مجادله را متناسب با ظرفیت مخاطبان و کسانی که اهل منطق هستند به‌کار برد.

وی افزود: حکمت یعنی از در منطق وارد شدن، موعظه هم برای به دل نشستن و تحت تأثیر قرار دادن و مجادله نیز برای کسانی است که نظر و موضع دارند، اما دلشان آماده است و باید در یک بستر و فضای آزاداندیشی، سخن حق شما در او اثر بگذارد.

نایب‌رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که صداوسیما هر لحظه جلوی چشم مردم و مورد توجه و قضاوت آنان است، اضافه کرد: هر برنامه‌ای محتوایی دارد و در حال انتقال گونه‌ای از پیام است که نگرش خاصی به مخاطب القاء می‌کند و باید اثرگذاری بسیار مهمی داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه تأکید کرد که نیاز است رسانه ملی بر سه نقطه و موضوع اصلی تکیه کند و در تشریح آن گفت: نخست این‌که رسانه ملی باید سهم خود را در رساندن جامعه به وضعیت مطلوب تمدنی به‌طور کامل ایفا کند؛ یعنی ایستا و یا رو به عقب نباشد و باید با پویایی و پیشرفت؛ جهت‌گیری، و سوگیری و نگاه‌های به‌سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری موضوع دوم را تأمین نیاز‌های فرهنگی مردم در قاب رسانه دانست و افزود: فرهنگ مثل هواست که انسان در آن تنفس می‌کند و رسانه باید در گستره فرهنگی مخاطب عمومی را به بهترین شکل جذب و اقناع کند. هر جا رسانه ملی خوب ورود کرده مردم آگاهانه و حتی ناخودآگاه به اقناع می‌رسند و گامی در مسیر اهداف فرهنگی برداشته شده است.

امام جمعه موقت قم درباره نکته و موضوع سوم هم گفت: در پیشانی رسانه ملی باید اجرای سیاست‌های کلی نظام به بهترین شکل نوشته شده باشد و مروج، مبلغ و پیگیر اجرای سیاست‌های کلان نظام باشد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: رسانه ملی امروز در مقایسه با چند دهه گذشته از انقلاب، گام‌های بلندی برداشته است و به جا‌های خوبی رسیده است، اما هنوز تا به تراز رسیدن فاصله دارد که امیدواریم همچنان پرمخاطبان باشد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، هشت شاخص را برای رسانه تراز انقلاب اسلامی برشمرد و تأکید کرد که این شاخص‌ها می‌تواند روشن‌کننده مسیر و راه‌گشای رسانه در انجام وظایف خود باشد.

وی بیان کرد: تطابق محتوا با فرهنگ اصیل اسلامی، ثبات رویکرد علمی در رسانه ملی، هم‌سویی محتوا و ساختار رسانه با آرمان‌های انقلاب، ایجاد فضای مناسب برای آزاداندیشی و نقد منصفانه، هدفمندسازی برنامه‌های سرگرمی، مروج مستمر روحیه جهادی و انقلابی، برخورداری از عناصر مؤمن، متدین و متعهد و الگوی محتوایی نگرفتن از رسانه‌های بیگانه، هشت شاخص رسانه تراز انقلاب اسلامی است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در پایان گفت: نباید به وضع موجود دل‌خوش باشیم؛ باید با هم‌افزایی کاردانان، کارشناسان و دل‌سوزان، آثار و کار‌هایی صادق، سالم و صحیح از قاب رسانه بیرون بیاید تا اثرگذار باشد.


بیشتر بخوانید: حکم افسانه بایگان صادر شد


نایب رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رسانه ملی باید سیاست‌های کلی نظام که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ می شود را به نحو احسن اطلاع رسانی کند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه رسانه ملی نباید از رسانه‌های بیگانه الگو گیری نماید، گفت: صدا و سیما جمهوری اسلامی باید وسیله‌ای برای سوق دادن مردم به فرهنگ اسلامی باشد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه عده ای را در رسانه چهره کردیم که نباید چهره می‌شدند زیرا این افراد ظرفیت لازم را نداشتند و در مقابل آرمان‌های انقلاب اسلامی و خود صدا و سیما که بیشترین هزینه را برای آن‌ها کرده بود ایستادند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سوسولگرای عرزشی!!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
0
3
خوب کاری کردند که ایستادند،تا شما چشماتون دربیاد!!!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان