تاریخ انتشار: ۲۲:۰۲ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

درخواست محمود صادقی از محسنی اژه‌ای پس از فوت جواد روحی: کمیته ویژه مستقل برای بررسی علت حادثه تعیین کنید

 در پی فوت جواد روحی از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در زندان نوشهر، محمود صادقی نماینده سابق مجلس در نامه‌ای به محسنی اژه‌ای درخواست کرده کمیته مستقل برای بررسی حادثه تشکیل شود.

درگذشت جواد روحی

رویداد۲۴ محمود صادقی در متن نامه خود خطاب به محسنی اژه‌ای چنین نوشته است: «حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی اژه‌ای، رییس محترم قوه قضاییه، با سلام. پیرو مرگ آقای جواد روحی یکی از زندانیان حوادث تلخ سال گذشته در زندان نوشهر، خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه چند خبر را در خصوص موضوع منتشر کرده است که به جای روشن شدن آن بیشتر بر ابهامات می‌افزاید.

سال گذشته اینجانب پس از بستری شدن خانم مهسا امینی در بیمارستان و پیش از مرگ او، طی نامه از حضرتعالی درخواست کردم به فوریت یک کمیته ویژه مستقل برای بررسی علت حادثه تعیین بفرمایید و درصورت احراز تقصیر مسئولان ذیربط مطابق مقررات با آنها برخورد و گزارش آن را منتشر بفرمایید. اگر این تدبیر اتخاذ می‌شد شاید از حوادث بعدی پیشگیری می‌شد. 

اکنون نیز پیشنهاد می‌کنم به فوریت یک کمیته ویژه که در آن حداقل یک پزشک مستقل با معرفی سازمان نظام پزشکی و یک وکیل دادگستری مستقل با معرفی کانون وکلای دادگستری و یک نفر از قضات خوشنام و مستقل دیوان عالی کشور عضویت داشته باشند تشکیل دهید تا به موضوع رسیدگی کنند و در صورت احراز قصور یا تقصیر مسئولان ذیربط مجازات قانونی در مورد آنها اعمال و نتیجه به صورت شفاف به اطلاع عموم برسد.


بیشتر بخوانید: قوه قضاییه: جواد روحی سابقه مصرف متادون داشته است/ به هم‌بندی‌هایش توصیه شده بود در صورت بروز مشکل مسئولان را در جریان بگذارند


بدیهی است هرگونه تلاش برای پنهان کاری و لاپوشانی حقیقت نه تنها کمکی به حل ماجرا نمی‌کند بلکه بیش از پیش موجب تشویش افکار عمومی و التهاب در جامعه خواهد شد. محمود صادقی، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها  جمعه دهم شهریور ۱۴۰۲»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
0
0
چرندیات تکراری ! از دهنهای تکراری و خسته کننده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
0
0
با احترام به آقای صادقی!
شوخی میکنی!
حکومت آپارتاید طالبانی اونم
کمیته حقیقت یاب!
بزودی تک تک این حرامی ها در
پیشگاه ملت ایران در دادگاه عدل
ملت ایران محاکمه خواهند شد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان