تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

اعتراض معلولان مقابل شورای شهر تهران

با دستور شهردار تهران پس از انتقال سامانه حمل و نقل معلولان از شرکت اتوبوسرانی به سازمان تاکسیرانی مشکلاتی برای افراد کم توان به وجود آمده است که منجر به تجمع این قشر از شهروندان مقابل شورای شهر شدد.

اعتراض معلولان مقابل شورای شهر تهران

رویداد۲۴ به گزارش ایلنا؛  ظهر امروز ۲۹ مرداد جمعی از معلولان و افراد توان‌یاب مقابل شورای اسلامی شهر تهران تجمع کردند. این سومین تجمع افراد کم‌توان در مقابل شورا در اعتراض به وضعیت پیش‌آمده برای سامانه حمل‌ونقل معلولان در هفته‌های اخیر است. خواسته این افراد حفظ وضعیت قبلی سامانه حمل‌ونقل معلولان و اعتراض به ایجاد اخلال در ارائه خدمات به آن‌ها توسط شهرداری تهران در پی انتقال این سامانه از شرکت واحد اتوبوسرانی به سازمان تاکسیرانی است.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر که امروز در همین زمینه «طرح سوال از شهردار تهران» را در صحن شورا مطرح کرد و نحوه انتقال سامانه معلولان بدون مجوز شورا و هیات‌مدیره شرکت واحد را غیرقانونی خواند، در جمع خبرنگاران با اشاره به تجمع امروز معلولان در مقابل شورای شهر گفت: در مورد وضعیت سامانه حمل‌ونقل معلولان و جانبازان بار‌ها تذکر داده‌ام و متاسفانه نه‌تن‌ها تذکرات موثر نبود و عملیات متوقف نشد، بلکه دستور تسریع در کار داده شد و سامانه و تجهیزات آن منتقل شده است.


بیشتر بخوانید: چمران: بی‌حجابی خیابان را درست کنید، مترو هم درست می‌شود


عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: از دیروز خط ارتباطی ۶۳۰۵ که سال‌ها به معلولان و جانبازان خدمات حمل‌ونقل ارائه می‌کرد، از دسترس خارج شده است. با توجه به این مشکلات، طرح سوال از شهردار تهران را مطرح کردیم و ایشان باید در مهلت قانونی به این سوال پاسخ دهند.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران باید بابت جدا شدن سامانه حمل‌ونقل جانبازان و معلولان از اتوبوسرانی و الحاق آن به سازمان تاکسیرانی، از شورای شهر و هیات مدیره شرکت واحد مجوز می‌گرفت، اما چنین مجوزی اخذ نشده است.

در جریان تجمع امروز معلولان در مقابل شورای شهر، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در جمع این افراد حاضر شد و به آن‌ها وعده داد که سامانه حمل‌ونقل معلولان به بخش خصوصی واگذار نخواهد شد و علاوه بر این، ۴۰ ون برای خدمات‌رسانی به افراد توان‌یاب به ظرفیت ناوگان شهر تهران در این زمینه اضافه خواهد شد.

اعتراض معلولان مقابل شورای شهر تهران

علیزاده در توضیح بیشتر در جمع افراد تجمع‌کننده گفت: هیچ خللی در کار سامانه جانبازان ایجاد نشده است. می‌خواهیم خدمات‌رسانی به شما مختل نشود؛ زمین سامانه طرشت متعلق به شهرداری تهران نیست و سند آن به نام سازمان زمین شهری است. در حال حاضر فقط مرکز پیام ما از سامانه طرشت به زمین شیرپاستوریزه منتقل شده است.

وی افزود: علت اینکه اتوبوس و ون‌ها از زمین طرشت منتقل و در شش سامانه اتوبوسرانی توزیع شده‌اند، این است که در املاکی که متعلق به سازمان اتوبوسرانی است، این سامانه مستقر شود. ضمن این که با ساز و کاری که درنظر گرفته شده است، در سریع‌ترین زمان بتوان در سطح شهر به معلولان و جانبازان خدمت‌رسانی کرد.

علیزاده با بیان این که واگذاری سامانه جانبازان و معلولان به سازمان تاکسیرانی منتفی است و سازمان اتوبوسرانی به جانبازان و معلولان خدمت رسانی خواهد کرد، گفت: تا پیش از این مینی‌بوس، اتوبوس و ون‌ها از سامانه طرشت به شمال، جنوب، شرق و غرب خدمت‌رسانی می‌کردند و این باعث کندی خدمت رسانی می‌شد، اما با توجه به توسعه مراکز این سامانه در ۶ پهنه از شهر قطعا سرعت و کیفیت خدمات‌دهی بیشتر خواهد شد.

اعتراض معلولان مقابل شورای شهر تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تاکید کرد: به هیچ عنوان موضوع خصوصی‌سازی سامانه معلولان مطرح نیست و علت قطع تلفن سامانه هم مشکل مخابراتی است که به‌زودی رفع می‌شود.

لازم به ذکر است در حالی مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی مدعی شده است که سامانه حمل‌ونقل معلولان به سازمان تاکسیرانی منتقل نخواهد شد که همین امروز، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورا ضمن مطرح کردن «طرح سوال از شهردار تهران» برای صدور دستور انتقال این سامانه از شرکت واحد به تاکسیرانی، در تذکری در صحن شورا تاکید کرد که «جدا شدن سامانه حمل‌ونقل معلولان از اتوبوسرانی و الحاق آن به سازمان تاکسیرانی مصداق تغییر در ساختار اداری شهرداری است که براساس قانون این تغییر ساختار باید از شورای شهر مجوز بگیرد.»

همچنین نمایندگان افراد توان‌یاب در تجمع امروز در گفت و گویی ابراز نگرانی کردند که با انتقال سامانه معلولان از شرکت واحد به سازمان تاکسیرانی، عملا خدمات‌رسانی به آن‌ها به بخش خصوصی واگذار خواهد شد و هزینه‌های آن افزایش می‌یابد. افراد حاضر در این تجمع تاکید داشتند که دستور شهردار تهران برای انتقال سامانه معلولان به سازمان تاکسیرانی برخلاف مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است.

لازم به ذکر است طرح سوال از شهردار تهران که امروز در خصوص وضعیت سامانه معلولان و دستور زاکانی برای انتقال این سامانه از شرکت واحد به سازمان تاکسیرانی توسط تشکری هاشمی مطرح شد، به امضای ۸ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسیده است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شورای شهر تهران
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان