تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲

چگونه اعتمادبه‌نفسمان را تقویت کنیم؟

اعتمادبه‌نفس یا خودباوری عاملی مهم و یکی از ویژگی‌های روانی در افراد است که براساس آن شخص باتوجه به تجارت خود در زندگی و توان‌مندی‌هایش به خود باور و اعتماد دارد.

چگونه اعتمادبه‌نفسمان را تقویت کنیم؟

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: اعتمادبه‌نفس یا خودباوری عاملی مهم و یکی از ویژگی‌های روانی در افراد است که براساس آن شخص باتوجه به تجارت خود در زندگی و توان‌مندی‌هایش به خود باور و اعتماد دارد.

به گزارش رویداد۲۴ داشتن اعتمادبه‌نفس کمک می‌کند فرد در انجام امور روزمره خود احساس بهتری داشته باشد و اگر کسی از کمبود اعتماد به نفس رنج ببرد، قطعاً از نتایج کار‌های خود راضی نخواهد بود.

حتما برای شما هم پیش آمده که قصد انجام کاری را داشته‌اید یا باید در جایی صحبتی می‌کردید یا در جمعی غریبه وارد می‌شدید و..، اما موفق به انجام آن کار نشده یا آن را آن‌طور که توقع داشتید و در توان‌تان بوده، انجام نداده‌اید. اما این ناکامی در انجام امور به ظاهر ساده که مطمئنید برای انجام آن‌ها توانایی کافی را دارید، از کجا نشأت میگیرد. حتماً ذهن‌تان به سمت نداشتن اعتماد به نفس رفته که کاملاً صحیح است.

کمبود اعتماد به نفس در بسیاری از افراد سبب می‌شود در حالی که توانایی و شایستگی انجام کاری را دارند از انجام کامل آن کار باز بمانند و از نتیجه کار ناراضی نباشند.

در این مطلب می‌خواهیم به راه‌هایی که کمک می‌کند افراد اعتمادبه‌نفس کافی داشته باشند بپردازیم:

یادگیری مفاهیم تازه

یکی از مسائلی که می‌تواند سبب تقویت اعتمادبه‌نفس شود یادگیری مفاهیم تازه در زندگیست. 

یادگیری مفاهیم جدید در هر حوزه‌ای که به آن علاقه دارید یا در آن رشته‌ای که کار یا تحصیل می‌کنید تاثیر زیادی در بالا بردن اعتمادبه‌نفس فرد خواهد داشت. شما با آموختن مفاهیم تازه و نو به خود افتخار خواهید کرد و می‌توانید در حوزه‌های بیش‌تری حرفی برای گفتن داشته باشید این‌گونه است که اعتمادبه‌نفستان بالا و بالاتر خواهد رفت. 

چگونه اعتمادبه‌نفسمان را تقویت کنیم؟

آموزش دادن و اشتراک گذاشتن دانش

هر آنچه را آموزش دیده‌اید به کسانی که به یادگیری آن مفاهیم نیاز دارند آموزش دهید. آموزش دادن سبب می‌شود احساس بهتری داشته باشید و اعتمادبه‌نفس‌تان بیش‌تر شود. این اطلاعات آموزشی می‌تواند در هر زمینه‌ای باشد حتی آموزش استفاده بهتر از گوشی تلفن همراه به اعضای کوچک‌تر خانواده یا افراد مُسن در خانواده نیز می‌تواند این حس خوب را در شما به وجود بیاورد.


بیشتر بخوانید:  تقسیم وظایف در زندگی مشترک


از هر جا و مکانی می‌توانید این کار را انجام دهید فقط دقت داشته باشید اگر کسی از شما درخواست این کار را داشت انجام دهید مبادا سبب مزاحمت برای دیگری شوید چون مرز باریکی میان این دو وجود دارد. ممکن است کسی نخواهد از آموزش شما بهره‌مند شود و اگر شما خود پیش‌قدم شوید ممکن است برچسب خودشیفتگی بخورید. پس مراقب باشید. 

کنترل و مدیریت کار‌های شخصی

مسئولیت و کنترل امور شخصی خود را بر عهده بگیرید. همین که تصور می‌کنید نیاز به کمک‌های حمایتی شخص دیگری از جمله پدر، مادر و همسر در امور شخصی خود ندارید سبب می‌شود اعتمادبه‌نفس‌تان بیشتر شود و به قول معروف روی پای خود بایستید.

چگونه اعتمادبه‌نفسمان را تقویت کنیم؟

ورزش را فراموش نکنید

همه‌ ما بارها از مزایای ورزش‌کردن برای تن‌درستی شنیده‌ایم اما شاید کم‌تر کسی بداند ورزش‌کردن سبب افزایش اعتمادبه‌نفس در افراد می‌شود. کسانی‌که اعتمادبه‌نفس دارند معمولا افرادی‌اند که ورزش‌کردن جزو برنامه‌ روزانه و روتین زندگی آن‌هاست. 

به گزارش رویداد۲۴ پس ورزش و حضور در محیط‌های ورزشی نظیر باشگا‌های ورزشی و نام‌نویسی و شروع تمرینات ورزشی را در برنامه خود قرار دهید. داشتن اندام خوب می‌تواند تاثیر مثبتی در تقویت اعتمادبه‌نفس‌تان داشته باشد.

شما با داشتن اندام متناسب و زیبا همواره به خود می‌بالید و افتخار می‌کنید.

با دیگران رفت‌وآمد کنید

جالب است بدانید یکی از راه‌های تقویت اعتمادبه‌نفس رفت‌وآمد و معاشرت با دیگران است. هر اندازه معاشرت بیش‌تری داشته باشید اعتمادبه‌نفس‌تان هم افزایش می‌یابد. گوشه‌نشینی و محدودیت در معاشرت چیزی جز پایین آوردن اعتمادبه‌نفس به همراه نخواهد آورد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما